AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Presne jsem cekal, co tu zase k tomu napises, ikdyz tipoval jsem trochu jiny argumentacni faul, ale vyjde to nastejno. Samozrejme to i zazoomuji a zpomali, aby to v tom YouTube kompresnim bordelu slo dobre videt. V FSR to clovek v realnym pohybu na monitoru uvidi, zvlaste pak uplne chybejici efekty jsou tresnickou na dortu. Tvrzeni, ze si toho "nikdo nevsimne" je samozrejme dost hloupa lez.
- Mafian277198
- Začátečník
- Registrován: 07. čer 2010
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Tady je prostě jasný, že NV to s AI umí a není to jen otázka SW, ale i HW... i když se mi u hraní tenhle směr využívání AI nelíbí...
A kdo ten rozdíl v realtime nevidí, to je asi jako, že stačí přece 13 FPS, že je to pro oko plynulý.
A kdo ten rozdíl v realtime nevidí, to je asi jako, že stačí přece 13 FPS, že je to pro oko plynulý.
- skaven321
- Začátečník
-
- Registrován: 09. zář 2014
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
ved kto kaze DF aby to zverejnovalo v youtube kompresnom bordeli, nech daju na stranke raw video, ale nie. Mi to pride, ako pit kvalitny alkohol z plastoveho kelimku s unisono prikyvovanim od komunity. Ked chcem nieco dokazat, tak dodam dokaz, a nie kompresny bordel.Hladis píše: ↑sob 16. zář 2023, 21:32 Presne jsem cekal, co tu zase k tomu napises, ikdyz tipoval jsem trochu jiny argumentacni faul, ale vyjde to nastejno. Samozrejme to i zazoomuji a zpomali, aby to v tom YouTube kompresnim bordelu slo dobre videt. V FSR to clovek v realnym pohybu na monitoru uvidi, zvlaste pak uplne chybejici efekty jsou tresnickou na dortu. Tvrzeni, ze si toho "nikdo nevsimne" je samozrejme dost hloupa lez.
...a to podvedome podsuvanie ryzen 5 3600 vs i9 12900k (rx6800xt vs rtx4090)..grose im nesmrdia.. uz len preto take stranky su v ignore
a ja to fakt nevidim, bez zoomu som tych duchov nevidel...btw v native sa tie iskricky iskria ako?... ked je pre niekoho toto(ten zoom a spomalenie a najdenie rozdielu) dovod na to dat 200-400€ viac za gpu v danej cenovej kategorii (nehovoriac o 4090tke...na hranie)...to su first world problems, noMafian277198 píše: ↑sob 16. zář 2023, 21:50 A kdo ten rozdíl v realtime nevidí, to je asi jako, že stačí přece 13 FPS, že je to pro oko plynulý.
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, GB2770QSU - Red Eagle
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Ghosting je vidět vždy a všude na to fakt nepotřebuješ zoom. Proč by jej jinak tolik lidí u tolika her rozebíralo huh. A ten jejich shimmering a jinej bordel taktéž. Krom toho ghostingu mi to vše ostatní přijde jako by tam prostě neměli vůbec žádnej denoiser, což je to přes co se NV brání shimmeru a je to i to co tak moc pomáhá u transparentních textur.
- skaven321
- Začátečník
-
- Registrován: 09. zář 2014
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
ja som na skusku zapol FSR2 v jedinej hre, a to The Outer Worlds: spacer choice edition, a nevidel som ziadne artefakty, duchov, shimmering...ked ludia hraju, tak hraju, a nevidia co nieje podstatne
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, GB2770QSU - Red Eagle
- Oxygen_pls
- Nováček
-
- Registrován: 07. zář 2023
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Skaven tu furt shilluje za tien inferiorny upscaller, ktory tromfne este aj TSR od Epicu v UE? Neskutocne aku mentalnu gymnastiku dokazu niektori jedinci prevadzat, len aby si za kazdu cenu ospravedlnili kupu produktu svojej oblubenej znacky a nahodo unepriznali ze v niecom proste moze vyrazne zaostavat
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Promaz nadavek a nicneprinasejicici hadky
Obecne starsi verze DLSS nijak oslnivy nebyly, ale jsme uz jinde. Tedy pokud chce nekdo neco tvrdit o kvalite, tak at prinese jasny dukaz, nejlip ve videu v pohybu s kvalitativnimi rozdily. Zatim v podrobnych rozborech chovani FSR vs DLSS, predevsim u novych her a s aktualnimi verzemi upscaleru, FSR vychazi hlavne v pohybu hur. Ostatne pokud by FSR bylo tak skvele, tak by statisice lidi nestahovalo DLSS mody do her, kde je jen FSR a bylo by s FSR happy. Evidentne neni, o cemz svedci i tenhle humbuk okolo udajne blokace.
V nekterych hrach jako Uncharted byl u DLSS bug se sharpeningem, ktery resila pozdejsi verze DLSS https://steamcommunity.com/app/1659420/ ... 783240901/ https://www.reddit.com/r/nvidia/comment ... bles_dlss/
Obecne starsi verze DLSS nijak oslnivy nebyly, ale jsme uz jinde. Tedy pokud chce nekdo neco tvrdit o kvalite, tak at prinese jasny dukaz, nejlip ve videu v pohybu s kvalitativnimi rozdily. Zatim v podrobnych rozborech chovani FSR vs DLSS, predevsim u novych her a s aktualnimi verzemi upscaleru, FSR vychazi hlavne v pohybu hur. Ostatne pokud by FSR bylo tak skvele, tak by statisice lidi nestahovalo DLSS mody do her, kde je jen FSR a bylo by s FSR happy. Evidentne neni, o cemz svedci i tenhle humbuk okolo udajne blokace.
- jctrnacty
- Začátečník
-
- Registrován: 21. úno 2009
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Tak pridam taky trochu do mlyna, fsr ma do dokonalosti jeste trochu daleko ,ale casem se to jiste zlepsi. konkretne MSFS ghostuji okraje letadla pri vzletu, potom to nejakym zazrakem zmizi.
_________________
Ryzen 5800X3D, Dark rock 4, Msi Prestige creation X570, Asrock RX 6800 XT, 32GB 3600MHz CL16, Fractal Design Define C, Seasonic focus gold+ 650W, Samsung EVO 970 2TB, X52 Pro, WMR HP Reverb G1, 32" BenQ EW3280U 4K
Ryzen 5800X3D, Dark rock 4, Msi Prestige creation X570, Asrock RX 6800 XT, 32GB 3600MHz CL16, Fractal Design Define C, Seasonic focus gold+ 650W, Samsung EVO 970 2TB, X52 Pro, WMR HP Reverb G1, 32" BenQ EW3280U 4K
- Sasakr
- Začátečník
- Registrován: 02. bře 2010
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Na konci každého jejich videa máš informaci, jak se dostat k jejich obsahu v plné kvalitě.skaven321 píše: ↑ned 17. zář 2023, 01:31ved kto kaze DF aby to zverejnovalo v youtube kompresnom bordeli, nech daju na stranke raw video, ale nie. Mi to pride, ako pit kvalitny alkohol z plastoveho kelimku s unisono prikyvovanim od komunity. Ked chcem nieco dokazat, tak dodam dokaz, a nie kompresny bordel.
Wtf? 3600 je tam zcela správně jako zástupce mainstream CPU, 12900 jako zástupce highendu. Nikdy to nemělo sloužit jako srovnání těch dvou.
Jinak k tématu - ráno jsem viděl na kanálu Ancient gameplays informaci, že přes modnutý drivery Amernimez jde zprovoznit HyprX na RDNA1, Polaris i Vega grafikách. Což doufám znamená, že RSR půjde poprvé zprovoznit i na Polarisu a Veze. Dosud to nešlo (byť mi nikdo nenamluví, že tomu technicky něco bránilo).
- skaven321
- Začátečník
-
- Registrován: 09. zář 2014
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
https://videocardz.com/newz/assassins-c ... lss-or-fsr
Intel zaplatil Ubisoftu, Intel blokuje nvidiu a DLSS, podme na 3 strany lyncovat Intel
Intel zaplatil Ubisoftu, Intel blokuje nvidiu a DLSS, podme na 3 strany lyncovat Intel
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, GB2770QSU - Red Eagle
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
DF taky u mě půjde brzo do ignore.Vetsina jejich videí je prachsprosta reklama na nVidia.Hlavne ten šašek Alex batalia nebo jak se jmenuje(ten co dělá PC kontent) by se měl sebrat a odejít dělat do nVidie páč to s neutrální novinařinou nemá nic společného.Rozborky konzoli jsou ale v pohodě.
Jinak Fsr vs dlss-zalezi na rozlišení.Predpokladam, že většina co brečí nad absenci dlss hraje v 1080p a tam je dlss lepší.Ve 4k je to vyrovnané a clověk si rozdílu ani nevšimne pokud se nezastaví a nezacne delat screenshoty a zoomovat.
Jinak Fsr vs dlss-zalezi na rozlišení.Predpokladam, že většina co brečí nad absenci dlss hraje v 1080p a tam je dlss lepší.Ve 4k je to vyrovnané a clověk si rozdílu ani nevšimne pokud se nezastaví a nezacne delat screenshoty a zoomovat.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Jasně Heade, určitě si nevšimne toho ghostingu, static ditheringu, shimmeru, atd, atd. A jak se ti vlastně na 4K hraje s 6800XT za mě na tohle prostě neměla.
- TankGeorge
- Začátečník
-
- Registrován: 14. čer 2011
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Příští týden vychází datadisk do Cyberpunku, kde se má předvést DLSS "3.5". V tématu čistě o DLSS je odkaz na dlouhatánské DF video, kde se baví ten prachsprostý Batalia s lidma z nVidie a developerem z CDPR. Krom hromady super zajímavých informací je tam krásně vidět, že je to primárně ruka developera, co nás všechny tahá za šulíny.
Developer trotl, který neudělá ani funkční myš v menu hry portlé na PC, se prostě vůbec nezabývá existencí nějakých upscalerů, dokud mu nějaký sponzor neřekne, že tam má dát FSR/DLSS. Normální developer, který chce optimalizovat svojí hru, tam dá maximum možností pro maximum lidí. Takže ultrazelený Cyberpunk nabídne všechna konkurenční řešení.
Každopádně až uvidím ten Ray Reconstruction naživo, tak budu dělat závěry. Zatím to teda vypadá, že někteří DLSS navěky zatratí, protože nic nevidí, neslyší... zato vidí podlé podprahové srovnávání Ryzen 3600 vs Core 12900 /sigh. Zeleným nezbývá příští týden nic jiného, než vytáhnout dostatek ubrousků a nějaké video s Hittlerem, jak čeká na FSR3, který udělá všechna ta dýeleseseses naprosto zbytečnými =D
/popcorn
Developer trotl, který neudělá ani funkční myš v menu hry portlé na PC, se prostě vůbec nezabývá existencí nějakých upscalerů, dokud mu nějaký sponzor neřekne, že tam má dát FSR/DLSS. Normální developer, který chce optimalizovat svojí hru, tam dá maximum možností pro maximum lidí. Takže ultrazelený Cyberpunk nabídne všechna konkurenční řešení.
Každopádně až uvidím ten Ray Reconstruction naživo, tak budu dělat závěry. Zatím to teda vypadá, že někteří DLSS navěky zatratí, protože nic nevidí, neslyší... zato vidí podlé podprahové srovnávání Ryzen 3600 vs Core 12900 /sigh. Zeleným nezbývá příští týden nic jiného, než vytáhnout dostatek ubrousků a nějaké video s Hittlerem, jak čeká na FSR3, který udělá všechna ta dýeleseseses naprosto zbytečnými =D
/popcorn
Ryzen 7800X3D + Kingston 2x32GB 6000/36 + RTX 4090 sociální Gainward + ROG B650E-E
LG OLED CX 55" + Fractal Design Define S2
LG OLED CX 55" + Fractal Design Define S2
- Delarge
- Začátečník
- Registrován: 15. črc 2004
- Bydliště: Korova Milk Bar
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
DLSS 3.5 s Ray Reconstruction by mělo být dostupný už v zítřejším patchi 2.0. Ten všudypřítomnej šum v RT Overdrive byl hroznej a za mě to líp vypadá čistší s ultra/psycho RT. Pokud tohle RR pořeší a podle všeho by to právě řešit měl, tak to bude zase posun jak blázen.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
- Sasakr
- Začátečník
- Registrován: 02. bře 2010
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Wtf? Koukáme všichni na to samé? DF mi přijde zcela neutrální. Viz třeba teď recenze nových Radeonů. Pokud AMD v něčem zaostává, no tak to prostě vypíchnou. Zase proti tomu řeknou, že je třeba lepší cena nebo něco. A to říkám jako mírný AMD fanboy.HEAD píše: ↑stř 20. zář 2023, 16:13 DF taky u mě půjde brzo do ignore.Vetsina jejich videí je prachsprosta reklama na nVidia.Hlavne ten šašek Alex batalia nebo jak se jmenuje(ten co dělá PC kontent) by se měl sebrat a odejít dělat do nVidie páč to s neutrální novinařinou nemá nic společného.Rozborky konzoli jsou ale v pohodě.
Jinak Fsr vs dlss-zalezi na rozlišení.Predpokladam, že většina co brečí nad absenci dlss hraje v 1080p a tam je dlss lepší.Ve 4k je to vyrovnané a clověk si rozdílu ani nevšimne pokud se nezastaví a nezacne delat screenshoty a zoomovat.
K tomu RR, mě dost šoklo, když chlápek z Nvidie řekl, že na tom dělali od půlky roku 2020. A za 3 roky to jde ven. Jestli AMD na něčem takovém ani nezačalo, tak budou mít monstrózní skluz. Protože podle těch promo videí to zatím vypadá fakt dobře.
- TankGeorge
- Začátečník
-
- Registrován: 14. čer 2011
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Ještě je vtipný, jak se tam baví o modování DLSS do her, kde není implementované. DLSS Ježíš (Brian Catanzaro) se diví, že to tak dobře funguje, protože to podle něj chce zásah ze strany developerů do rendereru hry. Zmiňuje nutnost použít DLSS před použitím postfx sraček typu DoF. To jen potvrzuje diletanství developerů, kde DLSS ghostuje, nebo je nestabilní kvůli tomu, že v podkladu pro supersampling už je bordel ze sharpeningu bluru atp.
U ray reconstruction už bude fine-tuning na míru hře naprosto nutný (ale uvidíme x)). Vtipný je na tom to, že zmínil zlepšení dokumentace, podle které se můžou modeři a developeři řídit... takže asi tak ke zlé uzavřené nVidii. Nebojí se říct, že DLSS 1 byla vazelína nebo si rejpnout do Starfailedu, když se naráželo na to, že DLSS se zneužije pro horší optimalizaci her. Za mě dost rozdílná komunikace oproti prodavačům hrnců z červeného tábora.
Hladis// Promaz OT konspiracniho blabolu.
U ray reconstruction už bude fine-tuning na míru hře naprosto nutný (ale uvidíme x)). Vtipný je na tom to, že zmínil zlepšení dokumentace, podle které se můžou modeři a developeři řídit... takže asi tak ke zlé uzavřené nVidii. Nebojí se říct, že DLSS 1 byla vazelína nebo si rejpnout do Starfailedu, když se naráželo na to, že DLSS se zneužije pro horší optimalizaci her. Za mě dost rozdílná komunikace oproti prodavačům hrnců z červeného tábora.
Hladis// Promaz OT konspiracniho blabolu.
Ryzen 7800X3D + Kingston 2x32GB 6000/36 + RTX 4090 sociální Gainward + ROG B650E-E
LG OLED CX 55" + Fractal Design Define S2
LG OLED CX 55" + Fractal Design Define S2
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
vtipný je, že kloudná dokumentace je základ, ne nějaký bonus a už vůbec to nelze srovnávat s otevřeným zdrojovým kódemTankGeorge píše: ↑čtv 21. zář 2023, 16:14Vtipný je na tom to, že zmínil zlepšení dokumentace, podle které se můžou modeři a developeři řídit... takže asi tak ke zlé uzavřené nVidii.
- satik
- Začátečník
- Registrován: 03. črc 2015
- Bydliště: Jilemnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Dokumentace je sice základ, ale je naprosto běžný, že buď chybí, není aktualizovaná nebo má obecně hromadu chyb
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Proto píšu kloudná
Hladis// Promaz OT
Hladis// Promaz OT
- Oxygen_pls
- Nováček
-
- Registrován: 07. zář 2023
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Akurat ze Ubisoft sa uz vyjadril, ze novy AC bude vydany aj s podporou DLSS a FSR. Takze skus znovu, zas ti to nevyslo ty klaunskaven321 píše: ↑stř 20. zář 2023, 09:54 https://videocardz.com/newz/assassins-c ... lss-or-fsr
Intel zaplatil Ubisoftu, Intel blokuje nvidiu a DLSS, podme na 3 strany lyncovat Intel