Stránka 7 z 7
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
Napsal: čtv 16. úno 2017, 18:16
od Michal86
Takže FreeSync jede, ve windows 144 stable a ve hře to trošuk kolísá podle počtu fps. Nic vážného to však není. Těžko soudit jestli je to lepší / horší. Asi budu moci hodnotit až za pár dní. Když jsem nechal vyšší FPS jak 144, tak jsem nepozoroval změny. Přišlo mi to stejné jako se zámkem fps na 144
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
Napsal: stř 22. bře 2017, 12:45
od Xele
Chtěl bych se zeptat na jednu věc. Pokud mám 60Hz monitor a grafiku, u které nemám problém u her převyšovat hranici 60FPS je lepší mít zapnutý nebo vypnutý V-sync resp. dochází u vypnutého V-syncu k tearingu, pokud mám 60Hz monitor a FPS vyšší jak 60?
Děkuji
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
Napsal: stř 22. bře 2017, 13:20
od DOC_ZENITH
Je lepší mít vypnutý vsync, protože zapnutej zvyšuje inputlag a dělá potíže v situacích kdy ti to nedá oněch 60fps.
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
Napsal: stř 22. bře 2017, 13:23
od Jája
K tearingu může docházet kdykoliv nemáš aktivovaný nějaký typ synchronizace (Vsync, freesync, Gsync..) Otázka je jestli to jsi schopen postřehnout a jak často se to děje.
Teoreticky čím vyšší fps tím menší šance že si toho všimneš, protože rozdíl mezi jednotlivými snímky (obrazu v pohybu) je menší.
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
Napsal: stř 22. bře 2017, 13:27
od Xele
Chápu tedy správně, že k tearingu při vypnutém V-syncu bude docházet i když budu mít + 60FPS (na 60 Hz monitoru)?
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
Napsal: stř 22. bře 2017, 13:31
od Hladis
Xele:
Je lepsi to mit zapnuty, pokud mas rock stable 60fps. Pokud mas rock stable, nemá to zadny velky inputlag, hra je plynula a hlavne nemas tearing. Pokud v-Sync vypnes, plynulost a inputllag se meni s tim, jak ti skacou fps a jako bonus mas tearing. Pokud nedas 60 rock stable, v-sync vypni, nebo hru nastav, aby to tech 60 davalo.
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
Napsal: stř 22. bře 2017, 13:51
od Jája
Vsync = vertikální synchronizace - pokud není synchronizovaný výstup grafiky s monitorem, tak snímky lezou jak se jim zachce a ne pravidelně po 16,6ms jak by potřeboval monitor.
Jinak jak píše Hladis + já třeba používám adaptive sync, ten se chová jako Vsync pokud je fps vyšší než 60, a pokud náhodou klesne pod 60 automaticky se jakoby vsync vypne a fps neklesá skokově na 30/45, ale může se objevit tearing.
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
Napsal: stř 22. bře 2017, 15:26
od durod
Ja radsi vyuzival fps limiter, protoze lag pri vsync me vzdy vadil a nopomohl zadny buffering. Dalsi vyhoda limiteru byla, ze grafarna tolik netopila/nehucala.
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
Napsal: stř 22. bře 2017, 16:07
od webwalker
Xele píše:Chtěl bych se zeptat na jednu věc. Pokud mám 60Hz monitor a grafiku, u které nemám problém u her převyšovat hranici 60FPS je lepší mít zapnutý nebo vypnutý V-sync resp. dochází u vypnutého V-syncu k tearingu, pokud mám 60Hz monitor a FPS vyšší jak 60?
Děkuji
Tady si něco přečti, snad ti pak bude jasné:
http://gpureport.cz/clanky/61-graficka- ... =61&page=1
I Frame limiter způsobuje vyšší input lag (latency)!!
Pokud máš 980 TI vyzkoušej si vynutit FastSync!!!
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
Napsal: stř 22. bře 2017, 16:11
od DOC_ZENITH
Jde o to jak je frame-limiter implementovanej. Třeba ten v MSI afterburnetu (rivatuner static server) mi nědělal inputlag žádnej. Některé limitery přímo v hrách mi dělaly stutter a ten co má třeba AMD přímo v driverech mi trochu zvedal lag.
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
Napsal: stř 22. bře 2017, 16:14
od webwalker
Dělá i v AB a záleží jen na hře jak vysokej bude
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
Napsal: pon 27. bře 2017, 14:57
od mindstorm
Zdravim,
Odporúčam aj ostatné videá tohto typka , sú celkom k téme
https://youtu.be/rs0PYCpBJjc
V podstate najlepsie je limit fps in game, ak sa dá
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
Napsal: stř 9. srp 2017, 15:10
od jankisler
Aktuální článek shrnující rozdíly mezi FreeSync a G-Sync:
https://www.techspot.com/article/1454-g ... -freesync/
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
Napsal: pát 11. srp 2017, 00:36
od webwalker
Bude to vůbec potřeba?
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
Napsal: pát 11. srp 2017, 01:07
od Krteq
Nice
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
Napsal: stř 16. srp 2017, 13:18
od Ache
Proč ne - na takovým monitoru zase není nutný zapínat nějaký SYNC.
Protože i bez SYNCu bude tearing nepostřehnutelný (aktualizace obrazu defakto každé 2ms). Vysoký refresh bude i nutit displej k rychlé odezvě a při vysokém overdrive nebudou artefakty tak pozorovatelný... (prostě každý 2ms nový snímek)
Akorát při takovým refreshi bude asi hodně omezený max. rozlišení, a displeje budou jen mizerný TNka jako v případě těch 240Hz displejů.
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
Napsal: úte 26. zář 2017, 16:27
od stylar
amd enhanced sync dobrý, ale stává se na některých enginech, že při používání (vynucení kupodivu funguje snad na všechny hry), po delší době způsobí zamrznutí hry (zásek obrazu a zvuku), pomůže alt+tab ke crashu nedojde asi to nebude jen problém u mě našel jsem nějaký dotazy na webu ohledně toho, kde mi to dělá třeba GTA V a NFS16
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
Napsal: sob 31. bře 2018, 22:18
od Hladis
ArgCZ píše:Hladis píše:U HDMI 2.1 bych rozlisoval co je "standart" a co "optional feature". To je dulezity rozlisovat. VRR je jen "optional feature" a nV na to muze hodit bobek, dal stat na G-sync a splnovat standart HDMI 2.1.
nV může, ale dodnes byla situace že bylo pár modelů s podporou freesync a pak pár s G-sync, post HDMI 2.1 doba bude taková že bude vše s freesync včetně TV a nejspíše i notebooky a bude to podporovat jak Intel tak AMD od nejnižšího lowendu
Nvidie ma ale byznys uplne jinde nez konzole, televizory a laciny notasy. nVidia resi Gaming segment a to predevsim na PC a na jejich privatnich platformach a tam tlaci svoje vlastni G-sync reseni v hernim segmentu, kde to ma smysl. Zbytek muze ignorovat (a ignoruje) a tam se ani jeji cipy nepouzivaji. I notebooky jsou predevsim ve vyssich tridach a zvlaste ty s nejakou Gaming znackou, s jejim HW, tak i monitory tam muzou nest G-Sync. Proste nV netlaci neco menit a nevsiml jsem si nejakych kroku z nV, ze by je VRR nejak palilo, spis naopak predstavuji dalsi G-sync monitory.
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
Napsal: čtv 26. črc 2018, 11:58
od nou
Zaujimavy clanok o tom preco hry sekaju aj ked idu 60FPS
https://medium.com/@alen.ladavac/the-el ... 8f899aec92
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
Napsal: čtv 26. črc 2018, 13:36
od killerek
nou: Diky za link. Dobre pocteni.