Stránka 15 z 19

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: pon 21. zář 2015, 22:38
od Ache
Vlastik80 píše:Na tom managementu je třeba zapracovat, ale nevím zda to i tak bude se stávajícím rychlostně limitovaným hw něco platné, testoval jsem chování GTX 960 2GB vs 4GB a většinou to nevadilo, ale u novějších her jako Batman: Arkham Knight to sice také i u 2GB modelu adresovalo vram až do 4700 cca MB, ale s velkým propadem výkonu o nejméně 30% oproti 4GB modelu, kde sice také došlo ke swapu vram, ale propad nenastal. Nastavení 1080p s GameWorks vše na max - přesah 4GB fyzické vram u 4GB modelu.
No tam nastává ta samá situace jako v náročných Watchdogs (právě na tu paměť), tam se taky výkon propadá. Nebo ty COD:AW.
V těch samých situacích pod W8.1 a méně nastává stuttering, pod W10 pokles fps, ale s hladkým průběhem.
WDDM 2.0 je jednoznačně lepší řešení. Určitě by se daly na to ty ovladače přepsat tak aby to s těmi přenosy přes PCI-E šetřilo. Mam totiž takový velký podezření, že stínový mapy si to nějak odkládá do RAM, když se nevejdou do RAM - viz. ten můj test pod COD:AW.

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: čtv 24. zář 2015, 19:32
od havli
Ache píše:Tak to vypadá, že tenhle memory management má ještě mouchy... jak sem narazil na ty ultranízké fps ve Watchdogs při Ultra stínech. Tak se i tak viděl, že k poklesům fps a zvýšení zatížení PCI-Expressu docházelo třeba i v noci u stínových map od stromů.
Masivni propady fps (z 60 klidne na 15) pozoruju i v GTA 5... pci-e je pri tom vytizene klidne na 80-90% - tady na screenshotu je to 74%. Deje se to zhruba kazdych 10-15 minut. Pomuze jen alt-tab do win a zpatky. Vypnuti/zapnuti pci-e 3.0 ma vliv na fps v tech bugnutych chvilich, takze masivni presuny dat tam opravdu jsou.

Jinak hra je se stejnym nastavenim plynulejsi - bez microstutteringu - nez na win 8.1, ale ty propady to dost kazi. :|
Obrázek

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: čtv 24. zář 2015, 19:49
od Hladis
Nekteri tu tvrdi, ze to preci nebrzdi prenos PCI-e, ale propustnost pameti VRAM na karte :razz: Takze PCI-E 2.0 a PSI-E 3.0 dela rozdil v fps. Jak prekvapive, samozrejme propad fps musí zpusobovat nejpomalejsi clanek v retezci a to jsou pomaly prenosy přes sbernici PCI-E. Odpadly zaseky, ale snížili se fps a zlepšila plynulost.

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: sob 26. zář 2015, 15:05
od Ache
Samozřejmě že to brzdí jen a pouze ty přenosy pci-e. Kdyby si měl tu vysněnou Fiji jen s 2GB pamětí, a dal bys jí na PCI-E 2.0 a do stjené situace, tak se fps bude propadat také, protože část dat to bude tahat neustále po PCI-E.

Ale v tom GTA V na té GTX760 by mě zajmalo nastavení. Já když to hrál docela dlouho na GTX670 2GB, tak sem žádný propady nepozoroval (detaily na max, kromě advanced a trávy).

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: sob 26. zář 2015, 23:25
od havli
Nastaveni si uz presne nepamatuju, ale byla to kombinace high/very high, 2xMSAA, vypnute polozky v advanced graphics a rozliseni 1680x1050. Ukazatel pameti v GTA okolo 2,4 GB... krome tech zaseku nebyl problem - jelo to 50-60 fps. Jenze kazdych 10-15 minut propad na 10-20 fps neni zrovna prijemna zalezitost.

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: ned 27. zář 2015, 13:07
od CageJ
Tu mas moje..

http://pc.zoznam.sk/sites/default/files ... 40x360.jpg

http://pc.zoznam.sk/sites/default/files ... 40x360.jpg

http://pc.zoznam.sk/sites/default/files ... t_gtav.jpg

Lenze ten benchmark nezohladuje realne framedropy..
A dropy pocitoval iba pri 8GB RAM.. Odkedy mam 16GB vsetko plynule... V 8cke to islo napr. cca 4h OK a tak frameshow :D az do restartu PC.

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: čtv 1. říj 2015, 12:27
od Vlastik80
Stejně zvláštní chování:

Když spustím samotnou Acheho kostku, tak žere 4094 MB VRAM při cca 2200 fps a využití je cca 99% GPU (GTX 970 uc) a po chvíli sežere 4300 MB VRAM a to už fps letí na skoro 5000 fps při asi 25% využití GPU.

Ale když spustím hru Metal Gear Solid Phantom Pain a hraju chvilku, hra sama spapá cca 2200 - 3600 MB VRAM a drží je "locklé", takže přepnu do OS (Windows 10.0 x64 build 10240), spustím zase kostku, ta sežere dalších cca 2-3 GB VRAM (celkově už ukazuje cca 6GB vram zabrané), ale fps už jsou stable na cca 2200 a ani po chvilce (dlouho sem nečekal) se nezvýší na původních skoro 5000.

Když se vrátím do hry je to hned, ale obvykle jsou pak problémy se stíny apod., prostě to blbne, jako by část "kostky" zabrala i vram a ta se pak už nenačetla daty hry, ale nechala bordel jak je... :)

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: pát 2. říj 2015, 16:31
od HEAD
Po dlouhe dobe sem provetral GTX670 a poprve na win10.
Udelal sem rychlej test ve watchdogs
Nastaveveni 1920x1080 vse max+SMAA temporal
Zabrano Vram-2800MB
Obrázek

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: pon 5. říj 2015, 14:50
od spree
Ma 16GB RAM zmysel iba pri karte od nvidie?

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: pon 5. říj 2015, 17:53
od blaho
ne

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: pon 5. říj 2015, 18:36
od spree
A ma zmysel 16GB RAM alebo staci na hrani novych her 8GB?

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: pon 5. říj 2015, 18:40
od blaho
no mne to peckovalo aj cez 9 +GB po 2 hodkach v GTA V
ono mam 4x4 GB , takze sa to trocha roztiahlo

ale do noveho herneho PC by som bral 2x8 GB resp. mozes 1x8 GB a ked nebudes spokojny tak doplnis hocikedy
a GTX 970+WIN10 potrebuje trochu ram naviac

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: sob 10. říj 2015, 12:17
od CageJ
Novy SW tiez vyzaduje 16GB, proste zacina to byt standard..

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: sob 10. říj 2015, 16:21
od Vlastik80
Souhlas, myslel jsem že stačí 8/12GB, ale když jsem začal pracovat s Win 10, tak mi po pár dnech došlo že to nejde a vzal jsem 16GB jako minimum pro slušnou práci a hraní... :)

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: pát 30. říj 2015, 14:21
od rbclass
dobra vec

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: pát 30. říj 2015, 16:16
od Octopuss
rbclass píše:dobra vec
co?

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: pát 30. říj 2015, 17:39
od rbclass
praca w10 s hw

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: pon 2. lis 2015, 15:16
od stylar
mě se tahle vlastnost Win 10 fakt zamlouvá a starší OS už bych nechtěl, je fakt že v mém případě tohle chování dosti pomáhá u GTX660 která výkonem na GTAV ujde ale mám tu 2 GB verzi takže kvůli 192-bit jenom 1,5 GB použitelné VRAM což je málo!

s propady výkonu jsem měl problém u 8 GB RAM po čase hraní (systém zřejmě použil swap pro náhražku graf. paměti - což je na nic), takže sem dal zatím aspoň 12 GB RAM kdy už je to OK, pomohlo také vypnutí swapu což ale s méně RAM nešlo

ještě by mě tedy zajímalo když jsou tak aktivní RAM co se týče práce GPU s pamětí, tak jestli výkonově můžou pomoct i rychlejší RAM třeba 1600MHz++ co vím tak u integrovaných GPU to mělo vliv, ale možná už to fakt bude limitovat spíš PCI-E

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: pon 2. lis 2015, 17:05
od CageJ
Nemozem, ale ked budem mat casu, skusim to otestovat od 1333 po 1866MHz..

Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Napsal: sob 7. lis 2015, 01:30
od Ache
Škoda že už nefunguje ten monitoring celé zabrané virtuální paměti. Právě zkouším ty nový COD Black Ops 3... hned v první misi neustále karta (GTX980 Ti) zabraná na maximum (osciluje kolem 5900-6100MB) a v jednom hangáru dokonce nastal fps drop (ze 100fps na cca 35fps) jaký jsem prve viděl na GTX 670 2GB @ COD:AW. Tohle bude mít asi ještě šílenější požadavky na VRAM (i když na první pohled to nevypadá kdovíjak), který ale s novými ovladači (358.78) nezjistím. škoda že to dali pryč. Mělo to dobrou informativní hodnotu - vědět kolik se celkově adresuje paměti pro grafiku.