Stránka 15 z 22

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 6. úno 2023, 15:36
od AllowedCry
Ache píše: pon 6. úno 2023, 15:23 Framelimiter ti nepřidává lag. V-SYNC ano. Takže je to konina.
Režim malé odezvy případně fast sync řeší "lag" :roll:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 6. úno 2023, 16:25
od Ache
Režim malé odezvy ale stále bude v rámci V-SYNC bufferovat snímky - pro korektní chod V-SYNC je snad zapotřebí alespoň double-buffer ne? A jakej sakra má smysl to kombinovat? Nebo má snad kombinace G-SYNC + fps limiter nějakou nevýhodu kromě nulového lagu na straně snímků ? (co se vygeneruje jde rovnou na monitor)

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 6. úno 2023, 16:35
od Sobo
Pokud nemas s G-syncem zaroven zaply i V-sync, budes mit tearing kvuli scanoutu. Pokud nebudes mit FPS limit kousek pod max refresh rate (v pripade, ze PC tolik snimku v dane hre a nastaveni vygeneruje a vymaxujes to i.e. 165 FPS na 165 Hz obrazoce), dostanes masivni input lag.

Cili korektni nastaveni je: G-Sync ON + V-sync ON + FPS cap. Cokoliv jineho bud bude mit tearing, nebo velky input lag. Kombinace G-Sync + V-sync zajistuje maximalni rychlost dodani CELEHO snimku na obrazovku. Kdyby to bylo jeste rychlejsi, uz by tam byl tearing, protoze by tam zasahoval scanout pro dalsi snimek.

Celkem dobre je to popsano tady:
https://blurbusters.com/gsync/gsync101- ... ttings/15/

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 6. úno 2023, 17:02
od Ache
Používam frame limiter (160fps) tearing nikde nemám (teda od doby co sem přepnul na ten nvidia limit)...

nicméně je to asi rok co jsem to zkoušel prve na 3070tce... tak ty kombinace klidně zkusím znova. Každopádně G-SYNC + Nvidia limiter = žádný tearing a lag tam logicky vznikat nebude, když hotový snímek se přesně synchronizuje s monitorem a jen se omezuje max. snímková frekvence aby to monitor stíhal zobrazit.

Od V-SYNC čekám zvýšený inputlag, ale nechám se rád mile překvapit. Prve si spíš pamatuju, že to dělato jakoby stuttering... ale kdoví.

boha jeho, koukam na ty blur busters a je tam i graf... samozřejmě že s V-SYNC to laguje nejvíc:
https://blurbusters.com/wp-content/uplo ... f-60Hz.png

-jakej to tedy má smysl? :roll: maximálně fakt na redukci nějakých náhodných frametimes překračujících 165Hz.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 6. úno 2023, 18:35
od Delarge
https://blurbusters.com/gsync/gsync101- ... ettings/6/

Přečti si k tomu obrázku i doprovednej text a jsou tam i další obrázky s limitem na vyšších fps. Ten rozdíl je naprosto zanedbatelnej a tvoří ho v podstatě jenom tearing, kterej právě vsync on zabraňuje.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 6. úno 2023, 18:45
od Sobo
Ache: Smarja, ty se ani neprectes, co jsem tady poslal, pak se podivas na graf, ktery si vylozis uplne spatne a na zaklade toho vypotis snuzku nesmyslu...

Takze poporade:
Ache píše: pon 6. úno 2023, 17:02 Každopádně G-SYNC + Nvidia limiter = žádný tearing a lag tam logicky vznikat nebude, když hotový snímek se přesně synchronizuje s monitorem a jen se omezuje max. snímková frekvence aby to monitor stíhal zobrazit.
Tearing vznikat bude a taky vznika, protoze bez V-sync se to prave NEsynchronizuje presne a snimek se okamzite zacne cpat do scanout cyklu monitoru, aniz by neco resilo, jestli ten prvni je uz vykresleny. Frametimes v novych hrach nebudou nikdy perfektne stabilni, vzdycky tam bude nejaka variace, kdy nektere snimky budou hotove drive, jine zase pozdeji = nevyhnutelne se dostavas do situaci, kdy se novy snimek zacne na monitoru vykreslovat jeste drive nez je ten prvni hotovy (kompletne vykresleny). Tudiz mas v te chvili na obrazovce minimalne dva ruzne snimky = tearing.

Zapnuti V-sync prave zpusobi tu synchronizaci, ze dovoli G-sync modulu optimalizovat doruceni dalsiho snimku a nacasovat jej presne do dalsiho scanout cyklu monitoru = absolutne zadny tearing, vzdycky to jde krasne 1:1.

Presnou citaci ti teda jeste extra vykopiruju tady, kdyz link zrejme nestaci:
The affected frame becomes ready too early, and begins to scan itself into the current “scanout” cycle (the process that physically draws each frame, pixel by pixel, left to right, top to bottom on-screen) before the previous frame has a chance to fully display (a.k.a. tearing).

G-SYNC + V-SYNC “Off” allows these instances to occur, even within the G-SYNC range, whereas G-SYNC + V-SYNC “On” (what I call “frametime compensation” in this article) allows the module (with average framerates within the G-SYNC range) to time delivery of the affected frames to the start of the next scanout cycle, which lets the previous frame finish in the existing cycle, and thus prevents tearing in all instances.
Ache píše: pon 6. úno 2023, 17:02 boha jeho, koukam na ty blur busters a je tam i graf... samozřejmě že s V-SYNC to laguje nejvíc:
https://blurbusters.com/wp-content/uplo ... f-60Hz.png
Ja tam vidim rozdil 2 ms, tedy realne zadny. Budes tady pet ody na DLSS 3, ktere pridava nejakych 10-15 ms, ale neco opravdu neznatelneho ti strasne vadi? Tak se teda rozmysli...

Tady to mas napsano jasne:
And since G-SYNC + V-SYNC “On” only holds onto the affected frames for whatever time it takes the previous frame to complete its display, virtually no input lag is added; the only input lag advantage G-SYNC + V-SYNC “Off” has over G-SYNC + V-SYNC “On” is literally the tearing seen, nothing more.
tl;dr: mas to nastavene blbe a jeste ses slepej :lol:

Kazdopadne jsme tady technicky OT, tohle patri do vlakna o G-Syncu, mozna by to mohl nekdo presunout.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 6. úno 2023, 19:16
od Ache
Sobo píše: pon 6. úno 2023, 18:45 Ache: Smarja, ty se ani neprectes, co jsem tady poslal, pak se podivas na graf, ktery si vylozis uplne spatne a na zaklade toho vypotis snuzku nesmyslu...
Jaký nesmysly? Teď to zkoušim... a k ničemu to není. i podle monitoringu přes nvidia (alt+r) je lag při V-SYNCu mírně vyšší a výhoda z toho žádná není, prootže opakuji po 10tý... při 160fps limiteru na 165Hz monitoru nevzniká tearing. Aspoň ne u těch her co sem zatím zkoušel. Naopak může hrozit, že V-SYNC tam může něco navíc přidat na lagu.

Mimochodem Cyberpunk má i V-SYNC při zaplém FG deaktivovaný... takže opravdu se jedná o "doporučenou položku" - V-SYNC se v tomhle případě dá forcnout jen před ovladače... teoreticky ještě můžu zkusit vypnout ten fps limit, zda vůbec ten V-SYNC funguje. :lol:

EDIT: jo, funguje... Jinak... Jak tady tvrdil Delarge - Reflex opravdu sám o sobě nastavuje limiter fps! :!: Cyberpunk Bez reflexu s Gsync+Vsync = lag cca 30ms (skáče to) a 165 fps, s reflexem se to omezí na 158 a lag kolem 15ms :o mimochodem lag se vrátí na cca 30 ms při aktivaci DLSS 3.

EDIT2: Já sem slepej a proto sem nadával na mojí první zkušenost s DLSS 3 že mam tearing co? :roll: Já sem na něj pes, a kdybych ho tam měl, tak to řešim - jako sem to u DLSS 3 vyřešil (a ano byla to blbost používat RTSS).

EDIT3: Ok, zapnu ten V-SYNC a dam tomu šanci... ale na fps-limiter only sem přešel právě kvůli tomu, že tohle "blur buster doporučení" někde blblo, ale už nevím kde přesně - jen si pamatuju stuttering, proti stavu pouze aktivního fps limitu.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 6. úno 2023, 20:06
od Alfajk
zrovna jsem dohrál Marvel's Guardians of the Galaxy a chtěl bych se zeptat na divnej grafickej efekt, kterej na novým pc vídám docela často - podezíral jsem nejprve novej monitor a ELBM sync, kterej vytvářel taky divné artefakty v obraze, ale ten v tomhle musí být nevinně, když to zachytí screen shot, trochu je to vidět tady https://abload.de/img/gotg_2023_01_15_21_043afg8.png a jedná se o ten divnej "glow" efekt okolo vlasů, v popředí u té bíle je to vidět více, ale tenhle efekt je okolo celých postav v pohybu, nejvíce okolo vlasů. Stejný efekt vidím třeba i u hry A Plague Tale Requiem, může za tenhle "problém" DLSS? mám ho na kvalitu.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 6. úno 2023, 20:13
od Ache
Za tohle nemůže DLSS ale Bloom :-)

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 6. úno 2023, 20:19
od Alfajk
ono se to nedá pořádně zachytit na screenshot, je to v pohybu trochu horší, třeba tady je to vidět okolo vlasů, ale nemůžu říct, že je to to rozmazání https://abload.de/img/apt2_winstore.x64.sub5ndch.png , popsal bych to jako "máznutá aura" okolo postav, která maže i část okolí. (A není to ani bloom, ani depth of field)

DLSS tedy nemá žádné záporné vlastnosti/efekty?

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 6. úno 2023, 20:29
od Baneshee
To rozhodně má, mě se dělala hlavně v noci taky podobně otravná aura v RDR2 a ve Forze kolem postavy/auta. Někdo mi poradil, že na to pomůže vypnout DLSS sharpening a fakt to pak zmizelo. Akorát je to pak dost máznutý :D

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 6. úno 2023, 20:43
od Delarge
Tak to není těžký vyzkoušet bez DLSS a jestli to bude dělat dál, tak to asi v DLSS nebude. Pokud to bude DLSS, tak ještě vyzkoušet poslední verzi 2.5.1., která už vlastní sharpening ani nemá a v případě, že se někomu nezdá ostrost obrazu, tak to pořešit jakýmkoliv jiným sharpeningem (třeba přes nvidia freestyle nebo jeden ze spousty reshade sharpenů).

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 6. úno 2023, 21:26
od Sobo
Ache píše: pon 6. úno 2023, 19:16 opakuji po 10tý... při 160fps limiteru na 165Hz monitoru nevzniká tearing. Aspoň ne u těch her co sem zatím zkoušel.
Nema smysl se dohadovat, kde pri jake hre a jakych podminkach neco vidis nebo ne. Ve zdroji je jasne vysvetleno, ze bez V-sync se tearingu nikdy na 100% nezabrani. Ja jsem to zjistil chvili po zakoupeni prvniho G-sync monitoru (tehda Asus PG279Q), kdy jsem taky mel nastaveny jenom G-sync bez V-syncu, protoze jsem si rikal, ze G-sync prece ten V-sync plne nahrazuje, takze ten uz nema zadny smysl. Pak jsem se divil, proc jsem v PUBG i pri 140 FPS a zaplem G-syncu ve spodni ctvrtine obrazovky porad videl tearing.

Jinak kdyz mluvim o V-sync a FPS limitu, tak to delam jen a pouze pres drivery, podobne jako treba forcenute AF, protoze vyvojari jsou uz v dnesni dobe casto diletanti, navic casto pod tlakem vydavatelu, takze tyhle veci na urovni hry neimplementujou dobre, tudiz jedine konzistentni reseni je mit primo na urovni driveru, tohle funguje nejlip. No, FPS limiter muzou mit nektere esport hry implementovany dobre, ale stejne jim spise neverim.
Ache píše: pon 6. úno 2023, 19:16 Mimochodem Cyberpunk má i V-SYNC při zaplém FG deaktivovaný... takže opravdu se jedná o "doporučenou položku" - V-SYNC se v tomhle případě dá forcnout jen před ovladače... teoreticky ještě můžu zkusit vypnout ten fps limit, zda vůbec ten V-SYNC funguje.
To je dost mozna proto, ze FG pri releasu zadny V-sync neumela, respektiva forcenout se pres drivery dal, ale ten input lag byl fakt kolosalni. Takze clovek bud hral s rozumnym lagem, ale odemknutym framerate a tearingem, nebo bez tearingu se silenym lagem = v te dobe byl pro me FG naprosto nepouzitelny gimmick. Az s odstupem vydali driver, ktery prave tohle resi, maj o tom oficialni vyjadreni, neni to nic podpultoveho (zhruba v pulce stranky): https://www.nvidia.com/en-us/geforce/ne ... dy-driver/
Alfajk píše: pon 6. úno 2023, 20:06 Cyberpunk Bez reflexu s Gsync+Vsync = lag cca 30ms (skáče to) a 165 fps, s reflexem se to omezí na 158 a lag kolem 15ms mimochodem lag se vrátí na cca 30 ms při aktivaci DLSS 3.
Proto tam je ten framerate limit, kdyz to bez nej vymaxujes az na limit obnovovaci frekvence, tak vlastne jedes na obycejnem starem V-syncu, proto ten lag. Jinak ta uroven lagu je ovlivnena i vecma jako zatizeni GPU - pokud GPU jede na ~99%, tak bude mit citelne vetsi lag, nez kdyby jelo treba jenom na 80%, tady je to otestovane: https://youtu.be/7CKnJ5ujL_Q?t=437
Baneshee píše: pon 6. úno 2023, 20:29 Někdo mi poradil, že na to pomůže vypnout DLSS sharpening a fakt to pak zmizelo. Akorát je to pak dost máznutý
Jak uz bylo receno - aktualizovat DLSS knihovnu na nejnovejsi verzi (aktualni 2.5.1, treba TechPowerUp ma mirrory), a pokud stale nepomuze, tak staci mit s driverem nainstalovane GeForce Experience, ve hre dat ALT+F3 -> pridat filtr Sharpen -> nastavit intenzitu, mam s tim vyborne zkusenosti.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 6. úno 2023, 23:09
od Krteq
Ache píše: pon 6. úno 2023, 19:16EDIT: jo, funguje... Jinak... Jak tady tvrdil Delarge - Reflex opravdu sám o sobě nastavuje limiter fps!
Nope. Odzkoušeno na několika hrách a žádný framelimit tam nikdy není a nebyl :roll: :lol:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: pon 6. úno 2023, 23:52
od Sobo
Ted jsem to zkousel na Vedmakovi. Automaticky framerate limiter pro reflex funguje, ale pouze v pripade, ze je V-sync zapnuty pres NVCP (drivery). Pokud zkusim V-sync od hry, tak tam litaji hausnumera a necapuje to pod refresh rate.
Je to naprosto v souladu s tim, co jsem nasel tady: https://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?t=7522

DLSS 3 on/off je uplne jedno, tady jde jenom o reflex a nastaveni driveru. Pokud to mate nastavene dobre tj. pres driver, na implementace ve hrach sere bily tesak, tak to funguje v pohode.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: úte 7. úno 2023, 00:14
od Ache
Sobo píše: pon 6. úno 2023, 23:52 Ted jsem to zkousel na Vedmakovi. Automaticky framerate limiter pro reflex funguje, ale pouze v pripade, ze je V-sync zapnuty pres NVCP (drivery). Pokud zkusim V-sync od hry, tak tam litaji hausnumera a necapuje to pod refresh rate.
Je to naprosto v souladu s tim, co jsem nasel tady: https://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?t=7522

DLSS 3 on/off je uplne jedno, tady jde jenom o reflex a nastaveni driveru. Pokud to mate nastavene dobre tj. pres driver, na implementace ve hrach sere bily tesak, tak to funguje v pohode.
Jo je to tak, s tím V-SYNCem to automaticky dává i ten fps limiter, bez reflexu to jede na max. hranici - ale! je tam pocitově horší plynulost i imputlag - plynulost jako by to každý třeba 1-2 snímky za sekundu vyhodilo. Každopádně dám tomu aktivnímu V-SYNC šanci. V Cyberpunku je pocit z inputlagu stejný, takže ok tady to může být zaplý (byť 160+ fps dostahuju jen s DLSS ultra performance anebo vyplým RT)... jo a už sem si vzpomněl kde to dělalo bordel (plynulost byla horší) - Call of duty black ops III. Tehdy na RTX 3070 sem ten V-SYNC vypnul (zaplý sem to měl na takovýhle chytrý rady) a od té doby sem jel RTSS fps limiter do doby než přišla 4070 Ti s DLSS 3, kde RTSS limit sice fungoval, ale přestřelovalo to (vyskytoval se tearing).

Takže suma sumárum - nové nastavení tedy bude - G-SYNC + globálně V-SYNC ON + limit 158fps (budu věřit tomu, že to reflex nenastavuje jen tak pro legraci)

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: úte 7. úno 2023, 05:17
od Delarge
Krteq píše: pon 6. úno 2023, 23:09
Ache píše: pon 6. úno 2023, 19:16EDIT: jo, funguje... Jinak... Jak tady tvrdil Delarge - Reflex opravdu sám o sobě nastavuje limiter fps!
Nope. Odzkoušeno na několika hrách a žádný framelimit tam nikdy není a nebyl :roll: :lol:
Ache: "Jo je to tak, s tím V-SYNCem to automaticky dává i ten fps limiter."
Sobo: "Automaticky framerate limiter pro reflex funguje, ale pouze v pripade, ze je V-sync zapnuty pres NVCP (drivery)."
Což je přesně to, co jsem tady dřív někde psal a je to konstantní chování ve všech hrách. Ani k tomu není potřeba Reflex, stejně tak stačí v control panelu nastavit Low latency mod na Ultra.

Takže buď lžeš jenom tak ze srandy, nebo nemáš G-SYNC kompatibilní monitor a v tom případě nevim, proč se k tomu vůbec vyjadřuješ, protože to je základní podmínka :roll:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: úte 7. úno 2023, 09:54
od Krteq
Ty jsi očividně nepochopili princip obou těch technologií (Reflex a G-Sync), jinak si to neumím vysvětlit

A ano, mám G-Sync Compatible monitor :roll:

Pokud V-Sync zapneš, je jasné že s Reflexem to může vypadat, že tam nějaký limit je, ale není. Tím že zapneš V-Sync jen nastavíš max. FPS a Reflex si stejně vždy ubere pár snímků kvůli té "optimalizaci" fronty, to je princip té technologie.

Tady to máš jasně napsáno:
For G-SYNC gamers who don’t want to tear, keeping VSYNC ON while using NVIDIA Reflex or NVIDIA Ultra Low Latency Mode, will automatically cap the framerate below the refresh rate, preventing VSYNC backpressure, eliminating tearing, and keeping latency low if you become GPU bound below the refresh rate of your display. Do note, however, that this method will result in slightly higher latency than just letting your FPS run uncapped with NVIDIA Reflex enabled.

As a side note, VSYNC ON in the NVIDIA Control Panel will only work for Fullscreen applications. In addition, MS Hybrid-based laptops do not support VSYNC ON. If you are gaming in windowed mode or on one of these laptops, and want to utilize G-SYNC + VSYNC + Reflex mode, use in-game VSYNC.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/gu ... ion-guide/

Je to to samé, co popisuje Sobo a Ache (a ty videa), doporučila sama NVIDIA pokud uživatel nechce mít zároveň s Reflexem i tearing, protože jiná možnost prostě není (krom custom framelimitu). Se zapnutým Reflexem a vypnutým V-Sync ti budou FPS lítat na max. i mimo G-Sync range a bez jakéhokoliv "framelimiteru" který porád opakujete
To use NULL in concert with G-SYNC:
  • Enable Ultra Low Latency Mode
  • Scroll down to Vertical Sync and select On, either on a global or per game basis, and apply changes
  • Navigate to “Set up G-SYNC” on the left nav of the NVIDIA Control Panel
  • Enable G-SYNC and apply changes (note, if your monitor supports G-SYNC and ULMB, ensure “G-SYNC” is selected under the Monitor Technology dropdown in Manage 3D settings)
  • In-game, disable V-SYNC, so the NVIDIA Control Panel can correctly apply your settings
In the past, gamers have had to choose between a tear free experience with VSYNC ON, and a lower latency experience with VSYNC OFF. With the release of our new Game Ready Driver, gamers now get the best of both worlds, ensuring they can enjoy a low latency, tear-free experience when gaming on G-SYNC and G-SYNC Compatible gaming monitors.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/ne ... dy-driver/

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: úte 7. úno 2023, 20:46
od TankGeorge
Ještě bych dodal, že v-sync přímo v menu hry se má vypínat OFF. Nechat to na svaté trojce v nV ovladačích g-sync + v-sync + limit pod max Hz monitoru... ať do toho nejebou ADHD bastly developerů.

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Napsal: stř 8. úno 2023, 05:39
od Delarge
Krteq píše: úte 7. úno 2023, 09:54 Ty jsi očividně nepochopili...
Tak očividně tu někdo něco nepochopil, kdo co už nechám na ostatních.

Ty napíšeš, že to tak jenom může vypadat, že je tam limit, a pak v citaci tučně zvýrazníš pasáž, kde jasně píšou o automatic cap. Cap znamená v angličtině úplně to samý jako limit. Takže opravdu pořád netuším, o co se tady vlastně hádáme.