NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Moderátoři: Walker1134, Wilik
- killerek
- Začátečník
-
- Registrován: 09. pro 2003
- Bydliště: Praha
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Pouze to vyuzije limit Vsyncu dle te citace a bez nej to zadny limit nema, coz je v te druhe zvyraznene casti.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Přesně, aspoň někdo to pochopil
- Delarge
- Začátečník
- Registrován: 15. črc 2004
- Bydliště: Korova Milk Bar
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
O tom mluvíme už od začátku, že to musí být s Vsyncem On. A limit Vsyncu to není, když u 144Hz je cap while using NVIDIA Reflex na 138 fps a u 175Hz je cap na 167 fps.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Takže V-Sync cap na obnovovací frekvenci panelu je podle tebe taky framelimiter?
To, že si při V-Syncu Reflex stáhne pár snímků je vlastnost té technologie. Stejně si to pár snímků ubere i bez V-Sync, jen s V-Syncem je to konstantní
Celé tohle OT vzniklo jen kvůli tomu, že jsi tvrdil že Reflex/Low Latency Mode, který je součástí DLSS3, má zabudovaný vlastní framelimiter. Nemá
To, že si při V-Syncu Reflex stáhne pár snímků je vlastnost té technologie. Stejně si to pár snímků ubere i bez V-Sync, jen s V-Syncem je to konstantní
Celé tohle OT vzniklo jen kvůli tomu, že jsi tvrdil že Reflex/Low Latency Mode, který je součástí DLSS3, má zabudovaný vlastní framelimiter. Nemá
- Delarge
- Začátečník
- Registrován: 15. črc 2004
- Bydliště: Korova Milk Bar
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
To bylo uvedeno v kontextu k předchozí diskusi, která se točila kolem používání DLSS3 a frame limiteru u gsync monitorů , tj. klasický nastavení pár fps pod refresh monitoru pro zamezení tearingu. Tohle Reflex řeší automaticky, pro Gsync On + Vsync On + limit na cca -3 fps pod refresh tak není s Reflexem důvod. To byl smysl původního komentu a stejně tak to teď evidentně chápou tady Ache a Sobo. Jediná chyba byla, že jsem si v první chvíli neuvědomil, že Vsync On hraje roli taky.
Že to technicky třeba není úplně to samý, když to řeší stejnou věc, je mi fakt úplně u zadku.
Že to technicky třeba není úplně to samý, když to řeší stejnou věc, je mi fakt úplně u zadku.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Tak nějak tahle "trojka" funguje, ale celkem mě zaráží, jaký rozdíl v lagu jednotlivých enginů při stejném fps je. Takový Cyberpunk při 120 fps má s framegeneration nižší latenci (cca 40ms), než Dying Light 2 bez FG (cca 45), který pak s FG dosahuje celkem ohavných 60+ ms. Komu by tedy například CyberPunk připadal zalagovaný už s FG, musí pro něj logicky být DL2 také nehratelný.
V tom DL2 je to celkem znát - podezříval sem ten V-SYNC, ale i bez něj je latence podobná, takže mizerný engine.
V tom DL2 je to celkem znát - podezříval sem ten V-SYNC, ale i bez něj je latence podobná, takže mizerný engine.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- icebosss
- Začátečník
-
- Registrován: 28. čer 2008
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
To same Witcher 3, na 4080 a ryzenu 7700 s RX enable v novigradu od cca 50 do 80ms, coz uz je taky hodne znat.
- petsild
- Začátečník
-
- Registrován: 03. črc 2012
- Bydliště: Praha 10
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Kdy Nvidia nasadí Fast-sync + FG?
- rosta
- Začátečník
-
- Registrován: 18. čer 2017
- Bydliště: Ustí nad Orlicí
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
https://www.techpowerup.com/download/nvidia-dlss-dll/
3.1.1 na stáhnutí
3.1.1 na stáhnutí
CPU: Intel core i9 13900K MB: Asus z790 hero RAM: G.Skill 32gb ddr5 @7800mhz cl36 HDD: 2TB Seagate SSD: Corsair Force Series MP510 960GB, Samsung 960 PRO 1TB GPU: TUF 4090 PSU: Corsair HX1200i ostatní: NZXT internal usb hub, aquaero 6, BT 4.0 nano usb tp-link ub400 Vodní chlazení: dva okruhy, dvě pumpy, 5 chladičů a spousta trubek Monitor: Samsung Odyssey G9
- Sobo
- Středně pokročilý
- Registrován: 28. črc 2007
- Bydliště: Bolatice
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
https://www.phoronix.com/news/NVIDIA-DLSS-SDK-3.1The NVIDIA DLSS Super Resolution SDK 3.1 milestone adds the ability for developers to hint which DLSS Super Resolution Model is preferred for their game, support for applications to opt-in to having over-the-air updates for newer DLSS versions, performance and optimization fixes, stability improvements, and various fixes
Takze aktualizace na novejsi verze by snad mela byt nejak automatizovana, to je fajn.
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Tak moje dosavadní zkušenost s DLSS 3 (frame generation) je kupodivu pozitivní. A to i přes to, že vygenerované AI snímky občas obsahují neuvěřitelný bordel. Ono se to fakt při těch 120+ fps ztratí - oko nemá šanci tyhle "drobnosti" detektovat, pokud se neopakují. Udělal sem si tuny screenshotů v rychlém pohybu. Tady příklad z Dying Light 2 (při běhu)
https://abload.de/img/dlss3k9e0b.png
- a přesto i když sem se po tom na to při takovým objevu zaměřil, nic sem nedetekoval, v tom rychlým pohybu to prostě mozek nepobere - jen vidím vyšší plynulost obrazu proti FG OFF (bavíme se o cca 80 vs 130 fps)
Jediný detekovatelný chyby jsou třeba kolem statických prvků - krásný příklad za všechny jsou titulky. V cyberpunku je kolem nich šum, dying Light taktéž... Na tom by měli ještě hodně zamakat.
https://abload.de/img/dlss3k9e0b.png
- a přesto i když sem se po tom na to při takovým objevu zaměřil, nic sem nedetekoval, v tom rychlým pohybu to prostě mozek nepobere - jen vidím vyšší plynulost obrazu proti FG OFF (bavíme se o cca 80 vs 130 fps)
Jediný detekovatelný chyby jsou třeba kolem statických prvků - krásný příklad za všechny jsou titulky. V cyberpunku je kolem nich šum, dying Light taktéž... Na tom by měli ještě hodně zamakat.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Dovolim si te opravit - DLSS3 FG v nejhorsi implementaci ever. Nikoliv v kostce.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- madPav3L
- Mírně pokročilý
- Registrován: 07. pro 2005
- Bydliště: Středočeský kraj
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Nvidia's DLSS 2 vs. AMD's FSR 2 in 26 Games, Which Looks Better? - The Ultimate Analysis
https://www.youtube.com/watch?v=1WM_w7TBbj0
https://www.youtube.com/watch?v=1WM_w7TBbj0
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
CPU: i7-12700KF MB: ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 RAM: T-FORCE XTREEM 2x16GB DDR4 3600 MHz@CL14 GPU: Palit RTX 4090 GameRock FAN: Noctua NH-D15S SSD: 1x Samsung 960 Pro M.2 512GB, 1x Samsung 960 Pro M.2 1TB, 1x Samsung 840 Pro 256GB, 1x Samsung 850 EVO 1TB HDD: 3x Seagate Barracuda 7200 3TB Display: Dell AW3423DWF 3440x1440 165 Hz OLED PSU: Seasonic Prime SSR-750PD 750W Mouse: Logitech G602 Keyboard: Cherry MX-Board 6.0 UPS: CyberPower Professional Tower 1000VA/900W CASE: Fractal Design Meshify 2 XL Audio: Creative Sound Blaster Z + Logitech Z906
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
To vážně neexistuje jediná hra, kde by FSR vypadalo lépe? nojo, bez AI to prostě lépe nejde. Ale u AMD nikdy nejde o kvalitu obrazu, ale jen o fps.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Adam Vágner
- Redaktor PCT
-
- Registrován: 01. led 2014
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Tak těmi klasickými filtry se dost blbě zaplňují díry, ve kterých chybí data.
Nasbírat ty vzorky z více snímků tam, kde data jsou, není takový problém, ale když je na pěti z osmi snímků něco překryté a data nejsou, tak to ta neuronka zalátá přece jenom líp.
Nasbírat ty vzorky z více snímků tam, kde data jsou, není takový problém, ale když je na pěti z osmi snímků něco překryté a data nejsou, tak to ta neuronka zalátá přece jenom líp.
- Delarge
- Začátečník
- Registrován: 15. črc 2004
- Bydliště: Korova Milk Bar
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
A ještě k tomu update
As I assumed, there was something off with the NVIDIA DLSS 3 implementation in Forza Horizon 5. It turns out that a driver-level bug with the MFAA setting from NVIDIA's Control Panel caused the issues described in the original story when DLSS Frame Generation is enabled in the game.
NVIDIA was able to reproduce the problems and notified me of the bug. As soon as I turned off MFAA, DLSS 3 once again behaved as expected, and its fluidity returned to normal.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
no vida
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- VeCkO
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. říj 2008
- Bydliště: Vratimov
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Ryzen 7 9800X3D -|- ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI-|- RX 7900 XTX 24GB Nitro+ -|- ADATA XPG 48GB CL30
3440x1440 UltraWide -|- SAMSUNG S24 ULTRA
>>>>INSTAGRAM<<<<
>>>>CBR1000RR / GoPro / POV / YOUTUBE<<<<
3440x1440 UltraWide -|- SAMSUNG S24 ULTRA
>>>>INSTAGRAM<<<<
>>>>CBR1000RR / GoPro / POV / YOUTUBE<<<<
- skaven321
- Začátečník
-
- Registrován: 09. zář 2014
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
je tam aj video, alebo len obrazky? lebo trojka bola cela o tom, ze tam bolo mrte artefaktov
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, GB2770QSU - Red Eagle