
Anti-aliasing - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu
CSAA? Kde v ovladači k Maxwellu vidíš CSAA? 

AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | ̶S̶a̶p̶p̶h̶i̶r̶e̶ ̶9̶7̶0̶0̶ ̶X̶T̶ . INNO RTX 4070Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Elkim
- Redaktor PCT
- Registrován: 01. lis 2014
- Bydliště: Olomouc
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu
Máte někdo zkušenosti s ACU a AA? Resp. by mě zajímalo, co používáte. Já jedu na FXAA, protože TXAA je hroznej ale hroznej blur, MSAA 4x mi dropne FPS na 50, což je pro mě nepřijatelný a MSAA 8X to zalaguje na 5FPS.
- Uffendi
- Nováček
-
- Registrován: 13. úno 2010
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu
Čau,
nikdy jsem AA nepoužíval, dřív slabej HW, a formy na blesky mi nikdy nevadily. Pak, když byl HW, tak jsem si přečetl, že to rozmazává celkově obraz, takže taky nepoužívám. Jenomže doba pokročila a koukám, že těch AA je asi bambilión druhů. Je nějaké AA bez negativních dopadů na ostrost a tak?
nikdy jsem AA nepoužíval, dřív slabej HW, a formy na blesky mi nikdy nevadily. Pak, když byl HW, tak jsem si přečetl, že to rozmazává celkově obraz, takže taky nepoužívám. Jenomže doba pokročila a koukám, že těch AA je asi bambilión druhů. Je nějaké AA bez negativních dopadů na ostrost a tak?
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu
Je. MSAA+TRAA, SSAA, pouziti DSR.
- Uffendi
- Nováček
-
- Registrován: 13. úno 2010
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu
Je doplnim, ze tyhle techniky (MSAA,SSAA.....) zerou neskutecne vykon, takze se pouzivaji často ruzny mazaci postproces "filmovy" techniky, který zase zerou vykonu minimum.
- fliper
- Začátečník
- Registrován: 10. led 2017
- Bydliště: Brno
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu
Je nejaký rozdiel keď používam DSR (2k) alebo supersampling 2x? Poriadne som nič nenašiel a výkon v FPS kresol rovnako pri oboch metódach
AMD Ryzen 5600x + SilentiumPC Fera 3 | ASUS TUF GAMING B550M-PLUS | Sapphire NITRO+ Radeon RX 6700 XT | Kingston HyperX Predator 24GB DDR4 3000Mhz (3X8GB) | Samsung PM981 NVMe 256Gb (Win10) | Samsung Evo 750 240GB (Fedora) | WD Blue SSD 1TB | Corsair RMx Series RM550x | Fractal Design Define Mini C | Dell U2715H + BenQ GW2283 || Lenovo ThinkPad x230 || Lenovo ThinkPad P1 Gen 3
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
Facebook představil "Neural Supersampling", alternativu DLSS bez nutnosti specializovaného HW a jednoduše implementovatelnou do herních enginů.
Stejně jako DLSS využívá motion vectory a trénovanou neuronovou síť
Blogpost - Facebook Research - Introducing neural supersampling for real-time rendering
Research paper - Facebook Research - Neural Supersampling for Real-time Rendering
Stejně jako DLSS využívá motion vectory a trénovanou neuronovou síť
Blogpost - Facebook Research - Introducing neural supersampling for real-time rendering
Research paper - Facebook Research - Neural Supersampling for Real-time Rendering
- vinniczech
- Začátečník
- Registrován: 28. srp 2008
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
Já se omlouvám, jestli to tu někde je, ale už sem pročetl pár stránek tématu a nevidim to. Jak zapnout TrAA v prvnim Crysis? Nebo je to prostě supersampling? U druhého dílu se mi podařilo zapnout space-grid a vypadá to super. První díl je na anti aliasing náročnější tak hledám nějaký kompromis mezi kvalitou a výkonem. Když nastavim v nvidia inspectoru override a nastavim 2xmsaa + 2xspace grid, tak to nevypadá špatně, ale vyhlazuje to i mraky a kouř. Zkusil jsem i supersampling 4x i 8x a je to dost podobný, ale zase je to náročný na vegetaci. 2x nic nedělá na rozlišení v kterym hraju(1680x1050). Dsr sem zkusil a je to náročnější než nativní rozlišení + supersampling. Pomoc

https://ibb.co/jRnpPtF
Prostě to nastavení nic nedělá. Je mi jedno jestli budu hrát v dx9 nebo 10. Hlavně at to de


https://ibb.co/jRnpPtF
Prostě to nastavení nic nedělá. Je mi jedno jestli budu hrát v dx9 nebo 10. Hlavně at to de
please wait... rebuilding
- Baneshee
- Moderátor
- Registrován: 12. dub 2005
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
Ano, TRAA je u nVidie pojmenovaný jako supersampling. Klasický TRAA je tam prostě jako 2x/4x/8x Supersampling. Na to nepotřebuješ ani NV Inspector, dá se to zapnout i přímo v ovladačích. Tam se to jmenuje "Vyhlazování hran - průhlednost"
Pokud máš dost výkonu, tak je IMHO ideální nastavení 4xMSAA + 4xTRAA.
Pokud máš dost výkonu, tak je IMHO ideální nastavení 4xMSAA + 4xTRAA.
Ryzen 5800X @ 100W | Noctua C12P SE14 | 2x16GB Crucial Ballistix @ 3466MHz | Zotac RTX3070 8GB | Asus Prime X470-Pro | Micron 2TB NVMe & Kingston KC3000 4TB | Samsung SH-S223Q | FD Define R3 Black | Seasonic Focus Plus 650W | Dell G3223Q
- vinniczech
- Začátečník
- Registrován: 28. srp 2008
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
Díky už konečně vim co to Traa je. To sem měl aktivovaný ale je to náročný na vegetaci. Tak sem vynutil AA přes inspectora. 2xmsaa + 2x space grid, ale zase nevim jak se tomu řiká. Sgsaa? To je jedno. Prostě je to mnohem mín náročný a vypadá to stejně ne-li líp
Ted už jenom šetřim na nějakou lepší grafiku než 970 abych si mohl užít plně eye-candy v prvnim crysis
Zajímavý, že sem furt spíš limitovanej grafikou než šesti jádrovym phenomem. Nový hry nehraju. Jedu retro 



please wait... rebuilding
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Konečně někdo na tohle téma udělal dobré video:
https://www.youtube.com/watch?v=YEtX_Z7zZSY
Tahle všudypřítomná blitka na které jsou navíc založené DLSS a FSR. Hry s timhle NIKDY nebudou vypadat dobře v pohybu.
https://www.youtube.com/watch?v=YEtX_Z7zZSY
Tahle všudypřítomná blitka na které jsou navíc založené DLSS a FSR. Hry s timhle NIKDY nebudou vypadat dobře v pohybu.
- madPav3L
- Mírně pokročilý
- Registrován: 07. pro 2005
- Bydliště: Středočeský kraj
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
Super, konečně mám dobré video, kam budu odkazovat lidi, který mně nevěří, že TAA je blitka...
CPU: Ryzen 7 9800X3D MB: ASUS ROG STRIX B650E-E GAMING WIFI RAM: Patriot Viper Venom 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 GPU: Palit RTX 4090 GameRock FAN: Noctua NH-D15S SSD: 1x Samsung 960 Pro M.2 512GB, 1x Samsung 960 Pro M.2 1TB, 1x Samsung PM981 M.2 2TB HDD: 3x Seagate Barracuda 7200 3TB Display: Dell AW3423DWF 3440x1440 165 Hz OLED PSU: Seasonic Prime SSR-750PD 750W Mouse: Logitech G602 Keyboard: Cherry MX-Board 6.0 UPS: CyberPower Professional Tower 1000VA/900W CASE: Fractal Design Meshify 2 XL Audio: Creative Sound Blaster Z + Logitech Z906
- JohnXXL
- Mírně pokročilý
- Registrován: 07. úno 2007
- Bydliště: Brno
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
Ukladam si video do zalozek a budu moc taky pouzivat kdyz mi nekdo zas bude tlacit do hlavy bludy... 
Diky DOC_ZENITH ze jsi to sem hodil.
Diky DOC_ZENITH ze jsi to sem hodil.
MB: Asus ROG Strix Z690-A D4 CPU: i7-13700K @P5.6/E4.5GHz Cooling: Water block RAM: 128GB Crucial DDR4 3200MHz@3600MHz CL18 Čerpadlo: EKWB D5 Vario Motor + Alphacool D5 TOP Radiator: MO-RA3 420 black 4x NF-A20 PWM Chromax @500rpm
VGA: EVGA RTX 3080TI FTW3 Ultra EK Vector FTW3 HDD: FireCuda 530 2TB + 970 EVO 1TB, 5x HPE Samsung Enterprise PM883 3.84TB Case: Chieftec BigToWER + Corsair AX1600i Monitor: MSI G274QPF + EIZO FlexScan EV2460BK
VGA: EVGA RTX 3080TI FTW3 Ultra EK Vector FTW3 HDD: FireCuda 530 2TB + 970 EVO 1TB, 5x HPE Samsung Enterprise PM883 3.84TB Case: Chieftec BigToWER + Corsair AX1600i Monitor: MSI G274QPF + EIZO FlexScan EV2460BK
- Mafian277198
- Začátečník
- Registrován: 07. čer 2010
- Bydliště: Plzeň
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
Nechce se mi to zkoušet, tak kdyby někdo věděl / měl přehled... jak na dnešních grafikách a hrách je použitelný SGSSAA?
|MB:Prime Z790-P WiFi|CPU:Core i9-14900K (NH-D15S 2×NF-A12x25, NF-A14x25)|RAM:Fury Renegade 32GB (2×16GB) DDR5 6.4GHz CL32|GPU:Aorus RTX 4090 (3×NF-A12x25)|SSD:FireCuda 530 500GB, 4TB|SND:Sound BlasterX AE-5|PSU:Prime TX-1000 (NF-A14)| Foto PC
- jctrnacty
- Začátečník
-
- Registrován: 21. úno 2009
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
Jsem rad, ze uz konecne po tom videu si lidi uvedomi , jaky kurvice nativu ty nesmysly typu dlss a fsr jsou. Hlavne , ze to vsichni vyzdvihujou jak je to must have feature (facepalm).
Docovi dik, ze na to video narazil.
Docovi dik, ze na to video narazil.
_________________
AMD 9800x3D, Asus X670E ProArt, Dark rock 4, 64GB DDR5 CL30 Patriot Viper Venom. Saphire 9070 XT Pulse, Fractal Define C, Seasonic focus gold+ 650W, samsung evo plus 970 2TB, X52 Pro, Benq ew3280u, WMR HP Reverb G1
AMD 9800x3D, Asus X670E ProArt, Dark rock 4, 64GB DDR5 CL30 Patriot Viper Venom. Saphire 9070 XT Pulse, Fractal Define C, Seasonic focus gold+ 650W, samsung evo plus 970 2TB, X52 Pro, Benq ew3280u, WMR HP Reverb G1
- Delarge
- Začátečník
- Registrován: 15. črc 2004
- Bydliště: Korova Milk Bar
- Kontaktovat uživatele:
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
DLSS Q ve 4K je uplně jiná liga než nějaký předpotopní MSAA se shimmeringem, který ani v moderních enginech nebude pořádne fungovat...deal with it 

Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
- stylar
- Začátečník
- Registrován: 06. říj 2014
- Bydliště: Bučovice
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
Právě v tom pohybu asi moc ne nebo proč asi bylo X verzí DLSS, kde právě na eliminaci ghostingu pracovali, ale pořád tam je.
Je to na nic všechno, ale karty jsou prostě slabý, jinak nejlepší by bylo hrát v 8k na 4k monitoru a ve 4k na fullHD monitoru (DSR).
Je to na nic všechno, ale karty jsou prostě slabý, jinak nejlepší by bylo hrát v 8k na 4k monitoru a ve 4k na fullHD monitoru (DSR).
DISPLAY: LG OLED48CX 3840x2160@120Hz 4:4:4 HDR 10bit GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24GB GDDR6X CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D@default CPU COOLER: ARCTIC Liquid Freezer II 420 MB: MSI MPG X870E CARBON WIFI BIOS 7E49v1A3 (AGESA PI-1.2.0.3a) RAM: Corsair 48GB (2x24GB) KIT DDR5 7000MHz CL36 Dominator Titanium XMP STORAGE: Samsung 990 PRO 2TB@PCIe x4 4.0 (OS), Samsung 980 1TB@PCIe x4 3.0, Samsung 870 EVO 2TB@SATA, HDD Seagate BarraCuda - 4TB (ST4000DM004) PSU: Corsair RMx Series RM850x (v.2021) - 850W CASE: Corsair iCUE 7000X RGB Black (5x Noctua NF-A14 PWM) KEYBOARD: SilentiumPC Gear GK550 Omnis Kailh Brown RGB MOUSE: Glorious Model D Wireless (+Grip Tape) SPEAKERS: Edifier R1280T (42Watt RMS) OS: Microsoft Windows 11 Pro CZ 64-bit v24H2
- Delarge
- Začátečník
- Registrován: 15. črc 2004
- Bydliště: Korova Milk Bar
- Kontaktovat uživatele:
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
Stokrát radši lehce máznutej obraz v pohybu, kterej bude při dobrý implementaci ve 4K docela minimální, než nechutnej shimmering.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Anti-aliasing - info a vše okolo
Shimmering byl realitou jen pokud jsi neměl funkční TRAA. A shimmering je realitou i her s TAA, DLSS s tim hodně bojuje, jeden z největších rozdílů mezi DLSS a FSR je to že FSR narozdíl od DLSS nepotírá shimmering a proto je tak zlé jakmile dojde na vegetaci.