GF 8800GTX/GTS - recenze, porovnání výkonu

Grafické karty s libovolným GPU firmy nVidia (např. Riva, GeForce).

Moderátoři: Walker1134, Wilik

Odpovědět
vindy
Začátečník
Začátečník
Registrován: 25. bře 2007
Bydliště: Banska Bystrica, Svk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vindy »

Stratos píše:problemy s ovladacema mame furt, Unifikovana architektura je stale vypnuta, problemy s memory managementem ve hrach. atd atd.
FAKT?
8800 ma minimalne o 1/2 menej problemov s ovladacmi ako tvoja ospevovana HD2900, unifikovana architektura je vypnuta? nevadi, aj tak GTS nakopava opat atinu. a ten memory management? nuz to je fakt problem, ale IBA PRI GTS 320, GTS 640 sa to takmer netyka a ani GTX, a dalsia vec, na trhu je este stale malo hier ktore by boli vobec schopne vyuzit 640MB takze to by som z tvojej strany neriesil
Mtex
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Registrován: 23. lis 2003
Bydliště: Frenštát p.R.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mtex »

Hmm...ano aj 640MB 8800 ma problem s memory managemantom....ale zatial len v jednej hre...Company of heroes, ale aj tak sa nvidii 8800GTS/GTS podarili a z mojho pohladu su lepsie nez high end od ATI v podobe HD2900XT...
Rig1: AMD R5 5600X cooled by Noctua NH12-SE, ASUS TUF B450 Pro gaming, 2x8GB GSkill 3200Mhz, MSI RTX 3060Ti Gaming trio ...
MichiGen
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. zář 2006
Bydliště: Stara Tura
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MichiGen »

Hovorit teraz ked az teraz vyliezli problemy s memory managmentom na povrch u narocnejsich hier s velkymi texturami o tom ze to nieje prilis podarena karta je zavadzajuce, urcite sa to neda porovnat s HD2900XT ktora ma problemy s vykonom hned od uvedenia, hlavne s AF a AA, tie karty deli cca 7mesiacov, G80 je uz vlastne pomaly skoro veteran :) ktory bude vystriedany 9tou seriou zatial co R600 sa este len zacina ohrievat
CPU: C2D E4500 2,2GHz@3,2GHz 1,352V real (Scythe Ninja Plus+ Noctua NF-P12-1300) MB:Asus P5K,bios ver 1005 RAM: Corsair 2x2GB Twin2X C5DHX 960MHz CL5-5-5-15 2T, 2,1V VGA:Palit GTX 260 OC 663/1152/2304MHz HDD:Seagate SATA II 320GB DVD-ROM:Plextor PX750A LCD Monitor:LG L226WTQ-PF 22" Black Zdroj:Corsair 520W HXEU Case: Rebel 9 Economy + 2xNoctua NF-S12-800 Gamepad: Logitech cordless Rumblepad 2 || 92% of teens have moved onto rap. If you are part of the 8% that still listen to real music, copy and paste this into your signature ||
Stratos
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. zář 2003
Bydliště: Hvožďany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stratos »

MichiGen píše:Hovorit teraz ked az teraz vyliezli problemy s memory managmentom na povrch u narocnejsich hier s velkymi texturami o tom ze to nieje prilis podarena karta je zavadzajuce, urcite sa to neda porovnat s HD2900XT ktora ma problemy s vykonom hned od uvedenia, hlavne s AF a AA, tie karty deli cca 7mesiacov, G80 je uz vlastne pomaly skoro veteran :) ktory bude vystriedany 9tou seriou zatial co R600 sa este len zacina ohrievat
no mozna ze ty problemy se prohloubej s novejma hrama co budou jeste vice narocnejsi na pamet grafiky sice je to spekulace ale dost pravdepodobna. Ted jenom otazka je-li to chyba v driverech nebo primo v jadre. Podle me se tu jeste G80 ohreje dyt G92 ma bejt mainstream\lowend co sem cetl (pokud se mylim neukamenujteme :). Takze jeste tak pul roku tu asi bude G80 nez pride nastupce na trh v nakym vetsim mnozstvi. Jinak to AA+AF u 2900XT, zajimavy je ze u nakejch her to opravily ovladace a u nakejch to zustava coz by napovidalo ze je to asi v driverech ktery se musej upravit na unifikovanou architekturu uvidime za par mesiců, ale i tak za ty penize dostava zakaznik vykon dobrej v prumeru lepsi nez GTS 640 coz potrvdiulo radu testů, takze ta grafika neni spatna, spis bych ji vytknul chladic ktery mi pripadne ne moc dobre dimenzovanej hold by asi ATI mela najit jinou firmu na navrch a vyrobu referencnich chladiců i kdyz posledni drivery to celkem vyresily a teploty klesly hlavne ve 2D a o neco i ve 3D rezimu coz je urcite plus pro vsechny majitele teto karty. Me napriklad klesly teploty v idle na 48°C a v burnu nejdou pres 80°C a chladic fouka max na 2 stupen kdyz je stale celkem tichej. 3 stupen je opravdu vrtulnik :). V tomhel mi pride chlazeni na 8800 lepsi :oops:
MichiGen
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. zář 2006
Bydliště: Stara Tura
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MichiGen »

No asi fps v narocnejsich hrach s velkymi texturami klesne rychlejsie na polovicu, ale samozrejme pomoze alebo vyriesi zmensenie nastavenia texture quality co sa mi ale moc nepaci na karte za 10k :) imho ale G80 640MB vs R600 512MB to vide s tymi prepadmi pri velkych texturach narovnako.
CPU: C2D E4500 2,2GHz@3,2GHz 1,352V real (Scythe Ninja Plus+ Noctua NF-P12-1300) MB:Asus P5K,bios ver 1005 RAM: Corsair 2x2GB Twin2X C5DHX 960MHz CL5-5-5-15 2T, 2,1V VGA:Palit GTX 260 OC 663/1152/2304MHz HDD:Seagate SATA II 320GB DVD-ROM:Plextor PX750A LCD Monitor:LG L226WTQ-PF 22" Black Zdroj:Corsair 520W HXEU Case: Rebel 9 Economy + 2xNoctua NF-S12-800 Gamepad: Logitech cordless Rumblepad 2 || 92% of teens have moved onto rap. If you are part of the 8% that still listen to real music, copy and paste this into your signature ||
Stratos
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. zář 2003
Bydliště: Hvožďany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stratos »

MichiGen píše:No asi fps v narocnejsich hrach s velkymi texturami klesne rychlejsie na polovicu, ale samozrejme pomoze alebo vyriesi zmensenie nastavenia texture quality co sa mi ale moc nepaci na karte za 10k :) imho ale G80 640MB vs R600 512MB to vide s tymi prepadmi pri velkych texturach narovnako.
prave ze zatim nikdo neupozornil u 2900XT na spatnej memory management takze bych to nezatracoval.
MichiGen
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. zář 2006
Bydliště: Stara Tura
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MichiGen »

Netvrdim nic o jej memory managmente, ale ak sa zaplni pamat 8800GTS 640MB tak ked sa zaplni pamat R600 a ma 512MB aky bude prepad oproti 8800GTS??
Aj tak je to ale +- narovnako, G80 ide vykon do p*dele ked sa jej zaplni pamat, R600 ked sa zapne AA alebo AF.
Mne skor asi vadi prepad u R600, na AA a hlavne filtrovane ostre textury v hrach som si uz docela zvykol.
CPU: C2D E4500 2,2GHz@3,2GHz 1,352V real (Scythe Ninja Plus+ Noctua NF-P12-1300) MB:Asus P5K,bios ver 1005 RAM: Corsair 2x2GB Twin2X C5DHX 960MHz CL5-5-5-15 2T, 2,1V VGA:Palit GTX 260 OC 663/1152/2304MHz HDD:Seagate SATA II 320GB DVD-ROM:Plextor PX750A LCD Monitor:LG L226WTQ-PF 22" Black Zdroj:Corsair 520W HXEU Case: Rebel 9 Economy + 2xNoctua NF-S12-800 Gamepad: Logitech cordless Rumblepad 2 || 92% of teens have moved onto rap. If you are part of the 8% that still listen to real music, copy and paste this into your signature ||
Stratos
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. zář 2003
Bydliště: Hvožďany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stratos »

MichiGen píše:Netvrdim nic o jej memory managmente, ale ak sa zaplni pamat 8800GTS 640MB tak ked sa zaplni pamat R600 a ma 512MB aky bude prepad oproti 8800GTS??
Aj tak je to ale +- narovnako, G80 ide vykon do p*dele ked sa jej zaplni pamat, R600 ked sa zapne AA alebo AF.
Mne skor asi vadi prepad u R600, na AA a hlavne filtrovane ostre textury v hrach som si uz docela zvykol.
jj to AF + AA je problem ale jelikoz byl uz v nekterejch hrach vyresen pomoci driveru je velka sance ze se to bude kazdym mesicem lepsit.
GREGOR
Nováček
Nováček
Registrován: 18. črc 2007

Příspěvek od GREGOR »

Co se tyce memory m. jak je mozny ze 7600gt si poradi s Bttlefieldem 2142 lip nez ted moje nove koupena 8800gts320.Mel jsem pujcenou x1950pro256 a vse naplno a v poho a 8800 uplne v prrrrrrr. :x . Takze si myslim ze to s pameti nema nic spolecnyho ale proste nemaj vychytany ovladace.
Stratos
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. zář 2003
Bydliště: Hvožďany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stratos »

GREGOR píše:Co se tyce memory m. jak je mozny ze 7600gt si poradi s Bttlefieldem 2142 lip nez ted moje nove koupena 8800gts320.Mel jsem pujcenou x1950pro256 a vse naplno a v poho a 8800 uplne v prrrrrrr. :x . Takze si myslim ze to s pameti nema nic spolecnyho ale proste nemaj vychytany ovladace.
zase divny ze po 8 mesicich to nevyresily dyt to musej vedet od samyho zacatku to spis vypada na problem primo v jadre
busy
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. říj 2005
Bydliště: Prievidza, SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od busy »

GREGOR píše:Co se tyce memory m. jak je mozny ze 7600gt si poradi s Bttlefieldem 2142 lip nez ted moje nove koupena 8800gts320.Mel jsem pujcenou x1950pro256 a vse naplno a v poho a 8800 uplne v prrrrrrr. :x . Takze si myslim ze to s pameti nema nic spolecnyho ale proste nemaj vychytany ovladace.
tak asi bude problem v niecom inom. skor mas malo ram. 2GB battlefieldu nestacia. ale grafika to urcite stiha. hravam to na 1680x1050 vsetko na plno 8xAA 16xAF a FPS vysoko nad 50

to stratos: najvacsi problem si tu asi ty a nie problem v jadre
.........:::::::::: shit happens ::::::::::...........
GREGOR
Nováček
Nováček
Registrován: 18. črc 2007

Příspěvek od GREGOR »

Jo jede to v pohode do te doby nez skocim na titan vlezu do nej a koncim ,pomaha pouze alt -tab pak se to srovna.Koukal jsem kolik to bere ram a ukazuje to max 1.5GB.
Stratos
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. zář 2003
Bydliště: Hvožďany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stratos »

GREGOR píše:Jo jede to v pohode do te doby nez skocim na titan vlezu do nej a koncim ,pomaha pouze alt -tab pak se to srovna.Koukal jsem kolik to bere ram a ukazuje to max 1.5GB.
a v kolika hrach ti to dela?

EDIT barco - Premazané OT, Stratos a ostatní tu sa nerieši G80 vs. R600...
MichiGen
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. zář 2006
Bydliště: Stara Tura
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MichiGen »

Je to mozne, napriklad u Lost Planet by som necakal ze to pojde na takom nastaveni na akom to ide aj na GF7 v dobrych fps, dufam ze u Devil May Cry 4 to bude podobne
CPU: C2D E4500 2,2GHz@3,2GHz 1,352V real (Scythe Ninja Plus+ Noctua NF-P12-1300) MB:Asus P5K,bios ver 1005 RAM: Corsair 2x2GB Twin2X C5DHX 960MHz CL5-5-5-15 2T, 2,1V VGA:Palit GTX 260 OC 663/1152/2304MHz HDD:Seagate SATA II 320GB DVD-ROM:Plextor PX750A LCD Monitor:LG L226WTQ-PF 22" Black Zdroj:Corsair 520W HXEU Case: Rebel 9 Economy + 2xNoctua NF-S12-800 Gamepad: Logitech cordless Rumblepad 2 || 92% of teens have moved onto rap. If you are part of the 8% that still listen to real music, copy and paste this into your signature ||
OBR
Černá karta
Černá karta
Registrován: 20. srp 2003
Bydliště: PHA, CB, TP, Aus, Ger
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OBR »

To co tady piste o alt+tab problemu jsou hole nesmysly ... kazdy tu tvrdi jak se naplni pamet grafiky a pak uz to nestiha ... lidi ta pamet je na textury, neovlivnuje vyslednou rychlost generovani sceny - jeste navic se stale stejnyma texturama, ktery se nahravaj do pameti vsechny vetsinou na zacatku hry ...

druha blbost je to ze nevidim duvod - ani zadny proste neni aby se pri stisku alt+tab vymazala pamet grafiky ... co to je proboha za blbost ...
vindy
Začátečník
Začátečník
Registrován: 25. bře 2007
Bydliště: Banska Bystrica, Svk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vindy »

OBR píše:To co tady piste o alt+tab problemu jsou hole nesmysly ... kazdy tu tvrdi jak se naplni pamet grafiky a pak uz to nestiha ... lidi ta pamet je na textury, neovlivnuje vyslednou rychlost generovani sceny - jeste navic se stale stejnyma texturama, ktery se nahravaj do pameti vsechny vetsinou na zacatku hry ...
druha blbost je to ze nevidim duvod - ani zadny proste neni aby se pri stisku alt+tab vymazala pamet grafiky ... co to je proboha za blbost ...
ver si comu chces ale je to tak, akonahle tabnes do vidiel, tak nacita textury 2D vidiel, vsetky ostatne vyhodi a ostane takmer prazdna pamat, preto ked tabnes naspat tak mu to par sekund trva kym sa rozbehne grafika (nacitava textury), dalsia vec na co zabudas (''lidi ta pamet je na textury'') ze pamat nesluzi iba na textury, ale aj na dalsie funkcie, ako napriklad AA, ktore zabere znacnu cast pamate (zalezi od rozlisenia a poctu vzorkov)
ked mas hru ktora pouziva 200MB VRAM tak ta pamat neovplyvnuje plynulost, ale co spravis ked hra zabera 400MB VRAM? grafika zacne tahat len cez pomalu pci-express zbernicu dookola tie iste textury podla meniacej sa sceny, co pri rychlosti pamata 64GB/s a zmene na 4GB/s je sakramentsky rozdiel nie? ono by to nebolo tak badatelne keby mala nvidia spravne spravene ovladace, ktore by vyhadzovali nepotrebne textury a tym by uvolnili pamat (aspon tie co su menej potrebne, aby ich nemuselo tak casto nacitavat)
druha vec, ako sa ti mozu nahrat vsetky textury nazaciatku? ked ma taku malu pamat + niektore lvl maju aj 30minut,, nahravaju sa aj pocas hrania
OBR
Černá karta
Černá karta
Registrován: 20. srp 2003
Bydliště: PHA, CB, TP, Aus, Ger
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OBR »

Tak tohle je komentar ROKU! Vetsi snusku kravin jsem v zivote jeste snad necetl ...
ver si comu chces ale je to tak, akonahle tabnes do vidiel, tak nacita textury 2D vidiel
- no to snad ne, copak Windows maji textury ? To slysim poprve a urcite i naposled ...
vsetky ostatne vyhodi a ostane takmer prazdna pamat, preto ked tabnes naspat tak mu to par sekund trva kym sa rozbehne grafika (nacitava textury),


- kde jsi videl ze zustava prazdna pamet? To je naprosta hloupost ta pamet na grafice zustane nezmenena! Ta prodleva mezi prepnutim nazpet neni zpusobena grafikou ale Win a usporadanim procesu ...


dalsia vec na co zabudas (''lidi ta pamet je na textury'') ze pamat nesluzi iba na textury, ale aj na dalsie funkcie, ako napriklad AA, ktore zabere znacnu cast pamate (zalezi od rozlisenia a poctu vzorkov)
- tohle je perla roku, jak muze byt v pameti AA, chlapce ... AA je funkce vyhlazovani kterou obstarava procesor grafikce karty, ano urcite casti jsou rozbalovany a z velke casti jsou ukladany do RAM systemu a na grafiku jen ty nejnutnejsi ...


Na posledni cast odpoved - textury (vis vubec co to je) se natahnou z 90 procent do RAM pocitace, pak se potrebne nahravaji do GFX ... a PCIEx neni pomala na to zapomen ... a nahraji se pocas prvnich loadu, protoze jsou textury a sprity pro vsechny levely hry stejne ... chapes ...
GREGOR
Nováček
Nováček
Registrován: 18. črc 2007

Příspěvek od GREGOR »

Taky jsem si myslel ze je to blbost nez jsem to byl nucenej vyzkouset a z 20 fps to skocilo na 80fps. :?
OBR
Černá karta
Černá karta
Registrován: 20. srp 2003
Bydliště: PHA, CB, TP, Aus, Ger
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OBR »

netvrdim ze to nefunguje ale neni to zpusobeno vyprazdnovanim pameti grafiky ale ovladacema ...
Hosenfeld
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. dub 2006
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Hosenfeld »

OBR píše:druha blbost je to ze nevidim duvod - ani zadny proste neni aby se pri stisku alt+tab vymazala pamet grafiky ... co to je proboha za blbost ...
Ale je to tak. Pozoroval jsem to v RivaTuneru na druhym monitoru při hraní. Stiskem ALT+TAB se dostanu se do woken, využití paměti furt stejný jako při hraní, vrátím se do hry, a rázem je celá pamět Local videomemory prázdná.
MB: ASUS P8Z77-V LX | CPU: Intel® Core™ i5-3570K | RAM: 8x2GB DDR3 1600MHz Kingston | GPU: Gigabyte GTX680 | HDD: SSD Intel320 120GB+ 3TB HDD | Zdroj: Seasonic 620W | Case: Thermaltake Matrix VX VD3000BWA | Monitor: Dell U2410 | Sound: Creative X-Fi XtremeGamer
Odpovědět

Zpět na „NVIDIA grafické karty“