NVIDIA PhysX - info a vše okolo
Moderátoři: Walker1134, Wilik
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: NVIDIA a plány s PhysX
Myslím, že to dělají s ohledem na další generaci produktů. Nepředpokládám, že by byli tak omezení, aby si mysleli, že člověk, tkerý si koupi HD4800 kvůli DX10.1 přejde kvůli PhysXu na DX10 kartu (kterou pravděpodoně před HD4800 měl). Ale spíš si myslím, že tím chtějí užvatele donutit, aby nekupovaly nové DX11 ATiny, ale počkali si na DX11 GeForce.
Zřejmě jim půjde o každou duši, protože obecně není moc lidí, kteří z high-endu jedné značky přecházejí na high-end stejné generace druhé značky. Jiný důvod mě nenapadá.
/edit:ngohq má nedlouho od zveřejnění té novinky mrtvý server, takže přidám alespoň link na Beyond3D, kde se o tom také diskutuje:
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=54783
Zřejmě jim půjde o každou duši, protože obecně není moc lidí, kteří z high-endu jedné značky přecházejí na high-end stejné generace druhé značky. Jiný důvod mě nenapadá.
/edit:ngohq má nedlouho od zveřejnění té novinky mrtvý server, takže přidám alespoň link na Beyond3D, kde se o tom také diskutuje:
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=54783
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: NVIDIA a plány s PhysX
Pokud chcete provozovat ATi kartu (rendering) + Geforce (PhysX) pod Win7 máte opravdu jen dvě možnosti. Buď pro GeForce kartu používat drivery 185.68 (ty jsou poslední, které tuto kombinaci podporují) nebo zakoupit Ageia PhysX kartu.
Na většině zahraničních fór je tenhle krok nVidie dost silně kritizován. A není divu.
Takto se k tomuto "problému" vyjádřil nVidia Support:
Na většině zahraničních fór je tenhle krok nVidie dost silně kritizován. A není divu.
Takto se k tomuto "problému" vyjádřil nVidia Support:
nVidia Support píše:"Hello JC,
Ill explain why this function was disabled.
Physx is an open software standard any company can freely develop hardware or software that supports it. Nvidia supports GPU accelerated Physx on NVIDIA GPUs while using NVIDIA GPUs for graphics. NVIDIA performs extensive Engineering, Development, and QA work that makes Physx a great experience for customers. For a variety of reasons - some development expense some quality assurance and some business reasons NVIDIA will not support GPU accelerated Physx with NVIDIA GPUs while GPU rendering is happening on non- NVIDIA GPUs. I'm sorry for any inconvenience caused but I hope you can understand.
Best Regards,
Troy
NVIDIA Customer Care"
nVidia Support píše:Hi ...,
Thanks for waiting. After a bit of research on your issue with our engineers, the ATI card will have to be disabled in order for PhysX to work. This was change in newer driver as you already experienced. If PhysX is needed, I am afraid you may want to consider installing a 2nd Geforce card for the additional monitors.
Sorry for the inconvenience. Let me know if you have any questions or concerns.
Best regards,
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: NVIDIA a plány s PhysX
John Carmack (id Software) řekl NE PhysX
John Carmack on hardware accelerated (GPU) PhysX
Vyjádřil se o PhysX vesměs stejně jako no-X
Viz.: Guru3D
John Carmack on hardware accelerated (GPU) PhysX
Vyjádřil se o PhysX vesměs stejně jako no-X
Viz.: Guru3D
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: NVIDIA a plány s PhysX
Pro neangličtináře je k dispozici článek i česky:
CDR.cz: Co si John Carmack myslí o PhysX?
http://cdr.cz/a/27735
CDR.cz: Co si John Carmack myslí o PhysX?
http://cdr.cz/a/27735
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: NVIDIA a plány s PhysX
Studio GRIN, které ma na svědomí několik GPU PhysX titulů (GRAW 1&2, Terminator: Salvation, Bionic Commando) zkrachovalo.
The last Credits from the brothers GRIN
Že by HW PhysX nebo ty nVidií slibované AAA tituly opravdu nebyly takové "trháky"?
The last Credits from the brothers GRIN
Že by HW PhysX nebo ty nVidií slibované AAA tituly opravdu nebyly takové "trháky"?
- Kamikadze
- Redaktor PCT
- Registrován: 02. zář 2006
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA a plány s PhysX
NVIDIA muze za krach studia? Tak to uz mi prijde jako opravdu divoky sen.
Biosnic Commando a Terminator byly slabe a neprodavaly se, nevidim na tom nic divneho
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_i ... tory=24040
Biosnic Commando a Terminator byly slabe a neprodavaly se, nevidim na tom nic divneho
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_i ... tory=24040
Vincent Vega v diskusi pod více než pozitivním testem Sapphire HD 5770 s oceněním poté, co byl autor lynčován za hanění dokonalé ATI, píše:Prosím autory PC Tuningu, aby zavedli novou hvězdu, třeba platinovou nebo diamantovou, a s tou odměňovali všechny ATi karty. Navíc také žádám, aby jste u karet této značky nepoužívali na závěr sloupeček s názvem "nevýhody", ale přeměnili ho na "nepodstatné drobnosti". Už mě totiž nebaví i potom, co danou kartu vychválíte do nebes, pročítat všechny ty komentáře od dětí, jak jste na jejich značku zlí. Děkuji
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: NVIDIA a plány s PhysX
Nepsal jsem, že za krach může nVidia. Ta ty hry ovšem proklamovala jako PhysX AAA tituly, to je ten důvod proč se nad tím pozastavuji. Marketingová "masáž" byla poměrně slušná a přece se jich i přes implementaci "super duper" HW PhysX tolik neprodalo? Opravdu AAA tituly
- Kamikadze
- Redaktor PCT
- Registrován: 02. zář 2006
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA a plány s PhysX
Ty hry byly strasna slabota. Sam jsem chtel jednu dobu Terminatora testovat, ale kdyz jsem zjistil, ze v recenzich v prumeru dostava nejakych 50 %, tak jsem se na to vykaslal a misto toho udelal smysluplnejsi hry. Vylozene dobrych GPU PhysX titulu ma NV malo, nyni vypada nadejne Batman. A marketingova masaz je v poradku. Nebo by bylo lepsi, kdyby vyrobce hry rikal "nekupujte si nase hry, jsou spatne"? No nekteri mistni ATI fans by asi byli spokojeni....
Nicmene si nemyslim, ze PhysX je hlavni duvod duvod, proc si nekdo hru koupi. To muze byt maximalne prijemny bonus, pokud ma GeForce v pocitaci.
Nicmene si nemyslim, ze PhysX je hlavni duvod duvod, proc si nekdo hru koupi. To muze byt maximalne prijemny bonus, pokud ma GeForce v pocitaci.
Vincent Vega v diskusi pod více než pozitivním testem Sapphire HD 5770 s oceněním poté, co byl autor lynčován za hanění dokonalé ATI, píše:Prosím autory PC Tuningu, aby zavedli novou hvězdu, třeba platinovou nebo diamantovou, a s tou odměňovali všechny ATi karty. Navíc také žádám, aby jste u karet této značky nepoužívali na závěr sloupeček s názvem "nevýhody", ale přeměnili ho na "nepodstatné drobnosti". Už mě totiž nebaví i potom, co danou kartu vychválíte do nebes, pročítat všechny ty komentáře od dětí, jak jste na jejich značku zlí. Děkuji
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: NVIDIA a plány s PhysX
Nemusíš v každém příspěvku řešit ATi-fans.
Takhle událost prostě podtrhuje, že dobrých titulů s PhysX je neskutečně málo a že do něj šla převážně malá studia ve špatné situaci, u kterých je pravděpodobnost vydání kvalitní hry mizivá. Stejně tak je na tom vidět, že PhysX je sám o sobě jen doplně, nikoli všespasitelný nástroj dávající hrám novou dimenzi, jak je výrobcem propagován.
Takhle událost prostě podtrhuje, že dobrých titulů s PhysX je neskutečně málo a že do něj šla převážně malá studia ve špatné situaci, u kterých je pravděpodobnost vydání kvalitní hry mizivá. Stejně tak je na tom vidět, že PhysX je sám o sobě jen doplně, nikoli všespasitelný nástroj dávající hrám novou dimenzi, jak je výrobcem propagován.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- spajdr
- Středně pokročilý
- Registrován: 14. bře 2004
- Bydliště: Ostrava Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA a plány s PhysX
No i lidé co dělali hru Sacred II která má to physX podporu už to jako firma má taky za sebou
Jedině ten nový Batman má velmi dobré hodnocení, má zatím asi nejlepší physX podporu ze všech těch her, ale určitě díky physX to nebude (to ořezávání detailů pro karty co physX nepodporují je více než do očí bijící).
Jedině ten nový Batman má velmi dobré hodnocení, má zatím asi nejlepší physX podporu ze všech těch her, ale určitě díky physX to nebude (to ořezávání detailů pro karty co physX nepodporují je více než do očí bijící).
- yuri.cs
- Mírně pokročilý
- Registrován: 03. led 2007
- Bydliště: hl.m. piva
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA a plány s PhysX
Presne, cela PhysX by mnoha lidem nelezela v zaludku, kdyby tituly s jeji podporou nevypadaly jenom jako hratelny marketingovy letacek. S GPU PhysX-off by zakonite nedistponovala pokrocilymy a narocnimy efekty, ale nadruhou stranu by mela alespon nejake dustojne efekty...
It will be amazing in case after 10GHz we will see 20GHz, 30GHz and so on, just like we witnessed the thorny way from 10MHz to 33MHz in the eighties. -xbitlabs.com
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: NVIDIA a plány s PhysX
Zvlášť když člověk vidí aktuální hry se SW Havokem... osobně si myslím, že by většině lidí zavřelo ústa, kdyby PhysX nebyl jen marketingovým nástrojem, ale měl skutečný přínos. V současné podobě je to totiž jen způsob, jak co nejvíc zabrzdit běh her na konkurenčním hardwaru - SW PhysX kód u GPU PhysX her je jedno velké zoufalství, které mimo jiného nepodporuje vícejádrové procesory ani SSE.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Mirek Koci
- Redaktor PCT
- Registrován: 21. úno 2007
- Bydliště: Liberec, DE, Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA a plány s PhysX
Just one week and we have the best Batman Arkham Asylum version here. PhysX rocks !! I love this trailer.
http://www.gametrailers.com/video/nvidi ... kham/55346
Velmi našlapaný bude samozřejmě Dark Void (nejnarocnejsi hra na fyziku, pocita se tam podle ni gravitace) a pak Mafia 2.
Dark Void trailers:
http://www.youtube.com/watch?v=LmNsRnbf_gk
http://www.youtube.com/watch?v=c5fI0QUm ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=KZqWvJzYD-U
//Krteq - promaz narážek. Pokud budeš takhle dál pokračovat, zařadíš se brzy mezi aspiranty na "ocenění"
Jinak obě hry ve své sekci už téma mají.
http://www.gametrailers.com/video/nvidi ... kham/55346
Velmi našlapaný bude samozřejmě Dark Void (nejnarocnejsi hra na fyziku, pocita se tam podle ni gravitace) a pak Mafia 2.
Dark Void trailers:
http://www.youtube.com/watch?v=LmNsRnbf_gk
http://www.youtube.com/watch?v=c5fI0QUm ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=KZqWvJzYD-U
//Krteq - promaz narážek. Pokud budeš takhle dál pokračovat, zařadíš se brzy mezi aspiranty na "ocenění"
Jinak obě hry ve své sekci už téma mají.
- Robin_CG
- Začátečník
- Registrován: 31. srp 2006
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA a plány s PhysX
Pokud muzu pridat svuj nazor do diskuze, tak PhysX pristi rok umre. Pokud se ale Nvidii podari ji dostat do nejake konzole, pak se situace obrati. Jen na poli PC ale nema sanci uspet, DirectX 11 prinasi vlastni reseni...
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: NVIDIA a plány s PhysX
DX11 sice přinese compute shadery, ale to je spíš jazyk, oproti kterému Havok a PhysX nabízejí navíc vývojové prostředí.
Compute shadery jsou na podobné úrovni, jako OpenCL, CUDA, AMD Stream (Brook/Brook+/Brook GPU), RapidMind (Sh).
PhysX a Havok jsou rozhraní/enginy, které jsou určené pro realizaci fyzikálních efektů.
Compute Shadery (CS) se oproti CUDA a AMD Stream liší v tom, že kdo z výrobců hardwaru bude chtít podporovat DX11, bude muset automaticky podporovat i CS, což zaručí podporu u ATi, nVidie a později i u Intelu. CS se liší i tím, že jsou určené a přizpůsobené pro grafické a fyzikální výpočty, ale nepřinášejí rozvinuté prostředí pro vývoj fyzikálních efektů, jako Havok a PhysX. Myslím si, že by implementace fyzikálních efektů byla časově náročnější (netuším ovšem o kolik), ale vývojář by měl jistotu, že na každém systému, kde je nainstalováno DX11 a přítomna DX10/10.1/11 karta, hra bude vypadat a probíhat identicky.
Compute shadery jsou na podobné úrovni, jako OpenCL, CUDA, AMD Stream (Brook/Brook+/Brook GPU), RapidMind (Sh).
PhysX a Havok jsou rozhraní/enginy, které jsou určené pro realizaci fyzikálních efektů.
Compute Shadery (CS) se oproti CUDA a AMD Stream liší v tom, že kdo z výrobců hardwaru bude chtít podporovat DX11, bude muset automaticky podporovat i CS, což zaručí podporu u ATi, nVidie a později i u Intelu. CS se liší i tím, že jsou určené a přizpůsobené pro grafické a fyzikální výpočty, ale nepřinášejí rozvinuté prostředí pro vývoj fyzikálních efektů, jako Havok a PhysX. Myslím si, že by implementace fyzikálních efektů byla časově náročnější (netuším ovšem o kolik), ale vývojář by měl jistotu, že na každém systému, kde je nainstalováno DX11 a přítomna DX10/10.1/11 karta, hra bude vypadat a probíhat identicky.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Trek
- Začátečník
- Registrován: 16. kvě 2008
Re: NVIDIA a plány s PhysX
Jen tak si ale každej nebude moci dělat svoje řešení, protože je to určite opatentováno.
Zajímavé je, že když jsem hledal v google patents tak první co vypadne o počítání fyziky na gpu je
http://www.google.com/patents/about?id= ... ics+on+gpu
což je ati, což mě překvapuje. Takže vlastně patent na počítání fyziky na GPU má Ati, ne Nvidia.
Zajímavé je, že když jsem hledal v google patents tak první co vypadne o počítání fyziky na gpu je
http://www.google.com/patents/about?id= ... ics+on+gpu
což je ati, což mě překvapuje. Takže vlastně patent na počítání fyziky na GPU má Ati, ne Nvidia.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: NVIDIA a plány s PhysX
Patenty se obvykle týkají vždy jen jedné konkrétní implementace, takže se to nedá zobecňovat jako "patent na fyziku přes GPU".
Mimochodem, kdo přišel vůbec s první fyzikou přes GPU? Vybavuju si Toyshop na R520 (reálná simulace kapek vody stékajících po skle). Bylo něco ještě dřív?
Mimochodem, kdo přišel vůbec s první fyzikou přes GPU? Vybavuju si Toyshop na R520 (reálná simulace kapek vody stékajících po skle). Bylo něco ještě dřív?
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: NVIDIA a plány s PhysX
O tom pochybuji, ale nVidia bude muset s PhysX něco udělat pokud ho chce prosadit. Jako nejpravděpodobnější se mi jeví port z CUDA rozhraní na multiplatformní OpenCL, ne na CS.Robin_CG píše:...tak PhysX pristi rok umre...
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: NVIDIA a plány s PhysX
Krteq: Jenže co by to nVidii přineslo? Současný koncept lze považovat za investici, která má zvýšit prodeje hardwaru a v této podobě se časem vrátit. Jenže pokud by PhysX fungoval pod OpenCL a mohla ho používat i ATi a případně Intel, přišla by nVidia o to, co dosud budovala.
Buďto by zavedla licenční poplatky - je ovšem otázka, jestli by ATi a Intel na něco takového přistoupili, když zastávají Havok, případně by v tom musel být nějaký háček (např. uzpůsobení architektuře GT3xx, aby to na ostatníh čipech běhalo hůř a stále fungovalo jako reklama na GeForce).
Buďto by zavedla licenční poplatky - je ovšem otázka, jestli by ATi a Intel na něco takového přistoupili, když zastávají Havok, případně by v tom musel být nějaký háček (např. uzpůsobení architektuře GT3xx, aby to na ostatníh čipech běhalo hůř a stále fungovalo jako reklama na GeForce).
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- bitskull
- Začátečník
- Registrován: 07. dub 2006
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Re: NVIDIA a plány s PhysX
Pokud by bylo PhysX implementovano pres OpenCL a fungovalo by i pak vyrazne lepe na nVidia kartach, tak by nVidia zabodovala. Ostatne nVidia se v jednom rozhovoru (sesty odstavec) vyjadrila v tom smyslu, ze jejich GPU akcelerace je nekolik generaci pred ATI pricemz poukazovali na Folding
EDIT: Myslim, ze pokud by byl PhysX pres OpenCL rychlejsi na nVididii, tak by do nej dal investovala, protoze pak by mu spousta vyvojaru dala prednost pred placenym Havocem (usetrili by a jejich hra by porad fungovala na vsech GK, ikdyz na nekterych pomaleji). Ted uz jen zalezi na tom jak moc si nVidia opravdu veri v tom, ze jejich GPU akcelerace je o tolik lepsi, aby neco takoveho zkusila...
EDIT: Myslim, ze pokud by byl PhysX pres OpenCL rychlejsi na nVididii, tak by do nej dal investovala, protoze pak by mu spousta vyvojaru dala prednost pred placenym Havocem (usetrili by a jejich hra by porad fungovala na vsech GK, ikdyz na nekterych pomaleji). Ted uz jen zalezi na tom jak moc si nVidia opravdu veri v tom, ze jejich GPU akcelerace je o tolik lepsi, aby neco takoveho zkusila...
Core i5 3570 & CM Hyper 212+, MSI N750Ti-2GD5/OCV1, GEIL EVO 2x8GB 1600MHz, GIGABYTE GA-H77M-D3H, Enermax Liberty DXX 400W, Silverstone TJ08B - MicroATX, LED LG 22" - 1920x1080, W10