Re: NVIDIA PhysX - poznatky z praxe
Napsal: čtv 6. srp 2009, 09:34
Taky nechápu proč v tomto vláknu někdo řeší PhysX skrze CPU,když je vlákno v grafických kartách nVidia . .
Diskuze o hardware, software a overclockingu
https://forum.pctuning.cz/
To neni pravda vsechno souvisi se vsim. Zaplatis 380.000 dolaru za Havok, kdyz muzes mit neco mnohem lepsiho a pouzitelnejsiho zadarmo ?MORFEUS píše:Taky nechápu proč v tomto vláknu někdo řeší PhysX skrze CPU,když je vlákno v grafických kartách nVidia . .
Nevím, jestli tu mluvím do dubu, ale poněkolikátý opakuju, že názor na PhysX jsem nezměnil od doby Agei (tehdy se o tom dost flamovalo na OC4U, diskuse tam jsou k přečtení stále).Wlkus píše:Pridam taky trosku sveho do mlyna. predpokladam Noxi, ze nemas rad PhysX jen proto, ze je od nvidie.
To je právě omyl. Ono to není zadarmo, ale jak už jsem taky několikrát zmínil, jde to z peněz ldí, kteří si od nVidie kupují hardware, takže o to máš navýšenou cenu grafické karty (případně cenu konzole). Právě proto se mi tenhle model nelíbí - uživatelé totiž platí podporu firmám, od kterých si nekoupí jedinou hru, případně tím sponzorují i vývoj béčkových titulů a propadáků, které se nemusejí ani dostat na trh, natož k zákazníkovi.Wlkus píše:Sice jen pro majitele Nvidia karet, ale proc ne - opakuji, je to bonus a je to zadarmo.
No nevim, ale neprijde mi, ze by Nvidia prodavala karty za nejake vetsi penize nez Ati a pokud si v tom, co z nich vydelaji, jeste najdou prostor na sponzorovani hernich vyvojaru, tak mi to prijde celkem sympaticke. Chapu, ze pokud koukame na nejake principy, tak by asi platba primo za fyzikalni engine byla ferovejsi, ale to me jako zakaznika vubec nezajima. V kazdem pripade je to proste jiny obchodni model a viditelne je uspesny, takze bych to brak kdyz uz tak spis jako nejakou evoluci nez jako neco negativniho. Diky tomu se k fyzice dostanou i vyvojari, kteri by si jinak vubec nemohli dovolit kvalitni fyzikalni engine a vznikne diky tomu hromada titulu navic. Treba nektery z nich bude opravdu zajimavy a prinosny.no-X píše:V případě Havoku si za fyziku zaplatí zákazník v ceně hry - takže platí jen tehdy, pokud o ní má zájem a rovnou vidí, co za svoje peníze dostane.
Ja si treba myslim, ze prave puvodni myslenka PhysX byla zcestna. Byl jsem na jedne takove soukrome seanci u ceskych vyvojaru, kam dorazili prave zastupci tehdy jeste Agei a snazili se jim protlacit svuj akcelerator jako strasne skvelou vec. Jejich obchodni model byl tehdy ponekud mimo, protoze sice tusim taky nabizeli PhysX jako vlastni fyzikalni engine zdarma, ale tehdy jeste poradne nefungoval na procesoru, efekty predvadene pomoci hw taky nebyly nijak ohromujici a ve vysledku se nedivim, ze nikdy neuspeli.no-X píše:Nevím, jestli tu mluvím do dubu, ale poněkolikátý opakuju, že názor na PhysX jsem nezměnil od doby Agei (tehdy se o tom dost flamovalo na OC4U, diskuse tam jsou k přečtení stále).
Promiň, ale tohle je demagogie. Pro stream computing slouží samostatná řada grafických karet (FireStream), která je dražší a právě z těch peněz navíc je placena podpora pro GP-GPU segment. S herními kartami ani s financemi na nich vydělanými se to nemíchá. Když si koupíš HD4000, nejde z něj na nějaký stream computing ani koruna.Wlkus píše:No nevim,ale argumentovat tim, ze v cene GeForce je schovana jeste nejaka castka za vyvoj physx a ja ji musim platit chte nechte, v tom pripade stejne muzes rict, ze ti Ati schovava do ceny karet naklady na vyvoj Streamu.
Tak proč jsi několikrát opakoval, že Havok je špatný, protože za něj vývojáři musejí platit? Pro uživatele je to přeci zcela irelevantní, ne?Wlkus píše:Ohlizet se na vysledky mi prijde uplne zcestne, protoze nikdy nevis, co je v tech cislech schovaneho a nejsem ani akcionar, aby me to zajimalo. Opakuji, normalniho cloveka zajima tak maximalne pomer vykon/cena...
Nejde o delani dobra, jde o to, ze pokud bude na trhu konkurencni produkt, ktery funguje pod vsemi platformami, nvidia to bude muset udelat. o to bych se nebalWlkus píše:Osobne jako reseni vidim physx prepsany pro opencl nebo dx compute, coz specialne u OCL neni az takovy problem, protoze je hodne podobne cuda rozhrani.
Jenže jak už bylo několikrát psáno, to nVidia neudělá, protože vydělává na PhysX hardwaru. Pro ATI-AMD i uživatele by to ale rozhodně přínos mělo. Otázka je jestli se chce nVidii ve své situaci někoho jen tak z dobroty srdce dotovat.
No nevim, ja to vzdycky bral tak, ze ATI Stream je vec, ktera bude na vsech ATI grafikach? Nebo se mylim?no-X píše:Promiň, ale tohle je demagogie. Pro stream computing slouží samostatná řada grafických karet (FireStream), která je dražší a právě z těch peněz navíc je placena podpora pro GP-GPU segment. S herními kartami ani s financemi na nich vydělanými se to nemíchá. Když si koupíš HD4000, nejde z něj na nějaký stream computing ani koruna.
Porad opakujes totez, Nvidia chce penize po lidech, co si kupuji jejich karty. Ignorujes to, co rikam ja - ze Nvidia ty karty prodava za stejnou cenu jako AMD. Selskou logikou dochazim tedy k tomu, ze za Radeony platime zbytecne vic, protoze v jejich cene neni zadny vyvoj OpenCL a podobne. Proste pokud Nvidia do ceny karty schova cenu vyvoje PhysX/Cuda aplikaci a pritom prodava karty za stejnou cenu jako konkurence, neberu to jako nevyhodu. Spis pokud tak argumentujes ty, zkus se zamyslet nad cenovou politikou AMD.no-X píše:Tím, že se tu budeš způsob financování snažit zdiskreditovat, ale fakta nezměníš. Nebo si snad skutečně myslíš, že tu podporu a vývojové prostředí dělají zaměstnanci nVidie zdarma a z dobré vůle? Fascinuje mě, za jak hrozné, špatné a neúprosné považuješ, když chce Havok/Intel peníze po vývojářích, ale když nVidia peníze na totéž započítává do ceny hardwaru, který prodává uživatelům, tak je to naprosto v pořádku, případně si já vymýšlím nesmysly? Ale prosím tě... Pokud mi chceš vyčítat zaujatost, měl by ses možná zkusit nejdřív sám chovat nestranně
Zkus si precist, co jsem kde psal misto demagogickeho prekrucovani. Ja psal, ze vyvojari si samozrejme radeji zvoli PhysX, ktery je pro ne zadarmo, nez zastaraly a predrazeny Havok. Je na tom neco nelogickeho?no-X píše:Tak proč jsi několikrát opakoval, že Havok je špatný, protože za něj vývojáři musejí platit? Pro uživatele je to přeci zcela irelevantní, ne?Ono by to chtělo trochu názorové koherence namísto hledání pozitiv za každou cenu. PhysX je výhodný pro vývojáře, ale zaplatí to uživatelé.
http://www.ngohq.com/graphic-cards/1622 ... esent.htmlWell for all those who have have used Nvidia cards for PhysX and ATI cards to render graphics in Windows 7...All that is about to change.
Since the release of 186 graphics drivers Nvidia has decided to disable PhysX anytime a Non-Nvidia GPU is even present in the same PC. Nvidia again has shot themselves in the foot here and showed they are not customer oriented. Since they are pushing Physx this will not win over any ATI fanboys with this latest decision.
So this really confirms that PhysX will be doomed as an adopted API regardless how hard Nvidia pushes it as a result of action like this.