
Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
urcite odrazi
ale RX480 je priskrcena powerlimitem takze tam se to nijak neprojevi u moji 290X je narust asi o 3 stupne (ale je to zkresleny diky tomu ze se mi na 70 stupnich roztacej vic vetraky kdybych je nechal na 50% tak teplota asi vystoupa i vejs jak na 73 stupnu

- icebosss
- Začátečník
-
- Registrován: 28. čer 2008
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
Na fury strix se mi stala skoro neuchladitelnou na vulkan. Ale ten chladic je strasny krap. To same spotreba o par desitek W
- nou
- Začátečník
-
- Registrován: 11. pro 2009
Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
Co sa pripravuje pridat do Vulkan https://i.imgur.com/GwH0tBq.png
- nou
- Začátečník
-
- Registrován: 11. pro 2009
Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
Slides z SIGGRAPH o Vulkan, portovani UE4 a DOOM
Asynchronne shadery v DOOM:
Asynchronne shadery v DOOM:
- Very pleased with performance gains
- 60%-70% in some scenes on AMD in GPU limit
- Faster than OpenGL even without async/intrinsics
- NVIDIA GPU time about the same
- Render CPU limit is mostly gone
- People reporting 60+ Hz in power saving mode
- Lots of potential
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
Hmmm, cross-API a cross-process sharing, to mě hodně zajímá.nou píše:Co sa pripravuje pridat do Vulkan https://i.imgur.com/GwH0tBq.png
- nou
- Začátečník
-
- Registrován: 11. pro 2009
Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
To bude urcite inter operabilita s OpenCL a mozno aj s OpenGL.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
Interoperabilita s OpenCL a OpenGL skrze SPIR-V už by tam měla být teď ne?
- Eddward
- Moderátor
- Registrován: 16. pro 2009
- Bydliště: SVK - Košice
Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
Mozno noob Q ale ako na tom bude s podporou GPUs ten Vulkan Next ? Vsade kde bezi Vulkan pjde aj nova verzia ? Nesledujem to velmi, takze nevim, len ma to zaujima ked uz sme pri tom 

Intel Core i7 8700K @ 4.8Ghz + Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 3200Mhz CL15 Corsair | MSI Z370 GAMING PRO CARBON | MSI GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO 2.1/15.5Ghz
Crucial MX500 2TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB NVMe | Seasonic Prime Ti Ultra 750W | W11 x64 Pro | Fractal Define R4 Black + 3x NF-A14 | DELL U2515H 1440p
Phone: Samsung Galaxy S22 Ultra 5G
Time Spy: 11 610
Crucial MX500 2TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB NVMe | Seasonic Prime Ti Ultra 750W | W11 x64 Pro | Fractal Define R4 Black + 3x NF-A14 | DELL U2515H 1440p
Phone: Samsung Galaxy S22 Ultra 5G
Time Spy: 11 610
- CageJ
- Moderátor
- Registrován: 31. bře 2011
- Bydliště: Praha, Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
Inac poznate nejaky sposob ako sa da realne logovat Vulcan? Ako mozem zaznamenat FPS? Vie to vobec nieco okrem toho in-game HUD?
AMD RYZEN 2700X 4.2GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,8GHz, AsRock B450 GAMING K4, RIOTORO GOLD 650W; ASUS DUAL RTX 2060; CoolerMaster ML500; AMD RYZEN 3600X, NOCTUA NH-D15, ASUS STRIX B450-F GAMING, SuperFlower GK550, 32GB CL14 G.SKILL 3200, FRACTAL DESIGN XL R4, ASUS STRIX RTX 3080 OC; APPLE MacBook AIR M1 iPhone 12 Pro 128GB
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
Skrze PresentMon - viz. webwalker v DOOM vlákně
BTW, je to Vulkanwebwalker píše:Tady je metodika, jak měřit FPS ve Vulkan![]()
Doom a Vulkan: jak měřit snímkovou frekvenci?
Nevidím důvod proč by neměl. Možná nV karty by mohli mít problém kvůli omezením vyplívajícím z resource binding na Kepleru/Maxwellu.Eddward píše:Mozno noob Q ale ako na tom bude s podporou GPUs ten Vulkan Next ? Vsade kde bezi Vulkan pjde aj nova verzia ?...
- nou
- Začátečník
-
- Registrován: 11. pro 2009
Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
Najlepsie by bolo ak by niekto napisal layer ktora by logovala frame times. Layers su priamo zabudovane do Vulkan loaderu kedy sa layer vsunie medzi aplikaciu a driver a idu cez nu vsetky commady. Takze moze zistit kedy sa posiela present command na zobrazenie bufferu alebo aj kreslit pruzky pre FCAT. Takto je implementovana napriklad Steam overlay ktora tiez vie merat FPS.
- Eddward
- Moderátor
- Registrován: 16. pro 2009
- Bydliště: SVK - Košice
Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
Pre Afterburner je planovana podpora pre Vulkan, ale nebude to este tak skoro. Oktober+
Intel Core i7 8700K @ 4.8Ghz + Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 3200Mhz CL15 Corsair | MSI Z370 GAMING PRO CARBON | MSI GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO 2.1/15.5Ghz
Crucial MX500 2TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB NVMe | Seasonic Prime Ti Ultra 750W | W11 x64 Pro | Fractal Define R4 Black + 3x NF-A14 | DELL U2515H 1440p
Phone: Samsung Galaxy S22 Ultra 5G
Time Spy: 11 610
Crucial MX500 2TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB NVMe | Seasonic Prime Ti Ultra 750W | W11 x64 Pro | Fractal Define R4 Black + 3x NF-A14 | DELL U2515H 1440p
Phone: Samsung Galaxy S22 Ultra 5G
Time Spy: 11 610
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
Ideální by bylo, kdyby nějaký zkušený programátor C++ vzal z GitHub ten zdroják PresentMon a napsal kolem něj GUI. Ten monitoring příkazu Present ve Windows Eventech je totiž naprosto univerzální řešení, které bude fungovat pod všemi 3D API ve Windows. No a možná by se na tom dalo i vydělat.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
obavam se ze tim si nevydelas ani na slanou vodu 

- CageJ
- Moderátor
- Registrován: 31. bře 2011
- Bydliště: Praha, Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
Krteq - diky
.
To mi nepomoze, kedze v recenziach to potrebujem uz dnesEddward píše:Pre Afterburner je planovana podpora pre Vulkan, ale nebude to este tak skoro. Oktober+

AMD RYZEN 2700X 4.2GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,8GHz, AsRock B450 GAMING K4, RIOTORO GOLD 650W; ASUS DUAL RTX 2060; CoolerMaster ML500; AMD RYZEN 3600X, NOCTUA NH-D15, ASUS STRIX B450-F GAMING, SuperFlower GK550, 32GB CL14 G.SKILL 3200, FRACTAL DESIGN XL R4, ASUS STRIX RTX 3080 OC; APPLE MacBook AIR M1 iPhone 12 Pro 128GB
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
afterburner je ted posledni dobou nejakej zaseklej.. jeste nema ani podporu pro RX 480
- BL!zZard
- Začátečník
- Registrován: 04. pro 2006
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
Nějaké novější testy:
DOTA 2 na Linuxu
http://www.phoronix.com/scan.php?page=a ... nux&num=11
DOOM s RX 470
https://www.computerbase.de/2016-08/rad ... -1920-1080
DOTA 2 na Linuxu
http://www.phoronix.com/scan.php?page=a ... nux&num=11
DOOM s RX 470
https://www.computerbase.de/2016-08/rad ... -1920-1080
AMD RYZEN 7 9800X3D @ PBO2 + ALF II 240 | ASUS ROG STRIX B650E-F | GIGABYTE RTX 4080 EAGLE OC 16GB @ 2820/23400MHz | Kingston FURY Beast 64GB (2x32) @ 6000MHz, CL30 | Samsung 9100 PRO | Corsair HX1000 | be quiet! Pure Base 500 FX | OLED 240 Hz QHD 27" LG Display
HTC Vive Pro 2
https://www.3dmark.com/3dm/123162764 25608 bodů
https://steamcommunity.com/id/johny66cz/
A6 3.0 BiTDI, 313 koní, 650 Nm, 0-100 za 5,1s
HTC Vive Pro 2
https://www.3dmark.com/3dm/123162764 25608 bodů
https://steamcommunity.com/id/johny66cz/
A6 3.0 BiTDI, 313 koní, 650 Nm, 0-100 za 5,1s
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
dělaj na podpoře nových API, já se tomu nedivím, asi hodně práce s tím je, přece jen velká změna po dlouhý době, jelikož na tom je už dost her a jsou to často AAA tituly tak to nemůžou ignorovatoneb1t píše:afterburner je ted posledni dobou nejakej zaseklej.. jeste nema ani podporu pro RX 480
hm vulkan AMD sedí neskutečněBL!zZard píše:Nějaké novější testy:
DOTA 2 na Linuxu
http://www.phoronix.com/scan.php?page=a ... nux&num=11
DOOM s RX 470
https://www.computerbase.de/2016-08/rad ... -1920-1080
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- Srandista
- Začátečník
- Registrován: 17. čer 2009
- Bydliště: Brno
Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
Zaujimalo by ma. Vulkan by mal byt napisany od 0, a tym padom by nemal mat ziadnu naveznost na OpenGL ani na DirectX, je tak? Zaujima to z nasledovneho dovodu. V pripade, ze sa rozhodne autor hry podporovat okrem DX11 aj Vulkan, su tam nejake problemy, ktore by mal ocakavat? Nebudu tieto dve API nejakym sposobom interferovat medzi sebou? A nie su preferovane (minoritne) OpenGL enginy?
Pokial sa totiz rozhodne vyvojar spravit engine pre svoj titul naozaj od piky pre podporu novych API, je jedno, ci zvoli DX12 alebo Vulkan, obe API by mali byt ekvivalentne v tom, ze z DX11 sa aj tak neda nic pouzit, je tak?
Pokial sa totiz rozhodne vyvojar spravit engine pre svoj titul naozaj od piky pre podporu novych API, je jedno, ci zvoli DX12 alebo Vulkan, obe API by mali byt ekvivalentne v tom, ze z DX11 sa aj tak neda nic pouzit, je tak?
MTB: MSI MAG B550 Tomahawk, CPU: AMD Ryzen R5 3600 + Arctic LF III 240, RAM: Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL16, GPU: AMD RX 6800 16GB RAM, SSD: Corsair MP600 PRO LPX 1TB + Corsair MP510 1TB, SC: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional, PSU: Corsair RM650x, Case: Fractal Design North Mesh, Monitor: Dell S2721DGFA
Google Pixel 8 256GB, Nexus 7 (2013) 32GB
Google Pixel 8 256GB, Nexus 7 (2013) 32GB
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
Je to krapet složitější, ale v základu je to jak píšeš a "interferovat" by neměli.