AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od Hladis »

Presne jsem cekal, co tu zase k tomu napises, ikdyz tipoval jsem trochu jiny argumentacni faul, ale vyjde to nastejno. Samozrejme to i zazoomuji a zpomali, aby to v tom YouTube kompresnim bordelu slo dobre videt. V FSR to clovek v realnym pohybu na monitoru uvidi, zvlaste pak uplne chybejici efekty jsou tresnickou na dortu. Tvrzeni, ze si toho "nikdo nevsimne" je samozrejme dost hloupa lez.
Mafian277198
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 07. čer 2010

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od Mafian277198 »

Tady je prostě jasný, že NV to s AI umí a není to jen otázka SW, ale i HW... i když se mi u hraní tenhle směr využívání AI nelíbí...

A kdo ten rozdíl v realtime nevidí, to je asi jako, že stačí přece 13 FPS, že je to pro oko plynulý. :lol:
skaven321
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. zář 2014

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od skaven321 »

Hladis píše: sob 16. zář 2023, 21:32 Presne jsem cekal, co tu zase k tomu napises, ikdyz tipoval jsem trochu jiny argumentacni faul, ale vyjde to nastejno. Samozrejme to i zazoomuji a zpomali, aby to v tom YouTube kompresnim bordelu slo dobre videt. V FSR to clovek v realnym pohybu na monitoru uvidi, zvlaste pak uplne chybejici efekty jsou tresnickou na dortu. Tvrzeni, ze si toho "nikdo nevsimne" je samozrejme dost hloupa lez.
ved kto kaze DF aby to zverejnovalo v youtube kompresnom bordeli, nech daju na stranke raw video, ale nie. Mi to pride, ako pit kvalitny alkohol z plastoveho kelimku s unisono prikyvovanim od komunity. Ked chcem nieco dokazat, tak dodam dokaz, a nie kompresny bordel.
...a to podvedome podsuvanie ryzen 5 3600 vs i9 12900k (rx6800xt vs rtx4090)..grose im nesmrdia.. uz len preto take stranky su v ignore
Mafian277198 píše: sob 16. zář 2023, 21:50 A kdo ten rozdíl v realtime nevidí, to je asi jako, že stačí přece 13 FPS, že je to pro oko plynulý. :lol:
a ja to fakt nevidim, bez zoomu som tych duchov nevidel...btw v native sa tie iskricky iskria ako?... ked je pre niekoho toto(ten zoom a spomalenie a najdenie rozdielu) dovod na to dat 200-400€ viac za gpu v danej cenovej kategorii (nehovoriac o 4090tke...na hranie)...to su first world problems, no
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, GB2770QSU - Red Eagle
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Ghosting je vidět vždy a všude na to fakt nepotřebuješ zoom. Proč by jej jinak tolik lidí u tolika her rozebíralo huh. A ten jejich shimmering a jinej bordel taktéž. Krom toho ghostingu mi to vše ostatní přijde jako by tam prostě neměli vůbec žádnej denoiser, což je to přes co se NV brání shimmeru a je to i to co tak moc pomáhá u transparentních textur.
skaven321
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. zář 2014

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od skaven321 »

ja som na skusku zapol FSR2 v jedinej hre, a to The Outer Worlds: spacer choice edition, a nevidel som ziadne artefakty, duchov, shimmering...ked ludia hraju, tak hraju, a nevidia co nieje podstatne
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, GB2770QSU - Red Eagle
Oxygen_pls
Nováček
Nováček
Registrován: 07. zář 2023

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od Oxygen_pls »

Skaven tu furt shilluje za tien inferiorny upscaller, ktory tromfne este aj TSR od Epicu v UE? :-D :-D Neskutocne aku mentalnu gymnastiku dokazu niektori jedinci prevadzat, len aby si za kazdu cenu ospravedlnili kupu produktu svojej oblubenej znacky a nahodo unepriznali ze v niecom proste moze vyrazne zaostavat 8-)
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od Hladis »

Promaz nadavek a nicneprinasejicici hadky
AllowedCry píše: pon 18. zář 2023, 09:26 Uncharted 4
V nekterych hrach jako Uncharted byl u DLSS bug se sharpeningem, ktery resila pozdejsi verze DLSS https://steamcommunity.com/app/1659420/ ... 783240901/ https://www.reddit.com/r/nvidia/comment ... bles_dlss/

Obecne starsi verze DLSS nijak oslnivy nebyly, ale jsme uz jinde. Tedy pokud chce nekdo neco tvrdit o kvalite, tak at prinese jasny dukaz, nejlip ve videu v pohybu s kvalitativnimi rozdily. Zatim v podrobnych rozborech chovani FSR vs DLSS, predevsim u novych her a s aktualnimi verzemi upscaleru, FSR vychazi hlavne v pohybu hur. Ostatne pokud by FSR bylo tak skvele, tak by statisice lidi nestahovalo DLSS mody do her, kde je jen FSR a bylo by s FSR happy. Evidentne neni, o cemz svedci i tenhle humbuk okolo udajne blokace.
jctrnacty
Začátečník
Začátečník
Registrován: 21. úno 2009

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od jctrnacty »

Tak pridam taky trochu do mlyna, fsr ma do dokonalosti jeste trochu daleko ,ale casem se to jiste zlepsi. konkretne MSFS ghostuji okraje letadla pri vzletu, potom to nejakym zazrakem zmizi.
_________________
Ryzen 5800X3D, Dark rock 4, Msi Prestige creation X570, Asrock RX 6800 XT, 32GB 3600MHz CL16, Fractal Design Define C, Seasonic focus gold+ 650W, Samsung EVO 970 2TB, X52 Pro, WMR HP Reverb G1, 32" BenQ EW3280U 4K
Sasakr
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 02. bře 2010

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od Sasakr »

skaven321 píše: ned 17. zář 2023, 01:31ved kto kaze DF aby to zverejnovalo v youtube kompresnom bordeli, nech daju na stranke raw video, ale nie. Mi to pride, ako pit kvalitny alkohol z plastoveho kelimku s unisono prikyvovanim od komunity. Ked chcem nieco dokazat, tak dodam dokaz, a nie kompresny bordel.
Na konci každého jejich videa máš informaci, jak se dostat k jejich obsahu v plné kvalitě.
skaven321 píše: ned 17. zář 2023, 01:31...a to podvedome podsuvanie ryzen 5 3600 vs i9 12900k (rx6800xt vs rtx4090)..grose im nesmrdia.. uz len preto take stranky su v ignore
Wtf? 3600 je tam zcela správně jako zástupce mainstream CPU, 12900 jako zástupce highendu. Nikdy to nemělo sloužit jako srovnání těch dvou.

Jinak k tématu - ráno jsem viděl na kanálu Ancient gameplays informaci, že přes modnutý drivery Amernimez jde zprovoznit HyprX na RDNA1, Polaris i Vega grafikách. Což doufám znamená, že RSR půjde poprvé zprovoznit i na Polarisu a Veze. Dosud to nešlo (byť mi nikdo nenamluví, že tomu technicky něco bránilo).
skaven321
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. zář 2014

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od skaven321 »

https://videocardz.com/newz/assassins-c ... lss-or-fsr
Intel zaplatil Ubisoftu, Intel blokuje nvidiu a DLSS, podme na 3 strany lyncovat Intel :mrgreen:
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, GB2770QSU - Red Eagle
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od HEAD »

DF taky u mě půjde brzo do ignore.Vetsina jejich videí je prachsprosta reklama na nVidia.Hlavne ten šašek Alex batalia nebo jak se jmenuje(ten co dělá PC kontent) by se měl sebrat a odejít dělat do nVidie páč to s neutrální novinařinou nemá nic společného.Rozborky konzoli jsou ale v pohodě.
Jinak Fsr vs dlss-zalezi na rozlišení.Predpokladam, že většina co brečí nad absenci dlss hraje v 1080p a tam je dlss lepší.Ve 4k je to vyrovnané a clověk si rozdílu ani nevšimne pokud se nezastaví a nezacne delat screenshoty a zoomovat.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Jasně Heade, určitě si nevšimne toho ghostingu, static ditheringu, shimmeru, atd, atd. A jak se ti vlastně na 4K hraje s 6800XT za mě na tohle prostě neměla.
TankGeorge
Začátečník
Začátečník
Registrován: 14. čer 2011

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od TankGeorge »

Příští týden vychází datadisk do Cyberpunku, kde se má předvést DLSS "3.5". V tématu čistě o DLSS je odkaz na dlouhatánské DF video, kde se baví ten prachsprostý Batalia s lidma z nVidie a developerem z CDPR. Krom hromady super zajímavých informací je tam krásně vidět, že je to primárně ruka developera, co nás všechny tahá za šulíny.

Developer trotl, který neudělá ani funkční myš v menu hry portlé na PC, se prostě vůbec nezabývá existencí nějakých upscalerů, dokud mu nějaký sponzor neřekne, že tam má dát FSR/DLSS. Normální developer, který chce optimalizovat svojí hru, tam dá maximum možností pro maximum lidí. Takže ultrazelený Cyberpunk nabídne všechna konkurenční řešení.

Každopádně až uvidím ten Ray Reconstruction naživo, tak budu dělat závěry. Zatím to teda vypadá, že někteří DLSS navěky zatratí, protože nic nevidí, neslyší... zato vidí podlé podprahové srovnávání Ryzen 3600 vs Core 12900 /sigh. Zeleným nezbývá příští týden nic jiného, než vytáhnout dostatek ubrousků a nějaké video s Hittlerem, jak čeká na FSR3, který udělá všechna ta dýeleseseses naprosto zbytečnými =D

/popcorn
Ryzen 7800X3D + Kingston 2x32GB 6000/36 + RTX 4090 sociální Gainward + ROG B650E-E
LG OLED CX 55" + Fractal Design Define S2
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od Delarge »

DLSS 3.5 s Ray Reconstruction by mělo být dostupný už v zítřejším patchi 2.0. Ten všudypřítomnej šum v RT Overdrive byl hroznej a za mě to líp vypadá čistší s ultra/psycho RT. Pokud tohle RR pořeší a podle všeho by to právě řešit měl, tak to bude zase posun jak blázen.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
Sasakr
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 02. bře 2010

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od Sasakr »

HEAD píše: stř 20. zář 2023, 16:13 DF taky u mě půjde brzo do ignore.Vetsina jejich videí je prachsprosta reklama na nVidia.Hlavne ten šašek Alex batalia nebo jak se jmenuje(ten co dělá PC kontent) by se měl sebrat a odejít dělat do nVidie páč to s neutrální novinařinou nemá nic společného.Rozborky konzoli jsou ale v pohodě.
Jinak Fsr vs dlss-zalezi na rozlišení.Predpokladam, že většina co brečí nad absenci dlss hraje v 1080p a tam je dlss lepší.Ve 4k je to vyrovnané a clověk si rozdílu ani nevšimne pokud se nezastaví a nezacne delat screenshoty a zoomovat.
Wtf? Koukáme všichni na to samé? DF mi přijde zcela neutrální. Viz třeba teď recenze nových Radeonů. Pokud AMD v něčem zaostává, no tak to prostě vypíchnou. Zase proti tomu řeknou, že je třeba lepší cena nebo něco. A to říkám jako mírný AMD fanboy.

K tomu RR, mě dost šoklo, když chlápek z Nvidie řekl, že na tom dělali od půlky roku 2020. A za 3 roky to jde ven. Jestli AMD na něčem takovém ani nezačalo, tak budou mít monstrózní skluz. Protože podle těch promo videí to zatím vypadá fakt dobře.
TankGeorge
Začátečník
Začátečník
Registrován: 14. čer 2011

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od TankGeorge »

Ještě je vtipný, jak se tam baví o modování DLSS do her, kde není implementované. DLSS Ježíš (Brian Catanzaro) se diví, že to tak dobře funguje, protože to podle něj chce zásah ze strany developerů do rendereru hry. Zmiňuje nutnost použít DLSS před použitím postfx sraček typu DoF. To jen potvrzuje diletanství developerů, kde DLSS ghostuje, nebo je nestabilní kvůli tomu, že v podkladu pro supersampling už je bordel ze sharpeningu bluru atp.

U ray reconstruction už bude fine-tuning na míru hře naprosto nutný (ale uvidíme x)). Vtipný je na tom to, že zmínil zlepšení dokumentace, podle které se můžou modeři a developeři řídit... takže asi tak ke zlé uzavřené nVidii. Nebojí se říct, že DLSS 1 byla vazelína nebo si rejpnout do Starfailedu, když se naráželo na to, že DLSS se zneužije pro horší optimalizaci her. Za mě dost rozdílná komunikace oproti prodavačům hrnců z červeného tábora.


Hladis// Promaz OT konspiracniho blabolu.
Ryzen 7800X3D + Kingston 2x32GB 6000/36 + RTX 4090 sociální Gainward + ROG B650E-E
LG OLED CX 55" + Fractal Design Define S2
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od Krteq »

TankGeorge píše: čtv 21. zář 2023, 16:14Vtipný je na tom to, že zmínil zlepšení dokumentace, podle které se můžou modeři a developeři řídit... takže asi tak ke zlé uzavřené nVidii.
vtipný je, že kloudná dokumentace je základ, ne nějaký bonus a už vůbec to nelze srovnávat s otevřeným zdrojovým kódem :roll:
satik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. črc 2015
Bydliště: Jilemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od satik »

Dokumentace je sice základ, ale je naprosto běžný, že buď chybí, není aktualizovaná nebo má obecně hromadu chyb :D
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od Krteq »

Proto píšu kloudná


Hladis// Promaz OT
Oxygen_pls
Nováček
Nováček
Registrován: 07. zář 2023

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Příspěvek od Oxygen_pls »

skaven321 píše: stř 20. zář 2023, 09:54 https://videocardz.com/newz/assassins-c ... lss-or-fsr
Intel zaplatil Ubisoftu, Intel blokuje nvidiu a DLSS, podme na 3 strany lyncovat Intel :mrgreen:
Akurat ze Ubisoft sa uz vyjadril, ze novy AC bude vydany aj s podporou DLSS a FSR. Takze skus znovu, zas ti to nevyslo ty klaun :-D
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“