Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od Krteq »

havli píše:Hmm, podpora jen nejnovejsi generace CGN = DOA. Na to se nikdo nebude obtezovat delat ani techdema. :roll:
//edit, aha - ono se to tyka jen linuxu... tak to je uz tuplem o nicem.
Však je to zpráva převzatá z Phoronix, o Windows driveru tam není ani slovo. Což takhle si přečíst zdrojový článek :razz:
"Our Linux Vulkan drivers will only run on the amdgpu kernel driver. We have no plans, on Linux, to support Vulkan on any other driver stack."
ttxman
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. zář 2003

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od ttxman »

Mohl by mi někdo vysvětlit proč je potřeba několik článků na to, že AMD ve svém proprietárním a jediném udržovaném linuxovém driveru slibuje podporu Vulkan?

1) Jediná novinka: AMD přidává podporu pro Vulkan ve svém proprietárním driveru (AMDGPU).
2) co všichni vědí: Nový (2015) uzavřený AMDGPU driverstack podporuje jenom Tongu Carrizo a Fiji (a všechno nové co vyjde)
3) Už dávno víme, že starší DRM driver AMD jenom udržuje a spoléhá na opensource driver.
4) Podle Phoronixu opensource driver u HD6xxx a 7xxx má minimálně 70% výkonu catalystů. (u 6xxx spíš 80% a víc), takže to není až tak velká problém. Stejně jediné slušné novější hry na linuxu beží na source enginu (taky na něm mají opensource drivery nejlepší výsledky). A navíc tam FPS nejsou problém.
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od nou »

Tak AMD ma svoj Vulkan driver pre vsetky GCN karty uz napisany. Toto bude vydane pre Windows. Ten isty driver aj vydaju pre Linux ako sucast Catalystov. Neskor tento driver vyda ako opensource potom co ho prejdu pravnici. Co je problem je ze potrebuje AMDGPU kernel driver. AMD sa ale vyjadrila ze by nemal byt problem rozsirit AMDGPU driver aby podporoval aj starsie GCN karty. Totiz tieto starsie karty su podporovane RADEON driverom ktory ich momentalne podporuje lepsie. Ked zacali s AMDGPU tak asi trochu nedomysleli podporu Vulkan.

na GDC bude par prezentacii o Vulkan http://schedule.gdconf.com/search-sessions/Vulkan
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od Krteq »

Croteam přidá podporu Vulkan API do připravovaného Serious Sama 4. Serious Sam 3 a Talos Principle dostanou podporou Vulkanu skrze update.

PCGH (DE)
Octopuss
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 04. čer 2007
Bydliště: Mělník

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od Octopuss »

Teď už jen aby pro Vulcan někdo něco začal psát... OpenGL her je asi pět, a moc sláva to technicky myslím není.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od Krteq »

oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od oneb1t »

hmm ze bych prepsal svoji opengl aplikaci na vulkan? :D
povedlo se nekomu vygooglovat how to start prirucku?
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od Krteq »

Tak na steamu už je Talos Principle s podporou Vulkan (BETA)

Obrázek

The Talos Principle with Vulkan support!
oneb1t píše:povedlo se nekomu vygooglovat how to start prirucku?
Zkus to tady - LunarG™ Vulkan™ SDK
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od Krteq »

Potvrzeno. Maxwell nepodporuje Async-Compute ani pod Vulkanem.

GTX 980 - Driver hlásí jedinou queue se všemi typy úloh.
vulkan.gpuinfo.org - Device report for NVIDIA GTX 980

Radeon Fury series - Driver hlásí 3 queues pro Graphics, Compute a Transfer (DMA copy)
vulkan.gpuinfo.org - Device report for AMD AMD Radeon (TM) R9 Fury Series
funkmaster
Nováček
Nováček
Registrován: 27. dub 2015
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od funkmaster »

Tak jsem zkusil prohnat i svoji 980Ti a taky jedna queue :( http://vulkan.gpuinfo.org/displayreport.php?id=6 To mi teda moc radost neudělalo ale uvidíme jak se Vulkanu povede, a jak na tom bude opravdovej rozdíl nVidia vs. AMD - Fury by mě hodně zajímala a mohlo by to trošku obrátit kartu i ve prospěch AMD aby se nVidia konečně začla i snažit :D

edit: A MSI afterburner to trošku nevychytává s výpočtama zatížení :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Juzzy píše:Připravte se na návrat do minulosti, budeme tu bez ničeho jako v sedmdesátých letech. Zablokují i seznam.cz - budem čumět na ulhanou televizi nebo se honit klackama.
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od oneb1t »

sakra to je zatizeni :D
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od nou »

Ovladace:

AMD
nVidia
Intel

Tak aspon je vidno ze Vulkan vytazi grafiky na milion percent :lol: ja idem citat specku a objednat novu grafiku.
komancero
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. úno 2008
Bydliště: Holešov

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od komancero »

nekupuju novou grafiku ,instaluju vulkana ,s milionama procent vykonu nahoru jeste par let (desitek let ) vydrzim :-D
7700k (4,7/4,5 1,296v),noctua nh-d15,asus IX hero,gskill tridentz 3,6 cl16,gigabyte 1080 aorus 2050/12000,samsung 850evo 500gb,toshiba p300 2tb,evga sup. p2 750w,be quiet! pro900,logitech g510s,g500s,logitech z906,hyperx cloud II,msi optix
i5 4690k (4,5ghz 1,165v),noctua nh-d14,asus z97-pro,seasonic platinum 660w,fractal r4,g.skill 2x4gb,intel 530 480gb,3xhdd (9tb),sony bdrw
(ulozenka:i7 3770k (4,6ghz 1,240v),noctua nh-d14,sapphire hd 7950 1050/6300,asus-p8z77-v pro,seasonic platinum 860w,g.skill 1866mhz (2x8gb),cm stacker 830,samsung 840 pro 256gb,plantronics gamecom 777)
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od ArgCZ »

zajímavý, o co je GTX980Ti lepší pod starým API o to je Fury X lepší pod next-gen API, takže základní otázka zní jestli to pascal zvrátí nebo se to jen prohlubí protože pro Maxwell to problém není ale pro Pascal by to už problém teda byl
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od havli »

Ja teda vidim zasadni nedostatek v tom, ze Vulkan je o desitky procent horsi nez DX11. A OGL je hodne velka slabota, tak extremni rozdil bych necekal.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Tak evidentně pro to nikdo neoptimalizoval, je zázrak že to OGL má, většina her jej nemá vůbec, což mi opět pokládá otázku, když už dělam openGL které funguje na všech platformách, tak proč jej rovnou neoptimalizuji a na DX se komplet nevykašlu? Místo toho udělaj DX, optimalizujou jej a pak dodělaj openGL jen aby tam bylo.
Naposledy upravil(a) DOC_ZENITH dne úte 16. úno 2016, 19:51, celkem upraveno 1 x.
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od oneb1t »

podle me bylo portovani tech her otazkou chvilky a moznosti vulkanu to prakticky nevyuziva (jen to jde zapnout pod vulkan rozhranim) coz je na par radkovou upravu docela slusny
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od Krteq »

Pár odpovědí lze najít tady - Talos and Vulkan Q & A

Tohle mě dostalo... odkud já to jenom znám? :mrgreen:
Q: Oy! Talos freezes after some minutes in game.

A: Let me guess... you have Windows 10 and nVidia graphic card?


Q: Yes.

A: Well, it kinda does that from time to time. We're still investigatin the issue... Sorry again.
//@DOC: OpenGL tam dávno bylo už kvůli release na Linuxu, nově tam je teď jen Vulkan rendering path.
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od Riku »

A má být Vulkan nějak opravdu rozšířeněji použit, nebo to zas dopadne jak Mantle, který je v 10 hrách, který skoro nikoho nezajímaj až na Star Citizen? :D
PS5 Pro | LG OLED CX55
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“