Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od nou »

Velmi zaujimave pohlad chlapika ako vyzeraju driver vnutri
http://www.gamedev.net/topic/666419-wha ... try5215019
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od del42sa »

nou píše:Velmi zaujimave pohlad chlapika ako vyzeraju driver vnutri
http://www.gamedev.net/topic/666419-wha ... try5215019
totéž česky http://diit.cz/clanek/bugy-ve-hrach-res ... icke-karty
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

MSI MPG GUNGNIR 110R White, CPU AMD Ryzen 7 9700X Granite Ridge, DeepCool AK500 White, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB MSI MAG X670E GAMING PLUS WIFI, 32GB DDR5 Patriot Viper Elite 5 32GB KIT 6600MHz, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, zdroj Be quiet! SYSTEM POWER 9 CM700W 80 PLUS Bronze, Win 10-64 bit Pro
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Doporučuji si projít original Anglicky, je to 5x větší a snad každej odstavec je velice zajímavej.
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od nou »

Kvalitne video z prednasky o Vulkan https://www.youtube.com/watch?v=qKbtrVEhaw8
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od Krteq »

Dík za linky, prostuduju.
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od nou »

Velmi jednoduche a prakticke vysvetlenie o com vlastne Vulkan je https://plus.google.com/+RyanGordon/posts/aWzbUSTd7zU
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od Hladis »

Co ovšem Valve nezmiňuje, jsou konzole.
Asi tak. MS je dostatecne silny s dostatecne velkou zakladnou OS, ze DX12 proste protlaci silou. Sony nemá zajem. Vulkan zatím vypada na to, ze bude uspesny především v mobilni sfere.
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od nou »

No microsoft je ale dost zufali ked dava Windows 10 zadarmo. Ak sa mu nepodari ich pretlacit tak Vulkan bude fungovat ja na 7. Myslim ze Vulkan ma sancu ziska tak 20% "podiel" na trhu co by bol ohromny uspech ak to porovname s OpenGL.

DX10 sa nikdy nerozsirilo poriadne pretoze Vista only. M$ nechce aby sa to opakovalo preto aj dava Win10 zadarmo aby sa co najskor rozsiriliy. To ze sa OpenGL vtedy nerozsirilo je sposobene tym ze OpenGL bolo v tej dobe naozaj nepouzitelne kedze sme boli stale vo verzii 2.1. Vulkan ale naozaj vyzera ze bude naozaj moderne API. Tiez sa dnes tlaci multiplatformovost.

Inak ku konzoliam tak nedavno prebehla sprava ze Nintento sa stalo clenom Khronos group takze to moze nieco naznacovat.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od Hladis »

Vyvojari primarne tvori na DX. DX je na XBOX ONE a Sony Vulkan nechce. Prinese vůbec Vulkan něco lepšího nez DX, který uz tu realne je? Linux je takova minorita, ze nemá smysl ho v tomhle resit.

Windows 10 není jen o DX ale i o dalších vecech a postupne bude penetrovat trh. Zvlaste az zacnou vychazet DX12 hry. Windows 7 je uz dnes zastaralej system (uz od vydani Win 8.1 vesmes prekonanej) a postupne proste bude odpadat. Vulkan nejspis zustane na pozicich, kde byl OGL.


//edit Wilik - upraveno + promaz OT
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od Krteq »

Hladis píše:Prinese vůbec Vulkan něco lepšího nez DX, který uz tu realne je ?
Ano. Přinese SPIR-V, lower-level jak DX12, podporu více platform atd.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od Hladis »

Mno podporu bude mir sirsi, ale to mel i OGL a hlavnim hernim API se nestal. Uz proto, ze pro hlavni herni platformy je proste okrajovou zalezitosti. Vulkan urcite bude mit uspechy na mobilních zarizenich, ale hlavni konzolovy hraci jedou MS DX + Sony ma vlastní a na PC jsou Windows. Takze ta vyhoda vice platforem bude tak v tom, ze se hry budou delat snaze mezi mobilnima zarizenima a budou castecne shodny s DX pro prevadeni mezi sebou. Třeba UE bude podporovat obe API. Takze ani není důvod, aby Vulkan jakkoliv penetroval PC a u konzoli by se muselo rozhoupat Sony. Nintedo je specificka okrajovka a tam muze jit taky spis o mobilni zarizeni.
hadas
Začátečník
Začátečník
Registrován: 06. dub 2012

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od hadas »

no kdyby se zacli delat hry na vulkan tak bych presel okamzite na linux
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od nou »

MIcrosoft leakol prve nVidia ovladace ktore maju podporu Vulkan http://forums.laptopvideo2go.com/topic/ ... a-support/

Oficialne vydanie asi teda nie je daleko.
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od nou »

Vulkan Working Group Update - December 18th 2015

We have some good news and some bad news. The year-end target release date for Vulkan will not be met. However, we are in the home stretch and the release of Vulkan 1.0 is imminent!

Here is a more detailed update...

The Vulkan specification is complete and undergoing legal review and final polishing. The Vulkan conformance tests are being finalized and multiple member companies are preparing drivers for release. Implementation feedback is the vital final stage of making any Khronos specification ready for primetime, and the Vulkan 1.0 specification will be published when the first conformant implementations are confirmed.

Work is also progressing to complete Vulkan SDKs for Windows, Android and Linux. Google has upgraded to Promoter membership and is now on the Khronos Board to help steer Vulkan strategy for Android and the wider industry.

There is considerable energy driving the work to bring you Vulkan. We are planning Vulkan sessions and demos at key industry events throughout the year. We are excited about the emerging Vulkan ecosystem that will create new business opportunities for the graphics and compute industry.

Vulkan will set the foundation for graphics and compute APIs for years to come and so Khronos is taking the time needed to do this right – and the Vulkan 1.0 release is near!

The Khronos Vulkan Working Group
https://www.khronos.org/vulkan
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od del42sa »

Vulkan limited to AMDGPU

Mantle strikes back :razz: podpora zatím jen pro AMD GPU
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

MSI MPG GUNGNIR 110R White, CPU AMD Ryzen 7 9700X Granite Ridge, DeepCool AK500 White, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB MSI MAG X670E GAMING PLUS WIFI, 32GB DDR5 Patriot Viper Elite 5 32GB KIT 6600MHz, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, zdroj Be quiet! SYSTEM POWER 9 CM700W 80 PLUS Bronze, Win 10-64 bit Pro
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od havli »

Hmm, podpora jen nejnovejsi generace CGN = DOA. Na to se nikdo nebude obtezovat delat ani techdema. :roll:
//edit, aha - ono se to tyka jen linuxu... tak to je uz tuplem o nicem.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“