CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Vše kolem srovnání a rad s nákupem procesorů.

Moderátoři: flanker, Eddward, Baneshee, PKBO

DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od DOC_ZENITH »

OK, takže, připravil jsem testovací scénu, nejprve Star citizen. Použijte aktuální build, dejte max detaily, a rozlišení dle síly vašeho GPU (aby jste nebyli GPU limited). Dejte drone sim, použijte letoun hornet, režim vandul swarm, a po spawnu jen zůstaňte stát a namiřte kameru na tu stanici. Počkejte až se spawnou enemy a začne se střílet, tam je to minimum co měříme. Resp ne minimu,, když hrajete dostanete se do horších situací, časem se spawne více enemy a tam jsem se s FX dostával pod 28fps... Tot je velice easy opakovatelná scéna. Ala viz tento screen:

http://i.imgur.com/bRfeql8.jpg

Mé výsledky s oclou GTX970:

I7-4930K @ 4,3Ghz = 61,5fps. (GPU load 65%)
I5-760 @ 3,7Ghz = 48,1fps. (GPU load 52%)
FX Opteron @ 4,2Ghz = 32,2fps. (GPU load 33%)

A Archeage. Vzledem k tomu že FTP tak jsem pro test vytvořil separé account.
Email: aapcttest@gmail.com
Heslo do emailu: pctuning
Heslo do hry: pctuning01

Vytvořil jsem postavu a došel s ní na místo co budeme měřit. Zde je to geometry limit, takže jsme víme kde, nevím jakej vliv na scénu bude mít den/nocči počasí, vzhledem k tomu že jsme na polygona limitu tak to nemohu vyloučit, ale myslim si že to bude OK. Kameru nikam netočit, nikam nechodit, jen nazoomovat do first-person pohledu a kouknout se stejnm směrem jak na screenshotu (a nechat hru chvíli běžet aby se doloadovalo vše v dálce). Rovněž vše na max detaily (vypnout akorát depth of filed aby bylo něco vidět), bez AA a použít DX9 mod, nezapomenou zapnout multithread rendering v nastavení. DX11 mod je zabugovanej a ačkoliv hlavně na Nvidiích přinese vyšší výkon statického screenu hra se tak hrát nedá protože se časem začne pocukávat, kazit se textury, atd, je tudiž irelvantní. Můžem to přeměřit znovu až jej fixnou. Ještě jedna věc, změna nastavení vyžaduje potvrzení a restart klienta, dělejte jej až ze hry po loginu a po aplikovanání musíte vždy zůstat minutku loglí a pak teprve ukončit a znovu spustit hru, jinak se nastavení neuloží (opět bug hry).

http://i.imgur.com/fYZIw1O.jpg

I7-4930K @ 4,3Ghz = 42,6fps. (GPU load 58%)
I5-760 @ 3,7Ghz = 36,1fps. (GPU load 46%)
FX Opteron @ 4,2Ghz = 24,8fps. (GPU load 26%)

Takže chtěli jste vidět co a kde jsem měřil, zde to máte.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD FX-83xx, 63xx, 43xx -recenze, zkušenosti, rady

Příspěvek od Hladis »

Uf, to je drastickej rozdil a nakope tomu zadek i Lynnfield. Takhle brutal jsem to ani necekal. Nemuze toho Opterona něco brzdit ? I to vytizeni je zajimavy.
petrxp
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. čer 2011
Bydliště: Ostrava

Re: AMD FX-83xx, 63xx, 43xx -recenze, zkušenosti, rady

Příspěvek od petrxp »

Nářez :thumbsup: , myslím že by ho dodělal i Q6600 :-D .
PC:i5 3470@4-4.2Ghz, Gigabyte GTX 960 G1 Ganing,16GB Kingston Savage 1600@1890 CL10 1.5V
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD FX-83xx, 63xx, 43xx -recenze, zkušenosti, rady

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Hladis:

Tak to že Lynfield FXka nakope neni žádná novinka. Lynflield je takt na takt +- 10% pod Sandy bridge. Ten Lynflield na 3,7Ghz v praxi tlačí herní výkon jak 2500K na defaultu. Navíc má 4930K je slow. Je to zlej kus + mam teď Gigabyte board kde vyšší takt nedá, a ramky jsou 1333Mhz CL9 2T commandrate. A ten lynfield nemá velkej takt core ale má vyhnanou uncore + paměti má rychlý + 1T. Tzn jsou si blíže než by se mohlo čistě srováním taktů zdát.

Je to jednoduchý, pustit si na jednotlivejch CPU starejdobrej CPUmark99 a takovej bude jejich herní výkon dojde lie na bottleneck a zároveň aplikace nebude v tu chvíli mít více heavy threadů než má Intel jader. Jakmile se toto stane FXka maj výkon poloviční, to je prostě realita. Čest vyjímkám ala hrám kde se tohle neděje. Třeba Crysis3 jsem projel aniž bych se podíval pod 60fps ever (na Nvidii, na Radeonech to díky horšímu DX11 MTR občas pod 50 kouklo). Problém je že takovejch her je jak šafránu, a jsou to spíš FPS a závodní hry, ala to co mě moc nebere. Kdybych byl náruživej hráč Battlefield 4 tak ten Opteron nemá konkurenci. Ale bohužel nejdem, hraju hry ve kterejch suxx ass. FXka jsou na tom stejně, můžou nabrat pár % na vyššim taktu L3 a vyššim OC, ale to je pár nicotnejch % výkonu. Podstatu to nezmění. Zkoušel jsem neboj, EE, nepomohlo. Když rozjedeš staré enginy ( UT, Lineage2) je to ještě horší, ala výkon na takt je mezi K8 a Netburstem. Když jsem v UTčku spawnul 128 botů do jedné místnosti FX tam mělo 11 FPS a sandy tehdy 26. To samé L2 na náměstí či siege, připadal jsem si že jsem se vrátil do časů své oclé K8, s tim že jsem si ten klient mohl spustit 24x a jel furt stejně. Ale já jej nepotřebuju 24x slow, já jej potřebuji 1x fast....

Opteron nic nebrzdí, je to zkoušel jsem porovnání s desktop FX a jsou si kvit. Občas i vyhraje Opteron protože má k dispozici 12 FPU (fritz chess jsem třeba FXko na stejnym taktu dal o 20% protože program má 8 threadů a všechny jsou FPU heavy). Co by jej brzdilo krom prostě patetického single thread výkonu.... nic. On má (jako všechny FX) prostě zlej výkon na thread, a jakmile se vyskytnou bottlenecky jde to do kytek. Star citizen má momentálně mizerně udělanou AI, a ta to brzdí. Dokud se nespawnou enemy škáluje jako Crysis 3 až na 12 threadů a na FPs jsou vysoko. Archeage tolik threadů nedá ale obecně jede obstojěně, ale dav 100+ lidí, či silně zastavěná zóna, či pohled na tohle údolí jsou bottleneck momenty které bohužel jsou na dennním pořádku.

PetrXP: Tohle jsou FPU bottlenck situace. Core2 nemá silnou FPU, tu brutální FPU přinesl až Nehalem. Oclej Core2 quad by byla plichta, to samé Phenom II.
Naposledy upravil(a) DOC_ZENITH dne pon 13. říj 2014, 19:36, celkem upraveno 2 x.
RAD-x
Červená karta
Červená karta
Registrován: 24. dub 2008
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD FX-83xx, 63xx, 43xx -recenze, zkušenosti, rady

Příspěvek od RAD-x »

:shock: Tak to je sadistický, na tom bych nějakou online FPS hrát teda nechtěl, leda bych byl masochysta a bavilo by mě bez šance stále do kolečka pořád a pořád nezřízeně umírat. No, během pár dní mi dorazí Asus CrossHair V Formula Z s 9590kou, takže vám hned budu moci poskytnout nějakej testík na 290X....když bude hodně tlaku tak i na 780Ti. BTW, pročítal jsem tu několik stránek a jelikož platformu AM3+ obloukem obcházím, asi bych uvítal kdyby mi někdo zdejší zkušenej dal pár tipú ohledně nastavení, aby ty testy byli trochu relevantní. Všiml jsem si, že u FX se mluvilo o latencích do cache, o taktování CPU NB... nepohrdnu žádnou radou.
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD FX-83xx, 63xx, 43xx -recenze, zkušenosti, rady

Příspěvek od oneb1t »

ps: co sem tak koukal po forkach tak archeage normalka bezi v dx11 a buguje to akorat na nvidiich :D
takze pak platej normalne vysledky tohodle testu http://gamegpu.ru/mmorpg-/-onlayn-igry/ ... t-gpu.html
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD FX-83xx, 63xx, 43xx -recenze, zkušenosti, rady

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Na Radeonech to buguje méně, ale časem se ty textury stejně rozlejou do low-res blitky protože ten DX11 má bohužel memory leak. Radeony zase nemaj funkční MTR, tzn v DX9 a DX11 maj ze strany CPU stejnej výkon, zkoušel jsem, neboj. Navíc zapnutí MSAA v DX11 bohužel vynucuje MSTRAA tzn 7970 tam v 1080p pak měla 15fps....

Hra byla původně DX9. DX11 byl dodělán postupně protože Nvidia slibovala teselation pack pro hru. Ten se ale nakonec nikdy nekonal, zbyl jen nedokončenej polofunkční render. Nekonal se protože KR a RU verze hry byla probotěná a prohackovaná skrz na skrz a na projekt jaksi nezbyly peníze....
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD FX-83xx, 63xx, 43xx -recenze, zkušenosti, rady

Příspěvek od Hladis »

oneb1t:
No ale tam není uvedeno kde se to testuje, tedy testovaci sekvence a obavam se, ze to testnuli nekde v lese na pasece. Když chces testovat MMO, tak v poradny rezi jako je raid a ne nekde v pocatecni lokaci kde jsi s par lidma a mobaris. Klidne DOC muze nahodit na screen i DX11 a schvalne co to udela.
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od oneb1t »

A Archeage. Vzledem k tomu že FTP tak jsem pro test vytvořil separé account.
Email: aapcttest@gmail.com
Heslo do emailu: pctuning
Heslo do hry: pctuning01

Vytvořil jsem postavu a došel s ní na místo co budeme měřit. Zde je to geometry limit, takže jsme víme kde, nevím jakej vliv na scénu bude mít den/nocči počasí, vzhledem k tomu že jsme na polygona limitu tak to nemohu vyloučit, ale myslim si že to bude OK. Kameru nikam netočit, nikam nechodit, jen nazoomovat do first-person pohledu a kouknout se stejnm směrem jak na screenshotu (a nechat hru chvíli běžet aby se doloadovalo vše v dálce). Rovněž vše na max detaily (vypnout akorát depth of filed aby bylo něco vidět), bez AA a použít DX9 mod, nezapomenou zapnout multithread rendering v nastavení. DX11 mod je zabugovanej a ačkoliv hlavně na Nvidiích přinese vyšší výkon statického screenu hra se tak hrát nedá protože se časem začne pocukávat, kazit se textury, atd, je tudiž irelvantní. Můžem to přeměřit znovu až jej fixnou. Ještě jedna věc, změna nastavení vyžaduje potvrzení a restart klienta, dělejte jej až ze hry po loginu a po aplikovanání musíte vždy zůstat minutku loglí a pak teprve ukončit a znovu spustit hru, jinak se nastavení neuloží (opět bug hry).

http://i.imgur.com/fYZIw1O.jpg

I7-4930K @ 4,3Ghz = 42,6fps. (GPU load 58%)
I5-760 @ 3,7Ghz = 36,1fps. (GPU load 46%)
FX Opteron @ 4,2Ghz = 24,8fps. (GPU load 26%)

Takže chtěli jste vidět co a kde jsem měřil, zde to máte.
takze muj stroj:
fx-8320@4.8ghz (240x20)
PCI-E 130mhz
cpu-nb 2400mhz
HT 3120mhz
pamet 1280mhz 9,9,9,24 CR1
R9 290x stock (1060/1350 bios OC edice)

http://s8.postimg.org/akyplctar/Screen_Shot0015.jpg

57.1fps dx9 mode :) gpu load 73%

prepnuti na dx11 rezim fpska sunda cca o 10 :/
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Archeage benchmarky FX vs Intel

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Uff takže tvůj FX je citelně rychlejší jak 6 jádrová I7 na 4,3Ghz, hmm. A má více jak dvojnásobnej výkon jak ten můj, ačkoliv v porovnání frekvencí by měl mít výkon jen zhruba o 20% vyšší. No... podívej, nechci urážet ale dle mého názoru jsi cheatnul. Mě se taky podařilo vykouzil tenhle screen a ani jsem se moc nesnažil:

http://i.imgur.com/BE0MIA7.jpg

85fps. Jak. No, jednak jsi kameru namířil moc nahoru, ala máš tam více oblohy ala ničeho a méně terénu, naměř jí tam kam já, ala aby byl vidět ten spodní most. ale hlavně, když člověk čerstvě loadne či alt-tabne na chvíli tam vyskočí vysokej framerate, a to je dle mého názoru moment kdy jsi to típnul. Dalších 15-20% jde získat přepnutím shader a shadow detailů na high což nikdo nepozná ale výkon to dá. Prostě... tomuhle objektivně nemůžu věřit, poté co jsem toz koušel na mnoha PC a takovejch framerate na tohle místě, k tomu jsem se nikdy nepřiblížil.

Samo sebou pokud se to potvrdí, těším se hlavně na Rad-Xe protože ten má také mnoho HW pod rukama a nemá důvod bejt neoběktivní, tak smekam nad výkonem tvého FX.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Archeage benchmarky FX vs Intel

Příspěvek od Hladis »

Chtel jsem to jen tak testnout, ale neprojdu přes registraci. Pise mi to, ze moje rec není podporovana :?
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: Archeage benchmarky FX vs Intel

Příspěvek od oneb1t »

ne zadnej takovej cheat sem nedelal proste sem to nechal bejt 20sec pockal a printscreenul to

prizoomoval sem jen kameru dopredu nikam sem s ni nekvedlal dx11 je pomalejsi nez dx9
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Archeage benchmarky FX vs Intel

Příspěvek od Hladis »

Jak ses tam regnul. Me to proste napise "Your language preference is not currently supported." Takze to asi nezkusim.
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: Archeage benchmarky FX vs Intel

Příspěvek od oneb1t »

i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Archeage benchmarky FX vs Intel

Příspěvek od Hladis »

oK dostal jsem se přes to. Az to stahnu a instalnu, tak to schvalne zkusim kolik to tam hazi.
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: Archeage benchmarky FX vs Intel

Příspěvek od oneb1t »

jsem ti nahral video abys nemoh rict ze je to svindl

http://youtu.be/ValusDB7NQ8
edit: uploadnuto
Naposledy upravil(a) oneb1t dne úte 14. říj 2014, 17:23, celkem upraveno 1 x.
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Alfajk
Začátečník
Začátečník
Registrován: 15. kvě 2009

Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od Alfajk »

jen me tak napada,kdyz je to mmo...nemuze to ovlivnovat pocet lidi,ktery se zrovna motaji "v dosahu" ?
CPU: AMD Ryzen 5 7600X@5,5GHz | GPU: EVGA GeForce RTX 3080 12GB XC3 ULTRA GAMING | MB: ASUS PRIME X670-P WIFI | RAM: 32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY EXPO | SSD: WD Black SN770 NVMe 2TB | PSU: Seasonic Focus GM-850 Gold | CPU Cooler: Noctua NH-D15 | Case: be quiet! Pure Base 500DX Black | OS: Win 10 Professional | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27AQL1A
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od oneb1t »

muze ale na takovou vzdalenost je to stejne nekresli :)
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od Hladis »

Ono podle screenu ani nevim, co by tam mělo CPU tak trapit. Zadny lidi tam ani nevidim. Ja to stahnu a zkusim jak to vypada. Me se ty výsledky DOCa zdaji dost nizky. Pritulka to chvili zkousela a jelo ji to na Lynnfieldu slusne. Zkusim to na OCly i7 kolik to dava.


Hladis//Vyhozeni spamu tazi666.
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: CPU Intel vs AMD v ArcheAge a Star Citizen.

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Tuhle scénu jsem vybral schválně protože je pomalá, hra obvykle jede rychlejc i v davu. Tahle scéna je pomalá protože se renderuje geometrie všech budov včetně vnitřku, a je to scéna velice statická tzn minimální vliv lidí na scéně atd, proč má oneb1t tolik fps nemam potucha. Já jsem svého klienta modoval na zvýšenou dohlednost a lepší stíny, ale pro test jsem mod vypnul aspoň doufám.
Odpovědět

Zpět na „Rady s nákupem a porovnání“