Tiez ale (do vydania RDNA) pocas celej GCN ery museli mat viac TFlops, aby Nvidiu v ramci DX9-DX11 dohanali. Ked potom prislo DX12, ktore nebolo az tak zavysle na driveroch ako pises, ale sahalo si na low level karty, tak zrazu vyzerali tie karty lepsie. No pochopitelne, pretoze tam holt bol vacsi hruby vykon.
AMD Software Preview Driver May 2022
Moderátoři: morke, Walker1134
- Srandista
- Začátečník
- Registrován: 17. čer 2009
- Bydliště: Brno
Re: AMD Software Preview Driver May 2022
MTB: MSI MAG B550 Tomahawk, CPU: AMD Ryzen R5 3600 + Arctic LF III 240, RAM: Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL16, GPU: AMD RX 6800 16GB RAM, SSD: Corsair MP600 PRO LPX 1TB + Corsair MP510 1TB, SC: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional, PSU: Corsair RM650x, Case: Fractal Design Define C, Monitor: Dell S2721DGFA
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: AMD Software Preview Driver May 2022
Hmm, az tohle udelaji pro stary karty, tedy udelaji nejaky retro drivery pro HD6xxx+ a pro starsi OS, pak to bude ok, protoze ten problem lidi palil predevsim 10 let zpet a hodilo by se to na "retro" hrani. Dnes uz to je jak obdarovat vnuka berlemi pro dedu, ktery je uz leta po smrti. No ale stale lepsi nekdy nez nikdy.
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Software Preview Driver May 2022
U GCN DX11 MT nefungoval kvuli tomu jak ten HW fungoval.Uz se o tom hodne dlouho spekulovalo proc to na GCN nikdy nefungovalo.Ted po prechodu na RDNA to konecne zprovoznili.Ale GCN uz je minulost.Ted s RDNA2 je AMD uz srovnatele s NV pod dx11 a lepsi pod dx12/vulkan.DOC_ZENITH píše: ↑čtv 19. kvě 2022, 19:23 Protože NV přešla na cheap malej a úspornej WARP32 sheduler kterej je částečně SW driven, tzn u low-level API má právě NV větší overhead, a upřímně řečeno, měli se toho už dávno zbavit. Bylo to cool u Keplera (Fermi co měla HW scheduler v DX11 ale běhala taky hezky), ok u Maxwella, ok ještě u Pascallu, ale Turing s tim jak vše překopal měl překopat i front-end a sheduler. A u Ampere už je to evidentní a easy měřitelnej bottleneck a jestli to bude stále i u Lovelace tak NV easy projede všechny low-ress testy protože bude mít větší overhead a hrubej výkon GPU má výrazně stoupnout.
AMD mělo tehdy v dobách DX11 hlavně vyřešit problém a ne se hnát za papírovými draky co se v praxi začaly prosazovat 5+ let poté. Byl to ten typickej zarputilej přístup "nemáme problém to ona zlá Nvidia všechny uplácí aby optimalizovali proti nám, a pokud nebudete podporovat náš novej open standard tak jste ti zlí", v praxi byli všem ukradení a ten jejich driver prostě byl shit. Sorry ale driver co dá pod DX11 méně drawcalls jak pod DX9 je masivní problém a nechápu proč to trvalo 10+ let než se na to podívali. Teď, v době kdy už to začíná bejt méně relavantí. Teď by se měli podívat kam jim zmizela kontrola color range u videa a vynucování AF pod DX12, obecné problémy s plynulostí videa a akcelerací a pod věci že. Ale ne, teď nám přinesou konečně funkční DX11 MT rendering. Je to good ale opravdu hodně hodně too late.
Na druhou stranu ale už se od teď nikdo nemusí vyhejbat AMD kvůli argumentu "starší či méně známé hry tam jedou na prd". Protože to už teď neplatí. Ale je rok 2022, tohle se mělo vyřešit 2011.
Btw mohl bych nahodit fallout4 test scenu
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD Software Preview Driver May 2022
Uvidíme, Marin postoval že má boost s Vegou, lidi s Polarisem ale ne. + Tenhle driver ofiko umí jen RDNA, uvidíme jestli se to dostane i na jiné GCN karty, ale u Vegy už to něco dělá a pokud ano tak to znamená že to tam mohlo bejt už 10+ let dozadu a vtom případě fakt AMD facepalm.
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD Software Preview Driver May 2022
odpověď je poměrně prostá, před 10 lety neměli takový rozpočet ani tolik nezávislých teamů, aby se zvládli paralelně věnovat vývoji pomalu ale jistě končícího DX11 a zároveň vlastnímu low-level API Mantle a nadcházejícímu DX12. Takže si nastavili nějaké priority a podle těch udělali jen to, co pro ně bylo nejdůležitější. Mohli ten bottleneck odstranit už tehdy ? Těžko říct, možná ano a možná to taky nebylo možné. Jejich práce na vlastním low-level API dokazuje, že si byli velmi dobře vědomi "úzkého hrdla" tehdejších API a to se následně promítlo do Mantle/Vulkanu/DX12. Osobně vnímám tento celkový přínos moderních API jako mnohem větší než samotný DX11 MT rendering....DOC_ZENITH píše: ↑pát 20. kvě 2022, 15:41 Uvidíme, Marin postoval že má boost s Vegou, lidi s Polarisem ale ne. + Tenhle driver ofiko umí jen RDNA, uvidíme jestli se to dostane i na jiné GCN karty, ale u Vegy už to něco dělá a pokud ano tak to znamená že to tam mohlo bejt už 10+ let dozadu a vtom případě fakt AMD facepalm.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Software Preview Driver May 2022
Tak jsem to vyzkousel na cpu limitovanem miste v rise of the tomb raider a se starym ovladacem 47fps a s timhle 55fps.Rozdil 17%.Zda se mi ale, ze se objevil stuttering(ale nejsem si 100% jistej).Kazdopadne pod dx12 to beha 70fps
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: AMD Software Preview Driver May 2022
Co se týká DX11 MT renderingu, pak ty nové ovladače HW podporu Driver Command Lists stále nehlásí.
Vypadá to tedy, že to ošéfovali nějak jinak
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: AMD Software Preview Driver May 2022
Protoze DOCa stale neopustilo uz 100x vysvetlene, ze nejde o DX11 MT jako takovy (a nektreri to nevim proc opakuji), ten Radeony samozrejme podporovaly, ostatne podporovala ho i nV jeste pred "magic" driverem, ktery byl az odpovedi na Mantle. Slo o rezii a rizeni samotneho driveru a ne API. Jeste jsem to tu zkoumal myslim s Oneb1tem ve Watch Dogs a rozdil u nV byl, ze samotny driver svou rezii dokazal efektivne rozdelit na vice vlaken nezavisle, nebo natruc, na aplikaci, kde to reseni casto bylo na hovno. Neslo tedy o podporu ci nepodporu nejake z DX11 funkci, ale o nadstavbu danou samotnym driverem.
del42sa :
Jejich prace na Mantle, ktery ani nebylo jejich napadem ale DICE, spis asi byl jeden z dusledeku toho, aby jejich spatny drivery a tim i nevyuzitou uarch, saturoval predevsim nekdo jiny (vyvojar) a ne oni. Tedy aby si ulehcili praci. Graficka divize a drivery tahda byly v hroznym stavu. Mantle resilo jejich problem s neefektivnosti jejich driveru a neschopnosti vymackat z GCN maximum.
del42sa :
Jejich prace na Mantle, ktery ani nebylo jejich napadem ale DICE, spis asi byl jeden z dusledeku toho, aby jejich spatny drivery a tim i nevyuzitou uarch, saturoval predevsim nekdo jiny (vyvojar) a ne oni. Tedy aby si ulehcili praci. Graficka divize a drivery tahda byly v hroznym stavu. Mantle resilo jejich problem s neefektivnosti jejich driveru a neschopnosti vymackat z GCN maximum.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD Software Preview Driver May 2022
To je naprosto nepodstatné. To je jako říci že K8 podporuje zpracování 2 threadů najednou. Sice v praxi ne ale když se onen SW spustí, tak to OS ňák přežongluje přes task switching a SW cheduler, takže sice s mnohem většim stutterem a ztrátou výkonu, ale pojede to. Asi tak ňák fungovalo DX11 Mt u AMD doteď.
Přepnutí do z DX9 do DX11 u nich znamenalo propad výkonu a propad prostupnosti drawcalls. U NV naprostej opak, tam to byl nárůst a celkem citelnej. Tohle se nedá odpárat a je cool že to konečně fixnuli, ale chtělo to prostě fixnout dekádu dozadu.
Přepnutí do z DX9 do DX11 u nich znamenalo propad výkonu a propad prostupnosti drawcalls. U NV naprostej opak, tam to byl nárůst a celkem citelnej. Tohle se nedá odpárat a je cool že to konečně fixnuli, ale chtělo to prostě fixnout dekádu dozadu.
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD Software Preview Driver May 2022
nebudu spekulovat o tom, čí to byl nápad, ale Mantle API vyvinulo AMD v kooperaci s DICE a později celý vývoj API Mantle věnovalo Khronosu, který na jeho základech postavil Vulkan API.Hladis píše: ↑sob 21. kvě 2022, 14:24 del42sa :
Jejich prace na Mantle, ktery ani nebylo jejich napadem ale DICE, spis asi byl jeden z dusledeku toho, aby jejich spatny drivery a tim i nevyuzitou uarch, saturoval predevsim nekdo jiny (vyvojar) a ne oni. Tedy aby si ulehcili praci. Graficka divize a drivery tahda byly v hroznym stavu. Mantle resilo jejich problem s neefektivnosti jejich driveru a neschopnosti vymackat z GCN maximum.
Co se týká DX11 boostu u nového driveru, je to příjemný bonus pro hry postavené na starším typu engine a tak bych to taky bral. Nějaké plačky že to AMD mohlo udělat před 10ti lety mi přijdou zcela mimo mísu...
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- jctrnacty
- Začátečník
-
- Registrován: 21. úno 2009
Re: AMD Software Preview Driver May 2022
To je poprve co slysim , ze DICE na tom melo nejakej podil. Prislo s tim AMD jako Mantle a Microsoft to pak implementoval jako DX12 a Khronos to prejmenoval na Vulkan.
_________________
AMD 9800x3D, X670E ProArt, Dark rock 4, 64GB DDR5 CL30 Patriot Viper Venom. Asrock RX 6800 XT, Fractal Define C, Seasonic focus gold+ 650W, samsung evo plus 970 2TB, X52 Pro, WMR HP Reverb G1
AMD 9800x3D, X670E ProArt, Dark rock 4, 64GB DDR5 CL30 Patriot Viper Venom. Asrock RX 6800 XT, Fractal Define C, Seasonic focus gold+ 650W, samsung evo plus 970 2TB, X52 Pro, WMR HP Reverb G1
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Software Preview Driver May 2022
U me je v rise of the tomb raider pod dx11 stuttering.Se starsim 22.3.2 mam sice o neco min fps, ale VRR to "sezere" a je to o dost plynulejsi.
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: AMD Software Preview Driver May 2022
Testy:
AMD Software Preview Driver May 2022 >>
https://www.gpureport.cz/clanky/353-amd ... 353&page=1
Nějaké testy z vlastní zahrádky
AMD Software Preview Driver May 2022 >>
https://www.gpureport.cz/clanky/353-amd ... 353&page=1
Nějaké testy z vlastní zahrádky
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno