Já 4090 mám na hraní ve 1440p a někdy je to s jejím výkonem na hraně, ve 4K si to nedovedu moc představit. Chci hrát v nativním rozlišení, DLSS mě fakt nezajímá.ericc6464 píše: ↑pon 13. led 2025, 20:09 Ale no, ako keby sa nedalo so slabsimi kartami hrat v 4K... Jak keby mali doma vsetci 4090tky , vtipne Hral som chvilu teraz na 4070Ti Super a v pohode....
5080 s DLSS 4 bude uplne bezproblemov na 4K hranie na najblizsie 3 roky minimalne...
inak ...
Inno3d X3 RTX 5080 = 1000€ bez DPH o 400€ menej ako napr Asus TUF
NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Moderátoři: Walker1134, Wilik
- komec001
- Nováček
-
- Registrován: 16. zář 2015
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
AMD Ryzen 7 7800x3D, Palit GeForce RTX 4090 Game Rock, Corsair Vengeance RGB 2x32GB 6000MHz 30-36-36-76, Asus ROG Strix B650E-E Gaming, MVMe Samsung 970 EVO Plus 2GB, MVMe ADATA XPG GAMMIX S11 Pro SSD 1TB, 2x WD Purple 3GB Raid 1, Lian Li O11Dynamic XL ROG, Corsair RM1000x, EK-Quantum Reflection PC-O11D XL D5 PWM D-RGB - Plexi, EKWB EK-Velocity D-RGB - AMD Nickel + Acryl, 2x EKWB EK-CoolStream PE 360, CableMod PRO ModMesh C-Series - carbon
- Holda
- Středně pokročilý
- Registrován: 15. pro 2004
- Bydliště: Kladno/Praha
- ericc6464
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2022
- Bydliště: Trencin ( SK )
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Ani nie ze brzi ,, ved to uz teraz niektore nove hry su v nativnom rozlizeni nehratelne, lebo idu 40 FPS ... S prichodom DLSS 4 bude iba horsie ...
Delid CPU --- AM5 / 1700
MB: Asus ROG CROSSHAIR X670E GENE CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D RAM: G.SKILL 32GB 6800MHz CL34 Trident Z5 RGB VGA: ASUS PRIME GeForce RTX 4070 Ti SUPER O16G SSD: Kingston KC3000 1TB PSU: Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition CASE: Streacom BC1 Black LCD: 32" ASUS ROG Swift PG32UCDM KEYBOARD / MOUSE / PAD: Logitech MX Keys + 2x Logitech G305 + A4tech X7 SOUND: Creative Gigaworks T20 II + Bang & Olufsen Beoplay H95
MB: GIGABYTE Z890 AORUS ELITE WIFI7 ICE CPU: Intel Core Ultra 5 245K + DeepCool AK500 White RAM: G.SKILL 48GB 8000MHz CL40 Trident Z5 RGB VGA: iGPU - Xe LPG SSD: WD Black SN850 1TB PSU: ASUS ROG STRIX 1000W Aura White CASE: Streacom BC1 Silver
COOLING → CPU: Alphacool Core 1 Silver + TG AMD Mycro Direct-Die Pro RGB V1 VGA: ??? RAM: IceManCooler Nickel / Black Block + Heatsink RADIATOR: TECO TK 2000 Chiller PUMP: 3x D5 TUBING: EK 16/12 FITTING: Barrow 16/10 + Koolance QD3 FANS: 10x ARCTIC P12 PWM PST CONTROLLER: Aquacomputer OCTO FLOW SENSOR: Aquacomputer High Flow LT FILTER: Alphacool ES Big Inline
MB: Asus ROG CROSSHAIR X670E GENE CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D RAM: G.SKILL 32GB 6800MHz CL34 Trident Z5 RGB VGA: ASUS PRIME GeForce RTX 4070 Ti SUPER O16G SSD: Kingston KC3000 1TB PSU: Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition CASE: Streacom BC1 Black LCD: 32" ASUS ROG Swift PG32UCDM KEYBOARD / MOUSE / PAD: Logitech MX Keys + 2x Logitech G305 + A4tech X7 SOUND: Creative Gigaworks T20 II + Bang & Olufsen Beoplay H95
MB: GIGABYTE Z890 AORUS ELITE WIFI7 ICE CPU: Intel Core Ultra 5 245K + DeepCool AK500 White RAM: G.SKILL 48GB 8000MHz CL40 Trident Z5 RGB VGA: iGPU - Xe LPG SSD: WD Black SN850 1TB PSU: ASUS ROG STRIX 1000W Aura White CASE: Streacom BC1 Silver
COOLING → CPU: Alphacool Core 1 Silver + TG AMD Mycro Direct-Die Pro RGB V1 VGA: ??? RAM: IceManCooler Nickel / Black Block + Heatsink RADIATOR: TECO TK 2000 Chiller PUMP: 3x D5 TUBING: EK 16/12 FITTING: Barrow 16/10 + Koolance QD3 FANS: 10x ARCTIC P12 PWM PST CONTROLLER: Aquacomputer OCTO FLOW SENSOR: Aquacomputer High Flow LT FILTER: Alphacool ES Big Inline
- iambenny
- Začátečník
- Registrován: 11. led 2013
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Tak ono už to bylo relevantní i rok zpět. Nvidia: "Today, 83% of GeForce RTX 40 Series desktop gamers with RTX-capable games enable ray tracing, and 79% turn on DLSS"
DLSS is the future.
DLSS is the future.
- skaven321
- Začátečník
-
- Registrován: 09. zář 2014
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
to mi pride ako blbost, ved gro 4000ckovej rady boli 4060tky, a tie su v RT pomalsie ako rovnako drahe radeony.
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, GB2770QSU - Red Eagle
- Delarge
- Začátečník
- Registrován: 15. črc 2004
- Bydliště: Korova Milk Bar
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Možná se taky někdy setká s DLDSR+DLSS...
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
- yut
- Začátečník
-
- Registrován: 19. zář 2008
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
5090 32GB I 6070 12GB performance
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Vzhledem k na nás se řítícím hordám UE5 humusu plnýho TAA, bude DLSS (nebo DLAA pokud na to člově bude mít ve svém rozlišení výkon) skoro nutností protože nové DLSS je hlavně o lepšim potírání TAA artefaktů. Hrát hry plné TAA bordelu v nativce neni dobrej vizuální zážitek, protože vb pohybu TAA stejně způsobuje blur, ghosting, atd.
Pokud člověk vypne TAA (v hrách kde to vůbec jde), je obvykle okamžitě spražen tunou ditheringu a shimmeru, protože UE5 a dnešní tituly už neuměj korektně dělat ani základní věci jako Alpha blending.
Jinými slovy, je to prostě v hajzlu, renderujeme náročné hnusy, kde TAA rozmazává onen humus aby byl méně vidět, a pak nad to roubujeme DLSS co se snaží upscalovat (což mu dnes už docela jde) a zároveň potírat ony TAA artefakty, ghosting a pod, a protože i přes tohle to jede mizerně tak tu máš ještě framegen aby jsi si připadal že máš hodně FPS za cenu jiných, dalších artefaktů, a pokud ti nevadí +1 frame inputlagu, ala jsi vyrostlej na konzolích nebo už moc startej, tak s tim možná můžeš i existovat.
Já ne, já na to seru, 99% novejch věcí už dnes nehraju a do budoucna to nebude jinak.
Pokud člověk vypne TAA (v hrách kde to vůbec jde), je obvykle okamžitě spražen tunou ditheringu a shimmeru, protože UE5 a dnešní tituly už neuměj korektně dělat ani základní věci jako Alpha blending.
Jinými slovy, je to prostě v hajzlu, renderujeme náročné hnusy, kde TAA rozmazává onen humus aby byl méně vidět, a pak nad to roubujeme DLSS co se snaží upscalovat (což mu dnes už docela jde) a zároveň potírat ony TAA artefakty, ghosting a pod, a protože i přes tohle to jede mizerně tak tu máš ještě framegen aby jsi si připadal že máš hodně FPS za cenu jiných, dalších artefaktů, a pokud ti nevadí +1 frame inputlagu, ala jsi vyrostlej na konzolích nebo už moc startej, tak s tim možná můžeš i existovat.
Já ne, já na to seru, 99% novejch věcí už dnes nehraju a do budoucna to nebude jinak.
- Mafian277198
- Začátečník
- Registrován: 07. čer 2010
- Bydliště: Plzeň
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Já třebas zkousnu DLAA, to používam (v pohlední hře Stalker 2) a stačí mi... to ostatní jde zatim mimo mě, i když musim uznat, že to vylepšujou.
Jinak jasný, RTX5090 zabiješ i ve FHD, pokud pustíš starej nefalšovanej SSAA
Jinak jasný, RTX5090 zabiješ i ve FHD, pokud pustíš starej nefalšovanej SSAA
|MB:Prime Z790-P WiFi|CPU:Core i9-14900K (NH-D15S 2×NF-A12x25, NF-A14x25)|RAM:Fury Renegade 32GB (2×16GB) DDR5 6.4GHz CL32|GPU:Aorus RTX 4090 (3×NF-A12x25)|SSD:FireCuda 530 500GB, 4TB|SND:Sound BlasterX AE-5|PSU:Prime TX-1000 (NF-A14)| Foto PC
- Sobo
- Středně pokročilý
- Registrován: 28. črc 2007
- Bydliště: Bolatice
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Pro fotorealistickou grafiku jsou DLSS a frame gen budoucnost, at se nam to libi nebo ne. Renderovat nativni 4K se 100+ FPS s extremne bohatou geometrii, dynamickym prostredim a path tracingem proste neni realne. NV v tom ma docela jasno, proto tak masivne zvysuji vykon tensor cores a dale vylepsuje techniky upscalingu i frame genu. Stary "brute force" model, kdy GPU tlaci pres 8 megapixelu kazdy jeden snimek, tady uz proste nebude fungovat.
Na druhou stranu vymysleji i dalsi inovativni technologie pro akceleraci renderu jako RTX mega geometry:
https://www.youtube.com/watch?v=5KRxyvdjpVU
Na druhou stranu vymysleji i dalsi inovativni technologie pro akceleraci renderu jako RTX mega geometry:
https://www.youtube.com/watch?v=5KRxyvdjpVU
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
- Epidot
- Středně pokročilý
- Registrován: 13. říj 2003
- Bydliště: Šumperk
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Je to tak, v Brute force renderingu není budoucnost. Myšleno PC doma, ne renderovací farma pro filmaře. A ostatní, nejen nV, touto cestou jdou taky.
13600k+Noctua D15SG2, MSI Z690 Tomahawk, 32GB Kingston Fury Renegade 3600, ASUS RTX 3070 Noctua OC Edition, ASUS ROG SWIFT PG279Q HW G-Sync, Samsung 990Pro 2TB, 970Evo+2TB, 970Evo+1TB, 960Evo 500GB, Kingston A2000 500GB, Intel 660p 2TB, Crucial M550 256GB, Intel X25-M 80GB, Fractal Torrent, Corsair RM1000x('24), Logitech G502+G815 tactile US, Secretlab OMEGA Classic, RME ADI-2 DAC FS+Denon AH-D9200, Modecom Eclipse 60
- Natural
- Středně pokročilý
-
- Registrován: 21. srp 2010
- Bydliště: Diváky
- Kontaktovat uživatele:
- _Jesper_
- Začátečník
- Registrován: 19. dub 2012
- Bydliště: asi niekde v SK :)
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
NVIDIA aktualizuje DLSS 3 pre sériu RTX 40 s vylepšeným výkonom generovania snímok
Spomínajú tam, že zmeny sa dotknú aj DLSS4 a RTX5XXX.
https://www.guru3d.com/story/nvidia-wil ... rformance/
Spomínajú tam, že zmeny sa dotknú aj DLSS4 a RTX5XXX.
https://www.guru3d.com/story/nvidia-wil ... rformance/
AMD Ryzen R9 7900X | AiO Fractal Lumen S36 aRGB | ASUS ROG Strix X670E - E Gaming Wifi | G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5 32GB AMD EXPO 6000MHz CL30 | NVIDIA MSI RTX 3080 Ti 12GB SUPRIM X | Samsung SSD 870 EVO 500GB 2x | Toshiba P300 2TB 2x | Samsung M2 SSD NVMe 980 PRO 500GB | Samsung M2 SSD NVMe 970 EVO Plus 250GB | SEASONIC Prime PX-1000 Platinum | AOC Q27G2S IPS 1440p 165Hz | Fractal Design Define R6 TG USB-C Gunmetal | Fractal Aspect 12 & 14 aRGB PWM | aRGB HUB Cougar Core Box V2
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Ano neni, a proto můj hate na UE5 a jeho nanite/lumen, který se opíraj primárně o FP32 klasickej compute, jsou nehorázně neefektivní/náročný, produkujou spíš sestupnej vizuál (oproti titulům z let cca 2014-19) s tunou shimeru, ditheringu a jiných forem rušení. Za poslední roky jsme fakt krok k realizmu neudělali. RT a jeho nastvětlení jako takové ano, to ale neni náš velkej problém. Je spousta her co maj RT a netrpěj všim tim humusem. UE5 a mor co produkuje, to je to co mi vadí. Tenhle engine potřebuje DLSS a framegen i na 5090 i bez RT.
- Zofrenko
- Žlutá karta
-
- Registrován: 06. črc 2016
- Bydliště: Humenné
- iambenny
- Začátečník
- Registrován: 11. led 2013
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Už se řeší zde: viewtopic.php?t=300115
- marek16
- Začátečník
- Registrován: 22. čer 2006
- Bydliště: Brno
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
v rastru (Resident evil a H:FW) mizerný pokrok...
a nově unified FP/int shadery:
a nově unified FP/int shadery:
Quis custodiet ipsos custodes?
- python.p
- Pokročilý
- Registrován: 08. úno 2010
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Normální mezigenerační pokrok... Jen cenově to moc nesedí.
Pozor! Tento příspěvek může obsahovat stopy: ironie, mléka, čokolády, sarkazmu, oříšků a cynizmu...
Delidy a návrhy PC na míru najdete zde
Delidy a návrhy PC na míru najdete zde
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
NVIDIA official GeForce RTX 50 vs. RTX 40 benchmarks: 15% to 33% performance uplift without DLSS Multi-Frame Generation
https://wccftech.com/nvidia-confirms-rt ... 0-ti-4070/
rozbor arch:
https://wccftech.com/nvidia-blackwell-r ... hnologies/
https://wccftech.com/nvidia-confirms-rt ... 0-ti-4070/
rozbor arch:
https://wccftech.com/nvidia-blackwell-r ... hnologies/
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
But, but... "Blackwell performance 2 - 2.6x Ada"