Lepší v pohybu máš na mysli RT, nebo DLSS/FSR?
Ray Tracing - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- sam_217
- Mírně pokročilý
- Registrován: 16. bře 2008
- Bydliště: Subprostor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // Sapphire RX 6800 XT Nitro+ SE // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX
PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
- Sasakr
- Začátečník
- Registrován: 02. bře 2010
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Co tak sleduju Digital Foundry, tak některé verze DLSS jsou v pohybu pěkně domršené... takže obecně bych to takhle určitě neřekl.
- GamesPeter
- Začátečník
-
- Registrován: 28. lis 2011
- Bydliště: 393 01
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Nejde o verzi DLSS, tam se vyplatí vždy nahradit nejnovější verzí. Problém je, že ne každému engine to DLSS sedne a kvalita v pohybu je na 95% shodná s nativem a proto je někde s DLSS rozmazaný obraz jako prase, proto nelze doporučit DLSS automaticky vždy zapnout a tvrdit, že je to lepší než nativ, jenom že to odstraní shimmering a boostne FPS.
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
- AllowedCry
- Začátečník
- Registrován: 21. kvě 2011
- Bydliště: Praha
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Používám DLSS ve 4K a ještě jsem neviděl jedinou hru, kde by to vypadalo líp než nativ.
Ryzen 5800X3D || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || AMD RX 7900 XTX @ UV-OC 400W || M2 VP4300 4TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A + Philips 48OLED707.
- sam_217
- Mírně pokročilý
- Registrován: 16. bře 2008
- Bydliště: Subprostor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Příklad - sice se všude píše, že kvalita DLSS je lepší, než FSR, ale u Read dead redemption 2 a nových Call of duty mi na DLSS i v quality hrozně vadí "ghosting" v pohybu.. on to teda není moc ghosting, ono to spíš vypadá stejně/podobně jako overdrive overshooting u VA/IPS displayů.
To jsem pozoroval u CoD enginů, RDR2 a možná ještě něco... proti tomu FSR tenhle neduh nemá, přestože tu kvalitu asi nemá jinde, resp. ono jí má jen ten performance je horší... takže v CoD nebo RDR2 si zatím umim spíš představit použití FSR než DLSS, protože se mi jeví blíže k nativnímu rozlišení.
Jinak ona prý existuje nějaká interní verze DLSS, co tenhle "ghosting" nemá, ale z nějakého důvodu to není ještě public...
To jsem pozoroval u CoD enginů, RDR2 a možná ještě něco... proti tomu FSR tenhle neduh nemá, přestože tu kvalitu asi nemá jinde, resp. ono jí má jen ten performance je horší... takže v CoD nebo RDR2 si zatím umim spíš představit použití FSR než DLSS, protože se mi jeví blíže k nativnímu rozlišení.
Jinak ona prý existuje nějaká interní verze DLSS, co tenhle "ghosting" nemá, ale z nějakého důvodu to není ještě public...
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // Sapphire RX 6800 XT Nitro+ SE // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX
PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Tohle tema neni o DLSS
- skaven321
- Začátečník
-
- Registrován: 09. zář 2014
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
RT(x), ako bolo implementovane za poslednych 6 rokov do hier(HWUnboxed):
https://youtu.be/DBNH0NyN8K8?t=1810
...ak to budete chciet pozerat cele, fakt vam odpadnu usi od slova raytracing
https://youtu.be/DBNH0NyN8K8?t=1810
...ak to budete chciet pozerat cele, fakt vam odpadnu usi od slova raytracing
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, GB2770QSU - Red Eagle
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Druhá část videa:
https://www.youtube.com/watch?v=qTeKzJsoL3k
Krom pár her co se daj spočítat na prstech jedný ruky, je RT vesměs useless. V těch pár hrách je typicky nepoužitelné na AMD a i na 4090 znamená masivní performance hit, obvykle přes 50%, perormance hit kterej nikdy neodpovídá onomu mírnému nárůstu vizuálu, takže asi tak. RT 6 let poté stále fraška.
https://www.youtube.com/watch?v=qTeKzJsoL3k
Krom pár her co se daj spočítat na prstech jedný ruky, je RT vesměs useless. V těch pár hrách je typicky nepoužitelné na AMD a i na 4090 znamená masivní performance hit, obvykle přes 50%, perormance hit kterej nikdy neodpovídá onomu mírnému nárůstu vizuálu, takže asi tak. RT 6 let poté stále fraška.
- jctrnacty
- Začátečník
-
- Registrován: 21. úno 2009
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Kral je nahy.
_________________
Ryzen 5800X3D, Dark rock 4, Msi Prestige creation X570, Asrock RX 6800 XT, 32GB 3600MHz CL16, Fractal Design Define C, Seasonic focus gold+ 650W, Samsung EVO 970 2TB, X52 Pro, WMR HP Reverb G1, 32" BenQ EW3280U 4K
Ryzen 5800X3D, Dark rock 4, Msi Prestige creation X570, Asrock RX 6800 XT, 32GB 3600MHz CL16, Fractal Design Define C, Seasonic focus gold+ 650W, Samsung EVO 970 2TB, X52 Pro, WMR HP Reverb G1, 32" BenQ EW3280U 4K
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Na své RTX 3080 jsem RT zatím měl zapnuté jen ve dvou hrách - SoTR a Marvel's Guardians of the Galaxy (+ ještě DEV War Thunderu kde jsem zapnul jen RTAO a stíny). Ve zbytku her, co jsem hrál a zkoušel, to buď nemělo ten "wow efekt" anebo mělo, ale FPS šlo do kytek. Porád je to jen marketingovej tahákDOC_ZENITH píše: ↑stř 30. říj 2024, 12:51 Druhá část videa:
https://www.youtube.com/watch?v=qTeKzJsoL3k
Krom pár her co se daj spočítat na prstech jedný ruky, je RT vesměs useless. V těch pár hrách je typicky nepoužitelné na AMD a i na 4090 znamená masivní performance hit, obvykle přes 50%, perormance hit kterej nikdy neodpovídá onomu mírnému nárůstu vizuálu, takže asi tak. RT 6 let poté stále fraška.