Stránka 2 z 42

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: sob 21. lis 2020, 18:36
od mlrs
jo dik, tak nejak si to myslim tez, ze v tomto segmentu to asi neni extra pridana hodnota - tak uvidime, az to vydaj a bude to skladem :-D

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: sob 21. lis 2020, 21:27
od DOC_ZENITH
hnizdo píše:V tomhle segmentu na 1440p bude stacit 8GB na tech 3-5 let zcela urcite, v neposledni rade proto, ze penetrace velkeho objemu vram zde bude jeste pomalejsi, nez v nejvetsim highendu.
S timhle zásadně nesouhlasim, v příštích 2 letech se zvedne nárok na Vram cca o 4GB, tím myslim na texturách ne na rozlišení/framebufferu. Budou situace kde bude 8GB karta limitovat i v 1080p natož v 1440p.

Já bych ještě počkal jestli se neobjeví ta 3060 12GB. Osobně bych rád měl 12GB mainstream 16GB high-end, cokoliv méně zavání že ta karta bude bojovat s nedostatkem Vram ještě v době své morální životnosti.

MLRD - DLSS co se Vram týče ničemu nepomáhá, protože jeho framebuffer je stejně velkej jako cílové rozlišení, ne zdrojové, tzn DLSS na 4K zabírá stejně Vram jak jet native 4K.

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: sob 21. lis 2020, 22:24
od mlrs
jojo proste pockat az vse uvedou a vybrat z toho - koupit tu prvni 3060ti s 8GB by se nemuselo vyplatit
to DLSS jsem myslel na dva zpusoby - jednak tu pamet - to OK, druhak ze si tim geforcky muzou oproti Radeonum pomoct k lepsim FPS - ale zas pokud neco podobneho udela i AMD, tak to nebude zas takove terno

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: sob 21. lis 2020, 22:39
od hnizdo
Bavíme se přinejlepším o mainstreamové kartě. Za tři roky se slider textur dá o jeden dolů.

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: sob 21. lis 2020, 23:05
od Ache
Jen aby pak 3060 nebyla jen v 6GB verzi - taková RTX 2070/2080 s 6GB pamětí - to bude bomba :)

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: ned 22. lis 2020, 15:38
od mlrs
tak to si koupi jen BFU, o tom se tu bavit nemusime :-D

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: ned 22. lis 2020, 16:01
od Mike123
No problém je, že o ten 1 slide dolů na texturách se ale dělá jaksi v každé třídě u tohoto výrobce, protože s high endem jsou na paměť zas trochu jiné nároky, každý pak chce hrát na vyšší rozlišení (od čeho by taky kupoval takovou drahou silnou grafiku, že...) a nároky se tím dál zvyšují, takže když pak dostaneš jen o pár GB navíc, tak za chvíli ti to stejně dojde znova tak či tak.

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: ned 22. lis 2020, 16:04
od DOC_ZENITH
Ano dojde identicky. Mezi 1080p a 4K ztratíš 2GB jen na framebufferu, tzn pokud dojde 10GB kartě paměť ve 4K dojde 8GB v 1080p.

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: ned 22. lis 2020, 17:51
od hnizdo
Znovu. V dane tride nebude mit majorita vic nez 8GB jeste pet+ let. Nikdo tedy nebude programovat hry pro tuhle vykonostni tridu tak, aby na ni nebezely.

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: úte 24. lis 2020, 21:24
od HEAD
Zajimavy...horizon zero dawn.Rozliseni jen 1440p na konci benchmarku.Benchmark bezel neuveritelne plynule.Nikdy jsem to nemel tak plynuly bez stutteringu a nebo jedineho zadrhnuti :)
https://abload.de/img/horizonzerodawn_2020_47j8h.png

Edit:vyuziti Vram 12.8GB(stare klasicke mereni) a pod tim pak realne kolik hra opravdu potrebuje 11.8GB

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: úte 24. lis 2020, 22:00
od dexterav
sazmozrejme že plynulo ked ti to dáva cca 2x toľko fps čo hocijaká karta predtým... :mrgreen:

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: úte 24. lis 2020, 22:03
od mlrs
mi ten Horizon prijde, ze proste sezere, co mas :lol: (aj RAMku...zere cokoliv :-D )

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: úte 24. lis 2020, 22:22
od dexterav
jo :D

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: úte 24. lis 2020, 22:42
od DOC_ZENITH
Nezapomínejme že Head napřed udělal downgrade z 1080TI na 5700 aby nyní mohl udělat upgrade a pochvalovat si Vram! :P

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: úte 24. lis 2020, 23:37
od webwalker
@HEAD: Ne, těch 11.8GB není to, co hra potřebuje, ale kolik si samotný proces hry alokuje v dedikovaný paměti. Skutečná potřeba bude daleko menší.

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: stř 25. lis 2020, 01:34
od Ache
Hardware unboxed - asi by na ně měl naběhnout hnízdo - ale mají pravdu:
https://youtu.be/0rLeqtIZdYc?t=2778 :twisted:

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: stř 25. lis 2020, 01:48
od HEAD
Ja jsem hlavne hotovej z toho, jak je ten horizon najednou plynulej.U 5700xt tam proste byli ruzny zaseky, kdyz to uvolnovalo vram atd.U 6800xt absolutne nic.Ta hra jede absolutne bez zaseku celou dobu. :P

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: stř 25. lis 2020, 09:19
od DOC_ZENITH
Kdoví jestli to bylo Vram, odpověď na to bude jasná až to někdo zkusí na 8GB RDNA2 kartě. RDNA2 přineslo hodně změn na front-endu a u zpracování geometrie (primitive shadery konečně funkční?), už netrpí moc těmi bottlenecky pro AMD typickými od GCN. Jediný kde padá na držku je fail driverů (Cry engine) což je ale fixnutelné jen doufejme že se na to zaměřej.

Ache - Ano taky s nimi plně souhlasím, hlavně s tim co si myslej o současnym RT. 100% pravda.

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: stř 25. lis 2020, 09:33
od killerek
Ache: Dobre video. S jejich nazory se da souhlasit.

HEAD: Nemuze za to spise patch te hry?
Improved VRAM budgeting which should help prevent VRAM-related instability and improve general performance and reduce micro-stutters

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: stř 25. lis 2020, 09:49
od Srandista
"Personally, I think textures are everything." :wink:
Steve, HUB, 2020

https://youtu.be/kKSBeuVlp0Q?t=2700