Stránka 13 z 13
Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD
Napsal: ned 30. říj 2022, 11:16
od sam_217
mouldy píše: ↑čtv 27. říj 2022, 01:28
Jak má člověk poznat, že je to problém s AF filtrací a není to jen nějaký render distance v konkrétní hře?
Viz mé video z WOT. Viditelná lajna na skále před tankem.
https://youtu.be/BT9odRg5Ils
V podstatě bych jen asi zopakoval
Ache píše: ↑sob 22. říj 2022, 10:42
Tak to AF funguje všude stejně, jde jen o to, zda hra má a nebo nemá plochy s takhle lesklé a hrubé bump-mapy s opakujícím se vzorem. U leteckýho simulátoru se na to opravdu asi nedá narazit.
Musí to být prostě např. ta textura s hrubou bump-mapou a opakujícím se vzorem, kde je prostě jasné, jak by to asi mělo vypadat a pokud je tam nějaký obrazový "artefakt" musí být na vině způsob implementace filtru od výrobce HW.
Jinak to samozřejmě není tak triviální, protože jak AF, tak to co jsi nahrál na tom videu (mám tedy obtíže to tam něco vidět) souvisí s LOD (level of detail). Zjedodušeně řečeno AF znamená, že GPU si navzorkuje texturu na různé úrovně LODů pomocí techniky zvané "mip mapping", engine hry přitom ale taky nějaký způsobem generuje často LODy (modely mají zjednodušené meshe s méně polygony pro vzdálenější LODy atp.).
TLDR tedy klidně se může stát, že nějaká "lajna" může být klidně způsobená tím, jak ten Engine hry funguje - viz několik let zpátky jsem tu byl taky překvapen jak přede mnou cestuje "lajna" ve stínech v Crysis 3, přitom to je zrovna způsobeno tím, jak v Crysis 3 verzi Cryengine zrovna fungovaly shadow mapy.
Že za to může AF je pak evidentní, když má člověk možnost to srovnat mezi výrobci GPU, zde jsem se pokusil něco zachytit na Laptop verzi RTX 3070:
https://imgur.com/a/1z0m86U

nastavení AF je přitom skoro default, mám tam "kvalita" a vypnutou "aniso optimalizaci".
Zde podobný screen na RX 6800 XT - nepatrná "lajna" je tam stále vidět

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD
Napsal: ned 30. říj 2022, 11:38
od Ache
sam_217 píše: ↑ned 30. říj 2022, 11:16TLDR tedy klidně se může stát, že nějaká "lajna" může být klidně způsobená tím, jak ten Engine hry funguje - viz několik let zpátky jsem tu byl taky překvapen jak přede mnou cestuje "lajna" ve stínech v Crysis 3, přitom to je zrovna způsobeno tím, jak v Crysis 3 verzi Cryengine zrovna fungovaly shadow mapy.
Ano, je nutný to vždy porovnat. Ta filtrace radeonů je znát jen v extrémech... Já teď jedu HALO:MMC a v takovým HALO3 (který bohužel neprošlo remasterem a tak vypadá hůř než 1 a 2, které byly původně na XBOX a tak byly komplet předělaný) se některý textury filtrují jen bilinear fitrem = skoky mezi jednotlivými stupni. Kupodivu tady mě naopak R9 290 přijde že filtruje textury trochu klidněji.
Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD
Napsal: stř 21. pro 2022, 11:42
od Krteq
Mám teď nově RTX 3080 a např. ve War Thunderu to v okruhu kolem kamery neskutečně "zrní". S nižším nastavením AF to je sice lepší, ale zase dál od kamery jsou rozplizlý textury. Při forcnutí AF 16x a max. kvality je to naprostá katastrofa.
Řešil někdo podobný problém?
Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD
Napsal: stř 21. pro 2022, 11:53
od havli
AF ve WT je rozbité a co si pamatuju, tak vždy bylo. Je to i různé podle konkrétní mapy. Já používám pro WT nastavení AF dle aplikace a víc to neřeším.
Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD
Napsal: stř 21. pro 2022, 12:12
od Ache
Popravdě já už ani neforcuju to high quality - v driverech nechávám jen force 16x AF, protože i dnes se vyskytují hry, co nepoužívají plné AF na všechny povrchy - že? například konzolistickej port Horizon Zero Dawn, kde to občas praštilo do očí.
High quality mě u AMD přijde víceméně stejné (skoro bych řekl, že naopak to má tendenci víc zrnit) a u nvidie je to poznat jen u starých her jako Trackmania .Tam high Quality dělá jen to, že odstraňuje ty optimalizace filtrace - přechody mezi mip-map jsou plynulejší, ale to při 16x AF nijak zásadně nehraje roli - jen to je potřeba stále forcovat.
Jinak kromě AMD bandingu (zase, v nových hrách už díky mazacímu TAA nepozorovatelné) ty rozdíly mezi AMD a Nvidia jsou +- to samé - někde zrní to, někde zase to.
Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD
Napsal: stř 4. led 2023, 10:23
od mouldy
Nezkoušel někdo kvalitu AF na nových Radeonech?
Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD
Napsal: stř 4. led 2023, 11:21
od DOC_ZENITH
Asi neni důvod, já jsem měl 6800XT a mohu potvrdit že od nástupu GCN se nezměnila.