Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5/6xxx

Cokoli se týká koupě nové grafiky, upgradu starší či porovnání různých typů.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO

Odpovědět
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5xxx

Příspěvek od Ache »

sam_217 píše:Pěkně odfiltrovaný Ache ta podlaha tý věže, bylo by fajn kdybys ještě vyfoti jak to samý místo filtruje HD5870 to by mě docela dost zajímalo...
No uvidíme na HEADA, jestli i toho všimne a vyfotí to tak, aby to bylo co nejvíce vidět, a nebo bude hledat polohu, ze které to na screenu bude vidět nejméně. - To je pro něj takový test dokázat že není Fanatik, protože na tomhel plechu si toho všimne i slepý.
Detaily jsou samozřejmě VERY HIGH, DX10, bez hacků POM (na plechu POM není). Já tam toho Radeona teď strkat nechci. Až o víkendu to vezmu rovnou i s reinstalací systému.

EDIT: jinak tedy co lze vyčíst z téhle krásné porovnávačky na HARDOCP:
http://extrahardware.cnews.cz/files/ima ... _6622h.png

HD5870 - nejlepší AF filtrace, bez úhlové optimalizace, ale se znatelnými přechody ve filtraci na textuře - způsobí to co vidíte v Trackmanii nebo v UT3 nebo v DOOMovi, a za chvíli v Crysisu...
EDIT: obraz se může zdát místy trochu rozmazanější (třeba oblivion screeny od Mirka v recenzi), ale zase nenarazíme tolik na shimmering.

GTX285 - slušná filtrace, ale zanechává drobné fragmenty - způsobí v pohybu mírný shimmering. Drobná úhlová optimalizace - v praxi neleze poznat. Trilineární optimalizace - na obraz také vliv z 99,999999999% nemá, a lze ji deaktivovat v NV driveru! A hlavně naproto plynulý přechod filtrace.

HD4890 - Hodně slabá filtrace, zanechává hodně fragmentů - na texturách v pohybu bude více znatelný shimering než na GTX285 nebo HD5870. Trilineární optimalizace - jako u NV, ale nelze jí deaktivovat. Úhlová optimalizace do čtverce - sice to vypadá hůř než GTX285, ale z vlastní zkušenosti jsem si ničeho nevšiml. A přechody na filtraci jsou plynulý až na ten začátek. Z vlastní zkušenosti vím, že jsem si toho ani v Trackmanii nevšiml.
Naposledy upravil(a) Ache dne čtv 13. kvě 2010, 20:52, celkem upraveno 2 x.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5xxx

Příspěvek od sam_217 »

Ache píše:
sam_217 píše:Pěkně odfiltrovaný Ache ta podlaha tý věže, bylo by fajn kdybys ještě vyfoti jak to samý místo filtruje HD5870 to by mě docela dost zajímalo...
No uvidíme na HEADA, jestli i toho všimne a vyfotí to tak, aby to bylo co nejvíce vidět, a nebo bude hledat polohu, ze které to na screenu bude vidět nejméně. - To je pro něj takový test dokázat že není Fanatik, protože na tomhel plechu si toho všimne i slepý.
Detaily jsou samozřejmě VERY HIGH, DX10, bez hacků POM (na plechu POM není). Já tam toho Radeona teď strkat nechci. Až o víkendu to vezmu rovnou i s reinstalací systému.
HEADe, vyfoť to na stejnym místě :lol: mapa Onslaught odstřelovací věže, popřípadě tábor na cestě k archeologickým vykopávkám...
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // Sapphire RX 6800 XT Nitro+ SE // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5xxx

Příspěvek od Ache »

sam_217 píše:HEADe, vyfoť to na stejnym místě :lol: mapa Onslaught odstřelovací věže, popřípadě tábor na cestě k archeologickým vykopávkám...
Ten tábor doporučuju - je to večer, je tam větší kontrast - na screenu to jasně bude vidět. Na Onslaughtu jen v pohybu, na screenu skoro neznatelně. Jako v crysisu je víc míst kde to lze pozorovat, ale tohle je vidět krásně i na screenu.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5xxx

Příspěvek od HEAD »

Jak to mam asi vyfotit, kdyz sem nikdo nedal save? :)
CPU-Ryzen 9700X, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5xxx

Příspěvek od Ache »

AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5xxx

Příspěvek od HEAD »

Tak na tom plechu nefunguje af vubec :D
Nerek bych, ze je to optimalizace-proste bug.
Clovek si toho ani nevsimne, pokud si nelehne a nezacne to zkoumat.
Obrázek
Je to spatny, ale pokud clovek normalne hraje ani si toho nevsimne.
Tohle urcite neni optimalizace, ale bug jako krava...
CPU-Ryzen 9700X, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
michal3d
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 25. úno 2007

Re: Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5xxx

Příspěvek od michal3d »

Ok teda, ospravedlnujem sa vsektym co na tento problem poukazovali :oops:

Je teda zrejme, ze ide o problem vacsieho rozsahu, aj ked u mna by to o kupe vzhladom na sucasnu situaciu na trhu nerozhodovalo a stale povazujem HD5850/HD5870 za najvyhodnejsie karty v ich cenovom segmente, nicmene chapem, ze to u niekoho moze hrat vyznamnu rolu pri vybere. Osobne si ale nemyslim, ze by to bola "optimalizacia", na to mi prijde potencialny vykonovy narast moc maly v porovnani ku kvalite obrazu, ktora je jasne prekazatelna. Na co by davali do HD5xxx takyto AF, keby tam mohli dat ten z HD4xxx a vykon by bol mozno este lepsi a nikto by nemal namietky ku kvalite. Toto bude asi naozaj bug, otazka je ci opravitelny alebo nie. Som zvedavy ako sa k tomuto ATi postavi...
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5xxx

Příspěvek od Ache »

HEAD píše: Je to spatny, ale pokud clovek normalne hraje ani si toho nevsimne.
Tohle urcite neni optimalizace, ale bug jako krava...
Jenže... když je holt člověk všímavější tak ho to ruší i při normálním hraní. Jak jsem na to asi přišel? Hrál jsem trackmanii a koukam, že něco není ok :-) (tam sice pomůže motion blur, ale ten opravdový hráči nepoužívají - je to pak nehratelný - obraz je jedna velká šmouha)

A ono to ti to tam funguje (trilinear je mnohem rozmazanější, ale bez bugu - si to ještě zkus! Vypni AF!), ale všimni si že ta textura je "rozmazanější" než na nvidii = víc odfiltrovaná, ale mezi oběma stupni filtrace není plynulý přechod, ale ostrý přechod - vidět je na tom screenu dobře.

Bug, nebo optimalizace? Není to jedno? Já pouze upozornil na horší filtraci v některých případech ;-) Ale když se o tom nemluví, tak ten bug nebude opraven, a to je škoda ne? Jinak by ta filtrace byla dokonalá. Spoustě lidí to nevadí, ale pár lidí to naštve (třeba mě, Zenitha, Butch3ra, a jistě spostu daších lidí, kteří se nesvěřili).

Každopádně Crysis je další hra jak vidíš kde to je možný vidět i na screenu (i když né tak silně).
Tak co si dáme dále? Ve které hře se ještě vyskytují textury s lesklým povrchem (specular mapou) s výrazným vzorkem? Na tom je to nejvíc vidět ;-)

Jak říkám, vůbec nezáleží na hře! Naimportuje si tuhle texturu, včetně tý bump-mapy a specularu do WoWka a máte to tam taky. Takže je fakt jedno zda je hra novinka, nebo 10let stará. AF tester to na tom checkerboardu ukazuje že je to i na obyčejné textuře bez dalšího shadingu.
Mimochodem, na ten checkerboard přišel NO-X, ten screenshot z HARDOCP mi poslal on. Já si do té doby myslel, že to je chyba na specular mapě - na nich je to vidět nejvíc, ale ono je to obecně na všech texturách. jen je to na nich spíš vidět v pohybu, kdežto na textuře se specularem je to možný vidět i krásně na screenshotu.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5xxx

Příspěvek od Ache »

michal3d píše: Som zvedavy ako sa k tomuto ATi postavi...
Nijak, jak se někdo ozve - musí bojovat jako já a dokazovat, že má pravdu, a ještě aby poslouchal pitomý narážky typu: "Trackmania je stará DX9 hra...." jako by ostatní hry včetně METRA 2033 nebyly DX9! s naroubovaným DX10 nebo DX11. :roll:
Jediný kdo jim může víc zatopit je Nvidia, ta na to sice taky upozornila, ale výsledek zatím je 0. Normálním BFU je to jedno.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5xxx

Příspěvek od sam_217 »

Hm je to zvláštní, jako by ta textura špatně odrážela zdroj světla - a hlavně takový ty rovný úseky, kde je to světlo jakoby useklý a na druhý straně textury je tma...docela se divim ale že to není podle kruhu - vždyť v AF testeru je kruh, zatimco na HEADově screenshotu se to jeví jako část 6ti úhelníku, kde uvnitř něj podlaha odráží světlo a mimo něj je to tmavý...škoda žes to heade nevyfotil ve stejnym pohledu jako Ache, pro dokonalé srovnání...
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // Sapphire RX 6800 XT Nitro+ SE // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5xxx

Příspěvek od Ache »

sam_217 píše:...docela se divim ale že to není podle kruhu - vždyť v AF testeru je kruh, zatimco na HEADově screenshotu se to jeví jako část 6ti úhelníku...
Jo to je věc co mě celkem překvapila, důvod neznámý - trochu to ovlivňuje Catalyst AI (proto se já spíš přikláním k optimalizaci), ale pozoroval jsem to nejen v Crysisu, ale třeba i v GTA4 když napršelo na silnici a objevil se tam díky tomu ten bug také velice viditelně.
Jinak stejný pohled udělat nemohl, poslal sem save s jiným pohledem :-), a navíc měl hledat nejhorší situaci, a né dělat stejný screen (na nvidii nepoznám která situace je na ati nejhorší). Což se super, že to udělal. Tohle je vidět krásně.

Ten rozdíl v odlesku NV vs. ATi někoho může zarazit, ale jediný důvod je, že za tou ostrou hranou je ta textura rozmazanější (víc odfiltrovaná) = specular se chová jinak. Prostě na NV je to filtrováno plynule i ostřeji (zde je to trochu víc poznat než v tom Serious Samovi - s ním jsem si fakt naběhl). Proto řikam: podle mých zkušeností GTX470 filtruje textury lépe, při stejném stupni AF působí ostřeji, a nezle na nich za žádných okolností pozorovat podobné defekty. Shimmering je na GTX470 také minimální a i s tímhle plechem si poradí obstojně. Rozhodně vás bude míň rušit shimmering, než tyhle ostré přechody.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5xxx

Příspěvek od DOC_ZENITH »

HEAD píše:Tak na tom plechu nefunguje af vubec :D
Nerek bych, ze je to optimalizace-proste bug.
Clovek si toho ani nevsimne, pokud si nelehne a nezacne to zkoumat.
Obrázek
Je to spatny, ale pokud clovek normalne hraje ani si toho nevsimne.
Tohle urcite neni optimalizace, ale bug jako krava...
Jo je to bug, ale v TMU R8xx ne v driverech nebo hře, AF = na bumpmapy jde automaticky binilear, když vypneš AF a dáš globálně trinilear jak říká Ache, bude to odfiltrovaný plynule.

Tohle + ostrost textur za tou první mip-mapou (celková i u jinejch textur ala screen z toho serious sama pár stránek dál) je to o co tu celou dobu kráčí.

Taky si myslim že se k tomu ATI nepostaví niak. Stejně jako se k tomu NV nestavěla v době G70, stejně jako NV kdysi v roce 2005 po vadání 7x.xx řady driverů se nikdy nepřiznala k probémům nforce 3 VS NV40 které tento driver a novější po něm způsobovaly.

Stejně jako ATI nikdy veřejně nepřiznalo že všechny R6xx čipy (Radeony HD 2900 3800 atd) maj nefunkční AA a vše se tam musí dělat přes shader resolve. Atd. Toto alespoň kdesi uniko z jisté osobní diskuze s někým z ATI, ale až v době co byly out Radeony 4870 co měly toto fixnuté. ATI se k tomu přizná až bude mít na trhu náhradu. Kdyby to udělali teď byť jen polooficiální cestou, strašně by si tím poškodili prodeje, i kdyby se jen vyjádřili že je to blaf a nic takového neni, tak pár magazínů by to hned otestovalo, zjistilo že je a Radeony 58xx by ztratily hodně ze svojí prestiže, nejde tam už takhle TRAA (opět opakuji jaktože se tím sakra nikdo nezabývá) a celkovej AF filtr má binilearní optimalizace který nelze vypnout.
godlike
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Registrován: 30. čer 2004

Re: Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5xxx

Příspěvek od godlike »

M.Jahoda na EH napsal.
Jedna kaňka na vysvědčení ATI/AMD ale zůstává: „optimalizace“ výkonu na úkor kvality obrazu a vzhledem k tomu, že zatím nedošlo k vysvětlení a vše je maskováno pod Catalyst AI, začneme možná pomalu používat pojem cheatování. Poslední, po asi deseti dnech mlčení a mé následné další urgenci získáná odpověď AMD totiž zněla takto:
Bruno Murzyn (AMD): I can’t tell you anything more at this time, besides the fact that your feedback has been forwarded.
Jelikož od té doby (29. 4.) zase ticho po pěšině a zřejmě sázení na to, že bezvýznamný křik pár uživatelů a jednoho webu bude přehlédnut a zapomenut, je třeba to přinejmenším připomínat. Jak správně ale poznamenal kolega Lukáš Fiala v diskuzním fóru – není pochopitelné, proč to AMD v současné situaci má zapotřebí. I kdybychom těch řekněme spíše 5–10 % výkonu získaných v některých hrách šizením kvality textur odečetli, stejně v průměru karty vyjdou minimálně hodně konkurenceschopné a podrží si výhody jako nízkou spotřebu.
Mac...
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5xxx

Příspěvek od hnizdo »

michal3d píše:
hnizdo píše: Tak to byl skvely priklad, kdyz:
" It is not a hardware problem, it is not a driver problem, and it is definitely not NVIDIA trying to cheat and boost framerates by diminishing image quality. It is an application bug and the developer is aware of it and working on it."
- to je pekne, ale faktom je, ze pri zapnutom AAA je na HD5870 vsetko v poriadku a na GTX480 je problem, tak neviem ci ta hra detekuje karty (ako jedna nemenovana hra) a prezmenu sa rozhoduje, ze na GTX480 nepusti kvalitny obraz, alebo co...no tak isto aj ta chyba v Trackmanii je mozno problem aplikacie, kto vie...
Nejsem oftalmolog, nepomuzu ti. Pro ty ostatni:
"Apparently this is an app bug. It is visible in AAA mode only on GTX480/470. And in MSAA mode on both GTX480/470 and Radeon 5000 series. 4A Games are working to address this bug. "
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
michal3d
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 25. úno 2007

Re: Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5xxx

Příspěvek od michal3d »

hnizdo píše: "Apparently this is an app bug. It is visible in AAA mode only on GTX480/470. And in MSAA mode on both GTX480/470 and Radeon 5000 series. 4A Games are working to address this bug. "
- ty uz si robis srandu ne? Napisem ti to jasne, potom uz mozno tohoto OT nechas:

Hra v AAA:
+ ATI normalny obraz
- GTX480/470 nekvalitny obraz

Hra v MSAA:
- ATI aj GTX480/470 nekvalitny obraz

Vysledok:
- uzivatelia ktory maju ATI HD5xxx si mozu tu hru plnohodnotne zahrat aspon v AAA, kdezto ty co maju GTX480/470 maju nekvalitny obraz aj v AAA aj v MSAA...
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5xxx

Příspěvek od Ache »

michal3d píše: Vysledok:
- uzivatelia ktory maju ATI HD5xxx si mozu tu hru plnohodnotne zahrat aspon v AAA, kdezto ty co maju GTX480/470 maju nekvalitny obraz aj v AAA aj v MSAA...
Tohle budu muset zkusit, protože myslím, že MSAA vypadalo ok (ale možná to bylo na Atině). Navíc to rozmazání nevypdá nějak špatně - dělá to ten samej efekt jako ATi MSAA + widetent = na LCD s jemným rastrem to dělá obraz měkčí.

Nicméně MSAA u týhle hry trápit nemusí nikoho, v 1920x1200 v DX11 + tesselace s vyplným DoF (zbytečnej a náročnej efekt) je to na HD5870 i GTX470 naprosto nehralené.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5xxx

Příspěvek od hnizdo »

michal3d píše:
hnizdo píše: "Apparently this is an app bug. It is visible in AAA mode only on GTX480/470. And in MSAA mode on both GTX480/470 and Radeon 5000 series. 4A Games are working to address this bug. "
- ty uz si robis srandu ne? Napisem ti to jasne, potom uz mozno tohoto OT nechas:


- uzivatelia ktory maju ATI HD5xxx si mozu tu hru plnohodnotne zahrat aspon v AAA, kdezto ty co maju GTX480/470 maju nekvalitny obraz aj v AAA aj v MSAA...
Cemu nerozumis na "je to bug enginu, problem neni na strane ani ATI, ani nvidie, ale na strane autoru hry"?

Uz s tim prestan, nebavime se tu o zavadach her, ale problemu s filtraci na strane ATI/Nvidie. Jsi offtopic.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5xxx

Příspěvek od sam_217 »

Hm, zajímalo by mě Ache výkon GTX470 v crysis jak je to s tim AF - tys porovnával výkon HD5870/GTX470 bez AF? nebo s AF? a jestli s AF, tak v serious samovi bylo ajsně vidět, že GTX470 má při kvalitnim filteringu asi o 15-20FPS míň než HD5870, ale po zapnutí optimalizací se vyšplhala na stejný FPS jako HD5870 se stejnou kvalitou - jak je to u crysis?
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // Sapphire RX 6800 XT Nitro+ SE // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5xxx

Příspěvek od Ache »

Co se týče toho metra, tak opravdu při 4xMSAA je obraz mírně mázlejší, ale nedá se říct že by to bylo špatně - vypadá to dobře, navíc je to stejně mázlé i na ATi. Co mě spíš zarazilo jsou paměťové nároky! při 4x MSAA hra vyřeže o 300MB víc (ukazatel vytížení VRAM je v pravo nahoře)!:
4xMSAA: http://www.abload.de/img/metro2033-msaalvk4.jpg
AAA: http://www.abload.de/img/metro2033-aaabm82.jpg

Myslím, že "rozmazání" metra je v porovnání globálního šizení filtrování u ATi celkem zanedbatelná chybička (navíc je to chyba hry), nebýt screenů, tak si ani nevšimnu, že s MSAA je to mírně mázlejší. :-)
Takže kecy o tom, že si na Ati s MSAA zahrajete a na Nvidii nikoliv nechápu :roll: Díky vysokým nárokům si no nezahrajete ani na jednom :razz: :razz: :razz:

A téma se jmenuje Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5xxx, tak se toho držte, aby zase nedošlo k vydělení tématu.
sam_217 píše:Hm, zajímalo by mě Ache výkon GTX470 v crysis jak je to s tim AF - tys porovnával výkon HD5870/GTX470 bez AF? nebo s AF? a jestli s AF, tak v serious samovi bylo ajsně vidět, že GTX470 má při kvalitnim filteringu asi o 15-20FPS míň než HD5870, ale po zapnutí optimalizací se vyšplhala na stejný FPS jako HD5870 se stejnou kvalitou - jak je to u crysis?
Hele, mě už ten crysis pomálu leze krkem :-) Já si spíš řikam, že na NV můžu nastavit i nižší stupeň AF, neboť na tom plechu je na Ati ta textura v dálce mázlejší, takže ostrostí tomu bude podobný 4-8xAF na NV. :)
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5xxx

Příspěvek od sam_217 »

To jo, ale mě zajímal výkon - kolik FPS avg ti dá GTX470 v crysis na to 8xAF? Jestli že je to kvalitou stejný jak 16xAF na HD5870 a má v tomhle nastavení výkon stejnej jako HD5870, tak to je si myslim, docela zásadní informace ne? V praxi by to znamenalo že výkon GTX470 = HD5870...
Naposledy upravil(a) sam_217 dne sob 30. lis 2013, 20:25, celkem upraveno 1 x.
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // Sapphire RX 6800 XT Nitro+ SE // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
Odpovědět

Zpět na „Rady s nákupem a porovnání“