NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Grafické karty s libovolným GPU firmy nVidia (např. Riva, GeForce).

Moderátoři: Walker1134, Wilik

Odpovědět
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Delarge »

Hlavně lockování fps u her s DLSS3 nemá vůbec smysl, když je tam rovnou Reflex, kterej má lock automaticky vlastní.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Krteq »

WTF? Reflex má mít nějakej "built-in limiter"? :lol:
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Delarge »

No jasně.
https://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?t=7522

Akorát teda musí být v ovladačích Vsync On, což jsem netušil, protože to tak mám vždycky.
Stejně tak funguje Low Latency Mode, když je v ovladačích na Ultra, automatickej fps lock.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Krteq »

Ale to žádnej limiter není ani omylem :lol:

A ani V-sync on není potřeba, spíš naopak, tím Reflex defacto vyřadíš, resp. přijdeš o jeho hlavní výhodu

Přestaň hltat marketingový materiály a přečti si nějakej kloudnej rozbor tý technologie
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Delarge »

G-SYNC on + NVCP V-SYNC on + in-game V-SYNC on OR off + Reflex ("On" or "On + Boost")
Reflex applies an automatic FPS limit slightly below the refresh rate. At 144Hz, it limits to ~138 FPS, just as LLM "Ultra" (in supported games) did before it. This auto FPS limit is relative to the current maximum refresh rate.
If an in-game or external FPS limiter is to be used with Reflex enabled, the in-game or external limiter must set slightly below Reflex's automatic limit for it to override Reflex's. This will not override Reflex's auto FPS limiting function (and thus, render queue elimination benefits) when the game is GPU-bound and frames are fluctuating, and will instead only override the initial static Reflex FPS limit where the game is not GPU-bound and the system can maintain a framerate that could otherwise exceed the limiters if they were disabled.
Ale neni to limiter :roll:
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Krteq »

:lol: Tohle to ale opravdu nedělá. žádnej limiter to nemá. To co píše ten týpek na fóru je akorát špatná interpretace nV PR keců
Additionally, when the render queue is reduced with the method used by the SDK, game latency also starts to shrink. This savings is due to the reduction in back pressure that is caused by the render queue in GPU-bound scenarios.

For those of you who have optimized for latency before, this is like using a good in-game framerate limiter to reduce latency. Good in-game frame rate limiters will stall the game in the right spots, allowing for lower latency and reduction of backpressure on the CPU.

However, with NVIDIA Reflex, instead of being locked to a particular framerate, your framerate can run faster than your limit, further reducing your latency. You can think of it as a “dynamic” framerate limiter that keeps you in the latency sweet spot at all times.
Reflex se snaží o tom, aby posílal z CPU do GPU requesty pokud možno hned s eliminací render queue. Tzn, že GPU na nic nemusí čekat a zpracovává drawcalls hned bez jakýkoliv latence přidané render queue, proto je taky potřeba SDK a integrace do hry/engine.

Tím, že zapneš další limiter nebo V-Sync latence zase přidáváš, protože definuješ kolik snímků za vteřinu se má renderovat, tzn, že CPU i GPU se začne flákat a latence rostou čekáním na další snímek (limiter), resp. ukládáš snímek do bufferu a čekáš na present na monitoru (V-sync)

Stále ale platí, že pokud sedíš na CPU limitu, tak je ti Reflex k prdu.

DLSS3 v tom potom, svým generováním fake framů, dělá další guláš.

Končím s OT :oops:
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Delarge »

Jesus. Ten člověk to měří (https://forums.blurbusters.com/viewtopi ... 211#p72182), v každý hře s reflexem, kterou jsem hrál, se to tak chová (teď jsem rychle zkusil GoW na low detaily, abych hitnul limit a hele na 175Hz monitoru automaticky max 167 fps), ale vlastně je to úplně jinak.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Krteq »

Však já nerosporuju jeho výsledky s CPU limitem :roll:

Já jen píšu že Reflex žádným "framerate limiterem" není ani zdaleka

BTW, pro to, aby jsi vůbec Reflex využil, potřebuješ GPU limit, takže měření s low detailama na max. FPS je jaksi mimo :lol:
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Ache »

GamesPeter píše: čtv 12. led 2023, 17:07Dobrý postřeh. Ten frame generation fakt boostuje hodně, že když někdo nemá zrovna 240Hz monitor, tak mu to atakuje 120/144/165Hz úplně normálně, i když ne konstantně a pak s lockem FPS mimo drivery může být takový problém. Dobrý vedět, že se tearing nekoná s locknutím FPS v ovládacím panelu a ne RTSS, který také používám, asi jako většina z nás, nebo ve hře, když to hra nabízí.
Jo mělo mě to napadnout jako první věc (já sem to pak i přepnul na tohle, ale mimo hru s FG, takže sem si pak myslel, že to udělala ta 3. položka u G-SYNC), ale zvyk je zvyk. U RTSS zase lze snadno měnit fps za chodu, takže sem ho pak používal i jako fps limiter pro G-SYNC (který by měl být nastaven pár hodnot pod max. refreshrate). Normálně to funguje ok, ale s tím frame generátorem očividně ne.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Delarge »

Krteq: DLSS3 má Reflex automaticky, takže je mi tak nějak jedno, jestli ho využiju nebo ne :-D Taky je mi jedno, jestli je tam CPU nebo GPU limit, chová se to pořád stejně.
Celá debata vznikla o GSync(compatible) monitorech+DLSS3. Tam platí, co jsem psal .
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Krteq »

:roll: No, neplatí když tam žádný limiter není a ne, Reflex opravdu není frame limiter.
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Delarge »

Není to limiter, ale limituje to max fps :| Tohle už je vyšší liga, I´m out...
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
garde
Začátečník
Začátečník
Registrován: 20. říj 2009

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od garde »

Někde jsem se dočetl, že by snad letos mohla vyjít 4080TI, nemáte někdo bližší info?
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od dexterav »

tak čítal som o klasicky 70, 60ti, 60 a 50 ale na konci roka by 80ti zmysel dávala , rovnako boli 3080ti cca po roku
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
fmx rider
Začátečník
Začátečník
Registrován: 03. čer 2006

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od fmx rider »

Jak je možné, že 40 řada podavá tak špatný výkon v GTA 5?
https://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/ ... st-gpu-cpu

4070Ti na úrovni 3070, ve 4k je 4080 pomalejší než 3080... možná kvůli rychlosti sběrnice?
Baneshee
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 12. dub 2005
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Baneshee »

Není to jen v GTA, ale ve všech hrách, který používají klasický MSAA. Takových už ale dnes vychází minimum. A ano, je to kvůli nízké propustnosti pamětí.
Ryzen 5800X @ 100W | Noctua C12P SE14 | 2x16GB Crucial Ballistix @ 3466MHz | Zotac RTX3070 8GB | Asus Prime X470-Pro | Micron 2TB NVMe & Crucial MX500 1TB & WD Green 3TB | Samsung SH-S223Q | FD Define R3 Black | Seasonic Focus Plus 650W | Dell G3223Q
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od marek16 »

Baneshee: nějaký další příklady? Chci to testnout, ale nechce se mi stahovat 100GB GTA :-D

Jinak pokud je vypovídající "memory controller load" v gpu-z, tak se mi 4070Ti (která je z Ady limitovaná pamětí nejvíc) nechová nijak drasticky odlišně od předchozí 3060Ti. Většinou se drží okolo 50-60%, jen v jednom případě jsem tam viděl 80% (vysoký rozlišení a framerate vysoce nad 100fps, ale už nevím co to bylo za hru , ale možná to bylo už v 8k)... takže si nemyslím že ta limitace je tak žhavá.

U RDNA3 se hodně mluvilo o tom, že AMD odstraňuje nějakej legacy stuff aby ušetřilo křemík, vůbec bych se nedivil, kdyby nvidia udělala to samý a s tím klidně i optimalizace pro MSAA, co už se nepoužívá (pure spekulace z mé strany, ale nvidia se technickýma detailama obecně moc nechlubí).
Quis custodiet ipsos custodes?
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Ache »

S tím MSAA nic moc... lepší je zapnout DSR - tedy lépe DL-DSR (4K) což i líp vyhladí hrany - všechny. MSAA je dost neefektivní na transparetní textury a ten výkon v GTA je bídný, když se zapne.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Baneshee
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 12. dub 2005
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Baneshee »

marek16: Vyzkoušet to můžeš třeba v CS:GO, kde se ve 1440p s 8xMSAA propadá 4070Ti na úroveň 3070. Ale samozřejmě se pořád bavíme o stovkách FPS
Ryzen 5800X @ 100W | Noctua C12P SE14 | 2x16GB Crucial Ballistix @ 3466MHz | Zotac RTX3070 8GB | Asus Prime X470-Pro | Micron 2TB NVMe & Crucial MX500 1TB & WD Green 3TB | Samsung SH-S223Q | FD Define R3 Black | Seasonic Focus Plus 650W | Dell G3223Q
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od marek16 »

jo, to jsem postoval z toho testu na diitu, zajímaly mě spíš další hry :) nicméně pokud se limitace pamětí projeví ve 4k s 8xMSAA @ 230FPS, pak se efektivně dá říct, že tam žádná není, protože v každé normální hře (ne 20 let staré) té kartě dojde výkon daleko daleko před tím, než bude renderovat 230fps... Jasně, benchmark a recenze to odhalí, ale reálný omezení to není.
Quis custodiet ipsos custodes?
Odpovědět

Zpět na „NVIDIA grafické karty“