Stránka 13 z 24
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: stř 12. říj 2022, 21:21
od madPav3L
Ono by asi také chtělo, aby vsync bylo oficiálně podporované, když Nvidia říká, že zatím není. Prostě to musí ještě dost vychytat... je to jako s DLLS1, to také bylo nic moc při vydání, ale teď je z toho super věc.
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: stř 12. říj 2022, 21:28
od satik
Mně při vysokých fps tearing nijak nevadí, takže třeba ten GSync ve výsledku pak ani nepoužívám, i když ho grafika i monitor podporují.
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: stř 12. říj 2022, 22:04
od Ache
satik píše: ↑stř 12. říj 2022, 21:28
Mně při vysokých fps tearing nijak nevadí, takže třeba ten GSync ve výsledku pak ani nepoužívám, i když ho grafika i monitor podporují.
To mě třeba vadí... záložní GTX 970 mě ve starších hrách dává v pohodě 160+fps (zatím mě ten retro run baví, ale zásoba se pomalu snižuje

), ale 970tka není G-SYNC compatible = musím jet na fix 165Hz a fakt je to rozdíl proti G-SYNCu bez tearingu... už abych zase pořídil něco se syncem (ať už G, nebo free).
Fór je ale hlavně u 4090tek ten, že sice jsou stavěný i díky DLSS3 na 100+Hz 4K gaming, ale kvůli displayportu 1.4 z toho přes 120/144-s kompresí nevymáčkneš ve 4K. Tohle je asi největší hovadina kteoru 4090 na sobě má - DLSS3 úplně k ničemu. bez něj budeš na 100 fps stejně (při DLSS2) a pojede ti G-SYNC bez problémů s malým lagem.
Celý to DLSS 3 na mě fakt působí jen dojmem, že se někdo někoho snaží vojebat. -z nízkých fps sice uděláš vyšší, ale z výraznějším lagem a artefakty v pohybu. A na vysoký fps u 4K nevyužitelný kvůli omezenosti DP 1.4

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: čtv 13. říj 2022, 14:43
od HEAD
Hw unboxed DLSS3.Oproti DF(intel/nv shills) je to vic verohodny
https://www.youtube.com/watch?v=GkUAGMYg5Lw
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: čtv 13. říj 2022, 15:10
od Krteq
madPav3L píše: ↑stř 12. říj 2022, 21:21
Ono by asi také chtělo, aby vsync bylo oficiálně podporované, když Nvidia říká, že zatím není. Prostě to musí ještě dost vychytat...
Však je jasné proč to podporované není. Dokážeš si představit co by to produkovalo na 60Hz panelu při V-Syncu?

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: čtv 13. říj 2022, 17:37
od Ache
Krteq píše: ↑čtv 13. říj 2022, 15:10
madPav3L píše: ↑stř 12. říj 2022, 21:21
Ono by asi také chtělo, aby vsync bylo oficiálně podporované, když Nvidia říká, že zatím není. Prostě to musí ještě dost vychytat...
Však je jasné proč to podporované není. Dokážeš si představit co by to produkovalo na 60Hz panelu při V-Syncu?
Jo nějaký testy dělali už Digital foundry - v nekterých případech je ten lag fakt extrém... stručně to funguje ok jen když přetrpíš tearing... V-SYNC je lagový peklo (musí se vynutit - podporován není) a G-SYNC se stejně desynchronizuje
https://www.youtube.com/watch?v=92ZqYaPXxas 
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: sob 12. lis 2022, 11:36
od Krteq
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: sob 12. lis 2022, 12:00
od Ache
Tohle už sem tu někde viděl (včetně videa) ... holt to asi
"někdo" promazal

Nicméně to responsivenes moc nedává smysl (jak vůbec může nastat případ, kdy s DLSS 2 bude horší než nativ a zároveň pak lepší při DLSS3

)
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: sob 12. lis 2022, 12:36
od satik
Ache: Hádám, že klíčové bude to slovíčko "Perceived"
Jinak ohledně tý použitelnosti mi není jasný (a nemám teď čas to v tom videu hledat), jestli to porovnávali všechny 3 případy s lockem třeba na 60fps, pak by to nedávalo moc smysl takhle testovat, když hlavním bodem DLSS3 je vyšší plynulost obrazu díky vyššímu fps, ale když ty fps lockneš, tak o jedinou výhodu přijdeš a zbydou jen nevýhody.
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: sob 12. lis 2022, 12:53
od Ache
Asi je to celý hovadina (nebo to hodnotili slepci co jen hádali) - při 120fps ti při DLSS 2 kvalita obrazu klesne a při 60fps stoupne? to jako WTF? Ta kvalita obrazu se nijak nemění... maximálně při nižších fps bude lépe pozorovatelný ghosting - což jde ale proti výsledkům toho spidermana

... njn. LTT.
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: sob 12. lis 2022, 13:11
od Mr.Nigga
Koukni na to video, hodnotili to lidi od nehráčů po hráče na základě 3 monitorů vedle sebe, každý měl identickou sestavu a mohli to normálně hrát. Na konci pak řekli který monitor má nejlepší obraz atd. Na jednom to běželo native, na jednom DLSS2 a na jednom DLSS3. Většina z nich (i ten "expert") nedokázali spolehlivě určit který je který, prostě to neviděli.
A navíc to testovali dost v neprospěch DLSS s fps lockem na stejnou hodnotu. Takže když to jelo native v 60 fps, tak DLSS3 jelo v podstatě na 30+30 (taky dopadlo nejhůř v těch 60 fps), s vyšším fps se rozdíl ztrácel. On na konci komentuje, že ty výsledky jsou zarážející, když native má při stejném fps logicky nejlepší odezvu a přitom jim ti lidi často označili právě ten s DLSS3
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: sob 12. lis 2022, 13:19
od Shaquille
Nejlepsi je, jak to nekteri povazuji za hovadinu a ani netusi (nebo si nejsou scopni zjistit) o co jde...
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: sob 12. lis 2022, 13:22
od del42sa
https://videocardz.com/newz/nvidia-fram ... intel-xess
NVIDIA Frame Generation reportedly works with AMD FSR2 and Intel XeSS
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: sob 12. lis 2022, 13:22
od Hladis
Ache píše: ↑sob 12. lis 2022, 12:00 ... holt to asi
"někdo" promazal
Ano,
"nekdo" to promazal v jinem tematu, kde to mimo jine nemelo co delat, kdyz je tu tohle tema.

/facepalm
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: sob 12. lis 2022, 14:05
od TankGeorge
Tak zrovna v této věci je konext videa s ohledem na výsledky docela podstatný. On v závěru DLSS3 nijak nezatracuje. Reálnější podmínky budou ve stylu 30FPS nativ vs 60FPS DLSS2 vs 120FPS DLSS3(DLFG). V této souvislosti zmiňuje i dilema DLSS3 "ultra detaily" vs Nativ/DLSS2 se snížením grafických detailů třeba na medium - tam už babo raď, co je lepší.
Každopádně největší fukup této technologie je, že tam kde by byla nejvíce potřeba = slabší GK co funí okolo 30 FPS, tam podává špatnou kvalitu. Zatímco u GK, které lítají nad 100FPS je to schopné uživit 240Hz 4k (existuje takový monitor vůbec? =)) s nepostřehnutelnou ztrátou kvality. Takže socialní případy mají místo DLSS3 možnost zapnout leda motion blur.
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: sob 12. lis 2022, 14:19
od Delarge
TankGeorge píše: ↑sob 12. lis 2022, 14:05
Každopádně největší fukup této technologie je, že tam kde by byla nejvíce potřeba = slabší GK co funí okolo 30 FPS, tam podává špatnou kvalitu. Zatímco u GK, které lítají nad 100FPS je to schopné uživit 240Hz 4k (existuje takový monitor vůbec? =)) s nepostřehnutelnou ztrátou kvality. Takže socialní případy mají místo DLSS3 možnost zapnout leda motion blur.
To se dá dost těžko označit za fukup. Slabší GK se holt budou muset spokojit se snižováním detailů/rozlišení, jak to bylo odjakživa.
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: sob 12. lis 2022, 14:30
od Mr.Nigga
30 je málo, ale pokud ta grafika vytáhne alespoň 60, tak s DLSS3 to bude ve výsledku 120 fps a alespoň u toho Spidermana to vypadá nejen hratelně, ale i vizuálně v pohodě. Kdo hraje na 30 si stejně moc nevybírá, tak aspoň bude mít možnost pomalých 30 nebo ošklivých 60

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: sob 19. lis 2022, 11:06
od Sobo
U nejnovejsich driveru 526.98 me prekvapila tahle hlaska v change logu:
Introduces DLSS Frame Generation support for VSync when G-SYNC is enabled
Tak jsem to zkusil a vypada to, ze DLSS 3 konecne funguje pouzitelne. Pouzivam jedinne korektni nastaveni driveru, coz je G-Sync on + V-sync on + FPS cap kousek pod max refresh rate obrazovky (u me 120Hz, pouzivam 117 FPS cap). Tedka se zda, ze DLSS 3 si aplikuje svuj vlastni FPS cap na 116 u me, pricemz tam neni zadny tearing a zadny dalsi input lag (alespon ne nejak extra citelny). Drive to bud rovnou vyplo G-sync a V-sync, cili clovek musel hrat na uncapped framerate s brutalnim tearingem, anebo mel V-sync globalne zapnuty v driverech, ktery sice fungoval, ale kvuli ignoranci FPS capu to pak melo kolosalni inputlag.
Tedka to funguje skvele - obraz je vzdycky syncnuty a perfektne plynuly, zadny tearing. Ohledne inputlagu - zkousel jsem to ve Spidermanovi a Plague Tale, kde jsem srovnaval 117 FPS DLSS 2 vs DLSS 3 na stejnem frameratu, coz je pro DLSS 3 nejhorsi pripad, protoze ve vetsine scen dava vetsi framerate, ale schvalne jsem to zkousel v takove, kde i DLSS 2 melo stejny framerate. Kazdopadne pri zkouseni back to back jsem zadny zasadni rozdil nezaznamenal a Spidermana urcite budu hrat s DLSS 3, protoze ta plynulost je proste bozi, kdy se vyhne CPU bottlenecku a ani na namestich s hromadu lidi a RT na max nema zadnou fluktuaci framerate. Zadne artefakty jsem zatim nezaznamenal, resp. tam asi nejake budou, ale pri ~120 FPS je to asi pod moje rozlisovaci schopnosti. Kazdopadne jestli pri pruchodu mestem mam propady na 90, nebo stabilnich 116 FPS, tak to sakra poznam hned, je to mnohem plynulejsi a bije to do oci.
Vzhledem k tomu, ze tahle technologie je v podstate uplna novinka a neco jako bylo ve sve dobe DLSS 1.0, ocekaval bych celkem slusne rychly vyvoj a dalsi zlepseni. Pro narocne SP hry s ray tracingem a CPU bottlenecky by to mohlo byt hodne zajimave.
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: sob 19. lis 2022, 13:04
od Delarge
BUt muH FaKe fRAmeS!
Evidentně nepoužitelná technologie...
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: sob 19. lis 2022, 13:10
od dexterav
ono na takom MSFS je to práveže hodne dobrá vec, hlavne ked nejdš na stíhačke, lebo tie FPS tam stoja za hovno
a isto sa najde ešte pár hier kde nemusíš mať postreh ako spiderman
inak som skúšal dlss3 použiť ako dlss2 a hodne išlo fps dole až do 30%