DOC_ZENITH píše: ↑úte 22. srp 2023, 12:12
Taky nemusíš hrát každou sračku která vyjde.
Tuhle sracku absolutne nehodlam hrat (maximalne kdybych se fakt nudil a bylo to na GamePassu), posilam to jen jako predzvest toho, co prijde potom, co nas ceka a nemine... Jestli si nekdo mysli, ze tohle je nejaka vyjimka, mysleno spatna implementace / optimalizace a jine hry na UE5 budou vyrazne lepsi, tak se hooodne plete.
DOC_ZENITH píše: ↑úte 22. srp 2023, 12:12
Já třeba mam 4090 ale moc toho nenahraju a když už něco tak typicky tu jednu věc dlouho.
To je asi vec kazdeho hrace. Ja si zase rad zahraju SP hru, do ktere mi nikdo nebude kecat, bude to mit nejaky pekny pribeh a prezentaci, pak to nejak skonci a muzu jit hrat neco jineho. Ne kazdy chce hrat "nekonecne" hry typu ruznych onlinovek nebo MMO. Kdysi jsem hral WoW nebo WoT, ale uz se mi to tak znechutilo, ze absolutne neverim, ze bych se jeste do neceho takoveho pustil. A je uplne jedno, jestli ty hry zamenis za Destiny 2, Guild Wars, EVE, Ashes of Creation nebo cokoliv jineho - z meho pohledu vsechno na jedno brdo a povazuju to za ztratu casu.
DOC_ZENITH píše: ↑úte 22. srp 2023, 12:12
hápu že do budoucna náročnost jen poroste ale framegen neni řešení.
Souhlas. FG neni od toho, aby vykouzlil z 30 FPS 60, jak si nekteri lidi mysli. Je to boost v situaci, kdy uz zakladni framerate je na nejake celkem solidni urovni a je potreba zasaturovat high refresh rate displej. Proste tahat 4K @ 120 FPS je naprosto sileny peformance target, to mas oproti 1080p @ 60 FPS narust na 800% - tady mi dava smysl, ze se tomu musi v urcitych pripadech nejak pomoct. Ale rozhodne se to nema zneuzivat jako berlicka pro mizernou optimalizaci, coz se asi bohuzel stane / stava.
DOC_ZENITH píše: ↑úte 22. srp 2023, 12:12
120 s framegen + artefakty a latencí z toho plynoucí vychází na to že 80 bez framegen by byla v této situaci má volba.
V pohode, kazdy ma svoje preference. Kdyz jsem to porovnaval back to back, tak to s 80 FPS v nativu bylo proste strasny, ta plynulost zmizela a bylo to proste sekane na muj vkus. Zamerovani plavalo, proste meh. S FG a 116 FPS locked (v driverech + reflex) naprosto parada a herni zazitek jednoznacne lepsi, to jako vubec neni o cem. Latence se nijak zasadne nemeni, protoze pocet realnych snimku mas furt tak nejak stejnej, akorat tam mas navic ty generovane, ktere ti sice nepomahaji, ale nijak zasadne to nezhorsuji. Kdybys srovnaval 120 FPS v nativu vs 120 FPS s FG, tak to uz je jina, ale FG logicky zapinam prave v pripade, kdy ten target framerate proste nemam.
Ache píše: ↑úte 22. srp 2023, 13:24
Když vidim to video, tak si spíš říkám, že to vypadá tragicky Ten UE5 zatím jen předvádí extrémní nároky na HW a výsledek je celkem bída. První UE5 dema slibovaly něco jiného.
Mluvil jsem o tom s bratrem, ktery mimo jine delal lead render inzenyra pro engine Mafie (od dvojky po remake jednicky) a tedka v uzkem tymu pracuji na pluginu pro ostatni vyvojare prave do UE5, kdy pro pochopeni fungovani UE casto nestaci dokumentace, ale museji jit az na uroven zdrojoveho kodu, a tam potom rozklicovat, jak ten engine vlastne funguje a co chce - pracovne tomuto procesu rikaji ponor do hoven.
Kazdopadne z pohledu kvality kodu, vizualu, ale hlavne vykonu (performance) je dle jejich nazoru Unreal Engine absolutni sracka, ktera casto nema hlavu ani patu.
To, co ti Epic ukazuje na jejich bombastickych prezentacich, je udajne totalni bullshit, kdy v realu to takhle vubec nevypada / nefunguje.
Pamatujes na to jejich demo s proceduralni generaci, jak tam jezdili tim elektrickym autem v dzungli? No, tak tady mas realitu PCG v Unreal Enginu:
https://www.youtube.com/watch?v=kfbMWxC68Y0
Mam k tomu jeste popisek, ktery u videa neni: 1.8 x 1.8 km filled with not-so-dense grass, trees, and rocks with trivial material
Occupies 14 GB in RAM
> 8 GB of VRAM
(latest UE 5.2 + SimpleForest demo bumped up little bit)
Naprosto uzasne, co? Trochu neco jineho, nez co ti Epic ukaze v jejich velkohube prezentaci. Ale oni jsou mistri bullshitu.
btw: mam to jejich Electric Dreams demo stazene a v native 4K mi RTX 4090 dava ~40 FPS, s DLSS quality asi 70. Na celkem pidimapu, kde vlastne nic neni a hlavne je to jen render demo, ne realna hra, opravdu skvely vysledek... A to je primo od Epicu, na tom delali jejich nejlepsi lidi pro ucely prezentace.
Nebo se podivejme na jejich uzasny Chaos physics engine:
https://www.reddit.com/r/unrealengine/c ... s_physics/
https://imgur.com/a/4AOk1Zv
WTF? Vzdyt to ani neudrzi hromadu kosticek na sobe. Kdyz to jen poskladas na sebe bez vnejsich vlivu, tak to ma sakra rovne stat a ne ze to zacne delat picoviny a samo se to rozpadne, co to kurva ma byt?
Nejak takhle by to melo vypadat:
https://gfycat.com/chiefdefinitegrison
Jenze tech jeji vyjebanych prezentaci se chytne nejak "manager", ktery o realnem vyvoji hry vi kulove, rekne si neco ve stylu "ty kravo, to je uplna bomba ten Unreal, to je o generaci dal nez vsichni ostatni!" a vyda prikaz, ze na to sracku prejde cele studio - proste marketing, tam nejaky programator nic nezmuze. Taky tomu pomaha fakt, ze UE je v podstate zadarmo, ty royalties jsou vesmes minimalni a zaroven si nemusis drzet dedikovane programatory pro ten core engine = uspora penez, a na to oni hodne slysi...
Co na tom, ze ze hry potom vznikne hyper narocna zalagovana sracka, ktera stutteruje jako krava, at uz kvuli shaderum, nebo streamingu, nebo random CPU bottlenecku XYZ. Jebnes tam DLSS / FSR (prace na par minut skrze pluginy) a vydas to, zarobene.
Bracha mi rekl jasne, ze budoucnost vypada blede. Nejen kvuli podelanemu Unreal Enginu, ale obecne kvalita software jde dolu, protoze je malo lidi, tak uz tam dneska posadi snad kazdeho trotla, zatimco drive to delali casto pionyri, kteri tomu opravdu rozumneli a zdimali z HW maximum. Taky nepomahaj korporace / publisheri, kteri tlaci na co nejkratsi cas vyvoje - rychle vydat, rychle zarobit, kvalita je druhorada.