Stránka 14 z 19

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: sob 29. srp 2015, 22:35
od HEAD
Jeste jedna divna vec:Karta se mi nepodtaktuje o jeden stupen pri dosazeni 67°C.Coz pod win7 delala.

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: sob 29. srp 2015, 22:52
od Ache
Tak to vypadá, že tenhle memory management má ještě mouchy... jak sem narazil na ty ultranízké fps ve Watchdogs při Ultra stínech. Tak se i tak viděl, že k poklesům fps a zvýšení zatížení PCI-Expressu docházelo třeba i v noci u stínových map od stromů.

Teďka blbnu s COD:AW, a celou dobu pozoruju, že hra vytežuje express kolem 30-40%, ale jinak díky ne zrovna top grafice běží krásně plynule i na maximum (bez SSAA). Ale také sem začal pozorovat, že čím více stínových map, tím více přetížení PCI-E přenosů. Vypadá to, že když přeteče pameť (je narvaná texturama), tak to asi pracuje se shadow mapama přes PCI-E... v extrému sem narazil na tohle:

http://abload.de/img/s1_sp64_ship_2015_08_4ax0g.jpg
- i při čumění do podlahy v místě kde jsou stíny od lesíka vytížení PCI-E na cca 90%

http://abload.de/img/s1_sp64_ship_2015_08_calbw.jpg
- a po pár krocích od tohoto místa vše jak má být (i když vytížení 25% je stále moc, je to asi minimum co se v té hře se zaplými stíny dá vidět)

A to nejlepší... první screenshot, znovu, ale s vypnutými stíny (hra nahradí realitme stíny za připravený stínový mapy)... a vytížení PCI-E v tom samém místě:
http://abload.de/img/s1_sp64_ship_2015_08_7rxoe.jpg
:!: :!: :!:

Takže při to vypadá, že když má grafika plnou paměť, tak stíny bohužel u některých her nemají rezervovaný prostor a jsou data tahány přes express tam a zpátky?

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: sob 29. srp 2015, 23:04
od Vlastik80
Může bejt, vypadá to na preferování určitého způsobu práce s vram, asi definovaného právě novým managementem, zda dává nejvyšší prioritu texturám a ostatní se řadí do fronty a tím to pak lítá přes pcie, ale zkusil bych to u více her pro jistotu toho že tomu tak je. Pak je otázka benefitu z právě tohoto způsobu práce managementu, ale logiku by to mít mělo, jinak opět dojde k překopání v některé z dalších sestav systému.

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: sob 29. srp 2015, 23:13
od Elkim
Tbh, já mám WIN 10 od včera a jsem z toho nanervy. Okna a appky furt neodpovídaj, dodělám benchmark, chci si scalnout okno s 3DMarkem a hned neodpovídá. Seká se mi i Chrome a další věci a navíc se mi definitivně přestal ukazovat GPU load, stále 0% a karta hází dobrý čísla.

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: ned 30. srp 2015, 13:37
od Hladis
Tohle není thread o problemech s W10. Tohle se tyka pouze a jen memory managementu ve WDDM 2.0

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: úte 8. zář 2015, 09:12
od Vlastik80
:arrow: Windows 10: nová správa paměti pro grafické karty!

... zajímalo by mne, jaký vliw mají Win 10 na propady výkonu u GTX 970 díky její pomalé části paměti, pokud jí někdo máte a můžete testnout, díky předem za vaše výsledky.

PS: Neví někdo jaké změny má přinést WDDM2.1 a 3.0?

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: úte 8. zář 2015, 09:19
od blaho
+ v Evolve paranormalna Vram na GTX970 , krasne ťahala, ani jedno šklbnutie :thumbsup:

Obrázek

* inak EVOLVE krasne 99 percent usage , fany na minime a teploty uz isli nahor

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: úte 8. zář 2015, 09:23
od Vlastik80
U benchmarku Batman: Arkham Knight jsem si také všiml že i když mám "jen" 4GB vram, tak hra využívá skoro 5. :-D

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: úte 8. zář 2015, 09:23
od Krteq
Paráda, ten článek je skvěle napsaný. Je tam spousta tech-talk omáčky z MSDN, ale zas je to psané tak trochu polopatě.


Hladis//Upraven příspěvek. Bez narazek.

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: úte 8. zář 2015, 10:59
od Ache
Pěkná práce. :thumbsup:

Já teď při blbnutí s 980Ti koukám, že v tom samém nastavení Watch Dogs, generuje vytížení PCI-E jen kolem 2-5% (GTX670 lítala i po ustále kolem 20-30%). Takže na kartě s tunou VRAM se tolik stránkování do RAM nevyužívá, ale požaduje to po delším hraní cca 4,4GB VRAM. Je fakt maso, že to ta GTX670 s 2GB VRAM tahala ok, jen s občasným poklesem fps (situace kdy to muselo dotahovat více dat přes PCI-E). Ty COD:AW dokonce vyžadují až 5,5GB!!! (test mise u Hladisů :P )
Ale i 980Ti se dá dostat do stejné situace jako GTX670 - WatchDogs @ 4K @ 8xMSAA... PCI-E na 60-70% a sbohem výkone. :-D Ale bez stutteru.

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: úte 8. zář 2015, 11:10
od Vlastik80
Testuješ pod Win 10? Čímž se dostáváme k tomu, že pro 4K@8xMSAA není žádná dnešní karta víceméně použitelná, ale otázkou pak je- je tak moc vidět AA u 4K?

PS: Když mám 4K monitor, mohu při DSR jít tedy až na 8K rozlišení a pokud ano, jsou hry hratelné na single kartě? :-D

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: úte 8. zář 2015, 11:22
od Bendrr
EDIT/ Ve Win 10 jsem se dostal s GTX 980Ti na VRAM 7,7 GB při 4K rozlišení. Jinak na 4K není třeba žádné MSAA. Určitě ne do velikosti monitoru 40".
Zatím to na žádné single kartě hratelné není.

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: úte 8. zář 2015, 12:55
od CageJ
je to pekne spracovane, lenze zostava bola testovana so 16GB RAM, pri 4 ci 8GB sa to spravna samozrejme inac :)..
Ache píše:Pěkná práce. :thumbsup:
Já teď při blbnutí s 980Ti koukám, že v tom samém nastavení Watch Dogs, generuje vytížení PCI-E jen kolem 2-5% (GTX670 lítala i po ustále kolem 20-30%). Takže na kartě s tunou VRAM se tolik stránkování do RAM nevyužívá, ale požaduje to po delším hraní cca 4,4GB VRAM. Je fakt maso, že to ta GTX670 s 2GB VRAM tahala ok, jen s občasným poklesem fps (situace kdy to muselo dotahovat více dat přes PCI-E). Ty COD:AW dokonce vyžadují až 5,5GB!!! (test mise u Hladisů :P )
Ale i 980Ti se dá dostat do stejné situace jako GTX670 - WatchDogs @ 4K @ 8xMSAA... PCI-E na 60-70% a sbohem výkone. :-D Ale bez stutteru.
Ache u teba je problem s PCI Ex 2.0.. Ja mam na 3.0 vyuzitie len na urovni 7%...

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: úte 8. zář 2015, 13:11
od Hladis
Nic nového co tu uz nepadlo, ale je to polopate i pro ostatní vysvetleny, jen to neresi třeba pokles vykonu při vytezovani PCI-E při maly VRAM.
CageJ píše:Ache u teba je problem s PCI Ex 2.0.. Ja mam na 3.0 vyuzitie len na urovni 7%...
Pomohl by test PCI-E 2.0 vs. 3.0 třeba prave ve Watch Dogs a kolik to udela rozdil, protože tohle je uzky hrdlo a jiste tam rozdil bude.

Ache:
No to se chova predvidatelne. Cim vic pameti VRAM mas, tim mensi prenos bude. Jinak co je (test mise u Hladisů) ? :)

Hladis//Slouceny a upraveny prispevky

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: úte 8. zář 2015, 13:15
od Ache
CageJ píše:je to pekne spracovane, lenze zostava bola testovana so 16GB RAM, pri 4 ci 8GB sa to spravna samozrejme inac :)..
No je pravda, že tam v závěru doporučuje majitelům grafik s málo VRAM přechod na W10, ale upozornění, že stávajících 8GB RAM v takovém případě bude problém, lamy nemusí z grafů pochopit. :-D
Stačí mít na pozadí ještě nějaký nenažraný prohlížeč a je po legraci.

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: úte 8. zář 2015, 13:52
od Hladis
Bych se mohl dokopat k vyndani 8GB a zkusit co to udela, ale stale jsou to 3GB VRAM. Nebo na PC s GTX760 2GB, kde je 8GB RAM, nahodit Win 10. Nakonec nejlepší by bylo vzit GTX960 2GB a pohrat si s rychlosti PCI-E......... jen nebyt linej a mit cas :|

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: úte 8. zář 2015, 19:25
od CageJ
ja nato chystam clanok uz 1,5 tyzdna, ale kedy sa dokopem :D (snad uz zajtra)
zmeram tam potom aj tu PCIex zbernicu..

Kazdopadne viem co to robilo.. GTA V sa stalo v W10 nehratelne.. takze som musel nutne upgradeovat :D..

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: stř 9. zář 2015, 10:08
od webwalker
Při zapnutém Virtual Memory (RAM) by s 8 GB RAM imho žádný problémem být neměl, protože požadavky na RAM se pak sníží. SoM s 8 GB RAM bez VM ostatně ani spustit nejde.

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: stř 9. zář 2015, 18:09
od CageJ
Problem to samozrejme nie je, ale take GTA V bolo nehratelne v 10tke.

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: pon 21. zář 2015, 22:23
od Vlastik80
Na tom managementu je třeba zapracovat, ale nevím zda to i tak bude se stávajícím rychlostně limitovaným hw něco platné, testoval jsem chování GTX 960 2GB vs 4GB a většinou to nevadilo, ale u novějších her jako Batman: Arkham Knight to sice také i u 2GB modelu adresovalo vram až do 4700 cca MB, ale s velkým propadem výkonu o nejméně 30% oproti 4GB modelu, kde sice také došlo ke swapu vram, ale propad nenastal. Nastavení 1080p s GameWorks vše na max - přesah 4GB fyzické vram u 4GB modelu.

Podle mě tomu pomůže buď jiná správa vram/ram, nebo až lepší hw - rychlé ram paměti za předpokladu jejího nadbytku atp., ale hlavně rychlost aby byla dostatečná, jak OS přidělí ram hře, ale ta je nedostačující, pak podle mě dojde na swap na disk a to i u přesahující vram paměti a to je špatný, tam pak jde rychlost přenosů do kopru a na fps a prodlevě vykreslování je to šíleně znát...

Ale jinak oceňuji snahu MS řešit nedostatek vram jakýmkoli způsobem, nevím proč to dělají, ale nějaký smysl to asi má (přínos pro MS).