V-Sync synchronizace obrazu - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- durod
- Středně pokročilý
- Registrován: 01. úno 2005
V-Sync synchronizace obrazu - info a vše okolo
co preferujete V sync a k tomu input lag, nebo radsi fps limiter + tearing?
Postupne jsem zjistil, ze ospevovany Adapt. v sync mi je k nicemu, inputalg je stejny jako pri obyc vsync, akorat pri poklesu pod 60fps mi to neskace v rytmu 30(20)-60 fps.
Pri fps limiteru nastavenych na 60(59.58, to je jedno) je tearing...
Pri nastaveni vsync + fps limiter na 59 neni inputlag, ale pri poklesu pod 60fps jsou dropy k nasobkum 60, tzn 30, pri poklesu pod 30 na 20, pod 20 na 15 atd. (aôe je zajimavy, ze prave v kombinaci s fps lim. na 59 poklesy nejsou,ty az pri nespecifik. situacich..)
Nastaveni adapt v sync + fps limiter(59) je bez efektu, protoze pod 60fps je vsync vyply ze, a je tearing.
Muze pomoct zapnuti triple bufferingu? Myslim kombinace adapt v sync + tripl. buff, cetl jsem ze lidi pouzvaji v sync +triple buff a doporucuji pouziti D3Doverdrive(v ovladacich je funkcni jenom pro OpenGL) , ja nepozoruji zadne zmeny a inputlag je nadale. Nepomaha ani snizeni Maximum Pre-Rendered Frames na 1....
Neljepsi je pouziti klasickeho v sync + fps limiteru...
Odkaz na clanek na PCT o V-sync http://pctuning.tyden.cz/hardware/grafi ... o-nastavit
Hladis//Vydeleni do samostatneho tematu
Hladis//Nastaveno jako dulezite
Krteq//Přesunuto do "Generic" sekce
Postupne jsem zjistil, ze ospevovany Adapt. v sync mi je k nicemu, inputalg je stejny jako pri obyc vsync, akorat pri poklesu pod 60fps mi to neskace v rytmu 30(20)-60 fps.
Pri fps limiteru nastavenych na 60(59.58, to je jedno) je tearing...
Pri nastaveni vsync + fps limiter na 59 neni inputlag, ale pri poklesu pod 60fps jsou dropy k nasobkum 60, tzn 30, pri poklesu pod 30 na 20, pod 20 na 15 atd. (aôe je zajimavy, ze prave v kombinaci s fps lim. na 59 poklesy nejsou,ty az pri nespecifik. situacich..)
Nastaveni adapt v sync + fps limiter(59) je bez efektu, protoze pod 60fps je vsync vyply ze, a je tearing.
Muze pomoct zapnuti triple bufferingu? Myslim kombinace adapt v sync + tripl. buff, cetl jsem ze lidi pouzvaji v sync +triple buff a doporucuji pouziti D3Doverdrive(v ovladacich je funkcni jenom pro OpenGL) , ja nepozoruji zadne zmeny a inputlag je nadale. Nepomaha ani snizeni Maximum Pre-Rendered Frames na 1....
Neljepsi je pouziti klasickeho v sync + fps limiteru...
Odkaz na clanek na PCT o V-sync http://pctuning.tyden.cz/hardware/grafi ... o-nastavit
Hladis//Vydeleni do samostatneho tematu
Hladis//Nastaveno jako dulezite
Krteq//Přesunuto do "Generic" sekce
Naposledy upravil(a) durod dne sob 22. zář 2012, 09:08, celkem upraveno 1 x.
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
- Kyselinka
- Začátečník
- Registrován: 01. úno 2011
- Bydliště: Slovensko
Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti
Pri zapnuti triple buff sa ti znasobi lag, no zase nebudes mat (s Vsync, s adaptive som neskusal) pod 60fps nasobky 30,20,15 a pod.
Myslim, ze staci to zapnut v ovladacoch a dat prepisat vsetky nastavenia programu, teda aspon mne to funguje vsade.
Myslim, ze staci to zapnut v ovladacoch a dat prepisat vsetky nastavenia programu, teda aspon mne to funguje vsade.
- durod
- Středně pokročilý
- Registrován: 01. úno 2005
Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti
jj, prevence tech dropu je triple buff, a snizenim prerender frames jsem odsranitl lag
zakze moje kombinace klasicky v-sync+ fps limt 59+ triple buff on+ Maximum Pre-Rendered Frames 1

zakze moje kombinace klasicky v-sync+ fps limt 59+ triple buff on+ Maximum Pre-Rendered Frames 1
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti
Já preferuju V-sync OFFdurod píše:co preferujete V sync a k tomu input lag, nebo radsi fps limiter + tearing?

Jinak je jasný že Adpative V-Sync neřeší inputlag, A-Vsync řeší jen ty dropy při poklesu fps pod 60 fps za cenu tearingu (ten ale při nižších fps není tolik znát, protože vždycky je obraz aspoň jednou překreslen).
Tripple buffer je aspoň pro mě úplně to nejhorší. Míra inputlagu už ve veliká (prodleva mezi renderem a zobrazením jsou 3 snímky), a při poklesu fps pod 60 sice nedropuje rovnou na 30fps, ale lag už při nějakých 40fps je naprosto neúnosný.
Já to mam tedy nastaveno jako za starých časů - V-sync force off a limiter fps na 100 aby karta zbytečně nežrala v situacích kde není potřeba vysokého fps + se tím navíc zamezí tomu otravnému pískání cívek při situacích kde je fps 500+ snímků (menu, loading obrazovky...)

AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | ̶S̶a̶p̶p̶h̶i̶r̶e̶ ̶9̶7̶0̶0̶ ̶X̶T̶ . INNO RTX 4070Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- nonestaciti
- Začátečník
- Registrován: 28. lis 2009
- Bydliště: Partizánske (SVK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti
alebo ešte jedna vec, kúpiť 120Hz monitor 
alebo aj kde sú tie časy 85Hz CRT

alebo aj kde sú tie časy 85Hz CRT
GAMING PC: CPU : IB i5 3570K@4400MHz auto-voltage (cpu-z Load 1,128V, Idle 0,925V) + Noctua NH-C12P SE14 RAM : 4x4GB 1866-1T,9,10,9,28-1.475V CML8GX3M2A1600C9W MB : MSI Z77A-GD65 ( bios A80/10.8 ) GPU : MSI R9 290X Gaming 4G FAN MOD 2x 120mm AC PWM SSD : Corsair 120 F3-GT, Kingston SSDNow V300 240GB 7mm PSU : Corsair RM-850(W) CASE : Fractal Design ARC XL RAT : Razer Copperhead Blue SCR : LG L226W OC: 60Hz@75Hz SPOTREBA CASE : Idle 55W, IBT 165W, Prime 155W, Crysis 3 361W
- michal3d
- Začátečník
- Registrován: 25. úno 2007
Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti
No prave kvoli tym hram, ktore to nemaju vyriesene v menu a tak by som bol rad, keby ten frame limiter prida do driverov aj AMD. To je fakt velmi dobra vecicka, naviac aj v hrach u ktorych je zbytocne vysoke FPS (napr. hry na Source engine a pod.) potom nemusi pocitac zbytocne bezat na 100%.
Inak by som mal otazku k tomu adaptivnemu V-sync. Hovori sa to tak, ze ked je FPS nad 60, tak to zapne V-sync a ked klesne pod 60 (alebo teda zobrazovaciu frekvenciu monitora) tak to zase vypne. A jak je to prave s tym input lagom? To aj to sa potom meni, ako ked je FPS nad 60 tak tam je input lag a potom ked klesne a vypne sa V-sync, tak aj input lag zmizne?
Inak by som mal otazku k tomu adaptivnemu V-sync. Hovori sa to tak, ze ked je FPS nad 60, tak to zapne V-sync a ked klesne pod 60 (alebo teda zobrazovaciu frekvenciu monitora) tak to zase vypne. A jak je to prave s tym input lagom? To aj to sa potom meni, ako ked je FPS nad 60 tak tam je input lag a potom ked klesne a vypne sa V-sync, tak aj input lag zmizne?
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
- dexterav
- Mírně pokročilý
- Registrován: 26. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti
práve tá synchronizácia FPS medzi monitorom a GPU spôsobuje input lag, vcelku logicky
ked sa to vypne žiadna synchronizácia nieje a všetko ide primomo do monitora
treba si uvedomiť že všetky činnosti vyžadujú istý čas a potom už je ľahké pochopiť prečo niektoré veci idú tak ako idú
tj nič sa nedeje okamžite
ked sa to vypne žiadna synchronizácia nieje a všetko ide primomo do monitora
treba si uvedomiť že všetky činnosti vyžadujú istý čas a potom už je ľahké pochopiť prečo niektoré veci idú tak ako idú
tj nič sa nedeje okamžite

Intel Ultra 7 265k 5,6/4,9GHz,Apex Z890, 2X24GB 8,2GHz CL38 Patriot Extreme, Asus TUF 5090 3.2/34GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 5070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
- michal3d
- Začátečník
- Registrován: 25. úno 2007
Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti
No ja viem, o com V-sync je, mna skor zaujimalo, ci ked je zapnuty adaptivny V-sync, tak sa pridava umelo ten input lag aj do tych casti, kde je V-sync vypnuty z dovodu nizkeho FPS. Dovod: tie prechody medzi je input lag - neni input lag by asi mi vadili ovela viac nez vsetky nevyhody hrania s V-sync a bez V-sync dokopy...preto ak to funguje tak, ze sa tam neustale meni input lag, tak je ta technologia z mojho pohladu asi k nicomu...
Aj ked by som si to samozrejme musel vyskusat, ale ked zoberiem aky rozdiel v input lagu je medzi v-sync on a off v niektorych hrach, tak predstava, ze sa to bude stale striedat, to ako fakt nie. Aj na dost velky input lag sa da casom zvyknut, ale ked to bude stale prepinat...
Aj ked by som si to samozrejme musel vyskusat, ale ked zoberiem aky rozdiel v input lagu je medzi v-sync on a off v niektorych hrach, tak predstava, ze sa to bude stale striedat, to ako fakt nie. Aj na dost velky input lag sa da casom zvyknut, ale ked to bude stale prepinat...
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
- dexterav
- Mírně pokročilý
- Registrován: 26. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti
predpokladám že AVsync vychádza z predpokladu že vysoké FPS lag čiastočne potláčajú
a hranicu určili na 60FPS (asik 90% dnešných lcd)
takže nad 60FPS máš lag kôli synchro a pod 60FPS kôli nízkym fps
to že to tebe vadí bude asik už iná vec
samozrejme hranica neni 60FPS ale max obnovovacia frekvencia LCD
a hranicu určili na 60FPS (asik 90% dnešných lcd)
takže nad 60FPS máš lag kôli synchro a pod 60FPS kôli nízkym fps

to že to tebe vadí bude asik už iná vec
samozrejme hranica neni 60FPS ale max obnovovacia frekvencia LCD

Naposledy upravil(a) dexterav dne sob 22. zář 2012, 13:45, celkem upraveno 1 x.
Intel Ultra 7 265k 5,6/4,9GHz,Apex Z890, 2X24GB 8,2GHz CL38 Patriot Extreme, Asus TUF 5090 3.2/34GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 5070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
- iOioo
- Začátečník
- Registrován: 26. led 2011
- Kontaktovat uživatele:
Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti
je nejaký problém na fps limit použiť afterburner ?michal3d píše:No prave kvoli tym hram, ktore to nemaju vyriesene v menu a tak by som bol rad, keby ten frame limiter prida do driverov aj AMD.
v source hrách do konzoly napísať fps_limit ?
Intel i5 3570K @ 4,2GHz | MSI Z77A-G43 | 16GB DDR3 Kingston | GTX 760 OC | Corsair TX650 V2 | Kingston SSDNow V +200 120GB + 1TB WD Black | Zalman Z11 Plus | Benq GW2320 + Dell P2414H | Razer Abyssus + Razer Kabuto + Ozone Strike Pro mx red
Intel i7 5775C @ 4,2GHz & NH-U9S | ASUS Z97M Plus | 32GB DDR3 Kingston | ASUS RTX 3070 | Seasonic M12II-520 | Crucial M500 120GB + Intel 535 480GB + 3TB WD RED | Fractal arc mini + 3xNF-F12 + 1x NF-A14 | Samsung C34F791 + BENQ XL2411P | ROCCAT® Kave XTD 5.1 + Asus Xonar DSX | Razer Mamba + Razer Destructor + Ozone Stike Pro mx red
Intel i7 5775C @ 4,2GHz & NH-U9S | ASUS Z97M Plus | 32GB DDR3 Kingston | ASUS RTX 3070 | Seasonic M12II-520 | Crucial M500 120GB + Intel 535 480GB + 3TB WD RED | Fractal arc mini + 3xNF-F12 + 1x NF-A14 | Samsung C34F791 + BENQ XL2411P | ROCCAT® Kave XTD 5.1 + Asus Xonar DSX | Razer Mamba + Razer Destructor + Ozone Stike Pro mx red
- durod
- Středně pokročilý
- Registrován: 01. úno 2005
Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti
tak jsem to testnul v ME3 a triple buff je nejhorsi vec ever, tohle by meli z ovladacu natrvalo odstranit
, na ten lag nepomaha nic, ani snizeni prerenedr frame na 1...
Takze mam 2 moznosti odstraneni tearingu a lagu:
1. v sync + fps limiter 59(v nenarocnych hrach vcetne ME3 idealni reseni, zadny lag, zadny tearing, jde to 99% casu na 59fps)
2. v hrach kde dochazi casteji k dropum pod 60 kuli narocnosti, nejprve testnout, jake je "prumerne" fps a dle toho nastavit fps limiter
Adapt. vsync neni spatna vec, lag je veci enginu, nekde neni vubec viditelny.
Mozna se dockame implementaci fps limiteru do adapt. v sync, ze nebude lag a pri poklesu pod 59 se v sync vypne, sice bude tearing, ale nebudou dropy

Takze mam 2 moznosti odstraneni tearingu a lagu:
1. v sync + fps limiter 59(v nenarocnych hrach vcetne ME3 idealni reseni, zadny lag, zadny tearing, jde to 99% casu na 59fps)
2. v hrach kde dochazi casteji k dropum pod 60 kuli narocnosti, nejprve testnout, jake je "prumerne" fps a dle toho nastavit fps limiter
Adapt. vsync neni spatna vec, lag je veci enginu, nekde neni vubec viditelny.
Mozna se dockame implementaci fps limiteru do adapt. v sync, ze nebude lag a pri poklesu pod 59 se v sync vypne, sice bude tearing, ale nebudou dropy
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti
Ne, chová se to jako kdyby byl stále zaplý V-sync (double-buffer), takže lag tam je i při poklesu fps pod 60, ale bez synchronizace.michal3d píše:Inak by som mal otazku k tomu adaptivnemu V-sync. Hovori sa to tak, ze ked je FPS nad 60, tak to zapne V-sync a ked klesne pod 60 (alebo teda zobrazovaciu frekvenciu monitora) tak to zase vypne. A jak je to prave s tym input lagom? To aj to sa potom meni, ako ked je FPS nad 60 tak tam je input lag a potom ked klesne a vypne sa V-sync, tak aj input lag zmizne?
Výhoda je, že tam není frame-drop, nevýhoda je že tam je ten lag. jako když V-sync běží.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | ̶S̶a̶p̶p̶h̶i̶r̶e̶ ̶9̶7̶0̶0̶ ̶X̶T̶ . INNO RTX 4070Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- sam_217
- Mírně pokročilý
- Registrován: 16. bře 2008
- Bydliště: Subprostor
- Kontaktovat uživatele:
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
Veškerý nesmysly jako V-sync nesnášim a vůbec nechápu, proč je vůbec vývojáři někam cpou...
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // MSI RTX 3080 Ti Gaming X Trio X Asrock RX 9070 XT Plastic Legend // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // LianLi O11 XL // SSR-850FX
PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
- tielka
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. kvě 2008
- Bydliště: čulak
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
sam_217 píše:Veškerý nesmysly jako V-sync nesnášim a vůbec nechápu, proč je vůbec vývojáři někam cpou...
A jak to teda řešit když se mě dělí obraz?
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
Bez inputalgu to řešit nejde, ale já osobně taky prefefurji vsync off a při prudkejch pohybech občas tearing, než jakejkoliv lag na ovládání.
- sam_217
- Mírně pokročilý
- Registrován: 16. bře 2008
- Bydliště: Subprostor
- Kontaktovat uživatele:
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
vyšší fps, koupit monitor s vyšší vertikální obnovovací frekvencí, konkrétně dnes 120Hz monitory nebo i 200Hz televize....mám dojem, že v tom snad hraje i roli odezva monitoru, ale to do toho radši zaplouvat nebudu, musel bych se trošku vzdělat.
Nicméně z vlastní zkušenosti vim, proč nepoužívám 60Hz ale 75...čili ve hrách kde mám 100+ fps a 75Hz můžu s klidem říct, že žádnej tearing nevnímám, resp dělení obrazu...
Co naopak můžu říct, že předtim, než sem to měl pořešený, když sem používal 60Hz, se mi obraz sem tam lámal a viděl sem to, nicméně spíš mi vadila ta neplynunolst obrazu při 60Hz než to že se to láme to je takovej další negativní + k tak nízký obnovovací frekvenci jako 60Hz, takže až já budu kupovat monitor, nekoupim nic, co má méně jak 100/120 Hz.
Nicméně z vlastní zkušenosti vim, proč nepoužívám 60Hz ale 75...čili ve hrách kde mám 100+ fps a 75Hz můžu s klidem říct, že žádnej tearing nevnímám, resp dělení obrazu...
Co naopak můžu říct, že předtim, než sem to měl pořešený, když sem používal 60Hz, se mi obraz sem tam lámal a viděl sem to, nicméně spíš mi vadila ta neplynunolst obrazu při 60Hz než to že se to láme to je takovej další negativní + k tak nízký obnovovací frekvenci jako 60Hz, takže až já budu kupovat monitor, nekoupim nic, co má méně jak 100/120 Hz.
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // MSI RTX 3080 Ti Gaming X Trio X Asrock RX 9070 XT Plastic Legend // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // LianLi O11 XL // SSR-850FX
PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
Ano čím více hz tím méně je tearing patrnej.... Nicméně k těm 200hz televizím, ty maj input jen 60hz, těch 200 je jen virtuálních či dopočítávanejch s obrovskym lagem.
Dále, vysokej počet hz neznamená malej input lag, na to pozor.
Tearing je také méně viditelnej na CRT, díky dosvitu každého snímku.
Dále, vysokej počet hz neznamená malej input lag, na to pozor.
Tearing je také méně viditelnej na CRT, díky dosvitu každého snímku.
- nonestaciti
- Začátečník
- Registrován: 28. lis 2009
- Bydliště: Partizánske (SVK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
sam_217 - ak nájdeš nejaký vhodný kus nezabudni ho tu spomenúť 
a čo sa tej odozvy tíka tak : 120Hz = 1s/120x-scr = 1x-scr trvá 8,33 ms, z toho vyplýva že ak 120Hz monitor tak s max 5ms odozvou GTG a to nie je problém v dnešnej dobe
edit : Inak teraz ma napadlo vypočítať aj inputlag v prípade v-sync. Pri 60Hz robí jedna snímka 16,66 ms, ak je to teda double buffer tak to robí 33,33ms to je už celkom dosť. No pri 120Hz monitoroch by to malo byť polovičné, ak teda by bolo treba zapnúť v-sync.

a čo sa tej odozvy tíka tak : 120Hz = 1s/120x-scr = 1x-scr trvá 8,33 ms, z toho vyplýva že ak 120Hz monitor tak s max 5ms odozvou GTG a to nie je problém v dnešnej dobe

edit : Inak teraz ma napadlo vypočítať aj inputlag v prípade v-sync. Pri 60Hz robí jedna snímka 16,66 ms, ak je to teda double buffer tak to robí 33,33ms to je už celkom dosť. No pri 120Hz monitoroch by to malo byť polovičné, ak teda by bolo treba zapnúť v-sync.
GAMING PC: CPU : IB i5 3570K@4400MHz auto-voltage (cpu-z Load 1,128V, Idle 0,925V) + Noctua NH-C12P SE14 RAM : 4x4GB 1866-1T,9,10,9,28-1.475V CML8GX3M2A1600C9W MB : MSI Z77A-GD65 ( bios A80/10.8 ) GPU : MSI R9 290X Gaming 4G FAN MOD 2x 120mm AC PWM SSD : Corsair 120 F3-GT, Kingston SSDNow V300 240GB 7mm PSU : Corsair RM-850(W) CASE : Fractal Design ARC XL RAT : Razer Copperhead Blue SCR : LG L226W OC: 60Hz@75Hz SPOTREBA CASE : Idle 55W, IBT 165W, Prime 155W, Crysis 3 361W
- michal3d
- Začátečník
- Registrován: 25. úno 2007
Re: GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti
- no predpokladal som, ze by to tak malo fungovat, ale chcel som sa len ujistit, ci to tak naozaj jeAche píše:Ne, chová se to jako kdyby byl stále zaplý V-sync (double-buffer), takže lag tam je i při poklesu fps pod 60, ale bez synchronizace.
Výhoda je, že tam není frame-drop, nevýhoda je že tam je ten lag. jako když V-sync běží.
- ano, co sa tu pisalo, tak to vraj sposobuje v niektorych hrach problemy, napr. Bad Company 2iOioo píše: je nejaký problém na fps limit použiť afterburner ?
- asi si skor myslel "max_fps" a to nefunguje v L4D2iOioo píše: v source hrách do konzoly napísať fps_limit ?
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
- iOioo
- Začátečník
- Registrován: 26. led 2011
- Kontaktovat uživatele:
Re: V-Sync a vse okolo synchronizace obrazu
ak hráš na tom čo máš v podpise tak v BFBC2 určite nepotrebuješ fps limit na 100
a vraj ? vraj vraj vraj tak spôsobuje či nie ? skús potom povedz
L4D2 nemám tak neviem a je tam problém použiť afterburner ?

a vraj ? vraj vraj vraj tak spôsobuje či nie ? skús potom povedz

L4D2 nemám tak neviem a je tam problém použiť afterburner ?
Intel i5 3570K @ 4,2GHz | MSI Z77A-G43 | 16GB DDR3 Kingston | GTX 760 OC | Corsair TX650 V2 | Kingston SSDNow V +200 120GB + 1TB WD Black | Zalman Z11 Plus | Benq GW2320 + Dell P2414H | Razer Abyssus + Razer Kabuto + Ozone Strike Pro mx red
Intel i7 5775C @ 4,2GHz & NH-U9S | ASUS Z97M Plus | 32GB DDR3 Kingston | ASUS RTX 3070 | Seasonic M12II-520 | Crucial M500 120GB + Intel 535 480GB + 3TB WD RED | Fractal arc mini + 3xNF-F12 + 1x NF-A14 | Samsung C34F791 + BENQ XL2411P | ROCCAT® Kave XTD 5.1 + Asus Xonar DSX | Razer Mamba + Razer Destructor + Ozone Stike Pro mx red
Intel i7 5775C @ 4,2GHz & NH-U9S | ASUS Z97M Plus | 32GB DDR3 Kingston | ASUS RTX 3070 | Seasonic M12II-520 | Crucial M500 120GB + Intel 535 480GB + 3TB WD RED | Fractal arc mini + 3xNF-F12 + 1x NF-A14 | Samsung C34F791 + BENQ XL2411P | ROCCAT® Kave XTD 5.1 + Asus Xonar DSX | Razer Mamba + Razer Destructor + Ozone Stike Pro mx red