The Last of Us Part I

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Odpovědět
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od marek16 »

_DAVE_ píše: pon 26. čer 2023, 11:50 ...nebo nám dojde, že to prostě vlastnost PS5 her.
nic jako "vlastnost ps5 her" neexistuje. Prostě buď ten port vzal v úvahu to, že PC nemá unifikovanou paměť a musí se opatrně řešit přesuny dat mezi RAM a VRAM, nebo se na to někdo vykálel, udělal nutný minimum aby to šlo na PC zkompilovat a běželo, a pak to vypadá jako release verze té hry - jejíž náročnosti ten vizuál fakt neodpovídal.
Jinak o tohle téma (vývoj hry) jsem okrajově zabrousil při bakalářce, a mají na to vliv i takový věci, jako jestli vykreslování víc instancí jedné entity batchujete a pošlete na GPU jako jeden call, nebo stovky individuálních - tohle samo o sobě zdegraduje výkon klidně o řád, a takových pastí je tam hromada.

Asi si to zkusím ještě stáhnout a vyzkoušet poslední patch, přestože už jsem to dohrál - zajímá mě jak se to posunulo. :)
Quis custodiet ipsos custodes?
GamesPeter
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. lis 2011
Bydliště: 393 01

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od GamesPeter »

Celkem na tom zamakali. Kdyby se jim chtělo to pořádně zkontrolovat, jestli to na udávaným min. a doporuč. HW jede, tak by brzy zjistili, že je "něco" špatně. Ty požadavky které hra má, tak prostě neodpovídají technické stránce grafiky, ale kluci a holky z IRON GALAXY nebo kdo jim v tom pomáhal, tak to po těch pár měsících vyladili, že ve 1440p to na MAX alokuje 10GB VRAM a reálně využívá 9GB, takže s textury na HIGH si to zahraje již každý na 8GB GPU v pohodě ve 1080p, možná když poladí jiné nastavení tak i ve 1440p, pokud má 32GB RAM, protože to je fakt nutné. Hra běžně zabírá cca 20GB. Hra mi crashnula jen 1 v Pittsburgu a to možná jen proto, že jsem chvíli opakoval 1 úsek a zrovna to crashlo, když jsem chtěl hodit 2 dýmovnici :D Včera jsem to dotáhl do posledního levelu v Salt Lake City, kde mi glithnula cut scéna potápějícího se autobusu. Až na brutální nároky CPU, kdy je i moderní CPU využíván 70-80%, tak je hra relativně už vyladěná a měl by si ji bez problému zahrát každý. Shadery se taky kompilují již menší dobu, u mě to bylo cca 5 min.

Jinak doporučuji pro ty, co to nehráli nebo chtějí hrát podruhý, aby si stáhli tento mód https://www.nexusmods.com/thelastofuspart1/mods/9, který ve hře, kde je DLSS, tak ho vynutí chovat se jako DLAA. Někdo ho tady již doporučoval. Fakt pecka, TAA docela mazalo v pohybu a DLSS je do této hry implementováno blbě. Zvyšuje FPS leda tak o 10 :P a v pohybu je to hrozná mazanice. FSR je prostě FSR...... :)
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od _DAVE_ »

RE: marek16 - Procesor PS5 "připravuje" scénu prokazatelně efektivněji než běžné CPU v PC - a NEBO je TloU mimořádně špatně napsaná hra... ANO.
Jak říkám, jen aby Ratchet taky nebyl "mimořádně špatně napsaná hra"..

Srovnám to s PS4, papírově má ta konzole KATASTROFÁLNĚ pomalý, očesaný procesor na úrovni prvních APU od AMD a TloU2 (vypadající jako TloU na PC) to rozchodí v 1080p na 30fps. Plno dalších PC her má na CPU nesrovnatelně větší nároky než PS4 verze těch samých her. Teoreticky by to ta krabka neměla vůbec zvládnout.

Masivní nástup čistě X360/PS3 her na PC - v roce 2006 (Oblivion/DIRT/TR:Legend next-gen verze atd) znamenal taky skokový nárůst HW nároků. A nějak se to taky strávilo.

Kdyby se jim chtělo to pořádně zkontrolovat, jestli to na udávaným min. a doporuč. HW jede, tak by brzy zjistili, že je "něco" špatně.
Tu tabulku s HW nároky naprosto neomluvitelně podělali, to mě přišlo opravdu jako parodie. Tabulka měla platit pro verzi 1.0.4 / 1.0.5, tam by se daly přivřít obě oči.
HTPC: i5-12400f, 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47"/ 3D Acer Projektor.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od marek16 »

Tak jsem to vyzkoušel, cvičně tu vesnici s Billem, a přijde mi, že pohnuli se zaplněním VRAM (z 12 dolů na 9-10), ale s mýma custom settings se výkon nijak výrazně nepohnul. Pořád mám venku/v akci 60-80fps, většina na high, 4k, DLSS balanced, se 4070ti.
Hrát se to dá v pohodě, takže moc nenadávám, ale těším se na nějakou 5070ti/5080, až si to dám doufejme na max 100fps+.
Btw, Frame generation by zrovna téhle hře dost pomohlo.

Dave: PS5 má vlastní lowlevel grafický API s menším overheadem, nepotřebuje řešit nějaký hardware abstraction layers a podobný věci. Vyvíjet na "jeden" HW (já vím, víc revizí atd) je vždycky lepší a bude to mít lepší výkon ve srovnání s obecným PC.
Quis custodiet ipsos custodes?
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od _DAVE_ »

Marek16 - A o tom tady celou dobu hovořím.
A tudíž přenést na PC se 100konfiguracemi engine psaný na míru pro jeden konkrétní systém může být obtížné.

To nějak neomlouvá prvotní stav, vzhledem k tomu jak to vylepšili za pouhý měsíc, je jasné, že předtím se na doslova vysssralli, aneb kvalita odvedené práce přímo úměrná výši platu
HTPC: i5-12400f, 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47"/ 3D Acer Projektor.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
GamesPeter
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. lis 2011
Bydliště: 393 01

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od GamesPeter »

Dnes vyšel zase 3GB update. Je vidět, že na tom pořád makají a snaží se to vylepšit. Jestli na tom dělá i Naughty Dog nebo se to snaží dát co nejvíce do pořádku jenom Iron Galaxy, to nevím, ale snaha se cení.
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od dexterav »

to ano
otázka je prečo to nebola na začiatku aspoň z polovice také
lebo to nebola ani beta verzia ale hned to čo im vyliezlo z kompilátora :mrgreen:
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od _DAVE_ »

Šetřili peníze za testování.
Po vydání už jim skrz tu crash appku jen chodilo co vlastně opravovat
HTPC: i5-12400f, 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47"/ 3D Acer Projektor.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
stylar
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 06. říj 2014
Bydliště: Bučovice

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od stylar »

FSR vypadalo fakt dobře, ale nakonec jsem přepnul zpět na DLSS, protože např. při vlnění vodní hladiny mi to zobrazovalo jen jakoby šum, takže to není úplně dokonalé a i ta stabilita pixelů (shimmering), třeba na plotu v dálce není moc pěkná.

Jinak docela crazy detaily při putování jsem si všimnul v koupelně osobní váhy, která normálně funguje, takže se z ní dá zjistit, že Joel váží 200 lbs (cca 90 kg) včetně gearu.
DISPLAY: LG OLED48CX 3840x2160@120Hz 4:4:4 HDR 10bit GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24GB GDDR6X CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz@4,7GHz boost CPU COOLER: ARCTIC Liquid Freezer II 420 MB: MSI X470 GAMING PLUS - BIOS 7B79vAM4 - ComboAm4v2PI 1.2.0.Ca RAM: Corsair Vengeance RGB RT 64GB (4x16GB) DDR4 DDR4 3200MHz 16-20-20-38 STORAGE: Samsung 970 EVO 1TB@PCIe x4 3.0 (OS), Samsung 980 1TB@PCIe x4 2.0, Samsung 870 EVO 2TB@SATA, Crucial MX500 1TB@SATA, HDD Seagate BarraCuda - 4TB (ST4000DM004) PSU: Corsair RMx Series RM850x (v.2021) - 850W CASE: Corsair iCUE 7000X RGB Black (5x Noctua NF-A14 PWM) KEYBOARD: SilentiumPC Gear GK550 Omnis Kailh Brown RGB MOUSE: Glorious Model D Wireless (+Grip Tape) SPEAKERS: Edifier R1280T (42Watt RMS) OS: Microsoft Windows 11 Pro CZ 64-bit v23H2
satanicek666
Začátečník
Začátečník
Registrován: 17. bře 2014

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od satanicek666 »

idem hrat TLOU poradte najlepsie graficke nastavenie na moju zostavu v 4K...mam pouzit dlaa ci dlss??? jaku ostrost pouzit???
Amd R7 5800x3d = Noctua d15 = Asus strix b550f = Kingston 64gb ram 3600mhz cl18 = Rtx 4090 Phantom = Ssd: M2 WD 850x 1tb win10 + M2 WD 850x 2tb + 850 evo 2tb = Lian Li 216 black = Fany: 2x Lian Li 160mm-in + 3x Noctua a12x25-out + 2x Noctua a12x25-bottom = Asus strix 1kw aura = LG C2 42" = Per: Log g915 tkl + Log g pro wire + g440 hard + Xbox Wire Controller = Audio: Topping dx3pro+ = Mackie mr524 = AudioTechnica-a550z
Sasakr
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 02. bře 2010

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od Sasakr »

Pokud máš dost FPS, tak DLAA. Pokud málo, použij DLSS.
alienGT
Začátečník
Začátečník
Registrován: 02. úno 2007
Bydliště: Opava

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od alienGT »

Mel jsem to temer vse na high + DLSS kvalita. Na YT mas skvele video, co ktera polozka meni a jaky ma dopad na vykon.
Nastavene klasicky +-85% GPU load pri 120Hz.

navod: https://youtu.be/E2AmX44gTpY?si=ZQWHC5rJe7x9Ugw2
9800X3D|Silent Loop 2|ASUS Strix B650E-E|2x32GB 6000CL30|RTX 4090 Gaming OC|FD Meshify 2 XL|RM850i|42" LG C2 120Hz OLED
satanicek666
Začátečník
Začátečník
Registrován: 17. bře 2014

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od satanicek666 »

No ja mám všetko na ultra a vyhladzovanie default-bez dlaa a bez dlss a zaostrenie 0. A ide to na 70fps a load gpu aj 100%. S dlaa a dlss vidno duchov ako u cp2077. Ale diiik pozriem video. Pytam sa preto Bo tam toľko nastavovania že pól dňa treba hladat a stelovat 🤣
Amd R7 5800x3d = Noctua d15 = Asus strix b550f = Kingston 64gb ram 3600mhz cl18 = Rtx 4090 Phantom = Ssd: M2 WD 850x 1tb win10 + M2 WD 850x 2tb + 850 evo 2tb = Lian Li 216 black = Fany: 2x Lian Li 160mm-in + 3x Noctua a12x25-out + 2x Noctua a12x25-bottom = Asus strix 1kw aura = LG C2 42" = Per: Log g915 tkl + Log g pro wire + g440 hard + Xbox Wire Controller = Audio: Topping dx3pro+ = Mackie mr524 = AudioTechnica-a550z
AllowedCry
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 21. kvě 2011
Bydliště: Praha

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od AllowedCry »

Hlavně ta hra je dnes úplně někde jinde než na začátku (hrál jsem od day 1) :-D na 8GB vram... Na začátku to sotva šlo na medium, ke konci už 8GB rozjelo krásně high no a teď už to jede jak z praku prakticky na všem.
Ryzen 5800X3D || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || AMD RX 7900 XTX @ UV-OC || M2 VP4300 4TB || HDD RED+ 4TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A + Philips 48OLED707.
alienGT
Začátečník
Začátečník
Registrován: 02. úno 2007
Bydliště: Opava

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od alienGT »

satanicek: no 70FPS by mi vypálilo receptory. Já vše nastavují tak, abych měl perma 120FPS, tzn jak jsem psal. 85-90% load pri max refresh OLEDu. 10-15% vykonu nechavam jako rezervu, pro narocnejsi situace. Pod 120 se temer nikdy nedostanu a kdyz tak lehce a toho si ani nevsimnu. To co podporuje reflex, tak samosebou jen 115Hz.
Ultra vs high nepoznas, pokud neporovnavas screenshoty, ale vykonu to usetri pomerne dost.
4K 120FPS anytime, anywhere.
Tohle je moje filozofie hrani.
9800X3D|Silent Loop 2|ASUS Strix B650E-E|2x32GB 6000CL30|RTX 4090 Gaming OC|FD Meshify 2 XL|RM850i|42" LG C2 120Hz OLED
icebosss
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. čer 2008
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od icebosss »

jinak Mod na frame gen funguje celkem obstojně, modem lze přdat jak DLSS3 tak FSR3, akorát si člověk od toho týpka musí koupit aspoň 1 předplatné za cca 120kč/měsíc, ale stačí jen jednou, postahovat framegy a nemusítě platit dál, ale potom vám už nepůjdou budoucí updaty které vydá po skončení předplatnýho.

kdyby to někoho zajímalo tak odkaz, má tam další hry jako skyrim, GTA V, který s dlss vypadá dost dobře atd.

https://www.patreon.com/puredark/collections
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od Delarge »

icebosss píše: ned 4. úno 2024, 00:29 jinak Mod na frame gen funguje celkem obstojně, modem lze přdat jak DLSS3 tak FSR3, akorát si člověk od toho týpka musí koupit aspoň 1 předplatné za cca 120kč/měsíc, ale stačí jen jednou, postahovat framegy a nemusítě platit dál, ale potom vám už nepůjdou budoucí updaty které vydá po skončení předplatnýho.

kdyby to někoho zajímalo tak odkaz, má tam další hry jako skyrim, GTA V, který s dlss vypadá dost dobře atd.

https://www.patreon.com/puredark/collections
Proč by nešly další updaty? Subscriber už dávno nejsem a přístup k downloadům na Discordu mám pořád.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
icebosss
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. čer 2008
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od icebosss »

Ma tam vyslovene napsany, ze budouci beta update ti po skonceni predplatneho nepujde.

Ma na tom nejakou drm ochranu.

Muzes pouzivat vsechny mody co vydal pred vyprsenim predplatneho. Ty co vysly potom ne a musis mit nove predplatne.
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od Delarge »

Kde to má napsaný? Já jsem tam četl, že autentikace je jednorázová věc a kdokoliv byl někdy subscriber, tak tím projde. A jak jsem už psal, k samotným souborům na Discordu mám přístup pořád, ke všem.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
icebosss
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. čer 2008
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od icebosss »

píše to občas v threadech, když má někdo problém s autentifikací. Je možný, že update ti půjde, ale mod na novou hru pokud již nemáš předplatné ne.
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“