Stránka 11 z 17

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Napsal: stř 14. zář 2016, 09:45
od Krteq
V listopadu výjde Cryengine s podporou Vulkanu

CryEngine to Support Vulkan This November, DX12 Multi-GPU Next February

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Napsal: pát 11. lis 2016, 10:05
od Krteq
Článek o implementaci Vulkan API rendering path do DOOMa - idTech 6

GPUOpen - Vulkan and DOOM

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Napsal: pát 16. pro 2016, 10:11
od Krteq
Unity engine dostal podporu Vulkan API
Version 5.6 packs some interesting goodies: support for the Vulkan API and Google Daydream VR, in addition to a host of more fine-grained technical features. Vulkan support is the headlining feature, and Unity claims developers can get "a rendering performance improvement out-of-the-box up to 60%" without getting into the nitty-gritty details of the Vulkan API. Unity's Vulkan support is cross-platform, too...

...Unity says that Vulkan speeds things up through more efficient use of multi-core CPUs and reduced driver overhead. Adding support for Vulkan to existing titles is likely feasible but almost certainly up to individual developers.
TechReport - Unity engine adds Vulkan support for a big performance boost

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Napsal: pát 16. pro 2016, 12:18
od webwalker
@Krteq: To je určitě nějaký nesmysl, vždyť přece Havli říkal, že Vulkan je mrtvý :oops:

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Napsal: pát 16. pro 2016, 12:48
od michal3d
A čo to dokazuje? Keď pozriem na tento krátky zoznam:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_g ... an_support

tak by som povedal, že ak, tak sa Vulkan bude používať asi prevažne na mobilnej platforme. Ostatne koľko velkých PC hier beží na Unity engine? A dôležitejšie než to, čo podporuje engine je to, na čom pobežia samotné hry. A či sa nám to páči alebo nie (ja osobne by som bol rád, keby sa prejde na Vulkan, lebo Win 7 my plne vyhovuje a na Win 10 prechádzať nechcem) zatiaľ nič nenasvädčuje tomu, že by mal byž Vulkan rozšírenejší medzi AAA hrami než tomu bolo u OpenGL...

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Napsal: pát 16. pro 2016, 14:06
od Krteq
michal3d píše:A čo to dokazuje? Keď pozriem na tento krátky zoznam:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_g ... an_support

tak by som povedal, že ak, tak sa Vulkan bude používať asi prevažne na mobilnej platforme...
No, nevím jak ty, ale já tam vidím polovinu her pro PC a další budou následovat s implementací do dalších enginů.

Unity už podporu má (viz. výše), CryEngine má podporu ohlášenou a UE4 Vulkan rendering path podporuje pro mobile sféru a pro PC bude následovat v dohledné době.

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Napsal: pát 16. pro 2016, 15:11
od Hladis
Unity je dost pouzivany engine pro indie hry, hricky a mobilni hry. Asi jedina znamejsi hra na PC je Cities Skylines od Paradoxu. https://unity3d.com/showcase/gallery/games hadate se zase o prdu. Vulkan není mrtvola, jen pravdepodobne bude hodne pouzivan především v mobilni sfere. Zda se dostane do AAA PC her nejak vyrazneji je dost otázka, jelikož tam se tlaci DX12.

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Napsal: pát 16. pro 2016, 15:33
od michal3d
Krteq píše:No, nevím jak ty, ale já tam vidím polovinu her pro PC a další budou následovat s implementací do dalších enginů.
- no a čo tam je? Sú tam tri normálne hry:

Doom - ID Soft, asi najväčší presaditel OpenGL v hrách, logické že v tom pokračuje aj s Vulkan, čiže čiadna zmena oproti situácií keď bol OpenGL

Dota 2 - Valve, ktoré používalo už aj OpenGL predtým, kvôli tomu aby ich hry išli na SteamOS/Linux/Mac, čiže opäť žiadna zmena od dôb OpenGL, naviac všetci vieme že Valve momentálne zrovna nechŕli jednu hru za druhou...

The Talos Principle - indie multiplatformová hra (vrátane Androidu), naviac na Serious Engine, kde aj napr. Serious Sam podporuje OpenGL, čiže opäť žiadna zmena

Takže my prosím ukáž, z čoho čerpáš ten optimizmus pre rozširenie Vulkan, zatial to vyzerá presne rovnako ako za dôb OpenGL. Akurát kto používal OpenGL, logicky začína používať aj Vulkan, tak ako sa prechádza postupne z DX11 na DX12. A jak hovorím, to čo podporuje engine je irelevantné, dôležité je čo podporuje samotná hra...

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Napsal: pát 16. pro 2016, 16:01
od Hladis
Jako fakt si tu chcete dat souboj, která kristalova koule vesti lip ? Pravdou je, ze Vulkan není mrtvola, stejne tak se nevi jak moc bude schopen penetrovat AAA hry. Konec flamu.

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Napsal: pát 16. pro 2016, 16:13
od havli
Nevidim jedinej duvod, proc by se mel Vulkan zacit ve vetsim meritku pouzivat v PC hrach. Vesmes je to dano i historicky - ze zacatku ery 3D akcelerace bylo vsechno bud OGL nebo Glide (osekane OGL), pak MS prisel s DX a behem nekolika malo let ziskal totalni prevahu. No a nekdy cca od roku 2004 uz jedeme v zabehnutych kolejich, ze vyjde rocne nanejvys 1-2 OGL hry a tim to konci. Tak ted budou 1-2 Vulkan, par DX12 a valna vetsina stale DX11. Cili zadna velka zmena.

Na mobilech at si pouziva kdo chce co chce, to je uplne jiny svet...

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Napsal: pát 16. pro 2016, 16:48
od Krteq
Heh, jak na potvoru Egosoft právě ohlásil podporu Vulkan pro X Rebirth :mrgreen:
New graphics engine: X Rebirth VR Edition will be the first title by Egosoft to utilise our new in-house development, based on the innovative new Vulkan graphics technology.
EGOSOFT announces X Rebirth VR Edition

Dost mi to připomíná vývoj v DX12 vlákně, kde stejná skupina tvrdila, že se DX12 hry neobjeví dřív jak za 2 roky :lol:

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Napsal: pát 16. pro 2016, 16:58
od havli
To se vazne vyplati, bude o jednu india Vulkan hru navic. :P
Vazne je potreba oslavovat kazdou blbost jen kvuli tomu ze bezi na tvem oblibenem API? Ja osobne mam radsi S3 MeTaL... pocet podporovanych her bude asi nastejno. :-D

Nebyla spis rec o dobre napsanych DX12 hrach? Ty nejak porad nejsou, vsechno jen bastly lepene dodatecne s pulrocnim zpozdenim na DX11. Pripadne rovnou emulator xboxu.

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Napsal: pát 16. pro 2016, 17:11
od michal3d
Krteq: tak vzhľadom na to, že je X Rebirth aj na Mac/SteamOS, tak asi bude mať taky OpenGL verziu a tak není nijak prekvapivé, že prejdu na Vulkan. Proste zase ten istý prípad ako hry ktoré som uviedol predtým...

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Napsal: pát 16. pro 2016, 18:19
od Raikkonen
Mě by spíš zajímalo, kde je ten zakopaný pes, že Vulkan (a předtím Mantle) nijak moc netáhnou a spíš jen paběrkují, když jsou přitom vyzdvihovány přednosti typu jednoduchá konverze z konzolí a multiplatformnost. Stejně tak další výhoda - radikální zvýšení efektivity a z toho plynoucího mnohem většího výkonu (stejně jako u DX12) - se zatím nějak neprojevuje, dokonce v extrémních případech podává starší DX11 lepší a stabilnější výkon (viz případ Quantum Break). Vlastně je to i dost paradoxní a tristní výsledek vzhledem ke všem těm snahám zlepšit hraní na jiných platformách, např Steamboxy od Valve apod. (v mobilech to vypadá trošku jinak, ale to už je zase jiné hraní a jiné téma). Na programátory to taky nelze všechno svést.

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Napsal: pát 16. pro 2016, 18:41
od del42sa
setrvačnost , neochota vývojářů, lenost, pomalejší náběh nových API, snaha vyždímat maximum z už zaběhlého, atd.

doplnit dle libosti :)

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Napsal: pát 16. pro 2016, 18:54
od DOC_ZENITH
Raikkonen píše:Mě by spíš zajímalo, kde je ten zakopaný pes, že Vulkan (a předtím Mantle) nijak moc netáhnou a spíš jen paběrkují, když jsou přitom vyzdvihovány přednosti typu jednoduchá konverze z konzolí a multiplatformnost. Stejně tak další výhoda - radikální zvýšení efektivity a z toho plynoucího mnohem většího výkonu (stejně jako u DX12) - se zatím nějak neprojevuje, dokonce v extrémních případech podává starší DX11 lepší a stabilnější výkon (viz případ Quantum Break). Vlastně je to i dost paradoxní a tristní výsledek vzhledem ke všem těm snahám zlepšit hraní na jiných platformách, např Steamboxy od Valve apod. (v mobilech to vypadá trošku jinak, ale to už je zase jiné hraní a jiné téma). Na programátory to taky nelze všechno svést.
Jak už zmínil Dell, rozdíl u těch novejch API je že, u starejch stačilo zplácat to tak aby to ňák fungovalo, hodit to do API co nebylo nijak low-level, a to se tim za značné asistence driveru (plného fixů od NV či AMD aby to ňák chodilo) prokousalo a pak to šlo do GPU.

Vulkan a DX12 jsou low-level, tzn pokud to má solidně chodit, musí to tak vývojář naprogramovat a najednou se ukazuje ta jejich neschopnost a lennost v jasném světle. Kor u těch her co jedou pod těmito API hůře než pod DX11 že.... Tady už nemůže nastoupit NV (třeba) a svym driverem dodělat nedostatky a optimalizovat výkon, EE, oni můžou maximálně optimalizovat ono API, ale jak toho ta hra využije je čistě jen na jejich vývojářích a tam to zatím vše stojí a padá, prozatim spíš padá.

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Napsal: pát 16. pro 2016, 19:10
od -Vladimir-
1) něco jak když nějak napasuješ součástky do motoru auta a ono sice ne moc dobře, ale přitom docela obstojně jede (třeba Feldy). U nových složitějších motorů stačí podcenit takovou prťavou věcičku a za chvilu se ti motor "rozsype"...

2) no aspoň oddělí hry od srdcaře a od flákače, bohužel převažují flákači...

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Napsal: ned 18. pro 2016, 16:41
od nou
Does DX12 suck?
Asi dost jednostranne video. Vo videu je viac menej ukazane ze DX12 prinasa znizenie vykonu, shuttering a ine problemy. Na druhu stranu Vulkan hry maju prakticky vzdy narast vykonu oproti OGL a v pripade Talos aj oproti DX11. Takze otazka zneje su programatory DX12 nahovno a ty co pouzivaju Vulkan su pro alebo je tam nejaky problem v DX12 samotnom? Ak ano tak si myslim ze uvidime omnoho viac Vulkan hier.

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Napsal: ned 18. pro 2016, 17:58
od -Vladimir-
problém bych nehledal v API jako takovém, ale zase v líných programátorech... proč není 100% her od nadšenců ve svém oboru bych mile rád věděl (API ponechám stranou, za prasárny moc nemůžou)

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Napsal: ned 18. pro 2016, 18:28
od Hladis
nou:
Sorry ale ten clovek je noob, který sesmolil video bez relevance. Jeho teorie je uplny nesmysl.