Half Life 2 RTX

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: Half Life 2 RTX

Příspěvek od Delarge »

GPU se jim fláká, maj tam přece v rohu počítadlo, GPU 70-90%, při těch propadech pod 60 fps kolem těch 70%. To je přece jasnej znak CPU limitu a ne že nestíhá GPU.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: Half Life 2 RTX

Příspěvek od Sobo »

Porad to nejak nesedi. Treba u te plynove bomby u toho velkeho ohne maji 56 FPS a 92% GPU, takze teoreticky se 100% loadem by meli mit 60,5 FPS - porad docela malo, obvzlast na performance preset.
https://youtu.be/QHRS0TO89UI?t=1397
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Half Life 2 RTX

Příspěvek od Krteq »

Delarge píše: stř 19. bře 2025, 18:36...To je přece jasnej znak CPU limitu a ne že nestíhá GPU.
Jasně, s CPU utilizací na 50+% to je jasnej CPU bottleneck/limit :roll:
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: Half Life 2 RTX

Příspěvek od Sobo »

Tak ten CPU load je tam asi agregovany ze vsech 24 threadu, ne? Klidne muzes mit CPU zatizeni 4% a zaroven mit botlleneck, kdyz to pobezi na jednom threadu vymaxovanem. A ono to konkretni jadro ani nemusi byt vymaxovane na 100%, aby to i tak bylo uzke hrdlo. CPU botllenecky ve hrach opravdu nefunguji tak, ze musis mit 100% CPU load, to fakt ani zdaleka nemusis. Vetsinou to byva jedno vlakno - treba main render thread, ktere to proste brzdi a ostatni na nej cekaji.

Ale proc je takhle koridorovka tak silene narocna na CPU, to jsem nepochopil. Ze by to delal ten remix a swapovani assetu??
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Half Life 2 RTX

Příspěvek od Ache »

Tak hlavně sem zvědavej, kdy to dodělají. Ty upracovaný modely jsou pěkný a nasvícení pathtracingem je luxus. Kupodivu i sociální 4070Ti to dává v relativně pohodě. (DLSS Balance, transformer) ... ale chtělo by to vidět hlavně venkovní lokace ve dne. :)

Co mě ale fakt překvapuje, je to, kam jsme se za tu dobu co s námi RTX je dostali... od pár blbých RT efektů a dost často se šumem (kvůli nedostatku paprsků) k téměř naprosto čistému obrazu bez RT šumu díky DLSS Ray Reconstruction a fyzicky věrnému modelu nasvícení/odrazů celé scény.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | ̶S̶a̶p̶p̶h̶i̶r̶e̶ ̶9̶7̶0̶0̶ ̶X̶T̶ . INNO RTX 4070Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: Half Life 2 RTX

Příspěvek od Delarge »

Krteq píše: stř 19. bře 2025, 20:56
Delarge píše: stř 19. bře 2025, 18:36...To je přece jasnej znak CPU limitu a ne že nestíhá GPU.
Jasně, s CPU utilizací na 50+% to je jasnej CPU bottleneck/limit :roll:
A co jinýho by to mělo bejt, když tam jsou propady třeba na 56 fps a GPU jim ukazuje 74% vytížení? Jak píše Sobo, 100% CPU jim to fakt ukazovat nemusí.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
Epidot
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 13. říj 2003
Bydliště: Šumperk

Re: Half Life 2 RTX

Příspěvek od Epidot »

No právě, venkovní lokace. Dostupné dvě kapitoly jsou jen místnosti a ulice. Co bude venku uvidíme jindy. Nakonec ten 4x gen bude třeba k užitku. Input lag s ním žádná trága na hraní v HL2.
Taky časem vypadne další dlss update či model. Trénuje je nepřetržitě od dlss1, aspoň to říkal Huang na konferenci. A taky že jó, všeci trénují.
13600k+Noctua D15SG2, MSI Z690 Tomahawk, 32GB Kingston Fury Renegade 3600, ASUS TUF RTX 5070Ti, ASUS ROG SWIFT PG279Q HW G-Sync, Samsung 990Pro 2TB, 970Evo+2TB, 970Evo+1TB, 960Evo 500GB, Kingston A2000 500GB, Intel 660p 2TB, Crucial M550 256GB, Intel X25-M 80GB, Intel S3520 150GB, Fractal Torrent, Corsair RM1000x('24), Logitech G502+G815 tactile US, Secretlab OMEGA Classic, RME ADI-2 DAC FS+Denon AH-D9200, Modecom Eclipse 60
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: Half Life 2 RTX

Příspěvek od _DAVE_ »

Ale proc je takhle koridorovka tak silene narocna na CPU, to jsem nepochopil.
Velké nároky na CPU může způsobovat PT, obecně zapnutí RayTracingu má vliv na zatížení CPU, ne jen GPU.
A s tím CPU bottleneckem máš samozřejmě pravdu, když zatížení vyjádřeno v procentech, je to samozřejmě součet všech jader.
Takže když hry škvaří 2 jádra a zbytek je ladem, bude hodnota na na 16-20%, ale máme i tak CPU bottleneck.
HTPC: i5-12400f, 32GB RAM, RTX4060ti, (3GHz/18,5GHz) - 16GB, case Grandia, 3DTV-LG 47"/ 3D Acer Projektor.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.

Ukázky her v plně stereoskopickém 3D, je potřeba - 3DTV, 3D projektor, VRset:: https://www.youtube.com/@stereoscopicga ... 9/featured
MACH3R
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2012

Re: Half Life 2 RTX

Příspěvek od MACH3R »

Už jsem si to taky zahrál a masakr 8-)

Bál jsem se toho FG. Použil základ cca 40 fps a jelo to úplně v pohodě. Nějaký rušivý lag, který by mi znepříjemnil hru se nedostavil.

Jenom je problém s artefaktama na té gravitační zbrani. Jinak nějakou další viditelnou grafickou vadu jsem nepostřehnul.

Ve 4K dlss balance 3x FG full RT s 5070 ti okolo 100 fps :roll: :roll:
Epidot
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 13. říj 2003
Bydliště: Šumperk

Re: Half Life 2 RTX

Příspěvek od Epidot »

nepozoruji žádné artefakty na zbrani, rozhodně nic co bych označil za problém. myslíš hrany nebo to oranžové co prosvítá
13600k+Noctua D15SG2, MSI Z690 Tomahawk, 32GB Kingston Fury Renegade 3600, ASUS TUF RTX 5070Ti, ASUS ROG SWIFT PG279Q HW G-Sync, Samsung 990Pro 2TB, 970Evo+2TB, 970Evo+1TB, 960Evo 500GB, Kingston A2000 500GB, Intel 660p 2TB, Crucial M550 256GB, Intel X25-M 80GB, Intel S3520 150GB, Fractal Torrent, Corsair RM1000x('24), Logitech G502+G815 tactile US, Secretlab OMEGA Classic, RME ADI-2 DAC FS+Denon AH-D9200, Modecom Eclipse 60
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: Half Life 2 RTX

Příspěvek od Sobo »

Jak z gravity gunu trci nozicka jakoby vlevo dole, tak pri pohybu kamery se zapnutym FG to tam dela trochu artefakty oproti pozadi. Neni to nic hruzostrasneho, ale vsimnul jsem si toho taky.
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
Epidot
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 13. říj 2003
Bydliště: Šumperk

Re: Half Life 2 RTX

Příspěvek od Epidot »

Tak jó, tyhle detaily tam jsou. Nijak to ale neruší. Stát v Ravenholmu na místě a kochat se nedopadlo posledně moc dobře :) RTX remix menu nepausne hru, takže bubák leze a kouše do nohy....
Ještě druhá kapitola a je to. Zatím sedím na Ultra/Auto, 2x gen. 120fps minimální lag.
Jak půjde čas, vyleze další, lepší model/dlss a bude to opět jinde. Do toho nám leze RT do dx12, bude na co koukat.
AMD tuhle výzvu musí uchopit, nemá na výběr.
13600k+Noctua D15SG2, MSI Z690 Tomahawk, 32GB Kingston Fury Renegade 3600, ASUS TUF RTX 5070Ti, ASUS ROG SWIFT PG279Q HW G-Sync, Samsung 990Pro 2TB, 970Evo+2TB, 970Evo+1TB, 960Evo 500GB, Kingston A2000 500GB, Intel 660p 2TB, Crucial M550 256GB, Intel X25-M 80GB, Intel S3520 150GB, Fractal Torrent, Corsair RM1000x('24), Logitech G502+G815 tactile US, Secretlab OMEGA Classic, RME ADI-2 DAC FS+Denon AH-D9200, Modecom Eclipse 60
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: Half Life 2 RTX

Příspěvek od _DAVE_ »

Epidot - RT do DX12 neleze 🙂, někdy v roce 2019 přišlo API DX12ultimate a toho je RayTracing součástí.

HL2 remix na 9070xt jede docela použitelně, není to jako na nV, ale použít se to dá
HTPC: i5-12400f, 32GB RAM, RTX4060ti, (3GHz/18,5GHz) - 16GB, case Grandia, 3DTV-LG 47"/ 3D Acer Projektor.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.

Ukázky her v plně stereoskopickém 3D, je potřeba - 3DTV, 3D projektor, VRset:: https://www.youtube.com/@stereoscopicga ... 9/featured
Epidot
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 13. říj 2003
Bydliště: Šumperk

Re: Half Life 2 RTX

Příspěvek od Epidot »

13600k+Noctua D15SG2, MSI Z690 Tomahawk, 32GB Kingston Fury Renegade 3600, ASUS TUF RTX 5070Ti, ASUS ROG SWIFT PG279Q HW G-Sync, Samsung 990Pro 2TB, 970Evo+2TB, 970Evo+1TB, 960Evo 500GB, Kingston A2000 500GB, Intel 660p 2TB, Crucial M550 256GB, Intel X25-M 80GB, Intel S3520 150GB, Fractal Torrent, Corsair RM1000x('24), Logitech G502+G815 tactile US, Secretlab OMEGA Classic, RME ADI-2 DAC FS+Denon AH-D9200, Modecom Eclipse 60
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Half Life 2 RTX

Příspěvek od Krteq »

Epidot píše: ned 23. bře 2025, 16:29 měl jsem na mysli tohle
https://wccftech.com/microsoft-directx- ... amd-intel/
DXR je právě součástí DirectX 12 Ultimate už nějaký ten pátek.

Tohle je jen update DXR specifikací s kooperativními vektory
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“