GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- Meridius
- Středně pokročilý
-
- Registrován: 16. říj 2004
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Vyšly nějaké recenze a údajně se i podtaktovává v neopatchovaných hrách na původních 800 MHz...z mého pohledu docela zklamání, že nedokáže těžit ani ze zvýšené frekvence GPU. Prostě...není patch, máte starou ps4. Zlaté PC...
Acer Nitro 5 (NH.Q6ZEC.004) - AMD Ryzen 5 3550H (2,1 GHz, TB až 3,7 GHz) | 8 GB RAM DDR4 | 512 GB SSD | NVIDIA GeForce GTX 1650 4GB GDDR5
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Já nevím co furt řešíš, je to konzole nikoliv PC a funguje v takovém režimu pro jaký byla navržena. Pokud chceš průběžně upgradovat grafický výkon kup si počítač.
Jestli sis myslel, že si koupíš novou VR konzoli od Sony a staré hry pro PS4 ti pojednou na dvojnásobných fps tak seš naivní.....
Jestli sis myslel, že si koupíš novou VR konzoli od Sony a staré hry pro PS4 ti pojednou na dvojnásobných fps tak seš naivní.....
Naposledy upravil(a) del42sa dne úte 8. lis 2016, 09:48, celkem upraveno 1 x.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- killerek
- Začátečník
-
- Registrován: 09. pro 2003
- Bydliště: Praha
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Naopak je to nutnost z duvodu udrzeni kompatibility se starsima hrama. PC hry jsou programovane precejenom jinak a ty jiz pocitaji z ruzne vykonym HW.
- Meridius
- Středně pokročilý
-
- Registrován: 16. říj 2004
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
To del42sa: nechápu proč tak útočně.
Ano, čekal jsem, že se to projeví u starších her (těch s odemčeným frameratem) navýšením snímkovací frekvence. Nechápu, co je na tom naivního....
Viz např. xbox one vs xbox one s...http://www.cnews.cz/xbox-one-s-ma-vyssi ... ocesu-tsmc
Naproti tomu zde http://www.eurogamer.net/articles/digit ... pro-review dokonce stejná hra....údajně žádný nárůst...
Ano, čekal jsem, že se to projeví u starších her (těch s odemčeným frameratem) navýšením snímkovací frekvence. Nechápu, co je na tom naivního....
Viz např. xbox one vs xbox one s...http://www.cnews.cz/xbox-one-s-ma-vyssi ... ocesu-tsmc
Naproti tomu zde http://www.eurogamer.net/articles/digit ... pro-review dokonce stejná hra....údajně žádný nárůst...
Acer Nitro 5 (NH.Q6ZEC.004) - AMD Ryzen 5 3550H (2,1 GHz, TB až 3,7 GHz) | 8 GB RAM DDR4 | 512 GB SSD | NVIDIA GeForce GTX 1650 4GB GDDR5
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
nikdo na tebe neútočí, takže klídek. Ty pořád nedokážeš pochopit jednu věc. Oháníš se tady Xboxem, ale ten má stále stejný hardware, jediný co se liší je takt GPU, který je pár procent vyšší. (výrobní proces teď neřeším) Ze softwarového hlediska i je to pro hry tentýž HW, jako u původního Xboxu. To navýšení bylo navíc v podstatě vynucené, protože Xbox výkonem za PS4 zaostával.
U PS4 VR je ale úplně nové GPU, které má navíc nové featury, nová je i DDR3 dodatečná operační paměť, atd. Není to tedy stejná situace jako u Xbox One/Xbox One S, je to naopak něco zcela jiného. To znamená, že i hry jsou psané zcela na tělo nové konzole a zároveň musí být zachována kompatibilita pro uživatele, kteře se rozhodli ponechat si nadále původní konzoli PS4. Hra musí mít v sobě tedy i optimalizace pro původní PS4, tak aby i uživatelé původní PS4 nepřišli zkrátka a mohli si hru zahrát. Samozřejmě v nižším rozlišení a s nižším výkonem.
Sony se tak rozhodla, protože chtěli zachovat kompatibilitu obou verzí konzole PS4 i za cenu více práce pro vývojáře. (dvojí render path a optimalizace) Je to mimo jiné i proto, že nová konzole tentokrát nenahrazuje tu původní, ale budou co-existovat společně.
Nevím jak to bude řešit Mrkvosoft: je možné že hry pro Scorpio budou exlusivní a nebo bude vedle toho existovat obyč verze pro Xbone... nevím. Možná zvolí podobnou politiku jako Sony. Tak jako tak je to pro vývojáře her práce navíc.
Pláčeš tedy na špatném hrobě.
U PS4 VR je ale úplně nové GPU, které má navíc nové featury, nová je i DDR3 dodatečná operační paměť, atd. Není to tedy stejná situace jako u Xbox One/Xbox One S, je to naopak něco zcela jiného. To znamená, že i hry jsou psané zcela na tělo nové konzole a zároveň musí být zachována kompatibilita pro uživatele, kteře se rozhodli ponechat si nadále původní konzoli PS4. Hra musí mít v sobě tedy i optimalizace pro původní PS4, tak aby i uživatelé původní PS4 nepřišli zkrátka a mohli si hru zahrát. Samozřejmě v nižším rozlišení a s nižším výkonem.
Sony se tak rozhodla, protože chtěli zachovat kompatibilitu obou verzí konzole PS4 i za cenu více práce pro vývojáře. (dvojí render path a optimalizace) Je to mimo jiné i proto, že nová konzole tentokrát nenahrazuje tu původní, ale budou co-existovat společně.
Nevím jak to bude řešit Mrkvosoft: je možné že hry pro Scorpio budou exlusivní a nebo bude vedle toho existovat obyč verze pro Xbone... nevím. Možná zvolí podobnou politiku jako Sony. Tak jako tak je to pro vývojáře her práce navíc.
Pláčeš tedy na špatném hrobě.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
rozebrané vnitřnosti PS4 PRO:
https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/i ... LEJLU.huge
https://www.ifixit.com/Teardown/PlaySta ... down/72946
mimochodem APU (Polaris) je vyrobeno v TSMC na 16nm Fin Fet procesu.
https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/i ... LEJLU.huge
https://www.ifixit.com/Teardown/PlaySta ... down/72946
mimochodem APU (Polaris) je vyrobeno v TSMC na 16nm Fin Fet procesu.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- blekota je boss
- Začátečník
- Registrován: 05. črc 2006
- Bydliště: okolí Hradce Králové
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Project Scorpio tedy další Xbox má být zpětně kompatibilní s Xbox One. Jak bude bude vyřešena emulace 32MB ESRAM? Předpokládám, že už ji Scorpio nebude mít a GDDR maj dost vysoký latence...
- Comby
- Začátečník
-
- Registrován: 06. bře 2009
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Subor Z+:
DigitalFoundry ju už otestoval, GPU v TimeSpy má 3295 bodov vs. KBL-G 3050 bodov. CPU výkon je horší (3GHz), ale je to herná konzola, čiže nie je to až tak dôležité. V BF1 1080pUltra sa pohybuje výkon okolo 60FPS (s jedným dropom na 41FPS), v Destiny2 1080pHigh tiež okolo 60FPS. Má to 2GB VRAM limit.
https://www.youtube.com/watch?v=x0KSJg2sqJM
DigitalFoundry ju už otestoval, GPU v TimeSpy má 3295 bodov vs. KBL-G 3050 bodov. CPU výkon je horší (3GHz), ale je to herná konzola, čiže nie je to až tak dôležité. V BF1 1080pUltra sa pohybuje výkon okolo 60FPS (s jedným dropom na 41FPS), v Destiny2 1080pHigh tiež okolo 60FPS. Má to 2GB VRAM limit.
https://www.youtube.com/watch?v=x0KSJg2sqJM
- blekota je boss
- Začátečník
- Registrován: 05. črc 2006
- Bydliště: okolí Hradce Králové
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Nějaký tipy, jak by mohly vypadat konzole další generace?
Podle mě by se z důvodu nových a drahých výrobních procesů s nejistou výtěžností setkáme s oddělenými menšími čipy(chiplety) namísto nynějších APU. Ostatně Zen 2 je toho ukázkou, kam se AMD ubírá.
Můj odhad, jak by to mohlo vypadat:
CPU chip a GPU chip odděleně vedle sebe (případně při použití ještě HBM stack) položené na aktivním interposeru, kde by byly řadiče, I/O atd. vyráběném na levnějším procesu, který by ale díky velkému obvodu umožňoval použití široké sběrnice 384/512bit
CPU - 8c/16t Zen 2(nebo 3 - záleží na datu vydání) 7nm
GPU - Navi/nextgen výkon 12-15 TFLOP 7nm
MEM - GDDR6 24-32GB (nebo méně pravděpodobně HBM stack u gpu + pool pomalejší DDR paměti)
Podle mě by se z důvodu nových a drahých výrobních procesů s nejistou výtěžností setkáme s oddělenými menšími čipy(chiplety) namísto nynějších APU. Ostatně Zen 2 je toho ukázkou, kam se AMD ubírá.
Můj odhad, jak by to mohlo vypadat:
CPU chip a GPU chip odděleně vedle sebe (případně při použití ještě HBM stack) položené na aktivním interposeru, kde by byly řadiče, I/O atd. vyráběném na levnějším procesu, který by ale díky velkému obvodu umožňoval použití široké sběrnice 384/512bit
CPU - 8c/16t Zen 2(nebo 3 - záleží na datu vydání) 7nm
GPU - Navi/nextgen výkon 12-15 TFLOP 7nm
MEM - GDDR6 24-32GB (nebo méně pravděpodobně HBM stack u gpu + pool pomalejší DDR paměti)
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
DF: 8 Things You Need To Know About Next-Gen Console Leaks
https://www.youtube.com/watch?v=l7UqpH6FLq8
https://www.youtube.com/watch?v=l7UqpH6FLq8
- THANATOS
- Začátečník
-
- Registrován: 14. zář 2009
- Bydliště: Nové Zámky
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
A napadla ta cena takejto konzoly?blekota je boss píše:Nějaký tipy, jak by mohly vypadat konzole další generace?
Podle mě by se z důvodu nových a drahých výrobních procesů s nejistou výtěžností setkáme s oddělenými menšími čipy(chiplety) namísto nynějších APU. Ostatně Zen 2 je toho ukázkou, kam se AMD ubírá.
Můj odhad, jak by to mohlo vypadat:
CPU chip a GPU chip odděleně vedle sebe (případně při použití ještě HBM stack) položené na aktivním interposeru, kde by byly řadiče, I/O atd. vyráběném na levnějším procesu, který by ale díky velkému obvodu umožňoval použití široké sběrnice 384/512bit
CPU - 8c/16t Zen 2(nebo 3 - záleží na datu vydání) 7nm
GPU - Navi/nextgen výkon 12-15 TFLOP 7nm
MEM - GDDR6 24-32GB (nebo méně pravděpodobně HBM stack u gpu + pool pomalejší DDR paměti)
CPU aj GPU by boli dost velke cipy aj napriek 7nm procesu, zodpovedajú Zen 2 a Radeonu 7. K tomu este 24-32GB GDDR6 alebo kombinacia HBM+DDR4.
Výrobné náklady by boli jednoducho vysoké a tým pádom aj predajná cena by výrazne narástla oproti súcasným konzolám.
Lenovo Legion Y540-15IRH CPU: Intel Core i5 9300H GPU: NVIDIA GeForce GTX 1650 4GB RAM: 24GB 2666Mhz Micron SSD: 512GB WDC SN720 + 1TB Crucial MX500
- michal3d
- Začátečník
- Registrován: 25. úno 2007
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Presne tak, preto bude podstatne lepšia volba ZEN CPU s RTX2060 na 7nm, otázka či s RT a TC, podla toho či to budú mať záujem využívať v konzoliach. Minimálne nad RT by asi uvažovať maly, aby nebola nová konzola znovu zastaralá ešte skôr jak sa dostane na pulty obchodov.
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
- THANATOS
- Začátečník
-
- Registrován: 14. zář 2009
- Bydliště: Nové Zámky
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Konzoly budu potrebovat vykon na 4k a 2060 nie je dost dobra na 4K.
Lenovo Legion Y540-15IRH CPU: Intel Core i5 9300H GPU: NVIDIA GeForce GTX 1650 4GB RAM: 24GB 2666Mhz Micron SSD: 512GB WDC SN720 + 1TB Crucial MX500
- michal3d
- Začátečník
- Registrován: 25. úno 2007
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
No s ohľadom na to čím teraz napájajú 4k, tak to je 4k karta jak hrom. Ale tak RTX2060 je vlastne ten istý čip ako 2070, čiže to tam môžu dať rovno konfig 2070, na 7nm možno dosiahnu aj vyššie frekvencie.
Tak ako tak, zmysluplného výkonu v dnešnej dobe (VR, 4k...8k za rohom) podla mňa s APU nedosiahnu a minimálne nie tak aby to malo vôbec zmysel cpať všetko na jeden čip.
A oddelením CPU/GPU sa otvárajú nové možnosti a v súčasnej situácii na trhu by ma naozaj prekvapilo keby ani jeden hráč nesiahne po GPU od NVIDIE. Lebo pokial nemá AMD pod pokličkov na novú konzolu pripravenú zbrusu novú architektúru ktorá rozdrtí to čo má momentálne NVIDIA v ponuke, tak proste ten kto zoberie NVIDIA kartu vyhrá, tam to inak povedať nejde. A MS by mohol rozprávať čo to znamená mať na trhu slabšiu konzolu a Sony taky z dôb PS3 a tak trochu aj teraz s PS4 Pro.
Niekto tu možno bude tvrdiť, že šak NVIDIU takýto biznis nezaujíma a asi to je pravda, len pre NVIDIU to má v súčasnej dobe pridanú hodnotu, ktorá by ju zaujímať mohla. A to spôsob ako presadiť na tvrdo svoje RT a potenciálne aj TC spolu s DLSS. Takže myslím že v súčasnosti sú konzole aj pre NVIDIU daleko atraktívnejšie než tomu bolo v dobách PS4/Xbox One a keď k tomu pridáme že nové konzolu nebudú robené ako PS4/XOne, kde išlo predovšetkým o to zraziť výrobné náklady na minimum lebo sa predopkladal slabý záujem...PS4 Pro/One X ukazuje, že trh si žiadan poriadny výkon a není problém predať aj drahšiu konzolu.
Tak ako tak, zmysluplného výkonu v dnešnej dobe (VR, 4k...8k za rohom) podla mňa s APU nedosiahnu a minimálne nie tak aby to malo vôbec zmysel cpať všetko na jeden čip.
A oddelením CPU/GPU sa otvárajú nové možnosti a v súčasnej situácii na trhu by ma naozaj prekvapilo keby ani jeden hráč nesiahne po GPU od NVIDIE. Lebo pokial nemá AMD pod pokličkov na novú konzolu pripravenú zbrusu novú architektúru ktorá rozdrtí to čo má momentálne NVIDIA v ponuke, tak proste ten kto zoberie NVIDIA kartu vyhrá, tam to inak povedať nejde. A MS by mohol rozprávať čo to znamená mať na trhu slabšiu konzolu a Sony taky z dôb PS3 a tak trochu aj teraz s PS4 Pro.
Niekto tu možno bude tvrdiť, že šak NVIDIU takýto biznis nezaujíma a asi to je pravda, len pre NVIDIU to má v súčasnej dobe pridanú hodnotu, ktorá by ju zaujímať mohla. A to spôsob ako presadiť na tvrdo svoje RT a potenciálne aj TC spolu s DLSS. Takže myslím že v súčasnosti sú konzole aj pre NVIDIU daleko atraktívnejšie než tomu bolo v dobách PS4/Xbox One a keď k tomu pridáme že nové konzolu nebudú robené ako PS4/XOne, kde išlo predovšetkým o to zraziť výrobné náklady na minimum lebo sa predopkladal slabý záujem...PS4 Pro/One X ukazuje, že trh si žiadan poriadny výkon a není problém predať aj drahšiu konzolu.
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
- THANATOS
- Začátečník
-
- Registrován: 14. zář 2009
- Bydliště: Nové Zámky
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Radsej by som videl hypotetický Geforce 1680Ti ako RTX2070.
Ked si porovnas GTX1060 vs GTX1080, tak velkost cipu je 200mm2 vs 314mm2(+57%).
Ak by vyrobili GTX1680Ti, tak by malo mat 10,8 miliardy tranzistorov a velkost 446mm^2, co je velkost GTX1660Ti + 57%.
Tento cip by mal prakticky rovnaku velkost ako RTX2070(445mm^2), ale vyssi vykon v klasickom renderingu.
RTX2070: 36 SM; 2304 Cuda; 144 TMU; 64 ROPs; 36 RT; 288 Tensor cores; 256bit GDDR6; 175W TDP
GTX1680Ti: 48 SM(+33%); 3072 Cuda(+33%); 192 TMU(+33%); 64 ROPs; 6144 FP16 jadier; 256bit GDDR6; 180W TDP
Ak by tento cip alebo RTX2070 vyrobili na 7nm, tak by bol stale relativne velky(~271mm^2) pre konzoly podla mojich výpoctov odvodených z Radeon VII.
AMD uvádza pre 7nm proces od TMSC o 25% vyssiu frevenciu pri rovnakej spotrebe alebo o 50% nizsiu spotrebu pri rovnakej frekvencii. Podla mna by urobili nejaky kompromis, 10% vyssie frekvencie a o 1/3 nizsia spotreba, alebo len nizsia spotreba.
Ked si porovnas GTX1060 vs GTX1080, tak velkost cipu je 200mm2 vs 314mm2(+57%).
Ak by vyrobili GTX1680Ti, tak by malo mat 10,8 miliardy tranzistorov a velkost 446mm^2, co je velkost GTX1660Ti + 57%.
Tento cip by mal prakticky rovnaku velkost ako RTX2070(445mm^2), ale vyssi vykon v klasickom renderingu.
RTX2070: 36 SM; 2304 Cuda; 144 TMU; 64 ROPs; 36 RT; 288 Tensor cores; 256bit GDDR6; 175W TDP
GTX1680Ti: 48 SM(+33%); 3072 Cuda(+33%); 192 TMU(+33%); 64 ROPs; 6144 FP16 jadier; 256bit GDDR6; 180W TDP
Ak by tento cip alebo RTX2070 vyrobili na 7nm, tak by bol stale relativne velky(~271mm^2) pre konzoly podla mojich výpoctov odvodených z Radeon VII.
AMD uvádza pre 7nm proces od TMSC o 25% vyssiu frevenciu pri rovnakej spotrebe alebo o 50% nizsiu spotrebu pri rovnakej frekvencii. Podla mna by urobili nejaky kompromis, 10% vyssie frekvencie a o 1/3 nizsia spotreba, alebo len nizsia spotreba.
Lenovo Legion Y540-15IRH CPU: Intel Core i5 9300H GPU: NVIDIA GeForce GTX 1650 4GB RAM: 24GB 2666Mhz Micron SSD: 512GB WDC SN720 + 1TB Crucial MX500
- THANATOS
- Začátečník
-
- Registrován: 14. zář 2009
- Bydliště: Nové Zámky
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Trh pre PS4 Pro a Xbox One X samozrejme existuje, ale ich ceny zacinaju pod 400 eur a zaroven existuju aj podstatne lacnejsie verzie tychto konzol, ktore su tahunom predajov.michal3d píše: Niekto tu možno bude tvrdiť, že šak NVIDIU takýto biznis nezaujíma a asi to je pravda, len pre NVIDIU to má v súčasnej dobe pridanú hodnotu, ktorá by ju zaujímať mohla. A to spôsob ako presadiť na tvrdo svoje RT a potenciálne aj TC spolu s DLSS. Takže myslím že v súčasnosti sú konzole aj pre NVIDIU daleko atraktívnejšie než tomu bolo v dobách PS4/Xbox One a keď k tomu pridáme že nové konzolu nebudú robené ako PS4/XOne, kde išlo predovšetkým o to zraziť výrobné náklady na minimum lebo sa predopkladal slabý záujem...PS4 Pro/One X ukazuje, že trh si žiadan poriadny výkon a není problém predať aj drahšiu konzolu.
Nove konzoly s vykonom napriklad 8c Zenu 2 a RTX2070 by boli velmi vykonne, ale cena by urcite nebola do 400 eur ale vyrazne vyssia, moj odhad minimalne 649-699 eur a to by za takyto hardware bola super cena. Za takuto cenu by si ich kupilo podstatne menej potencialnych kupcov ako napriklad sucasne najdrahsie konzoly, hoci absolutny vykon a pomer vykon/cena by sa drasticky zvysil v prospech novych konzol.
Lenovo Legion Y540-15IRH CPU: Intel Core i5 9300H GPU: NVIDIA GeForce GTX 1650 4GB RAM: 24GB 2666Mhz Micron SSD: 512GB WDC SN720 + 1TB Crucial MX500
- Saan
- Nováček
- Registrován: 30. črc 2016
- Bydliště: Zdar nad Sazavou
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Koukal sem se na předpokládanou cenu bezdiskové verze xbox one s za cenu 4990.Kdo to asi koupí
- Mr_Trollfan
- Červená karta
-
- Registrován: 28. lis 2016
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Sorry ale nejako zabudte ze v konzolach su mainstream gpu, tam sa AMD prekvapivo drzi.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
S čipama co jsou overvoltnutý a hnaný tak moc přes únosnou mez že žerou více jako konkurenční high-end. A jsou i větší tzn ekonomicky méně efektivní. Jasně, GPU v konzoli nemá smysl hnát na strop tzn poběží pro na současné GCN optimálních 1200-1300Mhz, ale nemá si cenu nalhávat že jsou ty mainstream čipy ňáký dobrý, fakt je že na stejnym prostoru a TDP limitu by s NV dostali výkonu citelně více.
- Mr_Trollfan
- Červená karta
-
- Registrován: 28. lis 2016
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
So sudmi by som si pockal, konkurent turingu este len na trh pride. Momentalne tu maju pomaly end of life architektury. Nevysli na to aby konkurovali turingu.