Hellblade 2

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Hellblade 2 - technická stránka hry

Příspěvek od Krteq »

Paul píše: úte 28. kvě 2024, 17:20
AllowedCry píše: pon 27. kvě 2024, 17:27 ...
Mohli do toho jako třešničku na dortu implementovat i nějaký ten RT efekt.
...
Vždyť veškerý osvětlení je přes Lumen a to je snad hardwarově akcelerovaný RT.
...
Je tam sice Lumen, ale RT není akcelerovaný přes dedikované jednotky, jen "SW" RT (GI a reflections)
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Hellblade 2 - technická stránka hry

Příspěvek od HEAD »

Jsou ve dvojce ty puzzle trochu lehci?Ty puzzle v 1 me uplne vytacej.Nikdo mi nerekne co delat/proc to delat/kam jit.Nejhorsi jou ty runy z toho uplne silim.Ted jsem v nakym mocalu a porad chcipam na nakej ohen v baraku nebo co to je a ke vsemu tam mam vyresit 3 runy :mrgreen:
Fakt nevim, jestli to vubec dohraju.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Luda
Začátečník
Začátečník
Registrován: 10. srp 2012

Re: Hellblade 2 - technická stránka hry

Příspěvek od Luda »

V jedničce mě ty hádanky bavili. Ve dvojice je to slabý odvar.
CPU : Ryzen 7 7800X3D | RAM : G.Skill FLARE X5 32GB@6000MHz cl: 28 | MB : ASUS STRIX B650E-F | GPU : RTX 4070Ti Super (Gigabyte) OC 2950/24400 MHz | Chladič : noctua nh-d15 chromax | Zdroj : Corsair RM850x | Zvuk : Xonar Phoebus | SSD : Samsung 990 Pro 1TB | Skříň : Fractal Design 7 | Monitor : Alienware QD-OLED 34"
Thellwin
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar
Registrován: 19. čer 2003
Bydliště: Satan City

Re: Hellblade 2

Příspěvek od Thellwin »

Upravil jserm název, tahle hra asi nemá takový potenciál, aby "uživila" technický a herní thread.

Já jsem to hlavně kvůli vizuálu chvíli zkusil, ale musím říct, že pro mě to asi není. Jak už kdesi padlo, je to walking simulator v graficky fakt hezkém prostředí, ale gameplay jako takovej mi přišel i ničem. Přitom třeba ten soubojovej systém má podle mě potenciál, kdyby se to pořádně rozpracovalo ... v jiné hře :)

Během té cca hodiny hraní, se mi hodně vybavoval film Barbar s Madsem Mikkelsonem. Taky takovej divnej žážitek, něčím hrozně chytlavej vizuál, ale obsahově je to divný ....
Goldnoob team proud member!
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Hellblade 2 - technická stránka hry

Příspěvek od Paul »

Krteq píše: stř 29. kvě 2024, 10:46 Je tam sice Lumen, ale RT není akcelerovaný přes dedikované jednotky, jen "SW" RT (GI a reflections)
Tak to je demence. K čemu má Lumen HW akceleraci, když jí pak nepoužívaj? je to zbytečně náročnější než by mohlo bejt.
I když jako furt to vypadá fantasticky a dropy pod 60 jsem nezaznamenal, takže zas tolik si stěžovat nebudu :mrgreen:

Jinak jsem v poslední kapitole. Zatím bych to viděl na 7/10, slušnej zážitek, ale ta absence herních mechanik a totální linearita s neviditelnejma zdma to zadupává.
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Hellblade 2 - technická stránka hry

Příspěvek od Krteq »

Paul píše: čtv 30. kvě 2024, 12:24Tak to je demence. K čemu má Lumen HW akceleraci, když jí pak nepoužívaj? je to zbytečně náročnější než by mohlo bejt.
Akcelerace Lumenu přes dedikované RT jednotky přibyla až s pozdější verzí UE5.3 ... nevím jakou přesně verzi Hellbllade 2 používá, ale zřejmě ještě bez toho

Čemu to jinak vadí? RTGI přes Lumen nevoní protože to není "true RTX" :lol: ? Jediné, s čím může být problém jsou artefakty s Lumen reflections, kde je použit hybridní přístup.

Jinak výkon s "HW RT Lumenem" by šel paradoxně ještě víc do kolen. Mrkni na videa kde je porovnání Lumenu ve verzi 5.3 a novější
Elkim
Redaktor PCT
Redaktor PCT
Uživatelský avatar
Registrován: 01. lis 2014
Bydliště: Olomouc

Re: Hellblade 2

Příspěvek od Elkim »

Thellwin píše: stř 29. kvě 2024, 20:04 Upravil jserm název, tahle hra asi nemá takový potenciál, aby "uživila" technický a herní thread.

Já jsem to hlavně kvůli vizuálu chvíli zkusil, ale musím říct, že pro mě to asi není. Jak už kdesi padlo, je to walking simulator v graficky fakt hezkém prostředí, ale gameplay jako takovej mi přišel i ničem. Přitom třeba ten soubojovej systém má podle mě potenciál, kdyby se to pořádně rozpracovalo ... v jiné hře :)

Během té cca hodiny hraní, se mi hodně vybavoval film Barbar s Madsem Mikkelsonem. Taky takovej divnej žážitek, něčím hrozně chytlavej vizuál, ale obsahově je to divný ....
Když to tu tak čtu - uvědomujete si, že to je doopravdy simulátor? Konkrétně simulátor psychózy. Hra má přiblížit lidem denní realititu lidí potýkající se s touhle mentální nemocí.
Thellwin
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar
Registrován: 19. čer 2003
Bydliště: Satan City

Re: Hellblade 2

Příspěvek od Thellwin »

Je to vydávaný jako hra a pro mě to jako hra nefunguje. Někomu se to může takhle líbit, mě to holt nezaujalo :)
Goldnoob team proud member!
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Hellblade 2 - technická stránka hry

Příspěvek od Paul »

Krteq píše: čtv 30. kvě 2024, 13:21
Paul píše: čtv 30. kvě 2024, 12:24Tak to je demence. K čemu má Lumen HW akceleraci, když jí pak nepoužívaj? je to zbytečně náročnější než by mohlo bejt.
Akcelerace Lumenu přes dedikované RT jednotky přibyla až s pozdější verzí UE5.3 ... nevím jakou přesně verzi Hellbllade 2 používá, ale zřejmě ještě bez toho

Čemu to jinak vadí? RTGI přes Lumen nevoní protože to není "true RTX" :lol: ? Jediné, s čím může být problém jsou artefakty s Lumen reflections, kde je použit hybridní přístup.

Jinak výkon s "HW RT Lumenem" by šel paradoxně ještě víc do kolen. Mrkni na videa kde je porovnání Lumenu ve verzi 5.3 a novější
Tak to mi vysvětli. Jak může bejt HW akcelerace pomalejší než SW akcelerace při stejný kvalitě zobrazení. Fakt by mě to zajímalo. Epic neumí programovat?

Jinak dohráno. 6/10 at best, slabší než jednička. Jediný co můžu pochválit je zasazení, audiovizuál a grafika. Všechno ostatní (nepodstatnosti typu gameplay a příběh) mi přišly slabý až průměrný. Ale v rámci gamepassu asi ok.
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: Hellblade 2

Příspěvek od Sobo »

Dohrano. Je to jak rika Paul. Clovek by cekal, ze kdyz ziskali zkusenosti z jednicky a delali na tom tolik let, tak to taky nejak rozvedou - nejaky rozsahlejsi moveset, skilly, comba, gear, nebo alespon nove herni mechaniky, inovativnejsi boss fighty apod. Ale tohle vuci jednicce neprinasi navic vubec nic, dokonce je to v nekterych pripadech i regrese... V jednicce byly boss fighty, kdy hrac musel porazit unikatni nepratele, kteri meli ruzne mechaniky - treba boss v utrobach te hory, ktery casto utocil ze tmy a hrac se musel spravne nasmerovat podle zvuku.

Nic takoveho tady neni, vlastne je to rozdelene na 3 segmenty, ktere jsou jako pres kopirak. Nejdriv prochazka, pak trivialni "hadanka" k ziskani jmena, nakonec "boss fight" ve stylu environmentalniho hazardu, kde se jen vyhybate rytmickym instakillum v pohode vybuchu lavy nebo privalove vlny. To je vsechno, process se opakuje asi 3x dokola a konec hry.

Pokud ma clovek dobry HW + OLED, tak to dokaze vypadat opravdu uchvatne, ale je to skoro vic interaktivni film nez hra, skoro je to vice o koukani nez hrani, a toho zrovna fanousek nejsem. Je to v game passu, ktery si stejne platim, takze no problem, ale 50 ecek je imho teda fakt ranec za zhruba 6h walking simulator, i kdyz vypada hezky. Jednou za cas si takovou hru klidne zahraju, ale bez GP bych za to takove prachy rozhodne nedal a rozhodne pockal na minimalne 50% slevu, pokud ovsem vas tenhle typ hry vubec bavi.

Kdyz jsme u walking simulatoru, mozna by si spousta lidi radeji zahrala Firewatch, ale to jsme taky v uplne jine cenove relaci, ten si proste na nic nehraje.
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Hellblade 2

Příspěvek od HEAD »

Doporucuju optimalizaci podle tohodle videa + odstranit sracky jako chromaticka aberace, vignite a black bar https://www.nexusmods.com/senuassagahellblade2/mods/3
https://www.youtube.com/watch?v=jtL7IxohMys
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Hellblade 2

Příspěvek od HEAD »

Tak jsem odehral asi 4hodky a tady je par postrehu.
Black bars/aspect ratio 2.39:1 tam jsou zcela urcite kvuli zvyseni vykonu.Po odstraneni se snizil vykon o dobrych 20%.Ale s tim to fakt nemuzu hrat.Vypada to hrozne.
Je lepsi to hrat bez sharpeningu pro FSR/DLSS, protoze to dela artefakty v pohybu a taky to dost vyrazne snizuje vykon o 10-15%.
FSR3 je i ve 4K docela nepouzitelny kvuli artefaktum v pohybu.XESS na ultra+ vypada skoro stejne jako DLSS quality.
HDR se mi zda lepsi ten svetlejsi preset+HGIG na TV.
Nastaveni nakonec pouzivam 4K, DLSS quality+framegen, 0 sharpening, high preset.Jen jsem snizil stiny a volumetricke efekty na stredni.
V configu jsem pak vypnul black bary a ten balast jako chromaticka aberace atd
[SystemSettings]
r.NT.Lens.Distortion.Intensity=0
r.NT.Lens.Distortion.Stretch=0
r.NT.Lens.Softness.Intensity=0
r.NT.Lens.Softness.RadiusSampleCount=0
r.NT.Lens.ChromaticAberration.Intensity=0
r.NT.DOF.RotationalBokeh=0
r.NT.DOF.NTBokehTransform=0
r.Tonemapper.Quality=0
r.NT.AllowAspectRatioHorizontalExtension=0
r.NT.EnableConstrainAspectRatio=0

[/Script/Engine.LocalPlayer]
AspectRatioAxisConstraint=AspectRatio_MaintainXFOV
Beha mi to 80-110fps coz je myslim slusny.Jinak ta pasaz v jeskynich a tesne predtim to jsou fakt graficky orgie na Oledu
Par screenshotu HDR prevedene do SDR
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Hellblade 2

Příspěvek od Krteq »

Vyšel patch
Hi everyone. We hope you’ve been enjoying Senua’s new journey into Viking Iceland. Today we have some small fixes to improve the game experience.
  • Added a warning prompt when selecting ‘New Story’ as this option resets the current save's story progress.
  • Fixed the large text size option, which was causing UI elements in chapter selection to go out of bounds.
  • Animation sync issues during some enemy executions in combat have been adjusted and fixed.
  • Adjusted the combat events during the Thórgestr battle at the end of Chapter 1
  • Several localization fixes.
  • Tree collision fixes in Chapter 2 settlement puzzle.
  • Fixed the crash when closing photo mode after extended gameplay.
  • Fixed a few cases of memory leaks game-wide.
  • Ultrawide fix during Chapter 3 cinematic to prevent Fargrímr from disappearing.
  • Indoor rain inside the broken house in Chapter 1 is fixed.
  • Ghosting issues fixed when running Frame Generation.
  • Added missing SFX during Chapter 3 puzzle and Chapter 4 combat
  • Fixed missing captions in several areas across the game.
  • Missing facial animations in Chapter 5 cinematic after village battle.
  • Misaligned peach fuzz around Senua's neck and face has been corrected.
  • Goði combat crowd push events have been adjusted for a better combat experience.
  • Improved FSR3 artefacts.
  • Fixed the case of some animated objects were invisible during gameplay.
  • Fixed instances of black marks appearing on faces around beards and fine hairs on Low preset
.
Patch Notes – 31st May 2024
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Hellblade 2

Příspěvek od HEAD »

Tak musim rict, ze az do pasaze s prvnim obrem me ta hra bavila vic nez jednicka.Potom je to hratelnostne porad to stejny..ted jsem u tretiho obra a musim se nutit to hrat.Podle me je to moc natahovany a melo to skoncit po prvnim obrovi.
Jednicka byla vic ruznoroda v hratelnosti.Treba ta pasaz s pochodnema/svetlem a stinem atd.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“