Intel Cypress Cove, Golden+Raptor Cove (Rocket/Alder/Raptor Lake)

Vše o procesorech Integrated Electronics.

Moderátoři: Eddward, Baneshee

Odpovědět
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Úvaha celkem na místě vzhledem k tomu že tyhle "bugy" v 11 byly reportovaný už dávno a MS je jaksi odmítnul fixnout. A jestli tohle neni hoax tak LOL:

https://diit.cz/clanek/aktualizace-wind ... che-ryzenu

Jsem zvědvej na ten "fix" co má přijít do 22, jen aby nakonec nepřišel až po recenzích a Intel fakto doufal že všichnu budou testovat vše jen na 11.

U AL se klidně může stát že bude herně impotentní. Resp takhle, v těch kde jde hlavně o IPC jádra a frekvenci (třeba CS GO) možná i vyhraje, ale ne o dost aby to bylo kulervoucí v těch kde jde o cache a RAM (typicky open-world hry stylu Far cry či assasin) možná uhraje plichtu a možná i prohru. Vůbec bych se takovému scénáři nedivil. Samo sebou tak bude hrát ještě roli odladěnost biosů a RAM, ale žádné leaky na toto téma jsou podezřelé. Failem se lidé neradi chlubí.
satik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. črc 2015
Bydliště: Jilemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od satik »

A nebo se Intelu dobře daří tajit skutečnej herní výkon :D
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od del42sa »

https://videocardz.com/press-release/g- ... -6400-mt-s

tyhle DDR5 paměti vypadají hodně slušně a latence (na DDR5) jsou docela nízké :thumbsup:

//EDIT: Baneshee - promaz OT, věnujte se AL, ne AMD
Naposledy upravil(a) del42sa dne čtv 14. říj 2021, 10:18, celkem upraveno 1 x.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Tralalák
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 12. zář 2009

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od Tralalák »

CPU: Zhaoxin KaiXian KX-U6580 on-board SoC 2.5GHz (8c/8T, 8MB L2 Cache) - MB: IEI KINO-KX-U6580 Mini-ITX Industrial Motherboard - RAM: 16GB Kingston SO-DIMM DDR4 2666MHz (2x8GB dual channel) - GPU: EVGA GeForce GTX 1050 Ti OC Gaming 4GB GDDR5 - SSD´s/HDD´s: 2,5" Crucial 256GB SATA 3 / 2,5" Seagate FireCuda, SSHD 1TB + 8GB, 5400RPM, 128MB cache SATA 3 - Sound: Realtek ALC888S - LAN: 2x Realtek RTL8111H PCIe GbE controller - NT: FSP Aurum Series GOLD 400W - LCD: 25" ASUS VE258 LCD (1080p) - OS: Win10 Home 64bit - Case: Cooler Master Elite 110 Mini-ITX
satik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. črc 2015
Bydliště: Jilemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od satik »

v tom 3Dmarku to TimeSpy CPU skore nevypadá úplně špatně,
12900k má 17915
můj 5950X na cca 4.5 GHz allcore má okolo 14500
adl.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) satik dne čtv 14. říj 2021, 12:52, celkem upraveno 1 x.
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
Elkim
Redaktor PCT
Redaktor PCT
Uživatelský avatar
Registrován: 01. lis 2014
Bydliště: Olomouc

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od Elkim »

3Dmark má teď novej, lepší bench. Počítá čas simulace snímku při 1T/2T/4T/8T/16T a MAXT.
Tralalák
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 12. zář 2009

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od Tralalák »

Inak zaujímavý screen 8C big corových P-jadier Golden Cove a 8c LITTLE atómových E-jadier Gracemont a ich zaťaženie...

Obrázek
zdroj: https://videocardz.com/newz/capframex-b ... 12900k-cpu


_____________________

Mini-ITX :roll:

ASUS ROG STRIX Z690-I GAMING WIFI
zdroj: https://videocardz.com/newz/asus-rog-st ... pcb-design
CPU: Zhaoxin KaiXian KX-U6580 on-board SoC 2.5GHz (8c/8T, 8MB L2 Cache) - MB: IEI KINO-KX-U6580 Mini-ITX Industrial Motherboard - RAM: 16GB Kingston SO-DIMM DDR4 2666MHz (2x8GB dual channel) - GPU: EVGA GeForce GTX 1050 Ti OC Gaming 4GB GDDR5 - SSD´s/HDD´s: 2,5" Crucial 256GB SATA 3 / 2,5" Seagate FireCuda, SSHD 1TB + 8GB, 5400RPM, 128MB cache SATA 3 - Sound: Realtek ALC888S - LAN: 2x Realtek RTL8111H PCIe GbE controller - NT: FSP Aurum Series GOLD 400W - LCD: 25" ASUS VE258 LCD (1080p) - OS: Win10 Home 64bit - Case: Cooler Master Elite 110 Mini-ITX
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od Sobo »

Intel vydal prirucku pro vyvojare ohledne 12 generace (Alder Lake).

- Celkem asi 4 kusy kremiku: desktop (8+8 a 6+0) a mobilni (6+8 a 2+8)
- Moznost vyuzit AVX512, ale pouze v pripade vypnuti E-cores
- Thread director nemusi sam od sebe optimalne priradit thread na spravne jadro
- Idealne by to meli vyvojari oznacit a pouzivat mene prioritni veci na atomy (shader compilaci, audio, asset streaming, dekompresi etc.)
- Intel tvrdi, ze hry jsou kriticky segment pro Alder Lake (tak to teda uvidime, no)

https://videocardz.com/newz/intel-confi ... developers
Naposledy upravil(a) Sobo dne pát 15. říj 2021, 18:59, celkem upraveno 1 x.
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od hnizdo »

/zzzzzzz...

..."Moznost vyuzit AVX512"....

WHAT! Takze je to tam aktivni?!
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
petsild
Začátečník
Začátečník
Registrován: 03. črc 2012
Bydliště: Praha 10

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od petsild »

Zajímavé :) pokud půjde AVX512 zapnout.
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od del42sa »

hnizdo píše: pát 15. říj 2021, 18:42 /zzzzzzz...

..."Moznost vyuzit AVX512"....

WHAT! Takze je to tam aktivni?!
ano, navzdory Docentovu názoru, že tam AVX není (viz. naše poslední debata ) AVX je fyzicky na čipu přítomno, ale je vypnuté :roll:

spíš se divím, že to půjde zapnout. Asi to bude spíš na libovůli OEM výrobců desek (těch dražších), jestli to v biosu povolí ...
Sobo píše: pát 15. říj 2021, 18:34
- Thread director nemusi sam od sebe optimalne priradit thread na spravne jadro
- Idealne by to meli vyvojari oznacit a pouzivat mene prioritni veci na atomy (shader compilaci, audio, asset streaming, dekompresi etc.)
tak to je gól, ten "úžasný" TD nebude samospásné řešení a Intel to chce hodit hlavně na vývojáře :lol: :lol: :lol:

no hezky to hoši v Intelu vedou :roll:
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od hnizdo »

del42sa píše: pát 15. říj 2021, 19:34 tak to je gól, ten "úžasný" TD nebude samospásné řešení a Intel to chce hodit hlavně na vývojáře :lol: :lol: :lol:
Jeje to je prekvapeni, kdyz kvuli tomu MS udelal novy OS, ktery ma specialni scheduler na biglittle :roll: Vitej na Zemi.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od del42sa »

hnizdo píše: pát 15. říj 2021, 19:42 Jeje to je prekvapeni, kdyz kvuli tomu MS udelal novy OS, ktery ma specialni scheduler na biglittle :roll: Vitej na Zemi.
ano překvapení to je nepříjemné, když všechny ty "vychytávky" všetně nového OS a scheduleru nestačí a je stejně potřeba, aby na tom dělal ještě někdo další :twisted:
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Tak aspoň doufejme že to bude reealita. Naposledy když intel použil větu "for developers" tak to bylo s TSX a v praxi to pak nedal nikdomu a nic nešlo zapínat/vypínat, krom pár ES kterejch se netýkaly microcode updaty zůstalo navždy vypnuto. Kdyby v biosu byl přepínač Gracemont off + AVX512 bylo by to ideální, ale jak znam Intel, do tohodle se jim chtít nebude.

To že thread director jaksi failuje je vidět už na tom předchozim Tralalákově screenshotu. Předpokládám že na systému běží jen ta hra, ale v praxi se zdá že jsou loadovány napřed velká jádra primární thread, pak little jádra a pak HT thready a to i v situaci kdy onen load na velkejch jádrech nepřekroči celkově 50% tzn neni důvod něco někam offloadovat. A hlavně pro max výkon to rozhodně neni na místě. Ty % z toho Far cry dokonce vypadaj úplně normálně.... jako by je to vůbec nerozlišovalo. Tahle ňák by to vypadalo kdyby systém měl 2x8C CPU přičemž jen jeden měl aktivní HT. Win by thready házely na volná jádra dokud je maji a přesně tim způsobem se dostaly na ty Ecores. Tohle skoro vypadá jako by zde thread director vůbec nefungoval.

Možná to stojí i za těmi protichůdnými informacemi ohledně herního výkonu Alderu, ono to tak může bejt... celkem random, jak se to zrovna rozhází a jestli ten bottleneckující thread skončí na P-core.

Na spolupráci vývojářů můžou až na pár zaplacenejch projektů zapomenout, to je výsměch a na win to tak nikdy nefungovalo. Pokud to nevyplivne sám kompilátor, nikdo s tim nebude ztrácet čas. Od toho ostatně měl ten thread director bejt, aby to nemusel user či developer řídit ručně.
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od Sobo »

DOC_ZENITH píše: pát 15. říj 2021, 19:57 To že thread director jaksi failuje je vidět už na tom předchozim Tralalákově screenshotu. Předpokládám že na systému běží jen ta hra, ale v praxi se zdá že jsou loadovány napřed velká jádra primární thread, pak little jádra a pak HT thready a to i v situaci kdy onen load na velkejch jádrech nepřekroči celkově 50% tzn neni důvod něco někam offloadovat.
Tu situaci v FC6 na screenshotu bych nepovazoval nutne za chybu. Vlakno na E-core by nemel byt problem, dokud se utilizace toho jadra nepriblizi nekam ke 100%, protoze jinak svoji praci zvlada a neni tam bottleneck. A proc by to vubec daval na E-cores? Napada me, ze kdyby jedno P-core muselo resit dva nebo vice threadu zaroven, tak by mu ty mene prioritni thready zbytecne zasiraly jeho L1 / L2 cache. Takhle je to vsechno u atomu (az L3 je spolecna), takze P-cores mohou dedikovat veskere zdroje v jadre na ta opravdu prioritni vlakna.
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Ne, s tím nemohu souhlasit. Vlánko nemusí být využito na 100% aby se stalo bottleneckem. Jakmile hraju hru a ta je to jediné co to loaduje, tak má běžet na P-cores, kor když ony P-cores nejsou ani zdaleka fully loaded a ono mi to něco háže na E-cores tak to považuji za chybu.
killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od killerek »

Pri spusteni hry bych si predstavoval, ze hra pobezi na P-cores a na E-cores se prehazi treba systemove procesy, prohlizec, nejaky kecalek, herni klient apod.
satik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. črc 2015
Bydliště: Jilemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od satik »

ADL AVX512 mit nebude
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
Tralalák
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 12. zář 2009

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od Tralalák »

𝐷𝑟. 𝐼𝑎𝑛 𝐶𝑢𝑡𝑟𝑒𝑠𝑠
Sprievodca sa aktualizuje. Potvrdené, že AVX-512 nie je na ADL.
zdroj: https://twitter.com/IanCutress/status/1 ... 7229216769
CPU: Zhaoxin KaiXian KX-U6580 on-board SoC 2.5GHz (8c/8T, 8MB L2 Cache) - MB: IEI KINO-KX-U6580 Mini-ITX Industrial Motherboard - RAM: 16GB Kingston SO-DIMM DDR4 2666MHz (2x8GB dual channel) - GPU: EVGA GeForce GTX 1050 Ti OC Gaming 4GB GDDR5 - SSD´s/HDD´s: 2,5" Crucial 256GB SATA 3 / 2,5" Seagate FireCuda, SSHD 1TB + 8GB, 5400RPM, 128MB cache SATA 3 - Sound: Realtek ALC888S - LAN: 2x Realtek RTL8111H PCIe GbE controller - NT: FSP Aurum Series GOLD 400W - LCD: 25" ASUS VE258 LCD (1080p) - OS: Win10 Home 64bit - Case: Cooler Master Elite 110 Mini-ITX
petsild
Začátečník
Začátečník
Registrován: 03. črc 2012
Bydliště: Praha 10

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od petsild »

Další střípek do skládačky? https://remonews.com/southafrica/a-new- ... ccftechtv/

Intel Alder Lake will offer a non-hybrid version and also AVX512 PCWorld.
Odpovědět

Zpět na „Procesory Intel“