Zaklínač 3

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Odpovědět
g-ice
Začátečník
Začátečník
Registrován: 31. led 2019

Re: Zaklínač 3

Příspěvek od g-ice »

HEAD píše: stř 14. pro 2022, 14:53 Tak jsem to zkusil a nestoji to ani za stahovani.Totalne zabugovany-Hra nahodne pada a kdyz chci zmenit v menu RT, tak hra spadne a pak nejde nacist.Prisernej stuttering.RT zere cca 90% vykonu...
Srat na to.Radsi hrajte puvodni verzi a stahnete si 4K textury.
Ale bez RT to jede uplne na pohodu. s FSR mozna jeste lepe jak predtim.. A i bez RT je to dost vylepsene (vegetace, textury, pocasi atd)
PC - Ryzen 5800x3D@Arctic freezer 360 II - Asus x570 gaming-e - Gskill tridentZ Neo 3600@CL14- SX8200 pro 1TB - Sapphire Nitro+ 7900XTX - Soundblaster X3 + Mackie CR4 - Define 7 - Supernova G3 850w - Asus MG278Q
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaklínač 3

Příspěvek od HEAD »

Udelal jsem srovnani + testy.Ono nejde rict, ze to vypada lip bez RT pac odstranili HBAO+ a misto toho tam je jen SSAO.
Vsude je stejny nastaveni(ultra krome jednoho testu):
Orig+4K textury 97fps https://abload.de/img/origi5eoo.png
New gen dx11 84fps https://abload.de/img/dx1120dnj.png
New gen dx12 70fps https://abload.de/img/dx12r2ddu.png
A jeste new Gen+FSR2 quality+ULTRA+ 72fps https://abload.de/img/dx12fsrs3eun.png

Jeste jsem to projel moji starou benchmarkovaci scenou s podvoltovanou 6800XT.RT je na radeonech zabugovany a je tam silenej stuttering
Obrázek
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: Zaklínač 3

Příspěvek od marek16 »

Tak to vypadá, že tohle už nikdo nezoptimalizuje, protože si "někdo" usnadnil práci. Rewrite do DX12 asi nehrozí. Ty vole jak já nesnáším manažery.

https://learn.microsoft.com/en-us/windo ... imitations
cdpr.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Quis custodiet ipsos custodes?
stylar
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 06. říj 2014
Bydliště: Bučovice

Re: Zaklínač 3

Příspěvek od stylar »

Nějak mi to nedává logiku mít ve hře raytracing a zároveň ji chtít optimalizovanou, to dělá raytracing u všech her, že zvedne využití VRAM a CPU jakože hodně, pochybuji že s tím můžou něco dělat, max ho začít zjednodušovat, zhoršovat jeho kvalitu a tím hru "optimalizovat".
DISPLAY: LG OLED48CX 3840x2160@120Hz 4:4:4 HDR 10bit GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24GB GDDR6X CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz@4,7GHz boost CPU COOLER: ARCTIC Liquid Freezer II 420 MB: MSI X470 GAMING PLUS - BIOS 7B79vAM4 - ComboAm4v2PI 1.2.0.Ca RAM: Corsair Vengeance RGB RT 64GB (4x16GB) DDR4 DDR4 3200MHz 16-20-20-38 STORAGE: Samsung 970 EVO 1TB@PCIe x4 3.0 (OS), Samsung 980 1TB@PCIe x4 2.0, Samsung 870 EVO 2TB@SATA, Crucial MX500 1TB@SATA, HDD Seagate BarraCuda - 4TB (ST4000DM004) PSU: Corsair RMx Series RM850x (v.2021) - 850W CASE: Corsair iCUE 7000X RGB Black (5x Noctua NF-A14 PWM) KEYBOARD: SilentiumPC Gear GK550 Omnis Kailh Brown RGB MOUSE: Glorious Model D Wireless (+Grip Tape) SPEAKERS: Edifier R1280T (42Watt RMS) OS: Microsoft Windows 11 Pro CZ 64-bit v23H2
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: Zaklínač 3

Příspěvek od marek16 »

D3D11On12 je "wrapper", co za běhu překládá DX11 cally na DX12, hra pořád běží v DX11. Celá pointa DX12 bylo snížení zátěže procesoru a zvýšení max počtu draw calls.
S tímhle máš nejen overhead DX11 API, ale k tomu i overhead toho překladače, což se zákonitě musí projevit, takže se to nedá svádět jen na RTX (kterej mimochodem funguje v jiných hrách výrazně líp, tady to pořádně nejede ani na 4090).
Prostě si usnadnili práci na úkor zabití výkonu - ostatně celá ta hra se chová úplně retardovaně - vytěžuje mi 12700F tak na 70% a grafika se fláká ve 4k okolo 60% i s DLSS - tzn. povedlo se jim vytvořit krásnej CPU bottleneck i na nejmodernějších procesorech tam, kde v minulé verzi hra grafiku v pohodě nakrmila, a ta jela na max.
Je to jednoznačně odfláklý garbage co vůbec neměli v tomhle stavu vypouštět ven.
Quis custodiet ipsos custodes?
Epidot
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 13. říj 2003
Bydliště: Šumperk

Re: Zaklínač 3

Příspěvek od Epidot »

takže ultra plus na UV kartě okolo 100W, paráda. RT off, hairworks pod kapucí off :)
13600k+Noctua D15SG2, MSI Z690 Tomahawk, 32GB Kingston Fury Renegade 3600, ASUS RTX 3070 Noctua OC Edition, ASUS ROG SWIFT PG279Q HW G-Sync, Samsung 990Pro 2TB, 970Evo+2TB, 970Evo+1TB, 960Evo 500GB, Kingston A2000 500GB, Intel 660p 2TB, Crucial M550 256GB, Intel X25-M 80GB, Corsair RMx550, Logitech G502+G815 tactile US, Secretlab OMEGA Classic, RME ADI-2 DAC FS+Denon AH-D9200, Modecom Eclipse 60
g-ice
Začátečník
Začátečník
Registrován: 31. led 2019

Re: Zaklínač 3

Příspěvek od g-ice »

Kdyz neuvyuzivam RT, ma smysl to teda vubec poustet pod dx12? Ma to nejake benefity nebo muzu zvesela jet dx11?
PC - Ryzen 5800x3D@Arctic freezer 360 II - Asus x570 gaming-e - Gskill tridentZ Neo 3600@CL14- SX8200 pro 1TB - Sapphire Nitro+ 7900XTX - Soundblaster X3 + Mackie CR4 - Define 7 - Supernova G3 850w - Asus MG278Q
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaklínač 3

Příspěvek od HEAD »

Mozna kvuli FSR AA ale dost to maze.Lepsi asi bude hrat s TAAU+sharpening.
Btw stiny jsou horsi u new gen
https://www.reddit.com/r/Witcher3/comme ... e_than_in/
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaklínač 3

Příspěvek od Paul »

g-ice píše: čtv 15. pro 2022, 12:51 Kdyz neuvyuzivam RT, ma smysl to teda vubec poustet pod dx12? Ma to nejake benefity nebo muzu zvesela jet dx11?
DX11 nemá RT a FSR a DLSS, jinak by měly bejt identický a DX11 možná jede o něco málo líp.
marek16 píše: čtv 15. pro 2022, 11:41 Tak to vypadá, že tohle už nikdo nezoptimalizuje, protože si "někdo" usnadnil práci. Rewrite do DX12 asi nehrozí. Ty vole jak já nesnáším manažery.
Pak jsem četl další tweety kde psali že to zas tak horký není, ta informace je outdated a aktuální verze toho wrapperu je výkonnější.

Očividně to ale furt má daleko k dokonalosti.

Teď je otázka: vzhledem k tomu, že ta hra byla vyvíjená v letech 2011-2015 v době, kdy o realtime RT nikdo z CDP ani neslyšel, je docela pravděpodobný, že bez existence tohohle wrapperu by DX12 a RT vůbec nebylo možný do tý hry dát, bez kompletního předělání do jinýho enginu (i C77 Red engine byl od TW3 z většiny přepsanej). Což by byl v podstatě remake, a krapet mimo scope free nextgen updatu.

Takže je lepší, když to udělali takhle a vydali to (mluvím o výkonu, samozřejmě crashe je potřeba opravit), s tím že si to za pár let každej bude moct zahrát s RT, nebo by bylo lepší, kdyby se na tu implementaci RT kompletně vykašlali a vydali to jen s novými texturami a tím ultra+nastavením?

Lidi by sice nenadávali na špatnej výkon RT. Ale já bych si pak někdy v budoucnu nemohl zahrát TW3 v mnohem lepší grafice.
Za mě lepší pomalý RTGI než žádný.
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: Zaklínač 3

Příspěvek od marek16 »

Paul: jj, určitě je to dobře, ALE: musel by se přepsat renderer, ne celej engine (to je dost spekulativní). Vzhledem k tomu, že hromada her shipuje s double rendererem DX11/12/vulkan, tak to asi zas takovej problém není - píšu s plným vědomím toho, že DX12 vyžaduje víc manuálního resource managementu a je víc low level, takže by to byla práce třeba na měsíce pro pár lidí. Jak dlouho o tom updatu CDPR mluví, rok a půl, dva? Nepřijde mi to na firmu co má stovky zaměstnanců, kupuje další studia, a snaží se vypiplat svoje magnum opus, jako nic nepředstavitelnýho. Teda za předpokladu, že by opravdu chtěli.

To že si ulehčí práci je jedna věc, a kdyby to udělali pořádně, tak se v tom nikdo nešťourá, jenže reálně vydali něco kde:
- RT zabije výkon do nehratelna s výjimkou grafik za 1200usd
- okamžitě to padá při kliku na switch RT ON (ať mi nikdo neříká, že tohle někdo testoval!)
- zhoršení výkonu na stejné sestavě i bez RT je tak markantní, že si toho všimne okamžitě kdokoliv, kdo tu hru přetím hrál, let alone testeři
- k tomu výkonu je tam ještě stuttering, cpu bottleneck a zdaleka to nejede plynule (frametime grafy jak EKG)
- použili texture packy od cizích lidí, a přesto když to zapnu, tak ty textury jsou snad jedinej hmatatelnej rozdíl, jakýho jsem si za půl hodiny vrtání všiml

Prostě mi přijde, že když už řeknu, že do něčeho zabuduju RT, tak by to taky mělo být hratelný, jinak je to akorát k nasrání (na ten update jsem se celou dobu hodně těšil) :(
Quis custodiet ipsos custodes?
riXo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 24. bře 2007
Bydliště: Bratislava

Re: Zaklínač 3

Příspěvek od riXo »

Paul píše: čtv 15. pro 2022, 18:30 Lidi by sice nenadávali na špatnej výkon RT. Ale já bych si pak někdy v budoucnu nemohl zahrát TW3 v mnohem lepší grafice.
Za mě lepší pomalý RTGI než žádný.
To iste som si vravel pri Arme 2.. 'Jedneho dna to bude parada' :lol:

Neni k tomu moc co povedat, RT updaty tento mesiac nerobia zrovna dobru reklamu. Momentalne nehratelne a neviem ci sa nieco zmenilo ovladacmi, alebo som na to zacal byt viac haklivy ale DLSS mi zase pride ako strasna mazanica, rovnako ako v Portal RTX.

Druhe super poznanie, ked to pustim v 4K na telke tak je to prva hra v ktorej vobec nedrzi UV a teda mojich standardnych 1755@0.775 zacne lietat ku 0.875 - 0.900 pri nizsich taktoch, to je uz riadna kvalitka.
SFF1 - Ryzen 9 5900X + NH-U12A, MSI B550i, 32GB, MSI 3080Ti, 4TB NVMe, 4TB SSD, Corsair SF750, NR200P, MSI 321URX + EIZO EV2750 + LG C1 55, Onkyo A-9010, Quadral SM120 II
SFF2 - Ryzen 7 2700, MSI GTX970, NR200P SFF3 - Intel i7 8700k, MSI RTX2080, Dan A4 SFX v4.1

/nex
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaklínač 3

Příspěvek od HEAD »

Bez RT se to fakt asi ani nevyplati hrat.Next gen ma horsi stiny a nema HBAO+ a navic horsi vykon.Jedina vyhoda je pridani SSR.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
berat33
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2020

Re: Zaklínač 3

Příspěvek od berat33 »

U mě v současném stavu taky nehratelné, náhodné pády, v každé nové lokaci se to ze začátku seká, vytížení GPU padá až na 0%...
Bude to chtít ještě pár patchů.
mr_sheen
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 06. bře 2004
Bydliště: okr. Uherske Hradiste
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaklínač 3

Příspěvek od mr_sheen »

Tady typek hezky rozebira ruzna nastaveni s RX6800XT.

https://www.youtube.com/watch?v=w1QjanS ... DanielOwen
Sapphire Radeon NITRO RX 6800 16G OC Gaming + AMD Ryzen 7 5700X + Seagate FireCuda 530 1TB + Odyssey G50A 32 + ASUS ROG STRIX B550-A GAMING + Kingston Fury Renegade Black 32GB DDR4 3600 CL16 + Seasonic Focus GX-850 + Fractal Design Meshify 2 Compact
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaklínač 3

Příspěvek od HEAD »

Nekdo v komentarich tam rika, ze na stuttering pomuze zapnout anti-lag a musim rict ze to funguje.Mozna to i trochu zveda vykon.Ted mam cca 35-40fps s RT na max krome odlesku s FSR balanced.To uz je celkem hratelny bez toho stutteringu.Taky se musi zapnout sharpening v ovladacich, protoze vsechny AA ve hre i FSR desne maze(ja to mam na 80%)

Jak je videt zadnej stuttering
https://ibb.co/pvVpqSD
https://ibb.co/MNc4wNG
https://ibb.co/r2HkjbX
https://ibb.co/42v6ZzQ


RT reflection se podle me nevyplatej.SSR vypada skoro stejne a kvuli drahocenym -10% vykonu se to nevyplati.
https://ibb.co/b79vMqb
https://ibb.co/dPCdQGs
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Still.Lord
Začátečník
Začátečník
Registrován: 15. črc 2007
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaklínač 3

Příspěvek od Still.Lord »

Skoro, ale pořád je tam dost viditelný rozdíl :)
zhor
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 26. čer 2005
Bydliště: Liberec

Re: Zaklínač 3

Příspěvek od zhor »

Me to s nastavenim <https://imgur.com/a/5IGsOrJ> vypada velmi dobre a v FHD jede plynule kolem 55fps, kdyz vypnu DLSS tak kolem 45fps ale oboje je plynule hratelny, zvlast na g-sync monitoru kterej navic pod 47fps zdvojnasobuje frekvenci, grafickej zaznam fps je pak prakticky primka s minimalni deviaci.
Dulezity je ze to RTGI natolik vylepsi subjektivni dojem ze uz neni cesty zpet, bez nej vypada obraz uplne plochej, takze me to tak nebavi hrat. Nakonec tenhle typ her (vetsinou chuze/jizda na koni+video) moc velky fps ani nepotrebuje, staci kdyz jsou stabilni.
PC1: CPU=i7-11700F+NH-U12A | MB=Asus TUF B560M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x16G 3600 | GPU=Asus RTX4070 Dual | SSD=Samsung 970 Evo Plus 1T+SSHD: Seagate FireCuda 2T | PS=Corsair TX750M | Case=FD FocusG Mini | Mon= MAG272-165Hz | OS=W10Pro |
PC2: CPU=i7-6700K+NH-U9B | MB=Asus Z170M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x8G 3200 | GPU=EVGA GTX980 SC | SSD=Samsung 850 Evo 250G | OS=Kubuntu |
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaklínač 3

Příspěvek od Paul »

Já jsem si našel nastavení se kterým mám všude kromě Novigradu/Beauclair perfektně framepaced 60fps, bez jakéhokoliv stutteringu.
V těch dvou městech to prostě CPU nedává a dokud to CDP nějak nevylepší (pokud to jde), dávat nebude. Řešení je jedině budoucí CPU nebo framegen. Beauclair padá do 50tek, Novigrad do 40tek.

Ale i tak je to supr a v podstatě už nejsem nespokojenej :mrgreen:

V Beauclair je RTGI taky krásně znát. Už třeba jen ta kamenná podlaha, jak vypadá díky RTGI jako skutečnej kámen a ne jen nějaká šedá plocha..

A btw při hraní mi to ještě nespadlo, jediný kdy to padá, je když se pokusím zapnout RT ve hře. Je potřeba ho zapínat v main menu.

Obrázek

Obrázek
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaklínač 3

Příspěvek od HEAD »

Ono i ty RT stiny a AO delaj fakt hodne pac oni normalni stiny nak nerfnuli u next gen verze a HBAO+ odstranili uplne.Orig hra v tomhle smeru vypada o dost lip a ten skok proti ray tracingu tam nebude tak velkej.
Proste tahle verze se bez RT vubec nevyplati hrat(hra vypada bez RT plose kvuli absenci HBAO+ a nerfnutych stinu) a lepsi je namodovat orig a bude to vypadat lip.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaklínač 3

Příspěvek od Paul »

HEAD píše: pát 16. pro 2022, 18:26 Ono i ty RT stiny a AO delaj fakt hodne pac oni normalni stiny nak nerfnuli u next gen verze a HBAO+ odstranili uplne.Orig hra v tomhle smeru vypada o dost lip a ten skok proti ray tracingu tam nebude tak velkej.
Proste tahle verze se bez RT vubec nevyplati hrat(hra vypada bez RT plose kvuli absenci HBAO+ a nerfnutych stinu) a lepsi je namodovat orig a bude to vypadat lip.
Namoduj orig a vyfoť stejný místo, zajímá mě jak by to vypadalo. Já hrál původní verzi bez grafickejch modů, naposled v 2016.
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“