NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Grafické karty s libovolným GPU firmy nVidia (např. Riva, GeForce).

Moderátoři: Walker1134, Wilik

Odpovědět
VeCkO
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. říj 2008
Bydliště: Vratimov
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od VeCkO »

skaven321 píše: ned 14. kvě 2023, 21:20
je tam aj video, alebo len obrazky? lebo trojka bola cela o tom, ze tam bolo mrte artefaktov
Tady mám video z Gameplaye co jsem hrál dneska předtím, než vypli servery.
3440x1440p DLSS3 ON (quality), ULTRA nastavení

5800X3D + RTX4070Ti OC

https://youtu.be/iwCSC4Hgg7c
Ryzen 7 9800X3D -|- ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI-|- RX 7900 XTX 24GB Nitro+ -|- ADATA XPG 48GB CL30
3440x1440 UltraWide -|- SAMSUNG S24 ULTRA


>>>>INSTAGRAM<<<<
>>>>CBR1000RR / GoPro / POV / YOUTUBE<<<<
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Asi budu hnidopich, ale proč v Diablu potřebuješ 230+ FPS při spotřebě 250+W? Není výhodnější V-sync nebo framelimit?
Alfons666
Nováček
Nováček
Registrován: 12. kvě 2023

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Alfons666 »

Krteq píše: ned 14. kvě 2023, 21:58 Asi budu hnidopich, ale proč v Diablu potřebuješ 230+ FPS při spotřebě 250+W? Není výhodnější V-sync nebo framelimit?
Asi tak, ja to zamcel na 100FPS s DLSS a 4070 Ti nepresahla 100W :).
VeCkO
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. říj 2008
Bydliště: Vratimov
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od VeCkO »

Krteq píše: ned 14. kvě 2023, 21:58 Asi budu hnidopich, ale proč v Diablu potřebuješ 230+ FPS při spotřebě 250+W? Není výhodnější V-sync nebo framelimit?
V pohodě zkoušek jsem i stabilitu karty. Celou dobu jsem fungoval s rtx3080 co papala 350w+ takže ta spotřeba Po OC 4070ti mě netrápí ale spíše to bylo dělané na video jako že DLSS 3 + OC karta na 4K jak to jede. :)


Btw 100fps je málo, mám 144hz monitor a rozdíl mezi Lock 100fps a 144fps vidím :lol:
Ryzen 7 9800X3D -|- ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI-|- RX 7900 XTX 24GB Nitro+ -|- ADATA XPG 48GB CL30
3440x1440 UltraWide -|- SAMSUNG S24 ULTRA


>>>>INSTAGRAM<<<<
>>>>CBR1000RR / GoPro / POV / YOUTUBE<<<<
satik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. črc 2015
Bydliště: Jilemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od satik »

Krteq píše: ned 14. kvě 2023, 21:58 Asi budu hnidopich, ale proč v Diablu potřebuješ 230+ FPS při spotřebě 250+W? Není výhodnější V-sync nebo framelimit?
Já třeba ve hrách bezpečně (slepý test) poznám rozdíl v plynulosti i mezi 165Hz a 240Hz, takže proč nehrát s nastavením, kdy je to nejplynulejší a nejpříjemnější pro oči? :)
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
VeCkO
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. říj 2008
Bydliště: Vratimov
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od VeCkO »

satik píše: pon 15. kvě 2023, 11:04
Krteq píše: ned 14. kvě 2023, 21:58 Asi budu hnidopich, ale proč v Diablu potřebuješ 230+ FPS při spotřebě 250+W? Není výhodnější V-sync nebo framelimit?
Já třeba ve hrách bezpečně (slepý test) poznám rozdíl v plynulosti i mezi 165Hz a 240Hz, takže proč nehrát s nastavením, kdy je to nejplynulejší a nejpříjemnější pro oči? :)

Jj je to tak jako mezi 100fps Lock a 200fps Lock je opravdu velký rozdíl a pokud má někdo třeba 240Hz monitor tak to OC s 250w a 250fps využije na 100% 🤣
Ryzen 7 9800X3D -|- ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI-|- RX 7900 XTX 24GB Nitro+ -|- ADATA XPG 48GB CL30
3440x1440 UltraWide -|- SAMSUNG S24 ULTRA


>>>>INSTAGRAM<<<<
>>>>CBR1000RR / GoPro / POV / YOUTUBE<<<<
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

AI vyhlazování DLAA bude běžně dostupné ve hrách, Nvidia ho přidala mezi standardní presety DLSS
https://www.cnews.cz/clanky/ai-vyhlazov ... sety-dlss/
michalpuk
Začátečník
Začátečník
Registrován: 04. bře 2006
Bydliště: Ostrava

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od michalpuk »

Uvidime zda ty presety treba zlepsi kvalitu, zatim co jsem zkousel DLAA v ruznyh hrach tak nic moc, prijde mi to jak trochu lepsi TAA: stale to moc maze obraz a musi se pouzit sharpening coz neni ono.
Ryzen 5800x + NH-D15S, Asus TUF B550-PLUS, GIGABYTE GeForce RTX 4090 Windforce, HyperX 32GB KIT DDR4 3200MHz CL16, Fractal Design Ion 760W, Define R4 window + 4x NF-A14 ULN, Samsung 990 PRO 2TB + Intel 660p 2TB +WD Blue 4TB, Creative SOUND BLASTER Z, LG oled 42 C2
skaven321
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. zář 2014

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od skaven321 »

madPav3L píše: pát 7. dub 2023, 19:46 Nvidia's DLSS 2 vs. AMD's FSR 2 in 26 Games, Which Looks Better? - The Ultimate Analysis
dalsie video na tuto temu: test kvality dlss vs fsr (vid rozculovanie sa v sucasnosti nad tym, ze niektore hry nemaju automaticky aj dlss)
https://www.youtube.com/watch?v=CZmTqEJPSeE&t=1033s
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, GB2770QSU - Red Eagle
TankGeorge
Začátečník
Začátečník
Registrován: 14. čer 2011

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od TankGeorge »

Jako zajímavost fine, ale

a) testuje pouze jednu hru - The Last of Us part One (jaký patch, jaká verze knihoven?).

b) Nějak zapomněl rozvést, co je master zdroj pro porovnání jednotlivých technik. Že je to nativ ještě neznamená, že je to dokonalý master. Já bych si dokonalý master představoval jako 8k bez TAA zpracovaný do 4k bezstrátového videa - takový supersample nativ. Good luck with that.

Pochybuji, že se jedná o tento případ, takže pravděpodobně jako master použil nativ 4k s TAA (a 1080p s TAA) a ten tool pak porovnává, jak DLSS a FSR dokáže replikovat nativ + všechny neduhy TAA, což je samozřejmě hovadina. Právě že nechceš, aby ti ty rekonstrukce replikovaly i chyby plynoucí z TAA v nativu. Takže bohužel s tímhle jsou všechny ty jeho grafy invalid.

Zajímavý pokus, ale především ukazuje, jak se to "nedá" objektivně porovnávat. Prostě klasická králičí nora, kde nemůžeš vykřikovat "Dýeleses je lepčí jak Efesár". Záleží na rozlišení, záleží na FPS, záleží na kvalitě techniky, záleží na dodatečném sharpeningu, záleží na milionu okolností konkrétná hry. Staré knihovny vs nové knihovny. Klienti her třeba nesnesou změnu DLSS knihoven a aktualzují se zpět na staré (Red Dead). Nebo se udělá super čuper aktualizace, kde je nové DLSS hnusnější, jak staré (Returnal). Takže to už jsme v teritoriu porovnávání modifikací "moje ENB je lepčí jak tvoje ENB".
Ryzen 7800X3D + Kingston 2x32GB 6000/36 + RTX 4090 sociální Gainward + ROG B650E-E
LG OLED CX 55" + Fractal Design Define S2
skaven321
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. zář 2014

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od skaven321 »

presne tak, suhlasim. tie techniky su take podobne, ze v konecnom dosledku je jedno, ktora sa pouzije. a pri slepom teste pri hrani ... nie je o com
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, GB2770QSU - Red Eagle
AllowedCry
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 21. kvě 2011
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od AllowedCry »

TankGeorge píše: sob 1. črc 2023, 01:43 Takže bohužel s tímhle jsou všechny ty jeho grafy invalid.
Porovnává se reálná situace, což obraz, který prošel downscale z 8K opravdu není. Zatímco native + AA je furt méně defektní než native samotný.

Navíc on tam sám říká, že to je zkrátka amatérský rozbor, ale lepší jsem zatím neviděl.
Ryzen 5800X3D || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || AMD RX 7900 XTX @ UV-OC 400W || M2 VP4300 4TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A + Philips 48OLED707.
TankGeorge
Začátečník
Začátečník
Registrován: 14. čer 2011

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od TankGeorge »

Jenže DLSS se z principu nesnaží napodobit TAA, dělá si svojí vlastní DLSS věc. Ten nástroj porovnává, jak moc se upscale přibližuje originálu v %, ale pro maximální kvalitu obrazu vlastně ani není žádoucí se přibližovat nativu s TAA. Takže hromada práce pro výsledky, které o kvalitě obrazu nevypovídájí vůbec nic. Nativ TAA pro mě není top kvalita, co by se měla používat jako muster.
Ryzen 7800X3D + Kingston 2x32GB 6000/36 + RTX 4090 sociální Gainward + ROG B650E-E
LG OLED CX 55" + Fractal Design Define S2
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Přesně tak... DLSS dává lepší výsledky na jemných liniích i lepší antialiasing... stačí se vrátit v čase v tomto tématu a už i první verze DLSS 2.0 uměla překvapit:
viewtopic.php?p=9653823#p9653823

Aby obraz s DLSS se co nejblíže podobal originálu s často mizerným TAA je v takovém případě nežádoucí a referenční obraz by tak maximálně měl být ten s dnešním DLAA. :twisted:
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
AllowedCry
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 21. kvě 2011
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od AllowedCry »

TankGeorge píše: sob 1. črc 2023, 16:07 Nativ TAA pro mě není top kvalita, co by se měla používat jako muster.
Pokud neroztáhneš 4K na 55" a nekoukáš na to z blízka, tak to top kvalita je.

Takový Hogwards vypadal v native + DLAA hůře jako s DLSS, žádný AA v té hře není tak ostrý.
Ryzen 5800X3D || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || AMD RX 7900 XTX @ UV-OC 400W || M2 VP4300 4TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A + Philips 48OLED707.
Danny202
Začátečník
Začátečník
Registrován: 01. pro 2013
Bydliště: Krnov

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Danny202 »

Používám DLSS všude, když to hra podporuje. Jestli je to trochu mázlé nebo je někde artefakt úplně neřeším. Stačí že to vyhlazuje plus přidá nějaký ten výkon. Kde je to možné, doostřím přes sharpening filtr v GE. Vždy ještě stáhnu nejnovější knihovnu. Nedávno jsem znova spustil Mafii DE, která DLSS nepodporuje, pouze nativ plus TAA a ten obraz je šíleně rozmazaný. Naštěstí existuje reshade, který hru doostří plus přidá nějaký fake HDR a trochu změní barvy, takže to vypadá 100x lépe. Každopádně za mě je DLSS must have.
Spoiler
PC: Intel Core i9-9900K, SilentiumPC Fortis 5 ARGB, Gigabyte Z390 M Gaming, Kingston Fury Renegade RGB 32GB@3600CL16, ASUS Dual RTX 4070 OC 12GB, Crucial MX100 256GB + Crucial MX500 1x 500GB + 1x 2TB, Seasonic Focus GX 750 Gold , Fractal Design Arc Mini, Windows 10 Home
Monitor: Dell S2721DGFA (1440p, 165Hz, G-SYNC Compatible)
Příslušenství: Yenkee Zero YMS 3000 e-Sport PRO, Yenkee Zero YKB 3000 TKL, SteelSeries Arctis Nova 7
TankGeorge
Začátečník
Začátečník
Registrován: 14. čer 2011

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od TankGeorge »

AllowedCry píše: sob 1. črc 2023, 17:47 Pokud neroztáhneš 4K na 55" a nekoukáš na to z blízka, tak to top kvalita je.

Takový Hogwards vypadal v native + DLAA hůře jako s DLSS, žádný AA v té hře není tak ostrý.
Pokud koukáš 640x480 na chytrých hodinkách, tak je to taky top kvalita. Jenže v tom videu strojově zkoumá frame po framu, na kolik % DLSS a FSR odpovídá zdroji, tak bych předpokládal, že zdroj bude perfektní. Za mě jediná perfektní kvalita je supersample 4x, takový grál, kterého se snažíš dosáhnout - vyveďte mě někdo z omylu kdyžtak.

Můj osobní názor je, že... si nelze udělat žádný jasný závěr a hyperbolicky vykřikovat "DLSS je lepší, jak nativ", "TAA je hnus", "DLSS maže, ghostuje", "FSR maže, ghostuje", "8k nemá smysl". Jsou situace, kdy se všechny tyhle výkřiky vrátí jako bumerang. Izometrické hry mi třeba přijdou nejlepší úplně bez AA (Diablo, Starcraft, PoE).

Já jsem si třeba pečlivě prohlédnul video HWUB a ta jejich tabulka je docela úlet, protože pokaždé, když tam vychvaloval DLSS, tak jsem si říkal "vole všechno pod quality je hnus, tak co tam jako porovnáváš" x)

Ze zvědavosti jsem si prošel i to, co postnul skaven, protože je hrozně málo takovýchto průzkumů. Ale je prostě blbost po DLSS chtít, aby 100% replikovalo nativ TAA, když princip DLSS je, že dělá AI rekonstrukci obrazu, přičemž jako zdroj strojového učení pro DLSS knihovny jsou screenshoty z her v supervysokém rozlišení, takže DLSS se snaží replikovat supersample a ne nativ TAA. Pak takový graf, že DLSS udělá 81% a FSR 82% repliku zdroje vůbec nebere v potaz, jestli ten rozdíl vůči zdroji je k lepší nebo horší kvalitě obrazu. Zkrátka zajímavý nápad, ale zmatlaná metodika a výsledky na nic.
Ryzen 7800X3D + Kingston 2x32GB 6000/36 + RTX 4090 sociální Gainward + ROG B650E-E
LG OLED CX 55" + Fractal Design Define S2
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Nuo ono ty porovnání, já si třeba vzpomínám když přišlo první FSR, jak se defakto nikdo nezaměřil na jeho nej bolest ala shimmer transparentních textur, což je jedna z oblastí kde DLSS už tehdy neoddiskutovatelně pomáhalo. Nevim jak je na tom FSR2 v tomhle ohledu, ale zkoumání frame by frame je také špatně, protože frame by frame versus originál může bejt super ale v pohybuje pak bude shimmer. Frame to frame konzistence je strašně důležitá, aby nikde nevznikaly rušivé prvky.

Mě se líbí že NV konečně také pouští do hry DLAA, ala ten samej algoritmus ale žádnej upscale, jen prostě pokus o vylazení hran + shimmeru. To mě láká mnohem více než upscaling na slow GPU do rozlišení na které nemaj a stejně to pak bude vypadat nic moc.
elcrys
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. srp 2006

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od elcrys »

DLSS jsem zkoušel u několika her a následovalo vždy zklamání. Obraz prostě ztrácí "jiskru" a všechno je mázlý. Anebo s oversharpening artefaktama, pokud člověk použije starší knihovny. Jistě, pokud porovnám vůči blbě implementovanému TAA, nebo hloupému upscalingu, tak to vypadá líp, ale nativ je nativ. Ono ale už v podstatě není moc nových her, kde by si člověk nativu (tak jak ho chápu já) bez různých mazacích efektů užil. Jeden z pozitivních příkladů je Alan Wake Remastered, kde si člověk může vypnout veškeré mazací techniky a zapnout MSAA a potom pro srovnání zapnout i DLSS. DLSS je proti tomu vazelína a extra šeredné TAA raději nezmiňovat. Říkám si k čemu pak má člověk extra detailní textury žeroucí grafickou paměť, když to většina her zabije DoF, TAA a DLSS.

Nutno říct, že já vždycky preferoval detailní textury (s lehce negativním LOD) před čímkoliv jiným - to že v dálce nebyl dokonale vyhlazený drát, to mě tolik netrápilo, pokud jsem měl ostré textury (tzn. celý obraz). Pokud člověku zbyl výkon, mohl si nastavit i nějakou formu supersamplingu, bez zásadního vlivu na ostrost.
Co mě zklamalo extra je ono DLAA. To měla být od začátku funkce slibující kvalitu supersamplingu s velmi malým dopadem na výkon. Nakonec když jsem to zapnul u Control (s polo-oficiálním patchem), tak opět mazadlo.
Další neakceptovatelnou věcí DLSS ghosting. Možná existují hry, kde to není takový problém, ale v RDR2 to stálo za ... i s údajně nejlepší verzí knihoven.

Možná se najdou lidé, kterým takový rendering nevadí a ještě si zapnou jiné zvěrstvo - motion blur, ale já z toho nadšený nejsem.
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Sobo »

NVIDIA DLSS 3.5 announced:
https://videocardz.com/newz/nvidia-anno ... -this-fall

Celkem pekny upgrade zadarmo. Vypada to, ze vytrenovali nejaky algoritmus tak, ze dokaze nahradit tradicni denoiser, aby RT melo ve vysledku lepsi kvalitu. A dle screenshotu i ~8% zvyseni vykonu, not bad. Uvidime asi nejdrive v Cyberpunku.
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
Odpovědět

Zpět na „NVIDIA grafické karty“