Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Mohl by vytahnout Rampage udělat "uups", hodit to do koše a pak vytahnout Hoppera.
- MV
- Začátečník
-
- Registrován: 03. čer 2003
- Bydliště: Neratovice
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Likvidace bych tomu neřekl, však 3dfx se zlikvidovala sama. Já vím, že se na tom neshodneme, ale prostě od voodoo1/2 jim fakticky ujel vlak a byla to jejich vlastní neschopnost, že skončili, kde skončili. Ano, 3dfx je koupila a využila. To měli dál prodávat něco jako "nvidia voodoo5"? To by byl ještě větší hate Nedovedu si představit, že někdo koupí nějakou jinou společnost a pro klid duše s ní nebudou nic dělat a nic nevyužijí? To mě víc mrzí faktická likvidace ULi, kterou nvidia taky koupila jako funkční, doprodala pod svým jménem i chipset a pak to zařízla.DOC_ZENITH píše:Likvidace 3DFX si myslim že je asi jedno z Jhensonových největších osobních vítězství a dokud bude on v čele NV, tak 3DFX zůstane tam kde jí chtěl, v hrobě.
Nebo to samé bych mohl říct o tom, že Ati zabila ArtX, když ji koupila a pak využila pro R300.
mogbuk: i5 9300H | 16GB DDR4-2666 Samsung | GeForce RTX 2060 | NVMe WD SN720 512GB SSD + SATA Crucial M550 512GB SSD | 1080p 144Hz IPS screen | HP LP2475w | Ultraportable: Toshiba Portégé R100 Centrino | Pentium-M ULV 1.0 | 1280MB DDR | 1.8" MicroIDE -> ZIF IDE -> mSATA SSD Samsung PM830 32GB | Trident Cyber XP4 32MB | 12.1" XGA | 1.09kg/1.4kg | Dell Latitude E6220, Core i5-2520M, 8GB DDR3, Samsung PM830 128GB SATA3.0 SSD, backlit kbd, 12.5" WXGA | NAS: Asrock N3150DC-ITX | 4GB DDR3L-1600 Crucial | Mach Extreme 8GB SLC USB3.0 | 2x 2TB WD Green WD20EZRX @ RAID1 | TerraTec Dual DVB-T PCI-e | OpenMediaVault | Lian Li PC-Q28B Mini-ITX Cube | 65W DC adapter
- mr.qeg
- Začátečník
-
- Registrován: 05. srp 2007
- Bydliště: Dresden
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Díky ArtX až do odkupu AMDčkem, se ATi fakticky vyrovnalo nVidii, takže se nedá říct, že je ATi zabilo, spíš zabilo svoje mizerné portfolio a konečně začalo být konkurenceschopné. Takže ArtX spíš zabilo až zadlužené AMD a někteří jeho pozdější šéfové (ahoj Rory), co ty původní ArtX týpky vyházelo
- MV
- Začátečník
-
- Registrován: 03. čer 2003
- Bydliště: Neratovice
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
jj no právě, přitom kdyby si ArtX fungovalo dál solo a nebylo pod Ati, tak by asi takovej úspěch neměli.....
mogbuk: i5 9300H | 16GB DDR4-2666 Samsung | GeForce RTX 2060 | NVMe WD SN720 512GB SSD + SATA Crucial M550 512GB SSD | 1080p 144Hz IPS screen | HP LP2475w | Ultraportable: Toshiba Portégé R100 Centrino | Pentium-M ULV 1.0 | 1280MB DDR | 1.8" MicroIDE -> ZIF IDE -> mSATA SSD Samsung PM830 32GB | Trident Cyber XP4 32MB | 12.1" XGA | 1.09kg/1.4kg | Dell Latitude E6220, Core i5-2520M, 8GB DDR3, Samsung PM830 128GB SATA3.0 SSD, backlit kbd, 12.5" WXGA | NAS: Asrock N3150DC-ITX | 4GB DDR3L-1600 Crucial | Mach Extreme 8GB SLC USB3.0 | 2x 2TB WD Green WD20EZRX @ RAID1 | TerraTec Dual DVB-T PCI-e | OpenMediaVault | Lian Li PC-Q28B Mini-ITX Cube | 65W DC adapter
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Ne tak docela. Po pádu 3DFX a neschopnosti /úpadku Matroxu a S3 zbylo vedle NV na trhu jen to ATI. ATI yla jediná konkurence, takže něco by stejně bylo, ale určitě ne tak hodně. Naopak, kdyby R300 vyšla pod jinou firmou mimo ATI troufám si tvrdit že by ATI jak jí známe možná nepřežila, protože pre R300 ATI produkty jsou nic moc. Akorát by o pár let později AMD usilovalo o koupi ArtX místo ATI. Možná by zblajznulo oboje pokud by ATI s ňákym low-endem stále žilo. Ostatně v období bojů mezi 3DFX a NV ATI přežilo hlavně díky low-endu, laptopům, atd.
3DFX sice vlak ujel ale do GF2 byly výkonnostně konkurenceschopný. Je otázkou jak dobrá by případná Rampage fakt byla, ale od NV to byla koupě opravdu likcidační. Likvidační v tom smyslu že ač slibovali support hned vše utnuli, od všeho se distancovali, ze značky nepoužili (ani technologicky) a i nechali sešrotovat Sage čipy pro rampage aby nikdoho nenapdlo jí dokončit. Byl to akt žáště a pomsty, ala zlikvidovat komplet poraženého nepřítele. Někdo může argumentovat "v korporátu jde jen o zisky emoce v tom nikdy nejsou" ale s Huangem bych řekl že trochu ano. NV měla vždy likvidační tendence co se týče firem kolem ní. A občas i takové co nedávaly nej finanční smysl, ale prostě chtěli dominovat.
Zajímalo by mě jestli by regulátoři dnes dovolili pohlcení takovéhoto typu. Kdyby třeba v dobách FX AMD krachlo, jestli by NV bylo povoleno zblajznout a zlikvidovat zbytky AMD GPU.
3DFX sice vlak ujel ale do GF2 byly výkonnostně konkurenceschopný. Je otázkou jak dobrá by případná Rampage fakt byla, ale od NV to byla koupě opravdu likcidační. Likvidační v tom smyslu že ač slibovali support hned vše utnuli, od všeho se distancovali, ze značky nepoužili (ani technologicky) a i nechali sešrotovat Sage čipy pro rampage aby nikdoho nenapdlo jí dokončit. Byl to akt žáště a pomsty, ala zlikvidovat komplet poraženého nepřítele. Někdo může argumentovat "v korporátu jde jen o zisky emoce v tom nikdy nejsou" ale s Huangem bych řekl že trochu ano. NV měla vždy likvidační tendence co se týče firem kolem ní. A občas i takové co nedávaly nej finanční smysl, ale prostě chtěli dominovat.
Zajímalo by mě jestli by regulátoři dnes dovolili pohlcení takovéhoto typu. Kdyby třeba v dobách FX AMD krachlo, jestli by NV bylo povoleno zblajznout a zlikvidovat zbytky AMD GPU.
- MV
- Začátečník
-
- Registrován: 03. čer 2003
- Bydliště: Neratovice
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
jako jo, voodoo3 bylo super pro nějakou K6 sestavu, ale jinak jsem v reálným světe v tehdejší době nikdy nenašel důvod kupovat cokoliv po voodoo2. A to je právě to, dneska kdyby takhle fungovala nvidia nebo amd, to by byl hate až do nebes.
Aura 3dfx měla skončit dávno potom, co nebylo glide už "potřeba". Já myslím, že to byl dobrej konec, protože každý může vzpomínat na "zlou nvidii a ty dobré časy s 3dfx". Kdyby 3dfx nějakym zázrakem přežila, zkomírala by podobně jako matrox...
Aura 3dfx měla skončit dávno potom, co nebylo glide už "potřeba". Já myslím, že to byl dobrej konec, protože každý může vzpomínat na "zlou nvidii a ty dobré časy s 3dfx". Kdyby 3dfx nějakym zázrakem přežila, zkomírala by podobně jako matrox...
mogbuk: i5 9300H | 16GB DDR4-2666 Samsung | GeForce RTX 2060 | NVMe WD SN720 512GB SSD + SATA Crucial M550 512GB SSD | 1080p 144Hz IPS screen | HP LP2475w | Ultraportable: Toshiba Portégé R100 Centrino | Pentium-M ULV 1.0 | 1280MB DDR | 1.8" MicroIDE -> ZIF IDE -> mSATA SSD Samsung PM830 32GB | Trident Cyber XP4 32MB | 12.1" XGA | 1.09kg/1.4kg | Dell Latitude E6220, Core i5-2520M, 8GB DDR3, Samsung PM830 128GB SATA3.0 SSD, backlit kbd, 12.5" WXGA | NAS: Asrock N3150DC-ITX | 4GB DDR3L-1600 Crucial | Mach Extreme 8GB SLC USB3.0 | 2x 2TB WD Green WD20EZRX @ RAID1 | TerraTec Dual DVB-T PCI-e | OpenMediaVault | Lian Li PC-Q28B Mini-ITX Cube | 65W DC adapter
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Souhlasím, 3dfx udělalo 2 velké chyby, které je stály krk.DOC_ZENITH píše: 3DFX sice vlak ujel ale do GF2 byly výkonnostně konkurenceschopný. Je otázkou jak dobrá by případná Rampage fakt byla, ale od NV to byla koupě opravdu likcidační. Likvidační v tom smyslu že ač slibovali support hned vše utnuli, od všeho se distancovali, ze značky nepoužili (ani technologicky) a i nechali sešrotovat Sage čipy pro rampage aby nikdoho nenapdlo jí dokončit. Byl to akt žáště a pomsty, ala zlikvidovat komplet poraženého nepřítele. Někdo může argumentovat "v korporátu jde jen o zisky emoce v tom nikdy nejsou" ale s Huangem bych řekl že trochu ano. NV měla vždy likvidační tendence co se týče firem kolem ní. A občas i takové co nedávaly nej finanční smysl, ale prostě chtěli dominovat.
Jedna byla koupě STB ( pustili se do byznysu se kterým neměli žádné zkušenosti ) a odstřihnutí se od ostatních AIB partnerů ( díky Ballardovi přetrhali všechny dobré vztahy s výrobci 3dfx karet ) a druhá že se zdržovali vývojem/vydáním Voodoo 4/5. Byť to nebyla vůbec špatná karta, která navíc měla půlroku zpoždění (protože původně měla stát proti Geforce 256 a nakonec stála proti GF2), tak měli všechno soustředit na vydání Rampage a na Napalm se vykašlat nebo ho eventuelně nechat jen pro profisféru (ala Quantum 3D), kde ty 8way karty našly uplatnění. Chyba byla i to že se Scott Sellers domlouval potají s Nvidií a radějii nenechal tu firmu oficiálně krachnout, protože ji mohl klidně koupit někdo jiný než NV...
další věc je, že 3dfx neuměla šetřit. I v době kdy už byli jednou nohou v hrobě útráceli dál neskutečné peníze za okázalé (a drahé) večírky a exhibice, takže navenek vypadalo, že je všechno ok.
PS: jinak moc zajímavý článek a retro-test modifikovaného Voodoo 5 5500 AGP
https://www.pcgameshardware.de/3dfx-Voo ... l-1246582/
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- maltra
- Začátečník
- Registrován: 11. říj 2010
- Bydliště: Západná Stredozem
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Ked sa bavite o 3dfx, mam problem. Moj Obsidian2 X-24 artefakti, nemate skusenosti co to sposobuje? Je vidiet horizontalne pruhy a celkovo farby posobia dost vyblite. Skusil som dva meduza kable, rozne PCI sloty, ovladace kartu rozpoznaju takze asi hardwarovy problem.
Najprv obrazky cez GeForce:
https://i.postimg.cc/0NmLP9qS/ut-gf.jpg
https://i.postimg.cc/wTvZ3Xpg/ut-gf2.jpg
Obsidian2:
https://i.postimg.cc/Y9r8Z72M/ut-3dfx.jpg
https://i.postimg.cc/cC6h1c8z/ut-3dfx2.jpg
Ovladace mam myslim si OK, aj ked rozmyslam ci to nebude tym ze nemam referencne od Quantum3D.
https://i.postimg.cc/gjPhQqHR/3dfx-driver.jpg
Najprv obrazky cez GeForce:
https://i.postimg.cc/0NmLP9qS/ut-gf.jpg
https://i.postimg.cc/wTvZ3Xpg/ut-gf2.jpg
Obsidian2:
https://i.postimg.cc/Y9r8Z72M/ut-3dfx.jpg
https://i.postimg.cc/cC6h1c8z/ut-3dfx2.jpg
Ovladace mam myslim si OK, aj ked rozmyslam ci to nebude tym ze nemam referencne od Quantum3D.
https://i.postimg.cc/gjPhQqHR/3dfx-driver.jpg
PC: R7 9800X3D | 64 GB DDR5 CL30 | X870E Aorus Pro | ASUS RTX 4070 Ti TUF | WD_BLACK SN850X 2TB (OS) & 4TB (Games) | Phanteks Enthoo Pro M Glass | RM1000e | Alienware AW3423DWF
Retro PC: PIII 650E Slot 1 | GA-6BXE Rev 1.9 | 128MB DDR | V4 4500 32MB AGP | SB 32 PnP CT3670 | SpinPoint 80GB>32GB[
Retro PC: PIII 650E Slot 1 | GA-6BXE Rev 1.9 | 128MB DDR | V4 4500 32MB AGP | SB 32 PnP CT3670 | SpinPoint 80GB>32GB[
- MV
- Začátečník
-
- Registrován: 03. čer 2003
- Bydliště: Neratovice
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
to bych tipoval spíš na drivery, když ty barvy a pruhy jsou jen někde a ne přes celý obraz
mogbuk: i5 9300H | 16GB DDR4-2666 Samsung | GeForce RTX 2060 | NVMe WD SN720 512GB SSD + SATA Crucial M550 512GB SSD | 1080p 144Hz IPS screen | HP LP2475w | Ultraportable: Toshiba Portégé R100 Centrino | Pentium-M ULV 1.0 | 1280MB DDR | 1.8" MicroIDE -> ZIF IDE -> mSATA SSD Samsung PM830 32GB | Trident Cyber XP4 32MB | 12.1" XGA | 1.09kg/1.4kg | Dell Latitude E6220, Core i5-2520M, 8GB DDR3, Samsung PM830 128GB SATA3.0 SSD, backlit kbd, 12.5" WXGA | NAS: Asrock N3150DC-ITX | 4GB DDR3L-1600 Crucial | Mach Extreme 8GB SLC USB3.0 | 2x 2TB WD Green WD20EZRX @ RAID1 | TerraTec Dual DVB-T PCI-e | OpenMediaVault | Lian Li PC-Q28B Mini-ITX Cube | 65W DC adapter
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
- maltra
- Začátečník
- Registrován: 11. říj 2010
- Bydliště: Západná Stredozem
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
@havli: dik, pozriem sa na to
@MV: tie vacsinou fialove pruhy su cez celu obrazovku ale nie je ich vzdy vidiet
@MV: tie vacsinou fialove pruhy su cez celu obrazovku ale nie je ich vzdy vidiet
PC: R7 9800X3D | 64 GB DDR5 CL30 | X870E Aorus Pro | ASUS RTX 4070 Ti TUF | WD_BLACK SN850X 2TB (OS) & 4TB (Games) | Phanteks Enthoo Pro M Glass | RM1000e | Alienware AW3423DWF
Retro PC: PIII 650E Slot 1 | GA-6BXE Rev 1.9 | 128MB DDR | V4 4500 32MB AGP | SB 32 PnP CT3670 | SpinPoint 80GB>32GB[
Retro PC: PIII 650E Slot 1 | GA-6BXE Rev 1.9 | 128MB DDR | V4 4500 32MB AGP | SB 32 PnP CT3670 | SpinPoint 80GB>32GB[
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
To odpovídá tomu co píše Havli, taky si je pamatuju když se přetížil ramdac, ala moc velké res/barvy a nebo 24-bit output, pří kterym jde stable dát menší res/refresh, jinak začnou bejt ty fialový artefakty.
I když upřímně to v menu v UT to vypadá hůře než ramdac, hmm. Je ten problém závislej na rozlišení nebo ne?
Co se vyblitosti týče, vítej u Voodoo2. Ta má vyblitej obraz, bohužel je to vlastnost. Z 3DFX karet má nejlepší barvy Banshee, a nejhorší V2. Horší jak V1, nevim proč, ale je to tak. U ní je třeba mít profil na monitoru s vytaženym kontrastem/saturací, pokud monitor neumí vytahnout saturaci tak se na V2 musíš smířit s vyblitejma barvama.
Ještě co se UTčka týče, tak UT pod D3D je v 16-bit barvách dost prosaturovanej, v 32-bit normal. Nevim proč ale je to vlastnost té hry, pod jinejma API se to neděje, takže nesrovnávat 16-bit D3D barvy VS cokoliv jiného.
I když upřímně to v menu v UT to vypadá hůře než ramdac, hmm. Je ten problém závislej na rozlišení nebo ne?
Co se vyblitosti týče, vítej u Voodoo2. Ta má vyblitej obraz, bohužel je to vlastnost. Z 3DFX karet má nejlepší barvy Banshee, a nejhorší V2. Horší jak V1, nevim proč, ale je to tak. U ní je třeba mít profil na monitoru s vytaženym kontrastem/saturací, pokud monitor neumí vytahnout saturaci tak se na V2 musíš smířit s vyblitejma barvama.
Ještě co se UTčka týče, tak UT pod D3D je v 16-bit barvách dost prosaturovanej, v 32-bit normal. Nevim proč ale je to vlastnost té hry, pod jinejma API se to neděje, takže nesrovnávat 16-bit D3D barvy VS cokoliv jiného.
- maltra
- Začátečník
- Registrován: 11. říj 2010
- Bydliště: Západná Stredozem
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Ten 24 bit vystup sa nastavuje cez registre? To len zo zaujimavosti sa pytam, nikde som nenasiel nejaky navod. Nakoniec sa mi to po nekonecnom jebani sa s roznymi ovladacmi podarilo rozchodit. Stiahol som si od Phila "FastVoodoo2 4.0 Gold Edition" a ide to ako po masle aj v 1024x768 . Mam to na W98SE, ked som to testoval pod XP tak som s tym problemy nemal ziadne. Som si vydychol, uz som si myslel ze bola chybna karta. Diky za vase predosle odpovede
PC: R7 9800X3D | 64 GB DDR5 CL30 | X870E Aorus Pro | ASUS RTX 4070 Ti TUF | WD_BLACK SN850X 2TB (OS) & 4TB (Games) | Phanteks Enthoo Pro M Glass | RM1000e | Alienware AW3423DWF
Retro PC: PIII 650E Slot 1 | GA-6BXE Rev 1.9 | 128MB DDR | V4 4500 32MB AGP | SB 32 PnP CT3670 | SpinPoint 80GB>32GB[
Retro PC: PIII 650E Slot 1 | GA-6BXE Rev 1.9 | 128MB DDR | V4 4500 32MB AGP | SB 32 PnP CT3670 | SpinPoint 80GB>32GB[
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Kdyby jsi používal třeba LCD monitor s 60hz, bylo by použití 24-bit outputu lepší variantou, opravdu to vypadá lépe, neni to placebo. Jakmile ale chceš hnát rozlišení s více HZ zároveň tak ramdac to nedá.
Jinak V2 se dá ovládat 2 způsoby, přes registry nebo i baťákem před spuštěnim OS (platí i pro DOS glide)
Viz:
http://forum.3dfx.cz/viewtopic.php?f=4&t=414
http://forum.3dfx.cz/viewtopic.php?f=4&t=503
A bod " Karta mi ve 3D zobrazuje podivné barvy (jakoby z palety 256, popř. v obraze převládá fialová, růžová atp.)" I když nevim jestli obsidian bude akceptovat standard příkazy pro V2, snad ano.
Jinak V2 se dá ovládat 2 způsoby, přes registry nebo i baťákem před spuštěnim OS (platí i pro DOS glide)
Viz:
http://forum.3dfx.cz/viewtopic.php?f=4&t=414
http://forum.3dfx.cz/viewtopic.php?f=4&t=503
A bod " Karta mi ve 3D zobrazuje podivné barvy (jakoby z palety 256, popř. v obraze převládá fialová, růžová atp.)" I když nevim jestli obsidian bude akceptovat standard příkazy pro V2, snad ano.
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Netvrdim to na 100%, ale nejak mi utkvelo v pameti, ze 24bit vystup nelze pouzit pri rozliseni 1024x768 ani na 60 Hz (ramdac to nedava). Pri 800x600 nebo mene by to fungovat melo.
Obsidian neobsahuje zadnou magii, je to "pouze" 2x V2 s tv-outem a pci-pci bridge na jedne karte. Takze by to melo reagovat na vsechny prikazy uplne stejne jako bezna V2, obzvlast pokud tam neni pouzit Q3D driver.
Obsidian neobsahuje zadnou magii, je to "pouze" 2x V2 s tv-outem a pci-pci bridge na jedne karte. Takze by to melo reagovat na vsechny prikazy uplne stejne jako bezna V2, obzvlast pokud tam neni pouzit Q3D driver.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
To ti utkvělo spávně, pamatuji si že 1024x768 šlo v 16-bit /85hz, ale v 24-bit se mohly oběvit artefakty i při 60hz.
- maltra
- Začátečník
- Registrován: 11. říj 2010
- Bydliště: Západná Stredozem
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Hm, zapeklita situace… V 1024x768 vsetko ide bez problemov, akonahle zmenim na 800x600 alebo 640x480 tak artefakty, horizontalne pruhy atd.
PC: R7 9800X3D | 64 GB DDR5 CL30 | X870E Aorus Pro | ASUS RTX 4070 Ti TUF | WD_BLACK SN850X 2TB (OS) & 4TB (Games) | Phanteks Enthoo Pro M Glass | RM1000e | Alienware AW3423DWF
Retro PC: PIII 650E Slot 1 | GA-6BXE Rev 1.9 | 128MB DDR | V4 4500 32MB AGP | SB 32 PnP CT3670 | SpinPoint 80GB>32GB[
Retro PC: PIII 650E Slot 1 | GA-6BXE Rev 1.9 | 128MB DDR | V4 4500 32MB AGP | SB 32 PnP CT3670 | SpinPoint 80GB>32GB[
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Ale prd. Zadna zast, zcela logicky ekonomicky rozhodnuti. Je ekonomicky nesmysl, aby nV jakkoliv delala support starym 3Dfx kartam, kdyz ma predevsim vlastni portfolio a vlastni strategii, kde 3Dfx karty nemely vubec jakykoliv prostor. Co z 3Dfx nepotrebovali, to zlikvidovali jako nepotrebny. Co by delali se Sage a vubec Rampage, vzdyt to bylo nV uplne k nicemu. Hledat v tom emoce je fakt blbost.DOC_ZENITH píše: Byl to akt žáště a pomsty, ala zlikvidovat komplet poraženého nepřítele.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Tak jako slibovali že Ňákej support bude. V praxi neudělali vůbec nic, nepoužili vůbec nic a rozdělané věci aktivně sešrotovali (ne že by se to dostalo někam pryč). To nezní jak "ekonomika na prvnim místě". Proč? Protože proč by to vůbec kupovali když cílem byla pouze likvidace. Byla to klasická likvidační koupě, pojistit se že konkurence je mrtvá a nikdo nebude pokračovat.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Proc to kupovali ? Prece know-how, dusevni vlastnictvi, lidi, patenty, zastaveni konkurence... vyslo je to jiste levneji nez pripadny prohrany soudy a kdyby 3Dfx koupil nekdo jinej. Stejne tak nepovazuju za chybu Sellerse, ze s nV vyjednaval. Jde o prachy a takhle se uspokojili vsichni.