Stránka 13 z 13

Re: nVidia PhysX

Napsal: pát 12. říj 2018, 13:14
od mareknr
Už sa dá priamo stiahnuť posledná verzia PhysX ovládača:

https://www.nvidia.com/object/physx-9.1 ... river.html
This version of the PhysX System software provides updates necessary for some games to run PhysX content properly on Turing GPUs. These include Batman Arkham Knight and the PLA(Passion Leads Army) Benchmark. Includes the latest PhysX runtime builds to support all released PhysX content.

Re: nVidia PhysX

Napsal: pon 3. pro 2018, 17:11
od spajdr
NVIDIA PhysX Engine Now is Open-Source

https://www.guru3d.com/news_story/nvidi ... ource.html

Re: nVidia PhysX

Napsal: pon 3. pro 2018, 17:31
od Krteq
PhysX byl, spolu s několika ostatními GW moduly, uvolněn na GitHub už v roce 2015 ale stále není open-source.

Nějak nemůžu najít co přesně se změnilo. pořád musíš mít registraci na developer.nvidia.com, stále potřebuješ odsouhlasit restriktivní EULA a stále je použita restriktivní 3-clause BSD licence
Redistribution and use in source and binary forms, with or without modification, are permitted provided that the following conditions are met:
  • Redistributions of source code must retain the above copyright notice, this list of conditions and the following disclaimer.
  • Redistributions in binary form must reproduce the above copyright notice, this list of conditions and the following disclaimer in the documentation and/or other materials provided with the distribution.
  • Neither the name of NVIDIA CORPORATION nor the names of its contributors may be used to endorse or promote products derived from this software without specific prior written permissions
...

Instructions


To begin, clone this repository onto your local drive.


To build PhysX and APEX SDKs:


(1) Build PhysX SDK by opening one of the solutions found under PhysX_3.4\Source\compiler. Supported platforms: Windows, Linux, OSX, Android, iOS.


(2) The APEX SDK distribution contains pre-built binaries supporting GPU acceleration. Re-building the APEX SDK removes support for GPU acceleration. The solutions can be found under APEX_1.4\compiler. Supported platforms: Windows, Linux, Android.
PhysX GitHub / nvidia.developer.com - PhysX Source on GitHub

Bohužel jde jen o další PR blaf :/

//EDIT: Tak jediná změna je ta, že nV už neposkytuje předkompilované knihovny, takže je potřeba je zkompilovat.

Re: nVidia PhysX

Napsal: pát 21. pro 2018, 11:55
od Hladis
NVIDIA Launches PhysX SDK 4.0, As Open-Source Physics Engine
https://www.guru3d.com/news-story/nvidi ... ngine.html


Hladis//Promaz ot.

Re: NVIDIA PhysX - info a vše okolo

Napsal: stř 30. říj 2019, 10:07
od Hladis
Ukazka PhysX efektu v Control.
https://www.youtube.com/watch?v=12NORuGfcLc

Re: NVIDIA PhysX - info a vše okolo

Napsal: stř 30. říj 2019, 10:10
od AllowedCry
Docela pěkný. Dnešní physX běží jen na CPU, nebo je furt možnost volby?

Re: NVIDIA PhysX - info a vše okolo

Napsal: stř 30. říj 2019, 10:14
od Krteq
CPU, GPU PhysX je dávno mrtvý.

Re: NVIDIA PhysX - info a vše okolo

Napsal: sob 21. pro 2019, 13:58
od Hladis

Re: NVIDIA PhysX - info a vše okolo

Napsal: pát 28. říj 2022, 20:48
od knedla
Ahoj. Má smysl v dnešní době při instalaci ovladačů nVidia instalovat (zaškrtnout) i ten Physx?

Re: NVIDIA PhysX - info a vše okolo

Napsal: pát 28. říj 2022, 21:38
od DOC_ZENITH
Ano ničemu to neškodí a tuna starejch her to potřebuje.