Stránka 2 z 17

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Napsal: úte 3. bře 2015, 16:21
od nou
No OpenCL 2.1 teraz tiez prechadza plne na SPIR. Teda uz nebude ziadne kompilovanie kernelov z zdrojovych kodov. Rovnako ako Vulkan aj OpenCL teraz prijma len binarky v SPIR formate.

Ak by sa nVidia konecne rozhybala s podporou OpenCL tak by to bolo len dobre.

PS: Tiez si myslim ze by sa malo vlakno rozdelit. Aj ked to vyzera ze Vulkan je zalozene na Mantle predsa len to nie je to iste.

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Napsal: úte 3. bře 2015, 17:03
od Hladis
nou píše:Ak by sa nVidia konecne rozhybala s podporou OpenCL tak by to bolo len dobre.
To spis vyda novou verzi CUDA. nV nemá o OpenCL zajem....logicky, nejsou tam prachy.
Krteq píše:však Mantle taky není jen pro AMD karty :roll:
Poslední titul DA:I a vesmes tech par her her s podporou, si krome AMD GPU zahraju pod Mantle prosim na cem ? :roll:

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Napsal: úte 3. bře 2015, 18:00
od DOC_ZENITH
Mantle je přeci Open! Může jej použít každej! Resp... s final devkitem který AMD nikdy nevydalo, taže ve skutečnosti je closed pro pár zvanejch vývojářů. Jo a je open, jen musíš mít GCN compatible grafiku že... ale je open! A taky je pro linux a pod! Sice neni, ani se s tim nezačalo ale může být! Ha! Takže je! A tím je ještě více open....

chjo... open my ass.

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Napsal: úte 3. bře 2015, 19:55
od nou
Mantle’s definition of “open” must widen. It already has, in fact. This vital effort has replaced our intention to release a public Mantle SDK, and you will learn the facts on Thursday, March 5 at GDC 2015.
nemame tu verejne Mantle SDK pretoze sa rozhodli pracovat na Vulkan. Povodne plany myslim hovorili o druhej polovici 2014 ako termine na vydanie Mantle SDK. V auguste ale Khronos oznamil vyvoj glNext. Urcite sa zacala komunikacia medzi AMD a Khronos o poskytnuti celeho API. Takze sa rozhodli nechat Mantle ako uzravretu betu pre nadchadzajuc Vulkan.

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Napsal: úte 3. bře 2015, 20:03
od yuri.cs
Docent by si mel zajit na leceni a tesit se na DX12 pipeline.

Ostatni budou radi, ze bez techdema Mantle 1.0 (na kterem bezi i par komercnich her) by DX12 a OGL vypadaly dost mozna jinak. No a dalsi vyvoj a featury Mantle 2.0 (jako 'graphics innovation platform') zustavaji dle AMD otevrene.

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Napsal: úte 3. bře 2015, 22:10
od nou
Tak mame tu dalsi blog post od AMD http://community.amd.com/community/amd- ... res-vulkan
The cross-vendor Khronos Group has chosen the best and brightest parts of Mantle to serve as the foundation for “Vulkan,” the exciting next version of the storied OpenGL API.

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Napsal: úte 3. bře 2015, 22:18
od Hladis
Je něco jiného tvrdit ze Mantle je open a realita, když realne Mantle jako takovy je stále omezeny jen na AMD a na Intelu nebo nV proste nejede. Takze poznámky jak je Mantle i na jiny karty jsou krapet mimo. OGL next ani DX12 nejsou Mantle a jsou to novy API, to aby se to nekomu nepletlo a proto rikam, ze Mantle sem nepatri a vůbec nemá byt spojeny s OGL next do jednoho threadu
nou píše:PS: Tiez si myslim ze by sa malo vlakno rozdelit. Aj ked to vyzera ze Vulkan je zalozene na Mantle predsa len to nie je to iste.
a téma ma byt rozdeleno. Když se Krtkovi nebude chtit, udelam to ja. Mantle at jde do AMD sekce a OGL next ma zustat tady.

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Napsal: úte 3. bře 2015, 23:14
od Krteq
Vsak to máš už několikrát linkovaný včetně zprávy od Khronosu, Vulkan = Mantle bez omezení na GCN (údajně jen v low-level driveru) + SPIR-V a nahrazení SL.

Téma má shadow copy v AMD sekci, není třeba to rozdělovat.

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Napsal: stř 4. bře 2015, 10:13
od Hladis
Ale Vulkan není copy/paste Mantle se zmenou nazvu a bude tam daleko vice uprav, do kterých mluvili všichni clenove konsorcia. Je to proste novy API postaveny z casti na Mantle a DX12 bude na tom vysoce pravdepodobne podobne. Proto moc nevim proc to nechavat v jednom threadu se starym Mantle a neudelat to jako thread novy, stejne jako o DX12.

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Napsal: stř 4. bře 2015, 11:35
od Adam Vágner
To už je v Česku prostě konečná, po dnešním článku na DIIT s touhle pravdou, že OGL Next = Mantle už nikdo nehne a teď to dorazí stach oslavným pamfletem, kde se dozvíme, jak je OGL next přeznačený mantle, jak na tom tím pádem budou skvěle chodit Radeony a jak bude Nvidia v pytli.

Když už nedáváte ten originál na Anandu, tak se aspoň vykašlete na diit a projeďte si tu novinku na EHW, ta je napsaná aspoň normálně. Já fakt nechápu, proč má no-x potřebu takhle ohýbat realitu a furt si jede dál v těch včerejších kolejích.

Jsem taky za rozdělit.

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Napsal: stř 4. bře 2015, 11:38
od ArgCZ
kde napsal no-x že to bude skvěle chodit na radeonech a na nV ne? A vůbec proč fanatikům tvého ražení tolik vadí kontext nových API s Mantle tomu fakt nerozumim, jste na to úplně alergický.

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Napsal: stř 4. bře 2015, 11:46
od Krteq
Adam Vágner píše:Když už nedáváte ten originál na Anandu, tak se aspoň vykašlete na diit a projeďte si tu novinku na EHW, ta je napsaná aspoň normálně. Já fakt nechápu, proč má no-x potřebu takhle ohýbat realitu a furt si jede dál v těch včerejších kolejích.

Jsem taky za rozdělit.
Tak si projdi pár stránek dozadu, ten "originál" z AnandTechu je tu linkovaný hned několikrát :roll:

Nevšiml jsem si, že by tam no-X nějak "ohýbal realitu", píše to samé jako na EHW. Můžeš vypíchnout ty pasáže, které tam nesedí?

Mimochodem, shodnost API calls (pouze s jinou předponou) je tedy čistě náhodná, že? :lol: :roll:

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Napsal: stř 4. bře 2015, 11:49
od Hladis
Adam to trochu prehnal a zase z toho nedelejte flame.

Vadi to, ze se z toho dela Mantle (a spojilo se to dohromady), když to Mantle proste logicky není a byt nemuze.
Není to ovšem tak, že by šlo přímo standardizaci tohoto API pod razítkem Khronosu.

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Napsal: stř 4. bře 2015, 11:50
od Krteq
To vám tak vadí ten název? Pod pokličkou je to prostě Mantle bez omezení na GCN + SPIR-V a nahrazení Shader Language na GLSL.

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Napsal: stř 4. bře 2015, 11:51
od havli
Ja bych to zase tak nehrotil, stejne jako se na hry nepouziva soucasne OGL, nebude se pouzivat ani to dalsi.... neni duvod kdyz DX12 umi vesmes totez a patrne bude hotovy driv.

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Napsal: stř 4. bře 2015, 11:52
od del42sa
Nehadejte se tu jak psi a počkejte si do čtvrtka na oficiální vyjádření. Ten jeden den to snad už vydržíte ne ?

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Napsal: stř 4. bře 2015, 11:56
od Hladis
Nejde o nazev, ale o dve ruzny věci. Dve ruzny API, dva ruzny thready. Mantle se nerovna Vulkan a tech zmen tam bude jiste vice, protože v Khronosu si tam každý hodi polinko. Mantle jako takovy snad taky uplne neskončilo. To uz muzem do tohohle hodit i DX12, který pravdepodobne bude s Mantle taky casti kodu sdilet.
havli píše:Ja bych to zase tak nehrotil, stejne jako se na hry nepouziva soucasne OGL, nebude se pouzivat ani to dalsi.... neni duvod kdyz DX12 umi vesmes totez a patrne bude hotovy driv.
Mobilni herni sféra....... Unreal bude podporovat DX12 i Vulkan.

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Napsal: stř 4. bře 2015, 12:04
od Adam Vágner
Kde asi no-x ohýbá realitu. "z původního API učinit široce přijatý standard"

Pak mě fascinuje, když někdo dokáže tohle:

In fact Khronos has confirmed that AMD has contributed Mantle towards the development of Vulkan, and though we need to be clear that Vulkan is not Mantle, Mantle was used to bootstrap the process and speed its development, making Vulkan a derivation of sorts of Mantle (think Unix family tree). What has changed from Mantle is that Khronos has gone through a period of refinement, keeping what worked in Vulkan and throwing out portions of Mantle that didn’t work well – particularly HLSL and anything that would prevent the API from being cross-vendor – replacing it with the other necessary/better functionality.

převyprávět takto:

realita je následující: Khronos Group využila nabídky AMD a při vývoji Vulkanu Mantle skutečně využila. Došlo ke dvěma zásadnějším změnám, z nichž první byla jasná - bylo třeba úprav, které zajistí širší kompatibilitu mezi jednotlivými výrobci hardwaru. Druhá tkví v odstranění HLSL,
ArgCZ píše:kde napsal no-x že to bude skvěle chodit na radeonech a na nV ne? A vůbec proč fanatikům tvého ražení tolik vadí kontext nových API s Mantle tomu fakt nerozumim, jste na to úplně alergický.
Mně nevadí, že má OGL něco společného s Mantle, já jsem rád, že díky Mantle něco takového konečně vzniklo. Já něco podobného čekal už od DirectX 10. Vadí mi, když se cancá, že Khronos vzal Mantle, přejmenoval to a udělal v tom jen nějaké změny.

Ad kde no-x psal, já psal " a teď to dorazí stach oslavným pamfletem.. "

Ad Mantle, u něj se bojím, že to znamená jediné, že ještě dřív, než se to rozjelo, AMD hází ručník do ringu, postupně se o tom bude mluvit míň a míň, až po tom nikdo nevzdechne (to je obvyklý volný překlad obratů jako "budeme i nadále podporovat"

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Napsal: stř 4. bře 2015, 12:13
od havli
Hladis píše:Mobilni herni sféra....... Unreal bude podporovat DX12 i Vulkan.
Hrat na mobilech nebo tabletech cokoliv narocnejsiho nez sachy / karty / angry birds je nesmysl... a tim padem neni na tyhle veci potreba OGL ani nic dalsho. :-D

Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics

Napsal: stř 4. bře 2015, 13:01
od Krteq
Adam Vágner píše:...
:? Vždyť tu nejdůležitější část sám cituješ a to je to co no-X napsal.
What has changed from Mantle is that Khronos has gone through a period of refinement, keeping what worked in Vulkan and throwing out portions of Mantle that didn’t work well – particularly HLSL and anything that would prevent the API from being cross-vendor – replacing it with the other necessary/better functionality.
Když se podíváš na ty API cally/funkce, tak už z toho jde vidět že se s Vulkan s Mantle v samotném základu shodují.