Stránka 7 z 44
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: čtv 21. úno 2013, 08:53
od Riku
To by byl ten lepší případ, doufejme. Sony je schopný si vymyslet kdejakou chujovinu aby to neměli ostatní.
btw. ten nový dualshock se mi vůbec nelíbí, vypadá jak ty levný gamepady od speedlinku
// když tedy nový konzole budou na PC architektuře, znamená to pro nás, že hry z konzolí by neměly být takovej problém a už by se nemusela opakovat situace s prasácky optimalizovanými porty?
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: čtv 21. úno 2013, 19:57
od blekota je boss
s PC porty by to mělo by bejt snazší. Otázka je, kolik jich bude a jestli nebudou třeba zase časově diskriminovaný...
jinak, když se na to kouknu z praktickýho hlediska, tak Sony udělalo velmi dobrý rozhodnutí
použití APU
-tzn. CPU a GPU spolu mohou velice rychle a efektivně komunikovat, minimální latence -uvidíme, co s tím vývojáři při psaní přímo na železo vykouzlej
8GB 176GB/s GDDR5
-1 velkej unifikovanej pool, propustnost akorát pro nakrmení 18CUs GPU, tzn. výkonnější GPU by bylo limitováno
jednoduchý, vyvážený, poměrem výrobní náklady/výkon je to ještě rozumný...
Další znatelný zvýšení výkonu by imho akorát stálo hromadu peněz, bez velkýho přínosu
Mě se to líbí, jsem zvědavej, jak zareaguje MS
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: čtv 21. úno 2013, 20:02
od durod
co je to tech 18CUs?
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: čtv 21. úno 2013, 20:09
od del42sa
durod píše:co je to tech 18CUs?
18CU x64SP = 1152 SP
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: čtv 21. úno 2013, 22:12
od Comby
Oddborník píše o dvoch GPU: integrovaná grafika a "upravený Radeon HD 7850 2GB s DX11.1 podporou a vším, co s tím souvisí. Grafika má mít 256-bit sběrnici a pravděpodobně půjde o něco na styl mobilního Radeonu HD 7950M/7970M."
Sa mi to javí ako blbosť, najmä ak tabuľka parametrov hovorí niečo iné.
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: čtv 21. úno 2013, 22:15
od DOC_ZENITH
JE tam 1 GPU ne 2. Sběrnice 256 GDDR5, CPU nemá svou paměťovou sběrnici, přistupuje k paměti přes řadič GPU. + Celé je SOC, jeden čip jedno pouzdro.
blekota je boss píše:s PC porty by to mělo by bejt snazší. Otázka je, kolik jich bude a jestli nebudou třeba zase časově diskriminovaný...
jinak, když se na to kouknu z praktickýho hlediska, tak Sony udělalo velmi dobrý rozhodnutí
použití APU
-tzn. CPU a GPU spolu mohou velice rychle a efektivně komunikovat, minimální latence -uvidíme, co s tím vývojáři při psaní přímo na železo vykouzlej
8GB 176GB/s GDDR5
-1 velkej unifikovanej pool, propustnost akorát pro nakrmení 18CUs GPU, tzn. výkonnější GPU by bylo limitováno
jednoduchý, vyvážený, poměrem výrobní náklady/výkon je to ještě rozumný...
Další znatelný zvýšení výkonu by imho akorát stálo hromadu peněz, bez velkýho přínosu
Mě se to líbí, jsem zvědavej, jak zareaguje MS
CPU by mohl být aspoň tak 2x rychlejší, ale oni se s tim už ňák poperou.
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: čtv 21. úno 2013, 22:27
od Comby
Takto to chápem aj ja.
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pát 22. úno 2013, 11:37
od DOC_ZENITH
Zařízení bude schopno stahovat, tudiž částečně běžet i v offline modu. To ale neni tak, že by tam bylo další supoerúsporné CPU a GPU. Já si osobně myslím že o toto se postará sám chipset. Už třeba Intel G35 před 5 lety byl samočinej čip kterej měl vlastní mips a dovedl nezávisle fungovat a komunikovat po síti. Tak to vidim, v chipsetu bude něco takového, k disku se přistupuje přes DMA? taže to CPU assisted bejt nemusí... jj, vidim to tak že o tuto komunikaci se postará sám chipset, CPU a GPU části můžou zůstat off.
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pát 22. úno 2013, 16:11
od del42sa
zajímavá je infomace, že PS4 oživí myšlenku GPU akcelerované fyziky ale ne na bázi CPU PhysX, nýbrž Havok GPU Physics, což bylo považováno za mrtvý projekt už od doby kdy Intel koupil Havok a poslední fyzikální demo na bázi tohoto fyzikálního engine akcelerovaného Ati grafikou pochází někdy z roku 2009....
http://www.gamephys.com/game-physics/so ... k-physics/
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pát 22. úno 2013, 16:15
od DOC_ZENITH
To přijde, pravej opak PS3. U PS3 se vše co šlo házelo na CPU protože grafika byla slabá a CPU silné, házely se tam i věcy jako základní vertex operace co normálně dělá grafika. U PS4 to bude pravej opak, CPU je vůči grafice slabé, takže co půjde se bude offloadovat na GPU. Pro nás obecně dobrá zpráva, mohlo by konečně přijí GPGPU v praxi.
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: sob 23. úno 2013, 09:52
od Riku
3x hurá, fyzika a interakce s prostředím je to co mi nejvíc ve hrách chybí...
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pon 4. bře 2013, 09:48
od webwalker
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pon 4. bře 2013, 10:22
od del42sa
PS4 Orbis:
http://www.eurogamer.net/articles/2013- ... ida-on-ps4
http://www.vgleaks.com/wp-content/uploa ... queues.jpg
"So, a couple of random things I've learned:
-It's not stock x86; there are eight very wide vector engines and some other changes. It's not going to be completely trivial to retarget to it, but it should shut up the morons who were hyperventilating at "OMG! 1.6 JIGGAHURTZ!".
-The memory structure is unified, but weird; it's not like the GPU can just grab arbitrary memory like some people were thinking (rather, it can, but it's slow). They're incorporating another type of shader that can basically read from a ring buffer (supplied in a streaming fashion by the CPU) and write to an output buffer. I don't have all the details, but it seems interesting.
-As near as I'm aware, there's no OpenGL or GLES support on it at all; it's a lower-level library at present. I expect (no proof) this will change because I expect that they'll be trying to make a play for indie games, much as I'm pretty sure Microsoft will be, and trying to get indie developers to go turbo-nerd on low-level GPU programming does not strike me as a winner.
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: úte 5. bře 2013, 09:28
od del42sa
Lařiny vlásky
:
http://www.youtube.com/watch?v=4H57io77HsY
\\ ah, sorry trefil jsem špatnej thread...
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: úte 5. bře 2013, 15:57
od Krteq
To je ale gameplay z PC platformy s Win (viz. TressFX via DirectCompute), ne z konzole s APU.
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pát 15. bře 2013, 10:03
od webwalker
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pát 15. bře 2013, 14:18
od Krteq
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pát 15. bře 2013, 16:38
od del42sa
už vidím jak se všichni hrnou do PhysXu, když Havok představil nový fyzikální engine schpný akcelerace na AMD hardwaru. Podle mě se jen Nvidia snaží vetřít do konzolí aspoň nějak, když už si nevybrali jejich GPU
Nakonec přijde mi dost absurdní, když na PS4 předvádějí demo nové hry běžící na Unreal Engine (která má PhysX vestavěný) a oni použijí k akcelereaci fyziky Havok naroubovaný na tentýž engine
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: úte 19. bře 2013, 18:36
od Riku
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pát 29. bře 2013, 15:17
od blekota je boss