AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- Sasakr
- Začátečník
- Registrován: 02. bře 2010
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Četl jsi, co jsem napsal?! Ne, z principu to nemá latenci jako kráva, a z měření to má latenci 23,8 ms (https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/nu8000, viz oddíl input lag, konkrétně 4k @ 60 Hz With Interpolation). Ne, ta televize to nevypíná v game modu, protože je to speciální funkce game modu (Game Motion Plus). Ne, ta televize v tomto případě nebufferuje x framů dopředu, což jsem ti tu už popsal.
Takže jsi to zhejtil sice pěkně, ale zhejtil jsi klasickou interpolaci pro filmy, čili něco úplně jinýho.
Takže jsi to zhejtil sice pěkně, ale zhejtil jsi klasickou interpolaci pro filmy, čili něco úplně jinýho.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
OK fajn, beru zpět co jsem řekl, něvěděl jsem že tenhle model más spešl gaming verzi interpolace co má jen 24ms místo 73 ms stejně je to +23ms too much. Nechtěj po mě abych tohle akceptoval, prostě nikdy. Ale bylo by cool udělat vizuální test mezi tímto + DLSS3 FG + FSR3 až to bude out, jen tak pro srandu aby se nakonec neukázalo že celej framegen na GPU je useless, protože kvalitativně to bylo diskutabilní už dlouho, ale vždy zde byl problém LAG. 24ms při 60fps je ale na úrovni toho kde se pohybuje DLSS framegen.
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Spíš je otázka kvality takové TV interpolace, když nedostává přímo od herního enginu data o vektorech... víceméně to bude asi vetší trash, než předvede FSR3.
Stačí jen že i Profi aplikace jako Topaz nedosahují ani z daleka takové kvality jako DLSS 3 framegen.
Stačí jen že i Profi aplikace jako Topaz nedosahují ani z daleka takové kvality jako DLSS 3 framegen.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Sasakr
- Začátečník
- Registrován: 02. bře 2010
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Doc:
Nevím, jakou latenci čekáš v 60 Hz modu. Tu o moc víc už nesrazíš.
Interpolace přidala proti 60 Hz bez interpolace nepostřehnutelných 5 ms. Takže pokud má 120 Hz režim standardně 9,7 ms, pak pravděpodobně 120 Hz s interpolací, který netestovali, bude mít 15 ms. Pokud stále too much, furt tu máš 120 Hz s VRR, který má 6,5 ms. To je, řekl bych, excelentní hodnota i na dnešní televize, natož na 5 let starý kousek. Jinak lepší Samsugy mají tuhle funkci dodnes.
Taky jsem nad tím testem uvažoval. Vzít to HFR kamerou a udělat split 30 FPS, 30 FPS + interpolace, 60 FPS, 60 FPS + interpolace a nativ 120 FPS. Jen se dokopat Plus nemám zkušenosti s editováním videa.
Ache:
To záleží. U 30 FPS her to udělá pocitově tak 40 FPS. U 60 FPS to udělá něco hodně blízké 120. Pokud má hra FPS lock (a já se na něm udržím 100 % času), tak je vždy lepší to zapnout. Aby to fungovalo korektně, je potřeba perfektní frame pacing. Jakýkoliv stutter to spíše zveličí. Není to tedy taky absolutně vhodné na rozkolísaný framerate - jen stabilních 30 nebo 60, popř. 50 v 100 Hz režimu. A co se týče artefaktů, tak pochopitelně tam jsou, ale upřímě stojí za to. Typicky u závodních her to třeba mívá tendenci ghostovat HUD, ale to prostě vzhledem k povaze té technologie neodstraníš.
EDIT: Třeba u takového Outrunu 06, který jede na 60 FPS, to bylo prostě skvělé. Bez toho to působilo, přinejmenším ve srovnání, na těch 55" hrozně neplynule.
Nevím, jakou latenci čekáš v 60 Hz modu. Tu o moc víc už nesrazíš.
Interpolace přidala proti 60 Hz bez interpolace nepostřehnutelných 5 ms. Takže pokud má 120 Hz režim standardně 9,7 ms, pak pravděpodobně 120 Hz s interpolací, který netestovali, bude mít 15 ms. Pokud stále too much, furt tu máš 120 Hz s VRR, který má 6,5 ms. To je, řekl bych, excelentní hodnota i na dnešní televize, natož na 5 let starý kousek. Jinak lepší Samsugy mají tuhle funkci dodnes.
Taky jsem nad tím testem uvažoval. Vzít to HFR kamerou a udělat split 30 FPS, 30 FPS + interpolace, 60 FPS, 60 FPS + interpolace a nativ 120 FPS. Jen se dokopat Plus nemám zkušenosti s editováním videa.
Ache:
To záleží. U 30 FPS her to udělá pocitově tak 40 FPS. U 60 FPS to udělá něco hodně blízké 120. Pokud má hra FPS lock (a já se na něm udržím 100 % času), tak je vždy lepší to zapnout. Aby to fungovalo korektně, je potřeba perfektní frame pacing. Jakýkoliv stutter to spíše zveličí. Není to tedy taky absolutně vhodné na rozkolísaný framerate - jen stabilních 30 nebo 60, popř. 50 v 100 Hz režimu. A co se týče artefaktů, tak pochopitelně tam jsou, ale upřímě stojí za to. Typicky u závodních her to třeba mívá tendenci ghostovat HUD, ale to prostě vzhledem k povaze té technologie neodstraníš.
EDIT: Třeba u takového Outrunu 06, který jede na 60 FPS, to bylo prostě skvělé. Bez toho to působilo, přinejmenším ve srovnání, na těch 55" hrozně neplynule.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
DOC:
Kauza Starfield do toho zapada, ale az extremne. Hra ma proti poslednim narocnym hram naprosto zastaraly vizual, nema to zadny moderni efekty a funkce, ale naprosto nesmyslne tankuje GPU do absurdna. To nuti dost lidi zapnout integrovany a odpadni FSR k udrzeni 60fps i na dnesnim high endu, nebo se pidit po DLSS modu, pokud mate nV a nechcete odpadni FSR. Co tam takova RTX 4090 pocita, ze jede na tak nizkych fps s vytizenim 100%, je mi naprostou zahadou, protoze tu hru by mela davat i generace Pascal.This gen is becoming a huge disappointment. Games are pushing the hardware hard, but without the respective jump in quality.
Even games using UE5 are seeing this problem. Immortals of Aveum and Remnant 2 push the hardware hard, but don't look nearly has good to justify the performance.
Also, upscaling, which was up until recently just a nice extra to have, is not being used by devs to improve performance, instead of doing proper optimization of their games.
- Delarge
- Začátečník
- Registrován: 15. črc 2004
- Bydliště: Korova Milk Bar
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
"Prasení" nativu v akci Nee, vůbec tam není žádnej rozdíl a nativ je best.
https://youtu.be/ZtJLCAWSzR8?si=lhn7i7P5X3Ys3Sju&t=30
https://youtu.be/ZtJLCAWSzR8?si=lhn7i7P5X3Ys3Sju&t=30
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Nativ má problémy s transparencí/ghosingem. Je tam ghosting tzn to neni nativ, je tam proavděpodobně TAA nebo jiná forma post-processing AA co kurví obraz. To co se děje s tim laserem je přesně to jak jsem popisoval meče v Black Desertu, humus.
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Já to říkal už dřív, že u spousty her je upscalovaný DLSS obraz hezčí než nativ... a beztak se tu stále dokola točí názory (spíš z rudýho tábora), "že tyhle upscalingy prasí obraz a nativ jedině!" ... přitom nativ je dost často blbě vyhlazen, protože TAA je obecně mizérie.Delarge píše: ↑pát 1. zář 2023, 18:21 "Prasení" nativu v akci Nee, vůbec tam není žádnej rozdíl a nativ je best.
https://youtu.be/ZtJLCAWSzR8?si=lhn7i7P5X3Ys3Sju&t=30
DLSS se navíc stále vylepšuje (víceméně se stále učí) a ty poslední verze chybují minimálně. Ghosting dělá i TAA, takže to pak je spíš o enginu / hře, jak dobře to předává data o pohybových vektorech.
Všechny takový případy - jako je na tom videu, mě jen utvrzují v tom, že k blokaci DLSS ve sponzorovaných titulech by AMD mělo velmi dobrý důvod.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- marek16
- Začátečník
- Registrován: 22. čer 2006
- Bydliště: Brno
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
https://www.reddit.com/r/hardware/comme ... _put_that/John Linneman on twitter: "Eh, I wouldn't put that label on what I do. I'm not out here investigating things and I don't want to. What I can say, because it was on DF Direct, is that I've personally spoken with three devs that implemented DLSS pre-release and had to remove it due to sponsorship."
Quis custodiet ipsos custodes?
- skaven321
- Začátečník
-
- Registrován: 09. zář 2014
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
https://twitter.com/dark1x/status/16983 ... 37159?s=20marek16 píše: ↑ned 3. zář 2023, 22:29https://www.reddit.com/r/hardware/comme ... _put_that/John Linneman on twitter: "Eh, I wouldn't put that label on what I do. I'm not out here investigating things and I don't want to. What I can say, because it was on DF Direct, is that I've personally spoken with three devs that implemented DLSS pre-release and had to remove it due to sponsorship."
ou...typek z DF, z takeho zeleneho platku, ktoreho svojho casu tvrdili ze DLSS 1.x je graficky lepsie ako native nieco napisal, a potom to vymazal. urcite si za tym stoji.
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, GB2770QSU - Red Eagle
- marek16
- Začátečník
- Registrován: 22. čer 2006
- Bydliště: Brno
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
vymazal to proto, že si to lidi vztáhli ke starfieldu a ono se to týkalo jiných her, ale o tom, že by to nebyla pravda, nezaznělo nic.
Už jsem to tu jednou psal - pokud implementace DLSS zabere jednomu týpkovi jeden den, a to ani nemá přístup ke zdrojáku a musí to nějak hookovat v runtimu, pak jedinej důvod pro jeho vynechání z hry je politika.
Ale samozřejmě ti nic necpu, jen jsem postnul střípek informace, vyrovnej se s ním jak chceš
Už jsem to tu jednou psal - pokud implementace DLSS zabere jednomu týpkovi jeden den, a to ani nemá přístup ke zdrojáku a musí to nějak hookovat v runtimu, pak jedinej důvod pro jeho vynechání z hry je politika.
Ale samozřejmě ti nic necpu, jen jsem postnul střípek informace, vyrovnej se s ním jak chceš
Quis custodiet ipsos custodes?
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
politické rozhodnutí to bude, majitel chtěl mít především Xbox verzi a tam šel hlavní focus v optimalizaci, celý stav PC verze tomu odpovídá a jak víme tak Xbox DLSS nemá, hurá, máme viníka i problém pojmenovaný
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- Delarge
- Začátečník
- Registrován: 15. črc 2004
- Bydliště: Korova Milk Bar
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Focus na 30 fps
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
- madPav3L
- Mírně pokročilý
- Registrován: 07. pro 2005
- Bydliště: Středočeský kraj
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Ten focus u Starfieldu na 30fps je znát, když uživatelské rozhraní je na PC stále renderované ve 30fps ... ještě, že jsou módy.
CPU: i7-12700KF MB: ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 RAM: T-FORCE XTREEM 2x16GB DDR4 3600 MHz@CL14 GPU: Palit RTX 4090 GameRock FAN: Noctua NH-D15S SSD: 1x Samsung 960 Pro M.2 512GB, 1x Samsung 960 Pro M.2 1TB, 1x Samsung 840 Pro 256GB, 1x Samsung 850 EVO 1TB HDD: 3x Seagate Barracuda 7200 3TB Display: Dell AW3423DWF 3440x1440 165 Hz OLED PSU: Seasonic Prime SSR-750PD 750W Mouse: Logitech G602 Keyboard: Cherry MX-Board 6.0 UPS: CyberPower Professional Tower 1000VA/900W CASE: Fractal Design Meshify 2 XL Audio: Creative Sound Blaster Z + Logitech Z906
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
U Starfieldu me ta konzoloidnost zarazi, Bethesda nejsou zadni chudaci a jejich komunita je prevazne na PC, nebyla to nikdy vylozena konzoloidni firma. S nV normalne spolupracovali a ted otocka o 180. Asi nabidka, ktera se neodmita. U jinych studii to prekvapive neni.
Co se tyka DLSS nebo i FSR, tak vzhledem k jednoduchosti implementace obojiho jde o "politiku" nebo osobni rozhodnuti a preference vyvojaru, nikoliv o technicky problem. Maji na to pravo a jde proste o smluvni dohody a metody, ktery tu funguji uz leta letouci od vsech firem. Hezke sledovat ted ze strany HC AMD fans hezkou ukazku pokrytectvi, ze Skavene. Kazdopadne neocekaval bych nejakou zmenu postoje obou firem, spis to bude horsi. Predevsim AMD potrebuje se svymy par % tlacit na pilu.
Co se tyka DLSS nebo i FSR, tak vzhledem k jednoduchosti implementace obojiho jde o "politiku" nebo osobni rozhodnuti a preference vyvojaru, nikoliv o technicky problem. Maji na to pravo a jde proste o smluvni dohody a metody, ktery tu funguji uz leta letouci od vsech firem. Hezke sledovat ted ze strany HC AMD fans hezkou ukazku pokrytectvi, ze Skavene. Kazdopadne neocekaval bych nejakou zmenu postoje obou firem, spis to bude horsi. Predevsim AMD potrebuje se svymy par % tlacit na pilu.
- AllowedCry
- Začátečník
- Registrován: 21. kvě 2011
- Bydliště: Praha
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Co jsem měl tu čest testovat tyhle "jednoduše" implementované metody, tak to byla takřka nepoužitelná sračka (FSR) testoval jsem v CP77 a RDR2 - statický obraz ok, při pohybu je lepší low res + TAA.
Takže to určitě před implementací chce nějakou optimalizaci, jinak to dělá nějaký basic ostření za cenu totální degradace obrazu v pohybu.
Ryzen 5800X3D || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || AMD RX 7900 XTX @ UV-OC 400W || M2 VP4300 4TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A + Philips 48OLED707.
- _DAVE_
- Začátečník
- Registrován: 17. říj 2005
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
RE : Hladis - Bethesda je v první řadě koupena Philem a Phil jim zadává práci.
Pojem "konzoloidnost a pcčkoidnost" už máme doufám za sebou.
Prakticky všechny velké hry vychází multiplatformně a tak tam ta "konzoloidnost" prostě je.
Už Oblivion na PC byl tak masivně konzoloidní, že to muselo praštit do očí každého. A to je skoro 20let.
Pojem "konzoloidnost a pcčkoidnost" už máme doufám za sebou.
Prakticky všechny velké hry vychází multiplatformně a tak tam ta "konzoloidnost" prostě je.
Už Oblivion na PC byl tak masivně konzoloidní, že to muselo praštit do očí každého. A to je skoro 20let.
HTPC: i5-12400f, 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47"/ 3D Acer Projektor.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
jako vzbuď se, to není o nějakým souboji Radeon vs Geforce nebo podobně(to je dávno fuč), zkuste se posunout a rozkoukat se jak ten trh dneska vypadá a kam směřuje, já si to uvědomuji už pár let
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- Delarge
- Začátečník
- Registrován: 15. črc 2004
- Bydliště: Korova Milk Bar
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Já jsem vzhůru, jenom mě pobavila hláška o optimalizaci na 30 fps. To se dneska optimalizuje celkem snadno.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
- _DAVE_
- Začátečník
- Registrován: 17. říj 2005
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
RE: - Delarge Tak kdyby byla v tom ""X"" brzdou grafická část, mohli by udělat "oblíbený" performance režim s očesanou grafikou, evidentně je limit v CPU, které prostě 60fps nedá (kor na ""S"")..
Jediný režim je logickou volbou, Bethesda sice hodně pokročila, ale ten engine má základy furt kdesi v dobách Skyrimu - už na první pohled to není na výši.
(ty extra časté lodingy atd).
Optimalizace by konkrétně zde byla potřeba jako sůl, ale obávám se že není co optimalizovat, ten engine je za zenitem.
Jediný režim je logickou volbou, Bethesda sice hodně pokročila, ale ten engine má základy furt kdesi v dobách Skyrimu - už na první pohled to není na výši.
(ty extra časté lodingy atd).
Optimalizace by konkrétně zde byla potřeba jako sůl, ale obávám se že není co optimalizovat, ten engine je za zenitem.
HTPC: i5-12400f, 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47"/ 3D Acer Projektor.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.