DirectX 12 - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Microsoft oznámil DirectX12 pro Linux/WSL! (ale jako closed-source :/ )
Part of this DirectX work for Linux involves a new "DXGKRNL" Linux kernel driver for exposing the DirectX graphics adapters to the Linux user-space through the WSL2 setup. The DXGKRNL driver interfaces with the Windows host via a VM bus connection. Multiple GPUs will be supported.

The more interesting work is in user-space with Microsoft to provide a "real and full D3D12 API" for Linux. "This is the real and full D3D12 API, no imitations, pretender or reimplementation here… this is the real deal. libd3d12.so is compiled from the same source code as d3d12.dll on Windows but for a Linux target."
Phoronix - Microsoft Announces Direct3D 12 For Linux / WSL2
//DirectX blog - DirectX is coming to the Windows Subsystem for Linux

MS očekává že DX12 pro linux bude součástí WDDMv2.9
killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od killerek »

StarCraft Remasterd dostal DX11, DX12 a Metal:
https://us.forums.blizzard.com/en/starc ... notes/1594

Vsiml sem si toho nahodou, kdyz sem ho dal aktualizovat, ze bych se po dlouhe dobe dal kampan. Vybirat to ve hre nejde, tak tam bude asi autodetekce.

Jinak to vypada, ze je za tim ukonceni podpory OpenGL na MacOS a tak pri praci na Metalu pro Mac asi predelavaji rovnou i ten DX9 render na Windows. Tak by to mohlo cekat i zbyle Blizzard hry.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

MS včera uvolnil specifikace FL12_2 pro DirectX 12 Ultimate

Obrázek

Microsoft Blogs - New in DirectX— Feature Level 12_2

FL12_2 (DirectX 12 Ultimate) bude dostupný od Windows 10 build 20170
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Podpora DX12 přidána do Dagor 6.0 enginu (War Thunder, Enlisted atd.)

PCTF - War Thunder
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Microsoft oznamuje Shader Model 6.6

MS Blogs - In the works: HLSL Shader Model 6.6
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Microsoft oznámil "Auto HDR" pro PC (Windows - DX12/DX11)
  • podporováno má být více jak 1000 DX12/DX11 titulů
  • zatím pouze pro Insider Preview (build 21337+)
Microsoft - Auto HDR Preview for PC Available Today
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Microsoft uvádí DirectX 12 Agility SDK

Jedná se o možnost bundlovat k 3D aplikacím knihovny obsahující podporu pro vyžadovaný feature set i když v OS není oficiálně podporovaný - např. DX12 Ultimate na Windows 10 1909 apod.

V podstatě se MS vrací k předchozímu redistribučnímu modelu pro DirectX, nebo lépe řečeno k modelu podobnému "D3D12onWin7".

Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

DirectX 12 dostává novou sadu schopností - GPU Work Graphs

De-facto rozšíření "ExecuteIndirect" funkce kdy každý thread/shader běžící na GPU může volat další workload bez vytěžování command bufferu a bez asistence CPU - vše si řeší GPU
At its core, GPU Work Graphs enable a live shader kernel to dispatch new workloads on-demand, without needing to circle back around to the CPU first. At a high level, this could…

… enable more direct methods of solving complex problems.
… reduce memory constraints and improve cache utilization.
… simplify inter-pass dependencies and barrier-induced complexity.
… improve GPU thread saturation.
Microsoft DevBlog - D3D12 Work Graphs Preview


Hladis// Presun prispevku kam patri.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Microsoft, ve spolupráci s AMD a NVIDIA, připravuje standardizované řešení Super Resolution (FSR/DLSS/XeSS) -> DirectSR

GDC 2024 - Session Schedule
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Na Microsoftím blogu se objevilo více podrobností o DirectSR (a Work Graphs)
This API enables multi-vendor SR through a common set of inputs and outputs, allowing a single code path to activate a variety of solutions including NVIDIA DLSS Super Resolution, AMD FidelityFX™ Super Resolution, and Intel XeSS.
Microsoft Devblogs - DirectX Innovation on Display at GDC 2024
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od del42sa »

https://wccftech.com/microsoft-directsr ... fsr-2-2-2/
Microsoft DirectSR API Is Based on AMD FSR 2.2.2
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Ne, DirectSR není založeno na FSR 2.x.x

WCCFTech nezklamalo nebo má asi problémy s překladem :roll:

Na té prezentaci to bylo uvedeno jen jako příklad
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od del42sa »

Krteq píše: ned 24. bře 2024, 21:01 Ne, DirectSR není založeno na FSR 2.x.x

WCCFTech nezklamalo nebo má asi problémy s překladem :roll:

Na té prezentaci to bylo uvedeno jen jako příklad

nebylo :
 
 FSR2 was originally written as a general-purpose shader program, so it will work on non-AMD GPUs as long as they support Compute Shader 6.2 or higher (see related article ). DirectSR integrates the core processing part of FSR2 into the DirectSR runtime, so if you prepare the necessary preprocessing and parameters, the game can run without any problem without FSR2 code, Martin said.
Obrázek
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Ano, stejně tak jsou integrované i ostatní upscalery, DirectSR je jen standardizovaný framework/runtime (podobně jako Streamline)
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od del42sa »

https://www.cnews.cz/clanky/jedna-super ... -ve-hrach/
Výchozí verze založená na FSR 2.2

Microsoft zřejmě přímo v DirectSR poskytne záložní a kompatibilní implementaci, víceméně asi pro případ, že ovladače GPU nebudou žádný upscaling poskytovat. Podle Microsoftu bude tato základní implementace postavená na AMD FSR 2.2.2 (údajně by mohlo být odvozené přímo i API, které se asi stalo pro DirectSR základem jako onehdy Mantle pro Vulkan). To je open source software pod licencí MIT, který nemá žádné speciální požadavky na hardware a je kompatibilní prakticky se všemi GPU. Tím je pro začlenění ideální. Přímo vlastní alternativní algoritmus nebo technologii tedy MS nevyvinul.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Hmm, takže je to framework/runtime s předimplementovaným FSR 2.2.2 jako "compatibility" default. Pochopil jsem to už správně, že?
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“