NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Grafické karty s libovolným GPU firmy nVidia (např. Riva, GeForce).

Moderátoři: Walker1134, Wilik

Odpovědět
crashPC
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 09. dub 2005
Bydliště: Slaný

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od crashPC »

Ache, jestli jsi někdy dělal nějakou 2D grafiku, tak na to máš oko. Už v těch porovnávačkách novější DLSS verze je na statických snímcích vidět, že tam to rozlišení není. Holejma očima. Ale že jsou hrany rovný a ostrý, tak se toho v akci hodně ztratí. Oko se dá ošálit taky.
Lenovo ideapad 16“, Ryzen 5800H (8C/16T) 16GB DDR4 @ 3200MHz, 1TB M.2 SSD
We are not here because we're free, we are here because we're not free...
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

U těch režimů jako Performance nebo ultra, to jde poznat. Ale upscale z quality je i lepší než originál (U Death Stranding a Wolfensteina určitě - u Control trochu vadí sharpen filtr) , protože to i lépe vyhlazuje hrany - nazordíl třeba od TAA. Nicméně ten Ultra per. vypadá dost dobře na to co to je za ropzlišení. To obyč zvětšením obrazu a sebelepším Sharpen filtrem (bez AI, Topaz a pod. se tedy nepočítá) to samé nezískáš.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
crashPC
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 09. dub 2005
Bydliště: Slaný

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od crashPC »

Let's agree to disagree. Rovné hrany a větší kontrast není rozlišení...
Lenovo ideapad 16“, Ryzen 5800H (8C/16T) 16GB DDR4 @ 3200MHz, 1TB M.2 SSD
We are not here because we're free, we are here because we're not free...
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Ono je to sproný no, jemný detaily ztrácíš, to určitě, ale vyhladí ti to zároveň hrany, a ne jen mázne,a le vhyladí do ostra + se to postará i defaktoo TRAA, odstraní to shimmer transaprentních textur, což oceníš, takže ve finále je to doclea dobrý, protože lepšího výsledku ve všech ohledech by dosahlo jen starý MSAA+SSTRAA a to je performance heavy a ve většině enginů dnes už nefunguje.

Bohužel jsme se dostali do tý svízelný situace že dnjes v r 2020 nemáme žádnou pořádnou formu HW AA.
mr.qeg
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. srp 2007
Bydliště: Dresden

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od mr.qeg »

A má smysl, pokud jsem ve 4k dnes tesknit nad nefunkčním MSAA+SSTRAA? 4k vs fullHD na stejně palcovém monitoru, dle teorie odpovídá 4x Ordered-Grid SS, tak už by dnes nemusela být situace tak zlá i bez funkčního SS. Samozřejmě RGSS to není...I když přiznám se v praxi jsem to neviděl a hlásám jen teorii, nemám 4k monitor, takže jsem možní vedle :oops:
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Na 4K monitoru samozřejmě stále zuby a přerušené linie a shimmering uvidíš - jen v jemnějším podání. :wink: Něco jiného je 4K DSR na FHD monitoru, to už docela pomůže. Ale je smutné, že tyhle temporal antialiasiny (ať už TAA nebo lepší DLSS) si tenkýma liniema poradí skoro lépe i než to staré TRAA,ale za cenu mázlýho obrazu. Naštěstí u DLSS P není tak znatelné - naopak to díky tomu AI dopočtu vypadá i ostřeji - viz Death Sranding.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od spajdr »

Marvel Avengers and Wolfenstein Youngblood Get NVIDIA DLSS Updates

Today (14.10.2020), the latest patch for Marvel Avengers adds NVIDIA DLSS support to the game, and Wolfenstein: Youngblood posted an update that enables DLSS Ultra Performance mode for 8K gaming with the GeForce RTX 3090.

The Wolfenstein: Youngblood update also includes additional optimizations that leverage the improved asynchronous compute capabilities of the GeForce RTX 30 Series.

https://www.guru3d.com/news_story/marve ... dates.html
crashPC
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 09. dub 2005
Bydliště: Slaný

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od crashPC »

DOC_ZENITH: Zcela jistě i moje oko bude ošáleno v akci a pouze při jednom kroku rozlišení, o tom žádná.
DLSS vítám, jen jsem alergickej na ty velkohubý kecy recenzentů, že půjde udělat 4k i z 720p...
Pro mě bude podstatná generická a univerzální podpora, ne jen v optimalizovanejch titulech...
Popravdě, celej tenhle bugr mi dost rozhodil sandál ve volbách a rozhodnutích, zda přejít na 4K nebo ne...
Lenovo ideapad 16“, Ryzen 5800H (8C/16T) 16GB DDR4 @ 3200MHz, 1TB M.2 SSD
We are not here because we're free, we are here because we're not free...
keistown
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 16. srp 2009

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od keistown »

Btw, jestli je to DLSS 8k render v 1440p tak by to krasne zvladla i 3080, ale jsem rad ze to takhle umele omezujou jenom na 3090 ktera ted ani nejde koupit. :roll:
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Tve na to já jsem úplně zapoměl, že NV DLSS stákle omezuje na určitý rozlišení na určitejch kartách, takže na 3080 si nemůžu zapnout upsampling do 8K? Fail.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

A vešlo by se to do paměti? Sice se renderuje v 1440p, ale framebuffer je pak snad zase v 8K? Co sem koukal, tak třeba MAFIA:DE co normálně žere do 4GB tak v 8K sežere 16GB VRAM. Takže 12GB padne na vrub tohohle 8K nesmyslu.

podívej se třeba na tohle video - kde je Cotrol (což je také celkem nenáročná na na VRAM - do 4GB v klasickým FHD) jede kolem 12 GB VRAM v situaci 8K @ 1440p DLSS
https://www.youtube.com/watch?v=T8lCu8Qo2k8

To by prostě 10GB karta nedala, takže omezení na 3090 je logické. :!:
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Tohle je dost podstatná informace která se tak trochu rozchází s tim jak jsem si představoval že to funguje. Myslel jsem si že se interně renderuje v 1440p tzn tvůj framebuffer má jen 1440p nároky. Do 8K je pouze output a to it moc nesežere. Ale ono možná jsou tam ty framebuffery 2. Jeden ve kterym se to renderuje a druhej ve kterym pracuje DLSS no.

Tohle ale neni dobrá zpráva pro karty s málo Vram kde by někdo mohl vsázet na "v budoucuo mně DLSS zachární stejně budu renderovat v low-ress", eh, tak to asi ne.

Pro pobavení - DLSS z 240p.

https://www.youtube.com/watch?v=_gQ202CFKzA
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

DOC_ZENITH píše:Tohle je dost podstatná informace která se tak trochu rozchází s tim jak jsem si představoval že to funguje. Myslel jsem si že se interně renderuje v 1440p tzn tvůj framebuffer má jen 1440p nároky. Do 8K je pouze output a to it moc nesežere.
To by mě zajímalo, jak sis to představoval :) - Tensor cores dopočítají chybějící pixely, odšumí obraz, ale dále to je jen součástí grafické pipilene jako TMU, nebo shadery.

Spíš mě zaráží ty enormní nároky tohohle 8K nesmyslu, DLSS z 1440p to sice udělá jakš takš hratelným, ale určitě obraz nebude o nic lepší než při 4K s DLSS Q (1440p) což dává i vyšší výkon. 8K tak nedává ani moc smysl, když i 16 GB karta je pro to málo.

To video... až to uvidí hlasis tak už ho asi klepne. :-D
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

"hlasis" ho neuvidi, Hladis ano a uz je tu po treti. :crazy:
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Sorry, to je artefakt co se vytvořil tím že realitu co vmnímám můj mozek jen dopočítává, skutečnost je renderovaná v menší kvalitě.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Tak kdyz uz teda renderujete svet v DLSS, tak aspon oba prepnete z DLSS 1.0 na 2.0. :mrgreen:
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Sorry, ale dneska jsemse špatně vyspal a máj input je jen 240p. Vůbec nevim co se děje jen to ňák odhaduju...
keistown
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 16. srp 2009

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od keistown »

Ache: Ok, tohle mi nedoslo, myslel jsem si to podobne jak DOC.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

No když už tu bylo 3x to video, tak mi to nedalo. Co si takhle zprasit Control pomocí DLSS ještě víc... takže dámy a pánové, představuji nový:

DLSS Maximum Performance režim (180p - i dosovky jsme hráli ve vyšším rozlišení):
https://abload.de/img/180p1kk4c.jpg

A pro fanoušky super výkonu ještě režim DLSS Nokia 3310 colored:
https://abload.de/img/40plgjbc.jpg

-nebo bych to nazval DOC_ZENITH režim aneb "Vůbec nevim co se děje jen to ňák odhaduju..." :P
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
satik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. črc 2015
Bydliště: Jilemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od satik »

:D
U tech 180p je docela brutalni, jak detailni je to logo na podlaze.
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
Odpovědět

Zpět na „NVIDIA grafické karty“