CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.
Moderátoři: flanker, Eddward, Baneshee, PKBO
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.
Mantle má 16 threadů, alespoň tolik si vzalo ve star swarmu když jsem to zkoušel na opteronu. Bohužel moc neškálovalo a bylo z toho tak jako tak slideshow a ňízkej load na straně CPU i GPU. Půjde jako u všeho o konkrétní implementace, mantle neni samospása. Zatím největší benefity má paradoxně na 2 jádrovejch pentiích a celeronech, protože tam ten offload CPU má nejvíce pozitivní dopad na celej engine kterej nyní může ušetřenej CPU čas investovat jinde.
- amadjr
- Začátečník
-
- Registrován: 09. úno 2009
- Bydliště: údolí zubatých žab
- Kontaktovat uživatele:
Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.
ale di ty breptoIngamacek píše:Viz doba AC3 kde chudaci s takymito cpu plakali ako im to pada na 10FPS a mne to ficalo na 40+FPS na max s 5ghz 2500knevyhovaraj sa na engine ze ten FX nesedi, je to hra ako kazda ina, ked chcem hrat tak si nekupim FX kde si 5% hier nespustim vobec lebo to dropuje niekde tak ze sa to neda hrat alebo to budem hrat na medium ked to potiahne slabsia grafika s normalnym cpu na max. Tak ako FX nesedia MP, tak im nesedia strategie a vsetko co dava cpu zahul a nema spickovu podporu multithreadu.

ps.: AC3 mi jelo i na starem opteronu vyborne, nic co pises se nekonalo

- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.
protoze sis ten test blbe nastavil o tom uz sme se tu bavili..DOC_ZENITH píše:Mantle má 16 threadů, alespoň tolik si vzalo ve star swarmu když jsem to zkoušel na opteronu. Bohužel moc neškálovalo a bylo z toho tak jako tak slideshow a ňízkej load na straně CPU i GPU. Půjde jako u všeho o konkrétní implementace, mantle neni samospása. Zatím největší benefity má paradoxně na 2 jádrovejch pentiích a celeronech, protože tam ten offload CPU má nejvíce pozitivní dopad na celej engine kterej nyní může ušetřenej CPU čas investovat jinde.
jinak jestli myslis ze narust FPS na FXkach skoro o 60-70% v thiefovi je minimalni benefit tak tomu asi moc nerozumis (a muj vysledek je dokonce jeste lepsi nez to zrejme diky novejsim ovladacum)
http://static.betazeta.com/www.chw.net/ ... entaje.jpg
celerony a pentia tam takovej narust rozhodne nedosahujou
2/4jadra dosahujou mensiho narustu jak 8 jadra coz je pomerne k zamysleni
pekne to taky demonstrujou treba tyhle vysledky
#11, Protoo: 290X @ 1208/1498, FX-9370 @ 4.9Ghz - Mantle FPS: Min 63.0 / Avr 80.3 - DirectX FPS: Min 36.0 / Avr 56.0. http://forums.overclockers.co.uk/showpo ... stcount=77
#12, Kaapstad: 290X @ 1250/1625, 4930k @ 4.8Ghz - Mantle FPS: Min 61.3 / Avr 79.4 - DirectX FPS: Min 61.9 / Avr 80.2. http://forums.overclockers.co.uk/showpo ... stcount=27
Naposledy upravil(a) oneb1t dne pát 17. říj 2014, 00:53, celkem upraveno 4 x.
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
- Ingamacek
- Červená karta
-
- Registrován: 04. kvě 2013
- Bydliště: SNV
Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.
Nemozem, som na intraku a doma budem najskor za 2 tyzdne, teda po zapoctoch, ked bude cas.amadjr píše:ale di ty breptoIngamacek píše:Viz doba AC3 kde chudaci s takymito cpu plakali ako im to pada na 10FPS a mne to ficalo na 40+FPS na max s 5ghz 2500knevyhovaraj sa na engine ze ten FX nesedi, je to hra ako kazda ina, ked chcem hrat tak si nekupim FX kde si 5% hier nespustim vobec lebo to dropuje niekde tak ze sa to neda hrat alebo to budem hrat na medium ked to potiahne slabsia grafika s normalnym cpu na max. Tak ako FX nesedia MP, tak im nesedia strategie a vsetko co dava cpu zahul a nema spickovu podporu multithreadu.
blud vedle bludu, kdybys radeji provedl test archeage nez neustale kamenovani nepodlozenych vymyslenosti.. mas intel, tak delej.
ps.: AC3 mi jelo i na starem opteronu vyborne, nic co pises se nekonalo))))))

- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.
Ten benefit na Radeonu v případě mého opteronu byl přes 100%. Myslim že i přes 200%. Ale to se bavíme o Radeon DX vs Radeon mantle v mantle based tech demu/proprietálním testu. Když jsem to zkusil mantle verssus Nvidia DX tak byl rozdíl jen 10%. Já nebudu testovat Radeon DX v hrách co uměj mantle, nejsem padlej, tam je zcela automaticky jasné že tam AMD pro DX neoptimalizuje ani náhodou a byl by to zcela účelovej test. Doporučuji zkoušet pod DX s Nvidia kartou. A mé nastavení jsem nechal jak bylo, ano můžu tomu zavařit ještě více, ale už takhle to byla slideshow (oblasti co byly trvale pod 20 fps, často pod 10) takže to že na DX zvýšim nošství oběktů 5x a padne mi FPs 5x a na mantle jen 2x už neni releavantní když FPS mam tak jako tak naprosto mimo hratelnost.oneb1t píše:protoze sis ten test blbe nastavil o tom uz sme se tu bavili..DOC_ZENITH píše:Mantle má 16 threadů, alespoň tolik si vzalo ve star swarmu když jsem to zkoušel na opteronu. Bohužel moc neškálovalo a bylo z toho tak jako tak slideshow a ňízkej load na straně CPU i GPU. Půjde jako u všeho o konkrétní implementace, mantle neni samospása. Zatím největší benefity má paradoxně na 2 jádrovejch pentiích a celeronech, protože tam ten offload CPU má nejvíce pozitivní dopad na celej engine kterej nyní může ušetřenej CPU čas investovat jinde.
jinak jestli myslis ze narust FPS na FXkach skoro o 60-70% v thiefovi je minimalni benefit tak tomu asi moc nerozumis (a muj vysledek je dokonce jeste lepsi nez to zrejme diky novejsim ovladacum)
http://static.betazeta.com/www.chw.net/ ... entaje.jpg
celerony a pentia tam takovej narust rozhodne nedosahujou
2/4jadra dosahujou mensiho narustu jak 8 jadra coz je pomerne k zamysleni
pekne to taky demonstrujou treba tyhle vysledky
#11, Protoo: 290X @ 1208/1498, FX-9370 @ 4.9Ghz - Mantle FPS: Min 63.0 / Avr 80.3 - DirectX FPS: Min 36.0 / Avr 56.0. http://forums.overclockers.co.uk/showpo ... stcount=77
#12, Kaapstad: 290X @ 1250/1625, 4930k @ 4.8Ghz - Mantle FPS: Min 61.3 / Avr 79.4 - DirectX FPS: Min 61.9 / Avr 80.2. http://forums.overclockers.co.uk/showpo ... stcount=27
V tomhle topicu jsem si sám naběhl s Archeage protože je to jediná DX hra kde NV drivery suxx oproti AMD driverů, zatim jediná na kterou jsem narazil, jinak to bejvá razantně naopak takže jsem to bral jako automatiku, neotestoval jsem to na FX s radeonem a vyvodil jsem nepřesné závěry a ještě ze sebe udělal vola. Chybama se člověk učí.
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.
ja mam v tom star swarm RTS extreme demu 35 fps coz je vyrazne lip hratelny nez 10fps co dostanes s nvidii + intel a o neco vic nez bych dostal s i5/i7 + r9 290x
kdyby se snizil pocet jednotek o 20% tak uz je to bez problemu hratelny (mantle ma daleko lepsi prubeh frametimes takze neni potreba pro plynulost tolik fps obzvlast u RTS)
kdyby se snizil pocet jednotek o 20% tak uz je to bez problemu hratelny (mantle ma daleko lepsi prubeh frametimes takze neni potreba pro plynulost tolik fps obzvlast u RTS)
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.
Mé zkušenosti toto nepotvrzují, leda před příchodem 337.50 driverem. Doi té doby to bylo jak říkáš ty, ale pak BF4, Star swarm, všude šla co se CPU limitu týče NV strašně nahoru a rozdíl ve star swarmu byl co jsem to měřil fakt malej, mezi 5-10%. Děsně slow byl akorát Radeon pod DX. A na I7 podával jak Radeon tak Nvidie lepší výsledky. Ten test je totiž opět něčím limitován, CPU load malej, GPU load malej, framerate mizernej. Tzn někde je tam limit, možná AI jednotek či fyzikální engine špatně škálujou a jsou špatně threadovaný, kdo ví.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.
Ja teda uz tu srandu Starswarm nemam, ale 10fps ? To nevim kdes vzal, ale je tam na nVidii urcite vic jak dvojnásobek a bylo to GPU limited. Dále DOC tam meril bez GPU limitace a meril ten test dobře jak mel. Kazdopadne zase je to OT. Mantle a graficky karty se resej jinde. Tady můžete odstupnovat hry Archeage a StarCitizen. Někdo s radlem a Intelem muze testnout, kolik fps mu to hodi. Kazdopadne nez se Archeage zbugne a fps zacnou padat, tak to jede kolem 75-80fps u i7, coz je tedy vic nez dava FXo.
DOC: Vůbec si nemyslim ze chyba v Archeage je na strane driveru nVidie. Chvili jsem si s tim hral a prolez nejaky věci okolo a zcela jasne to vypada na neumetelstvi a chybejici zdroje autoru hry a problémy při praci s Cryenginem. Nikoliv na problém nVidia driveru. Ten by to mel davat naprosto bez problemu, jako ostatní Cryengine hry.
DOC: Vůbec si nemyslim ze chyba v Archeage je na strane driveru nVidie. Chvili jsem si s tim hral a prolez nejaky věci okolo a zcela jasne to vypada na neumetelstvi a chybejici zdroje autoru hry a problémy při praci s Cryenginem. Nikoliv na problém nVidia driveru. Ten by to mel davat naprosto bez problemu, jako ostatní Cryengine hry.
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.
tak si ten star swarm stahni 

i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
- amadjr
- Začátečník
-
- Registrován: 09. úno 2009
- Bydliště: údolí zubatých žab
- Kontaktovat uživatele:
Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.
to hladis» stahni a zkus. jo a nevyvozuj prosim vysledky z archeage tim, ze ti prvnich 5sec jede hra 3x rychlejc, potrebujeme nekoho s intelem a R9 pro relevantni zaver.. ja jeste zkusim otestovat ocle APU A8 a Opteron x8 K10
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.
Ja si výsledky pamatuju a overoval jsem si i to, co před tim testil DOC. 10fps tam fakt nemam a vim, ze me brzdila GPU a ne CPU. Když se mrknu na uz fousaty výsledky Acheho, tak tam ma dvojnasdobek. Pro test CPU a jak CPU skaluji je potřeba odstranit GPU limitaci. Po odstraneni GPU limitace se nV drivery chovaji skoro stejne jako Mantle. Vse co tam DOC otestil muzu potvrdit ze to sedi. Kazdopadne StarSwarm je pro me irelevantni. Není to hra a je to ciste PR demicko na podporu Mantle s prislusnyma optimalizacema na AMD a Mantle. Optimalizace pro DX11 tam vesmes vůbec nebyly pritomny.oneb1t píše:tak si ten star swarm stahni
PS: Podivej se i na test Aliena. Dole mas test crossfire a SLI http://gamegpu.ru/action-/-fps-/-tps/al ... t-gpu.html Jelikoz hra nepodporuje mantle, tak rozdil v CPU testu je myslim dost vypovidajici o overhead pod DX11. MUzes tam i srovnat výsledky FX. To mimochodem potvrzoval i Ache při testu SLI dvou GTX970. Ale opet resi se něco, co sem nepatri.
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.
@Hladis: Docent ve StarSwarm měřil naprosté nesmysly a bohužel mu to evidentně stále nedocvaklo 

Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.
nuda pres 100fps minimaHladis píše: PS: Podivej se i na test Aliena. Dole mas test crossfire a SLI http://gamegpu.ru/action-/-fps-/-tps/al ... t-gpu.html Jelikoz hra nepodporuje mantle, tak rozdil v CPU testu je myslim dost vypovidajici o overhead pod DX11. MUzes tam i srovnat výsledky FX. To mimochodem potvrzoval i Ache při testu SLI dvou GTX970. Ale opet resi se něco, co sem nepatri.

sli s GTX 970 funguje momentalne na fxkach lip jak na profi socket 2011 takze to bych sem moc netahal
myslim ze to jak funguje mantle se naplno projevi az s prichodem novy civilization

i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
- amadjr
- Začátečník
-
- Registrován: 09. úno 2009
- Bydliště: údolí zubatých žab
- Kontaktovat uživatele:
Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.
takze jsem to zmeril jeste na Athlone x4 trinity.. resp A8-5600K s R9 290 ve slotu nataktovane na 4,8ghz, coz byla uplna brnkacka..
video dokladat jiz nebudu, i kdyz ho jeste pro par nevericich tomasu mam.. Dx9, vsechno na full presne tak, jak bylo na videu poslednim z mereni na FX a vysledne FPS cini 55FPS... takze si tu koninu zahrajete pohodlne i na prehystorickem APU.....
video dokladat jiz nebudu, i kdyz ho jeste pro par nevericich tomasu mam.. Dx9, vsechno na full presne tak, jak bylo na videu poslednim z mereni na FX a vysledne FPS cini 55FPS... takze si tu koninu zahrajete pohodlne i na prehystorickem APU.....
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.
Kolik jader ta hra vlastne vyuzije? Protoze jestli 4 a min, tak to je celkem logicky... FX ma proti A8 navic jen relativne pomalou L3, coz zase tak moc nepomuze.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
- dodosx
- Nováček
-
- Registrován: 17. říj 2014
Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.
Nedalo mi to a zkusil jsem to i na svém ne zrovna high-end PC.
mám obyčejnou desku Gigabyte H81M-S2PV
procesor pentium G 3258 3,2@4,1 GHz
ram 2x4 GB neznačkové 1400 MHz
grafika radeon R9 290 standartní takty
1920x1080 rozlišení, dx 9 , všechno naplno kromě vyhlazování
měl jsem 44-49 fps, pak se to ustálilo na 47 fps
gpu load jsem neměřil, myslím, že u mého procesoru to moc smyslu nemá
mám obyčejnou desku Gigabyte H81M-S2PV
procesor pentium G 3258 3,2@4,1 GHz
ram 2x4 GB neznačkové 1400 MHz
grafika radeon R9 290 standartní takty
1920x1080 rozlišení, dx 9 , všechno naplno kromě vyhlazování
měl jsem 44-49 fps, pak se to ustálilo na 47 fps
gpu load jsem neměřil, myslím, že u mého procesoru to moc smyslu nemá
