Stránka 2 z 2
Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.
Napsal: pát 18. kvě 2018, 13:00
od Riku
DOC_ZENITH píše:Tohle neni vada, tohle je normální. Takhle bohužel vypadá rendering, pomáhá to vyhladit AA, hlalvně MSAA a TRAA v driverech. Horší je to s enginama co nepodporujou MSAA vyhlazování, tam obvykle pracuje pouze postprocessing softwarové AA a to nedokáže vyhladit transprenci a shimmer, bohužel je to tak. Jediný co pak můžeš zkusit je DSR ala ject hru v extra vysokym rozlišenim downsamplovanym na tvůj monitor, to částečně potlačuje tyto artefakty.
Jaký je teoreticky nutný PPI aby byl eliminovanej aliasing? A proč hry na 4k 55" telce zubatý nejsou, když 1080p na 24" monitoru ano, když 24" 1080p je jemnější než 4k na 55. To mi moc neleze do hlavy.
Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.
Napsal: pát 18. kvě 2018, 13:12
od DOC_ZENITH
No to teda nevim protože já jsem u 4K 42" obrazovky pixely rozhodně viděl a allias byl furt stejnej. Pokud ho na TV nemáš tak nejedeš v nativnce nebo to něco jinýho rozostřuje nebo prostě už na tu vzdálenost co od ní jseš tak dobře nevidíš.
Dam příklad pixel bude při stejnym rozlišení 2x tak velkej na 40" obrazovkce jak na 20", ale to neznamená že na té 40" bude z 2x větší vzdálenosti pro tvé oko stejně velkej. Opticky ano, ale naše oko tak nefunguje a na delší vzdálenosti nedovede tak zaostřit na malé detaily. Proto 4K na 42" bylo stále nepříjemné a příliš malé ppi pro čtení jemnéhjo 1-pixel wide textu, ale přitom když máš 1080P na třeba 15" laptopu moc problém to neni. To je jedinej důvod jak mohu teoreticky zdůvodnit proč jsi na 55" 4K TV neviděl allias protože ujišťuji tě že tam je.
Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.
Napsal: pát 18. kvě 2018, 13:19
od Riku
Já u tý telky sedím právě docela blízko a koumal jsem to vážně i z hodně blízka (20cm třeba), možná se o to starají jen nějaké AA. Ale třeba když si pustím Forzu 7 na PC 24" monitoru v 1080p se vším na max, tak je citelně zubatější než Forza 7 na Xboxu ve 4k na 55.
A zrovna ta Forza 7 jede na xboxu v nativním 4k.
Vím, že by tam ten aliasing měl být taky na tak velký úhlopříčce, proto se divím.
Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.
Napsal: pát 18. kvě 2018, 13:30
od DOC_ZENITH
No to nevim že by na Xboxu něco jelo v native 4K, pokud vim tak když je 4K output tak většina her stejně nejede 4K ale rozlišení se dynamicky neustále mnění dle náročnosti scény. Jestli a jaké je rozlišení na konzolích o tom můžeme jen debatovat, konzole nejsou směrodatné pro porovnání. Si tu TV připoj k PC dej tam nativku bez AA a hned uvidíš.
Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.
Napsal: pát 18. kvě 2018, 13:34
od Riku
Na xbox one x jede forza 7 nativně ve 4k. Proto jsem to zrovna u ní koumal. To s tím propojením na pc mě napadlo taky. Někdy až budu mít náladu přenášet jedno či druhé tak to vyzkouším.
Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.
Napsal: pát 18. kvě 2018, 14:17
od dexterav
tak ja napr vidím zuby aj na FHD 8"
32" 4k samozrjeme tiež
proste bez AA ani krok a to nemám nejaký orlý zrak, možno je to tým že AA používam snád odvtedy čo ho vymysleli
napodiv takisto mi neni jedno či FHD 15" aleko 4k 32" aj ked PPI je rovnaké
32" vítazí na plnej čiare na 15" je to proste mrňavé aj ked matematika velí že je to to isté
tiež je otázka či TV púšta proste natívne to čo doňho lezie ale s tým niečo ešte robí
to totiž častý rozdiel medzi obrazom čo dáva LCD pre PC a TV ako také, a nie vždy sa tam dá všetko vypnúť, proste na TV sú predsa len primárne kladené iné požiadavky a pochybujem že primárne to je ultra presný obraz...
skorej kvalitný filmový zážitok čo nemusia a asik ani nie sú tie isté veci
Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.
Napsal: pát 18. kvě 2018, 14:19
od Riku
tak na TV se dá nastavit vstup z HDMI jako "PC" takže pak zobrazuje stejně jako monitor bez úprav..
ale spíš mě zajímalo jaké je PPI potřeba aby zmizel aliasing, zda se toho vůbec dá dosáhnout bez AA
Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.
Napsal: pát 18. kvě 2018, 15:48
od Gudas1913
michal3d píše:Tak posli screenshot so zapnutym a vypnutym AA, ci tam bude rozdiel.
Tam rozdil je to rovnou napisu, ani nemusim posilat screen.
Ted sem treba zkusil Men of War 2 , ve hre je podpora Msaa a hra vypada uplne v pohode. Mozna je to jenom muj subjektivni pocit z her co nepodporuji Msaa.
Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.
Napsal: pát 18. kvě 2018, 17:07
od michal3d
To už začína dávať zmysel, lebo samozrejme že na MSAA (ideálne spoločne s Transparency AA) sa nechytá žiadne z tých dnes používaných postprocess AA.
Inak čo som si všimol, tak pokiaľ je výkon, tak na tie postprocess AA často pomáha keď sa to skombinuje s DSR, alebo možno naopak povedané, že DSR pomáha ten postprocess AA.
Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.
Napsal: pát 18. kvě 2018, 20:54
od werygood
Ten pohyb ukazatele nábojů je efekt hry, podívej se na začátek videa
https://www.youtube.com/watch?v=XV_NqBD_P4g - když se nehýbe, tak mu to začně skákat ze strany na stranu taky. Sice to má překryté nějakým logem, ale vidět to jde myslím dost jasně.
Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.
Napsal: sob 19. kvě 2018, 13:12
od Gudas1913
Jeste by me teda zajimalo jaky je optimalni nastaveni DSR na Full HD monitoru?
Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.
Napsal: sob 19. kvě 2018, 14:25
od michal3d
Optimálne je čo najviac jak ti zvládne grafika.
Inak teda z mojich skúseností menej ako 1,78 ani nemá zmysel dávať, ale záleží to aj od toho, jak je kto náročný. Ja napr. teraz hrám Dishonored (1) a nastavené mám práve 1,78 k tomu v hre FXAA a vyzerá to rozhodne lepšie než natívne rozlíšenie či už s FXAA alebo bez. Ale bezchybné to rozhodne není. Mohol by som si dovoliť aj vyššie rozlíšenie, ale takto to mám 100% stable na 60 FPS, a pri vyššom by už asi hrozili miestami dropy a ja vždy preferujem plynulosť pred kvalitou obrazu.
Takže proste skús pridať toľko koľko ti grafika znesie na tebou prijatelné FPS, ideál je samozrejme 4x, ak máš na to výkon.
btw...tiež sa môžeš pohrať s hodnotou "DSR - smoothness", napr. ja používam 25% (default je 33%), takže obraz je trošku ostrejší, ale zase menej vyhladení, tiež si to ale musíš nastaviť podľa toho jak to tebe vyhovuje.