Stránka 8 z 44
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: čtv 11. dub 2013, 11:23
od webwalker
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pon 22. dub 2013, 09:26
od webwalker
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: úte 23. dub 2013, 23:05
od del42sa
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: čtv 25. dub 2013, 08:55
od webwalker
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: čtv 25. dub 2013, 10:10
od LDK
Nevynáší ty články někdo někam jinam?
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pon 29. dub 2013, 10:33
od webwalker
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: stř 22. kvě 2013, 08:57
od blekota je boss
tak včera byla prezentačka MS název konzole je Xbox One
-fakt se snažej udělat z toho multimediální centrum nejen na hry, furt mleli něco o TV programech a podobnejch nesmyslech
-potvrdil se slabší výkon:
APU od AMD - CPU část 64bit 8-core Jaguar + GPU obsahující pouze 12CU (768 SPs) +32MB ESRAM, arch. GCN
-bude mít 3 operační systémy, které budou běžet zároveň, aby bylo možné bez prodlevy přepínat mezi hrou/filmem/browserem/skypem atd.
8GB DDR3 RAM rozděleno na 5GB pro hry a 3GB pro OS
-kinect bude přibalen ke každý konzoli a nedivil bych se, kdyby bylo vyžadováno jeho neustálé připojení (novodobej šmíring)
-část výpočetního výkonu pro fyziku, AI, illumiroom atd. by měl časem čím dál více obstarávat Cloud
-bude vyžadovat připojení k netu i u singlu, tam bude docházet k ověřování hry jednou denně
-bazarový hry prý budou fungovat bez poplatku, jak se původně mylně uvádělo
atd.
záznam konference můžete shlédnout např. zde
http://www.gametrailers.com/full-episod ... -one-event
já chtěl konzoli primárně na hry, nepotřebuju kinect, nechci koukat na televizi... na mě teda zatím mnohem víc zapůsobil PS4, tedy především herní konzole
další generace konzolí tedy nebude mít nějaký extrémní výkon PS4 1.84Tflop, XO kolem 1.2Tflop (záleží na finální frekvenci) takže z toho plyne, že grafika se sice moc neposune, ale pokud si koupíte nějakou nabušenější 20nm grafiku, tak vám jistě zase pár let v klidu vydrží...
BTW: i přes tu nepohodlnost PC u něj nejspíš zůstanu, hlavně kvuli příchodu VR viz Oculus Rift ,kterej vysokej výkon potřebuje jako sůl, navíc konzole maj obecně hodně velkej input lag, kterej s VR nejde dohromady...
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pon 7. lis 2016, 12:28
od Meridius
Není tu někdo, kdo by mi vysvětlil tento článek
http://diit.cz/clanek/sony-playstation-4-pro-gpu kde se hovoří u PS4 pro o polarisu s prvkama vegy vs tento článek
http://www.theverge.com/2016/10/20/1335 ... r-graphics kde se hovoří o zrcadlení původního GPU s tím, že jde v podstatě o dvě GPU, z nichž jedno lze vypnout z důvodu kompatibility s původní PS4?
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pon 7. lis 2016, 13:08
od del42sa
jde o jedno GPU, v režimu kompatibility ale běží jen polovina jednotek.
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pon 7. lis 2016, 13:24
od Meridius
No to jsi mi to vysvětlil
Článek od noxe je o tom, že jde o polaris s prvky vegy. V tom druhém článku, že prý jde v podstatě o zdvojené původní GPU s vyšší frekvencí, jestlí to chápu správně. S tím, že lze pro kompatibilitu jedno vypnout.
Tak co to je? Polaris nebo "zdvojené" nebo zrcadlově uspořádané původní GPU?
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pon 7. lis 2016, 13:34
od del42sa
není co vysvětlovat, oba články mají pravdu. Je to novější verze Polaris GPU, s 2 x více jednotkami a některými novými featurami, které bude mít VEGA. Bereš to "zrcadlení" až moc dogmaticky.
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pon 7. lis 2016, 14:12
od Meridius
V tom druhém článku se ovšem píše toto....
Instead of using an entirely new GPU, Cerny said the PS4 Pro is using a "double-sized one." In effect, the new console has a second, identical GPU configured next to the original, with a 14 percent boost in frequency to 911MHz, which more than doubles the processing power of the Pro.
Proto se na to ptám....původní GPU nepochybně nebude Polaris..
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pon 7. lis 2016, 14:18
od del42sa
ano to je pravda, ale týká se to pouze shader jednotek nikoliv features.To je nejspíš to, co tě stále plete.
Je to v podstatě Polaris, ale jen co se týká počtu exekučních jednotek. Zároveň má GPU (bez ohledu na dvojnásobný počet SP) nové featury, které původní GPU neumělo, nebo jen v omezené míře. Takže ano je to sice Polaris, ale zároveň toho umí více než desktopová verze Polarisu. (nové features)
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pon 7. lis 2016, 14:19
od CageJ
povodne GPU je HD7850... Teraz cca RX470 aj ked Vega-based
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pon 7. lis 2016, 14:21
od Krteq
CageJ píše:povodne GPU je HD7850...
Nope, je to mix GCN 1.0 prvky GCN 1.1
V PS4 Pro je stále Polaris based GPU ale jsou přidány prvky z Vegy
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pon 7. lis 2016, 14:24
od del42sa
Takhle: bez ohledu na to jaké GPU tam bylo a jaké je tam teď (architektonicky) jde o dvojnásobek původních hodnot. V řežimu kompatibility běží jen polovina jednotek, takže se ze softwarového hlediska "tváří "jako původní GPU...
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pon 7. lis 2016, 14:30
od Meridius
Ale proč to vypínání units řeší v souvislosti s kompatibilitou? Ta architektura jako celek je přece pořád stejná....Přidali tam teda nějaký 1GB buffer....
Mne právě mate ona úvaha o vypínání....to jsem si řekl, že po tom vypnutí půjde v podstatě o starou PS4, s navýšenou frekvencí CPU, nějakými vylepšeními, ale půjde pořád o old PS4, kvůli těm hrám, které nedostanou patch na verzi "PS4 pro".
Moje laická úvaha....Proto mi nejde do hlavy, proč se mluví o kompatibilitě, když je tam teď polaris (vega) a před tím něco jako GCN 1.1.
EDIT: aha, takže softwarově se to tak bude tvářit....no, OK....Jen by mne zajímalo, jak se budou chovat neopatchované hry....zda např. frame dropy zmizí, jako když člověk zupgraduje grafiku.
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pon 7. lis 2016, 14:39
od del42sa
Meridius píše:Ale proč to vypínání units řeší v souvislosti s kompatibilitou? Ta architektura jako celek je přece pořád stejná....Přidali tam teda nějaký 1GB buffer....
Mne právě mate ona úvaha o vypínání....to jsem si řekl, že po tom vypnutí půjde v podstatě o starou PS4, s navýšenou frekvencí CPU, nějakými vylepšeními, ale půjde pořád o old PS4, kvůli těm hrám, které nedostanou patch na verzi "PS4 pro".
Moje laická úvaha....Proto mi nejde do hlavy, proč se mluví o kompatibilitě, když je tam teď polaris (vega) a před tím něco jako GCN 1.1.
Konzole se většinou navrhují pro fixní hardwarovou konfiguraci, protože té je podřízeno vše. Není tedy normálně možné nějak zásadně měnit konfigurace GPU ani CPU během životnosti konzole. Jen tak je zajištěno , že hry pro ně navržené budou bez problémů fungovat po celou dobu životnosti konzole bez ohledu o jak novou nebo starou hru se jedná.
Teď je situace trochu komplikovaná, protože Sony si vymyslelo VR verzi konzole, pro kterou se budou psát verze her extra, opět na míru šité vnitřní konfiguraci harwdare. Pokud však do takové konzole někdo vloží hru, který byla původně napsána pro PS4, tak nastanou problémy. Proto se pro takovou verzi hry musí vnitřní hardware tvářit jako by šlo o původní HW.
už nevím jak to srozumitelněji napsat ....
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pon 7. lis 2016, 14:49
od CageJ
Chapem co sa pyta, ale tiez mi to pripada ako poriadny nezmysel..
Proste Hra X mohla ist na starej konzole na 30 FPS a na novej 60 FPS.. Davalo by to snad rozum.. Hry vylucne pre verziu Pro by mali "enhanced graphics..."...
1GB RAM je logickym krokom... 2K/4K/VR ma vyrazne vyssie poziadavky na pamat.. Museli teda rychlo GDDR5 uvolnit.
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pon 7. lis 2016, 17:17
od killerek
Vypinaji to, protoze by jinak museli asi u spousty starsich her vydavat patche s podporou PS4 Pro. Treba me napada, ze by se mohla rozbit fyzika navazana na FPS. Buhvi jake dalsi problemy by mohly nastat, kdyz by se hre najednou zahlasil jiny HW nez s jakym pocita.