havli píše:Hmm, podpora jen nejnovejsi generace CGN = DOA. Na to se nikdo nebude obtezovat delat ani techdema.
//edit, aha - ono se to tyka jen linuxu... tak to je uz tuplem o nicem.
Však je to zpráva převzatá z Phoronix, o Windows driveru tam není ani slovo. Což takhle si přečíst zdrojový článek
"Our Linux Vulkan drivers will only run on the amdgpu kernel driver. We have no plans, on Linux, to support Vulkan on any other driver stack."
Mohl by mi někdo vysvětlit proč je potřeba několik článků na to, že AMD ve svém proprietárním a jediném udržovaném linuxovém driveru slibuje podporu Vulkan?
1) Jediná novinka: AMD přidává podporu pro Vulkan ve svém proprietárním driveru (AMDGPU).
2) co všichni vědí: Nový (2015) uzavřený AMDGPU driverstack podporuje jenom Tongu Carrizo a Fiji (a všechno nové co vyjde)
3) Už dávno víme, že starší DRM driver AMD jenom udržuje a spoléhá na opensource driver.
4) Podle Phoronixu opensource driver u HD6xxx a 7xxx má minimálně 70% výkonu catalystů. (u 6xxx spíš 80% a víc), takže to není až tak velká problém. Stejně jediné slušné novější hry na linuxu beží na source enginu (taky na něm mají opensource drivery nejlepší výsledky). A navíc tam FPS nejsou problém.
Tak AMD ma svoj Vulkan driver pre vsetky GCN karty uz napisany. Toto bude vydane pre Windows. Ten isty driver aj vydaju pre Linux ako sucast Catalystov. Neskor tento driver vyda ako opensource potom co ho prejdu pravnici. Co je problem je ze potrebuje AMDGPU kernel driver. AMD sa ale vyjadrila ze by nemal byt problem rozsirit AMDGPU driver aby podporoval aj starsie GCN karty. Totiz tieto starsie karty su podporovane RADEON driverom ktory ich momentalne podporuje lepsie. Ked zacali s AMDGPU tak asi trochu nedomysleli podporu Vulkan.
Tak jsem zkusil prohnat i svoji 980Ti a taky jedna queue http://vulkan.gpuinfo.org/displayreport.php?id=6 To mi teda moc radost neudělalo ale uvidíme jak se Vulkanu povede, a jak na tom bude opravdovej rozdíl nVidia vs. AMD - Fury by mě hodně zajímala a mohlo by to trošku obrátit kartu i ve prospěch AMD aby se nVidia konečně začla i snažit
edit: A MSI afterburner to trošku nevychytává s výpočtama zatížení
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Juzzy píše:Připravte se na návrat do minulosti, budeme tu bez ničeho jako v sedmdesátých letech. Zablokují i seznam.cz - budem čumět na ulhanou televizi nebo se honit klackama.
zajímavý, o co je GTX980Ti lepší pod starým API o to je Fury X lepší pod next-gen API, takže základní otázka zní jestli to pascal zvrátí nebo se to jen prohlubí protože pro Maxwell to problém není ale pro Pascal by to už problém teda byl
Tak evidentně pro to nikdo neoptimalizoval, je zázrak že to OGL má, většina her jej nemá vůbec, což mi opět pokládá otázku, když už dělam openGL které funguje na všech platformách, tak proč jej rovnou neoptimalizuji a na DX se komplet nevykašlu? Místo toho udělaj DX, optimalizujou jej a pak dodělaj openGL jen aby tam bylo.
Naposledy upravil(a) DOC_ZENITH dne úte 16. úno 2016, 19:51, celkem upraveno 1 x.
podle me bylo portovani tech her otazkou chvilky a moznosti vulkanu to prakticky nevyuziva (jen to jde zapnout pod vulkan rozhranim) coz je na par radkovou upravu docela slusny
A má být Vulkan nějak opravdu rozšířeněji použit, nebo to zas dopadne jak Mantle, který je v 10 hrách, který skoro nikoho nezajímaj až na Star Citizen?