Stránka 17 z 19
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: ned 14. kvě 2023, 21:45
od VeCkO
skaven321 píše: ↑ned 14. kvě 2023, 21:20
je tam aj video, alebo len obrazky? lebo trojka bola cela o tom, ze tam bolo mrte artefaktov
Tady mám video z Gameplaye co jsem hrál dneska předtím, než vypli servery.
3440x1440p DLSS3 ON (quality), ULTRA nastavení
5800X3D + RTX4070Ti OC
https://youtu.be/iwCSC4Hgg7c
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: ned 14. kvě 2023, 21:58
od Krteq
Asi budu hnidopich, ale proč v Diablu potřebuješ 230+ FPS při spotřebě 250+W? Není výhodnější V-sync nebo framelimit?
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: pon 15. kvě 2023, 08:39
od Alfons666
Krteq píše: ↑ned 14. kvě 2023, 21:58
Asi budu hnidopich, ale proč v Diablu potřebuješ 230+ FPS při spotřebě 250+W? Není výhodnější V-sync nebo framelimit?
Asi tak, ja to zamcel na 100FPS s DLSS a 4070 Ti nepresahla 100W
.
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: pon 15. kvě 2023, 09:37
od VeCkO
Krteq píše: ↑ned 14. kvě 2023, 21:58
Asi budu hnidopich, ale proč v Diablu potřebuješ 230+ FPS při spotřebě 250+W? Není výhodnější V-sync nebo framelimit?
V pohodě zkoušek jsem i stabilitu karty. Celou dobu jsem fungoval s rtx3080 co papala 350w+ takže ta spotřeba Po OC 4070ti mě netrápí ale spíše to bylo dělané na video jako že DLSS 3 + OC karta na 4K jak to jede.
Btw 100fps je málo, mám 144hz monitor a rozdíl mezi Lock 100fps a 144fps vidím
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: pon 15. kvě 2023, 11:04
od satik
Krteq píše: ↑ned 14. kvě 2023, 21:58
Asi budu hnidopich, ale proč v Diablu potřebuješ 230+ FPS při spotřebě 250+W? Není výhodnější V-sync nebo framelimit?
Já třeba ve hrách bezpečně (slepý test) poznám rozdíl v plynulosti i mezi 165Hz a 240Hz, takže proč nehrát s nastavením, kdy je to nejplynulejší a nejpříjemnější pro oči?
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: pon 15. kvě 2023, 11:18
od VeCkO
satik píše: ↑pon 15. kvě 2023, 11:04
Krteq píše: ↑ned 14. kvě 2023, 21:58
Asi budu hnidopich, ale proč v Diablu potřebuješ 230+ FPS při spotřebě 250+W? Není výhodnější V-sync nebo framelimit?
Já třeba ve hrách bezpečně (slepý test) poznám rozdíl v plynulosti i mezi 165Hz a 240Hz, takže proč nehrát s nastavením, kdy je to nejplynulejší a nejpříjemnější pro oči?
Jj je to tak jako mezi 100fps Lock a 200fps Lock je opravdu velký rozdíl a pokud má někdo třeba 240Hz monitor tak to OC s 250w a 250fps využije na 100%
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: pát 9. čer 2023, 20:47
od Hladis
AI vyhlazování DLAA bude běžně dostupné ve hrách, Nvidia ho přidala mezi standardní presety DLSS
https://www.cnews.cz/clanky/ai-vyhlazov ... sety-dlss/
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: pát 9. čer 2023, 21:01
od michalpuk
Uvidime zda ty presety treba zlepsi kvalitu, zatim co jsem zkousel DLAA v ruznyh hrach tak nic moc, prijde mi to jak trochu lepsi TAA: stale to moc maze obraz a musi se pouzit sharpening coz neni ono.
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: čtv 29. čer 2023, 14:34
od skaven321
madPav3L píše: ↑pát 7. dub 2023, 19:46
Nvidia's DLSS 2 vs. AMD's FSR 2 in 26 Games, Which Looks Better? - The Ultimate Analysis
dalsie video na tuto temu: test kvality dlss vs fsr (vid rozculovanie sa v sucasnosti nad tym, ze niektore hry nemaju automaticky aj dlss)
https://www.youtube.com/watch?v=CZmTqEJPSeE&t=1033s
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: sob 1. črc 2023, 01:43
od TankGeorge
Jako zajímavost fine, ale
a) testuje pouze jednu hru - The Last of Us part One (jaký patch, jaká verze knihoven?).
b) Nějak zapomněl rozvést, co je master zdroj pro porovnání jednotlivých technik. Že je to nativ ještě neznamená, že je to dokonalý master. Já bych si dokonalý master představoval jako 8k bez TAA zpracovaný do 4k bezstrátového videa - takový supersample nativ. Good luck with that.
Pochybuji, že se jedná o tento případ, takže pravděpodobně jako master použil nativ 4k s TAA (a 1080p s TAA) a ten tool pak porovnává, jak DLSS a FSR dokáže replikovat nativ + všechny neduhy TAA, což je samozřejmě hovadina. Právě že nechceš, aby ti ty rekonstrukce replikovaly i chyby plynoucí z TAA v nativu. Takže bohužel s tímhle jsou všechny ty jeho grafy invalid.
Zajímavý pokus, ale především ukazuje, jak se to "nedá" objektivně porovnávat. Prostě klasická králičí nora, kde nemůžeš vykřikovat "Dýeleses je lepčí jak Efesár". Záleží na rozlišení, záleží na FPS, záleží na kvalitě techniky, záleží na dodatečném sharpeningu, záleží na milionu okolností konkrétná hry. Staré knihovny vs nové knihovny. Klienti her třeba nesnesou změnu DLSS knihoven a aktualzují se zpět na staré (Red Dead). Nebo se udělá super čuper aktualizace, kde je nové DLSS hnusnější, jak staré (Returnal). Takže to už jsme v teritoriu porovnávání modifikací "moje ENB je lepčí jak tvoje ENB".
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: sob 1. črc 2023, 08:14
od skaven321
presne tak, suhlasim. tie techniky su take podobne, ze v konecnom dosledku je jedno, ktora sa pouzije. a pri slepom teste pri hrani ... nie je o com
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: sob 1. črc 2023, 13:13
od AllowedCry
TankGeorge píše: ↑sob 1. črc 2023, 01:43
Takže bohužel s tímhle jsou všechny ty jeho grafy invalid.
Porovnává se reálná situace, což obraz, který prošel downscale z 8K opravdu není. Zatímco native + AA je furt méně defektní než native samotný.
Navíc on tam sám říká, že to je zkrátka amatérský rozbor, ale lepší jsem zatím neviděl.
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: sob 1. črc 2023, 16:07
od TankGeorge
Jenže DLSS se z principu nesnaží napodobit TAA, dělá si svojí vlastní DLSS věc. Ten nástroj porovnává, jak moc se upscale přibližuje originálu v %, ale pro maximální kvalitu obrazu vlastně ani není žádoucí se přibližovat nativu s TAA. Takže hromada práce pro výsledky, které o kvalitě obrazu nevypovídájí vůbec nic. Nativ TAA pro mě není top kvalita, co by se měla používat jako muster.
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: sob 1. črc 2023, 17:20
od Ache
Přesně tak... DLSS dává lepší výsledky na jemných liniích i lepší antialiasing... stačí se vrátit v čase v tomto tématu a už i první verze DLSS 2.0 uměla překvapit:
viewtopic.php?p=9653823#p9653823
Aby obraz s DLSS se co nejblíže podobal originálu s často mizerným TAA je v takovém případě nežádoucí a referenční obraz by tak maximálně měl být ten s dnešním DLAA.
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: sob 1. črc 2023, 17:47
od AllowedCry
TankGeorge píše: ↑sob 1. črc 2023, 16:07
Nativ TAA pro mě není top kvalita, co by se měla používat jako muster.
Pokud neroztáhneš 4K na 55" a nekoukáš na to z blízka, tak to top kvalita je.
Takový Hogwards vypadal v native + DLAA hůře jako s DLSS, žádný AA v té hře není tak ostrý.
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: sob 1. črc 2023, 18:05
od Danny202
Používám DLSS všude, když to hra podporuje. Jestli je to trochu mázlé nebo je někde artefakt úplně neřeším. Stačí že to vyhlazuje plus přidá nějaký ten výkon. Kde je to možné, doostřím přes sharpening filtr v GE. Vždy ještě stáhnu nejnovější knihovnu. Nedávno jsem znova spustil Mafii DE, která DLSS nepodporuje, pouze nativ plus TAA a ten obraz je šíleně rozmazaný. Naštěstí existuje reshade, který hru doostří plus přidá nějaký fake HDR a trochu změní barvy, takže to vypadá 100x lépe. Každopádně za mě je DLSS must have.
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: sob 1. črc 2023, 18:55
od TankGeorge
AllowedCry píše: ↑sob 1. črc 2023, 17:47
Pokud neroztáhneš 4K na 55" a nekoukáš na to z blízka, tak to top kvalita je.
Takový Hogwards vypadal v native + DLAA hůře jako s DLSS, žádný AA v té hře není tak ostrý.
Pokud koukáš 640x480 na chytrých hodinkách, tak je to taky top kvalita. Jenže v tom videu strojově zkoumá frame po framu, na kolik % DLSS a FSR odpovídá zdroji, tak bych předpokládal, že zdroj bude perfektní. Za mě jediná perfektní kvalita je supersample 4x, takový grál, kterého se snažíš dosáhnout - vyveďte mě někdo z omylu kdyžtak.
Můj osobní názor je, že... si nelze udělat žádný jasný závěr a hyperbolicky vykřikovat "DLSS je lepší, jak nativ", "TAA je hnus", "DLSS maže, ghostuje", "FSR maže, ghostuje", "8k nemá smysl". Jsou situace, kdy se všechny tyhle výkřiky vrátí jako bumerang. Izometrické hry mi třeba přijdou nejlepší úplně bez AA (Diablo, Starcraft, PoE).
Já jsem si třeba pečlivě prohlédnul video HWUB a ta jejich tabulka je docela úlet, protože pokaždé, když tam vychvaloval DLSS, tak jsem si říkal "vole všechno pod quality je hnus, tak co tam jako porovnáváš" x)
Ze zvědavosti jsem si prošel i to, co postnul skaven, protože je hrozně málo takovýchto průzkumů. Ale je prostě blbost po DLSS chtít, aby 100% replikovalo nativ TAA, když princip DLSS je, že dělá AI rekonstrukci obrazu, přičemž jako zdroj strojového učení pro DLSS knihovny jsou screenshoty z her v supervysokém rozlišení, takže DLSS se snaží replikovat supersample a ne nativ TAA. Pak takový graf, že DLSS udělá 81% a FSR 82% repliku zdroje vůbec nebere v potaz, jestli ten rozdíl vůči zdroji je k lepší nebo horší kvalitě obrazu. Zkrátka zajímavý nápad, ale zmatlaná metodika a výsledky na nic.
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: sob 1. črc 2023, 21:23
od DOC_ZENITH
Nuo ono ty porovnání, já si třeba vzpomínám když přišlo první FSR, jak se defakto nikdo nezaměřil na jeho nej bolest ala shimmer transparentních textur, což je jedna z oblastí kde DLSS už tehdy neoddiskutovatelně pomáhalo. Nevim jak je na tom FSR2 v tomhle ohledu, ale zkoumání frame by frame je také špatně, protože frame by frame versus originál může bejt super ale v pohybuje pak bude shimmer. Frame to frame konzistence je strašně důležitá, aby nikde nevznikaly rušivé prvky.
Mě se líbí že NV konečně také pouští do hry DLAA, ala ten samej algoritmus ale žádnej upscale, jen prostě pokus o vylazení hran + shimmeru. To mě láká mnohem více než upscaling na slow GPU do rozlišení na které nemaj a stejně to pak bude vypadat nic moc.
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: pon 31. črc 2023, 20:33
od elcrys
DLSS jsem zkoušel u několika her a následovalo vždy zklamání. Obraz prostě ztrácí "jiskru" a všechno je mázlý. Anebo s oversharpening artefaktama, pokud člověk použije starší knihovny. Jistě, pokud porovnám vůči blbě implementovanému TAA, nebo hloupému upscalingu, tak to vypadá líp, ale nativ je nativ. Ono ale už v podstatě není moc nových her, kde by si člověk nativu (tak jak ho chápu já) bez různých mazacích efektů užil. Jeden z pozitivních příkladů je Alan Wake Remastered, kde si člověk může vypnout veškeré mazací techniky a zapnout MSAA a potom pro srovnání zapnout i DLSS. DLSS je proti tomu vazelína a extra šeredné TAA raději nezmiňovat. Říkám si k čemu pak má člověk extra detailní textury žeroucí grafickou paměť, když to většina her zabije DoF, TAA a DLSS.
Nutno říct, že já vždycky preferoval detailní textury (s lehce negativním LOD) před čímkoliv jiným - to že v dálce nebyl dokonale vyhlazený drát, to mě tolik netrápilo, pokud jsem měl ostré textury (tzn. celý obraz). Pokud člověku zbyl výkon, mohl si nastavit i nějakou formu supersamplingu, bez zásadního vlivu na ostrost.
Co mě zklamalo extra je ono DLAA. To měla být od začátku funkce slibující kvalitu supersamplingu s velmi malým dopadem na výkon. Nakonec když jsem to zapnul u Control (
s polo-oficiálním patchem), tak opět mazadlo.
Další neakceptovatelnou věcí DLSS ghosting. Možná existují hry, kde to není takový problém, ale v RDR2 to stálo za ... i s údajně nejlepší verzí knihoven.
Možná se najdou lidé, kterým takový rendering nevadí a ještě si zapnou jiné zvěrstvo - motion blur, ale já z toho nadšený nejsem.
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Napsal: úte 22. srp 2023, 10:25
od Sobo
NVIDIA DLSS 3.5 announced:
https://videocardz.com/newz/nvidia-anno ... -this-fall
Celkem pekny upgrade zadarmo. Vypada to, ze vytrenovali nejaky algoritmus tak, ze dokaze nahradit tradicni denoiser, aby RT melo ve vysledku lepsi kvalitu. A dle screenshotu i ~8% zvyseni vykonu, not bad. Uvidime asi nejdrive v Cyberpunku.