Shimmering, zubate zrnici hrany.

Grafické karty s libovolným GPU firmy nVidia (např. Riva, GeForce).

Moderátoři: Walker1134, Wilik

Gudas1913
Začátečník
Začátečník
Registrován: 17. kvě 2018

Shimmering, zubate zrnici hrany.

Příspěvek od Gudas1913 »

Dobry den, posledni tyden mam se svou pc sestavou problem. Ve vsech hrach mam zubate hrany ktere se pohybuji sem a tam, zkusil sem jiz vse a nevim si rady.
2 krat reinstall system, ruzne graficke ovladace, pripojeni pc k tv abych vyloucil vadu monitoru, ruzna nastaveni pres Nvidia Inspector, nic nezabira.
Ma sestava I5 6500, Gtx 1060 6gb Armor, 16gb ram. Teploty vsech komponent sou v pc v poradku, vetraky se toci, vse funguje jak ma. Prosim o rady, pokud mel nekdo podobny problem. Je to na reklamaci GK nebo muze byt problem jinde, napajeni atd..?
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Příspěvek od spajdr »

Muzes tipnout nejaky obrazek ze hry ktera to dela a vlozit ho sem?
Gudas1913
Začátečník
Začátečník
Registrován: 17. kvě 2018

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Příspěvek od Gudas1913 »

spajdr píše:Muzes tipnout nejaky obrazek ze hry ktera to dela a vlozit ho sem?
Jak prijdu z prace neco tipnu. Hlavne to dela pokud clovek stoji a nic nedela, v pohybu se hrany jakoby vyhladi, a cim bliz se priblizuju k objektum tim vic se to vyhlazuje, delaji to hlavne objekty v dalce, ostry hrany a svetla kdy nektery problikavaji.
Gudas1913
Začátečník
Začátečník
Registrován: 17. kvě 2018

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Příspěvek od Gudas1913 »

spajdr píše:Muzes tipnout nejaky obrazek ze hry ktera to dela a vlozit ho sem?
Zde screen s Hard Reset, vsechny ty hrany se pohybuji zleva doprava a sou zubaty, tak jako jezdi sem a tam. Cely ty okna, i to zabradly.
https://imgur.com/a/A21XGHs
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Tohle neni vada, tohle je normální. Takhle bohužel vypadá rendering, pomáhá to vyhladit AA, hlalvně MSAA a TRAA v driverech. Horší je to s enginama co nepodporujou MSAA vyhlazování, tam obvykle pracuje pouze postprocessing softwarové AA a to nedokáže vyhladit transprenci a shimmer, bohužel je to tak. Jediný co pak můžeš zkusit je DSR ala ject hru v extra vysokym rozlišenim downsamplovanym na tvůj monitor, to částečně potlačuje tyto artefakty.
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Příspěvek od ArgCZ »

spíš by to už chtělo opustit FHD rozlišení
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Gudas1913
Začátečník
Začátečník
Registrován: 17. kvě 2018

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Příspěvek od Gudas1913 »

DOC_ZENITH píše:Tohle neni vada, tohle je normální. Takhle bohužel vypadá rendering, pomáhá to vyhladit AA, hlalvně MSAA a TRAA v driverech. Horší je to s enginama co nepodporujou MSAA vyhlazování, tam obvykle pracuje pouze postprocessing softwarové AA a to nedokáže vyhladit transprenci a shimmer, bohužel je to tak. Jediný co pak můžeš zkusit je DSR ala ject hru v extra vysokym rozlišenim downsamplovanym na tvůj monitor, to částečně potlačuje tyto artefakty.
Nemyslim ze je to normalni, aspon ne v takove mire. Podivej se na ukazatel munice, jak je zubatej a na nem se ty hrany taky pohybujou. Hodim sem i video. Jezdi me cela obrazovka, takhle me to predtim urcite nedelalo. I kdyz nastavim FXAA je to jeste horsi, a v nastaveni Nvidia muzu delat co chcu, ale zmena zadna. Dela me to i Shadow Warrior 2 kdy v nocni mape me jezdi cela obrazovka sem a tam a blikaji nektery svetla.. To podle me moc normalni neni, predtim to urcite nedelalo.
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Ten ukazatel minuce je klasická nevyhlazená geometrie 3D renderingu a to co se na něm pohybuje jsou ihmo pixely. Je to standard a pomoct s tim může jak už jsem řekl pouze AA ala vyhlazování hran. Takhle to bohužej je, funguje a vypadá od počátku 3D grafiky na PC.
Gudas1913
Začátečník
Začátečník
Registrován: 17. kvě 2018

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Příspěvek od Gudas1913 »

DOC_ZENITH píše:Ten ukazatel minuce je klasická nevyhlazená geometrie 3D renderingu a to co se na něm pohybuje jsou ihmo pixely. Je to standard a pomoct s tim může jak už jsem řekl pouze AA ala vyhlazování hran. Takhle to bohužej je, funguje a vypadá od počátku 3D grafiky na PC.
Je normalni ze se me ty hrany hybou ze strany na stranu pokud se zastavim a nehejbu se? Nidky sem si toho takhle nevsiml. Treba v Shadow Warrior 2 me v nocnich mapach blika cela obrazovka, a to mam ultra nastaveni.
Dela me to treba i na plotech v Project Cars a tam mam MSAA na high.
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Příspěvek od havli »

Pokud jsou objekty v pohybu, pak se samozrejme zuby posunuji taky. Ten screenshot je naprosto v norme, bez AA hry vypadaji presne takhle.

Btw... predpokladam, ze hrajes na nativnim rozliseni monitoru. Protoze pokud ne, tak to muze vypadat jeste o neco hur u tebe na monitoru, nez my vidime na screenshotu.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Gudas1913
Začátečník
Začátečník
Registrován: 17. kvě 2018

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Příspěvek od Gudas1913 »

havli píše:Pokud jsou objekty v pohybu, pak se samozrejme zuby posunuji taky. Ten screenshot je naprosto v norme, bez AA hry vypadaji presne takhle.

Btw... predpokladam, ze hrajes na nativnim rozliseni monitoru. Protoze pokud ne, tak to muze vypadat jeste o neco hur u tebe na monitoru, nez my vidime na screenshotu.
Objekty v pohybu nejsou a presto se me hybou vsechny hrany kdyz stojim a nic nedelam. Pohybujoubse ze strany na stranu, kdyz su v pohybu tak to neni tak videt.
Screen je s AA metoda Fsaa 4. Hraju v nativnim rozlisenim FHD.
Xnovic
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 20. zář 2007
Bydliště: Plzeň

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Příspěvek od Xnovic »

Udělej video a hoď to třeba na YT..
Z toho screenu není poznat nic, respektive to vypadá, že je vše ok.. AA používáš?
CPU:Ryzen 7 5800xMB:ASUS ROG Strix X570 - F GamingChladič:Noctua NH-D14 RAM:Kingston HyperX Black 2x16Gb 3600MHzVGA:Asus RTX 3080 TUFCase:ASUS ROG Strix HeliosHDD:Samsung 960 Evo 500GB+2TB WD Red+2TB SSD AData+4TB Seagate Zdroj:EVGA Supernova P2 1000W
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Příspěvek od havli »

Gudas1913 píše: Objekty v pohybu nejsou a presto se me hybou vsechny hrany kdyz stojim a nic nedelam. Pohybujoubse ze strany na stranu, kdyz su v pohybu tak to neni tak videt.
Screen je s AA metoda Fsaa 4. Hraju v nativnim rozlisenim FHD.
Staci i treba jen pohyb kamery - tj ruzne pohupovani, atd. Nemusis ty primo pochodovat po mape.
Pokud mas zapnuty 4xAA, pak asi nefunguje, tady na tom screenshotu rozhodne videt neni.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Gudas1913
Začátečník
Začátečník
Registrován: 17. kvě 2018

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Příspěvek od Gudas1913 »

Xnovic píše:Udělej video a hoď to třeba na YT..
Z toho screenu není poznat nic, respektive to vypadá, že je vše ok.. AA používáš?
https://www.youtube.com/watch?v=Pnp9Gdx ... e=youtu.be
Tady video
Xnovic
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 20. zář 2007
Bydliště: Plzeň

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Příspěvek od Xnovic »

Mě to přijde naprosto OK.. :?
CPU:Ryzen 7 5800xMB:ASUS ROG Strix X570 - F GamingChladič:Noctua NH-D14 RAM:Kingston HyperX Black 2x16Gb 3600MHzVGA:Asus RTX 3080 TUFCase:ASUS ROG Strix HeliosHDD:Samsung 960 Evo 500GB+2TB WD Red+2TB SSD AData+4TB Seagate Zdroj:EVGA Supernova P2 1000W
Gudas1913
Začátečník
Začátečník
Registrován: 17. kvě 2018

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Příspěvek od Gudas1913 »

Xnovic píše:Mě to přijde naprosto OK.. :?
Ty pohybujici hrany vidis?
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Příspěvek od spajdr »

To co asi myslis je aliasing.
https://youtu.be/1fn0AjdTvqg?t=97
Myslis to, co je tady videt na okrajich dreveneho plotu? jak se to jako kdyby preliva zleva doprava?
Xnovic
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 20. zář 2007
Bydliště: Plzeň

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Příspěvek od Xnovic »

Gudas1913 píše:
Xnovic píše:Mě to přijde naprosto OK.. :?
Ty pohybujici hrany vidis?
Ty tam budou bez vyhlazování vždycky.
CPU:Ryzen 7 5800xMB:ASUS ROG Strix X570 - F GamingChladič:Noctua NH-D14 RAM:Kingston HyperX Black 2x16Gb 3600MHzVGA:Asus RTX 3080 TUFCase:ASUS ROG Strix HeliosHDD:Samsung 960 Evo 500GB+2TB WD Red+2TB SSD AData+4TB Seagate Zdroj:EVGA Supernova P2 1000W
Gudas1913
Začátečník
Začátečník
Registrován: 17. kvě 2018

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Příspěvek od Gudas1913 »

Ty pohybujici hrany vidis?[/quote]

Ty tam budou bez vyhlazování vždycky.[/quote]
Ale ja mam Antialiasing zapnutej. 4 Fsaa. Ve hre je to maximalni nastaveni AA.
michal3d
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 25. úno 2007

Re: Shimmering, zubate zrnici hrany.

Příspěvek od michal3d »

Tak posli screenshot so zapnutym a vypnutym AA, ci tam bude rozdiel.
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
Odpovědět

Zpět na „NVIDIA grafické karty“