Stránka 3 z 44
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pon 21. čer 2010, 20:12
od blekota je boss
no-X: kdyz se podivas na soucasnou architekturu dnesnich cipu, jsou tu v blizke dobe nejake moznosti v razantnejsich zmenach jako byla napr. unifikace? parkrat ses uz zminoval, ze by se ROPs a TMUs mohly v budoucnu zacit emulovat... takova konzole bude muset na trhu vydrzet zase par let takze se budou muset vytasit s necim dost future-proof
Vypada to, ze se z GPU pomalu stane "jen" vysoce paralelni cip s obrovskym vypocetnim vykonem v multithread operacich, kdezto CPU se vyuzije tam, kde bude potreba vykon v singlethreadu...ono to imho fakt vede k nejakymu tomu hybridu ala Fusion...
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: úte 22. čer 2010, 12:14
od no-X
Pokud budeme předpokládat používání současného renderingu po dalších pět let, tak žádné extrémní změny není třeba dělat. Ona ani unifikace sama osobě nebyla nic světoborného. To už byl přínosnější (a více future-proof) out of order texturing. Ten se sice občas s unifikací trochu spojuje, ale ATi ho měla už na R520.
Myslím, že změny v multifunkční interpolaci,jsou srovnatelné s unifikací. nVidia přesunula interpolaci z fixních jednotek na speciální jednotky v unifikovaném jádře s G80. ATi přesunula multifunkční interpolaci přímo na aritmetické jednotky unifikovaného jádra s RV870 a nVidia na GF100.
Možná se takhle přesune na unifikované jádro část funkcionality ROPs nebo část adresace textur, ale to není nic triviálního a asi by se to zatím ani nevyplatilo.
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: úte 22. čer 2010, 16:16
od DOC_ZENITH
Ihmo vyplatí se to ve chvíli kdy úbytek tranzistorů na rops (třeba), bude větší než přírůstek tranzistorů na SP při kterém by v celkovém součtu nedošlo k pádu výkonu. A to jaksi dle mého názoru nehrozí jelikož SP je jakási univerzální jednotka a univerzální jednotka nikdy nebude výkon/tranzistor/plocha stačit na čistě specializovanou jednotku na tu jednu konkrétní operaci co se bude provádět. Zlom nastane, až budou ty SP tak rychlé, že nahradit x specializovanejch okruhů pomocí x SP bude výhodnější , protože SP bude umět dělat vše , sic méně efektivně, ale vše.
Ale do té doby se podle mě vyplní vize Epicu, a přejde se na SW rendering a GPU budou jen velký karty do PCI-E kde bude klidně x čipů a jedinej účel těch karet bude hrubá výpočetní síla ke které se bude přistupovat přes ňáké rozhraní typu OpenCL.
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: čtv 1. črc 2010, 18:55
od blekota je boss
zajimava prezentace Cryteku pojednavajici o budoucnosti renderingu
http://www.crytek.com/fileadmin/user_up ... /Notes.ppt
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pát 2. črc 2010, 09:55
od no-X
del42sa píše:Jestli se s použitím menšího výrobního procesu navýšila i pamět EDRAM to nevím, protože ta tam byla vedle toho GPU jako separátní čip.Možná že paměť zůstane stejná, jen se zmenší samotné GPU.
současná verze už má sloučené CPU a GPU; EDRAM je stále zvlášť a vzhledem k rozměrům oproti hlavnímu čipu zaostává ve výrobním procesu...
Edit: According to source? 168mm^2 Combined CGPU + 45mm^2 ED-Ram = 213mm^2 total
Vs Jasper: 135mm^2 CPU + 121mm^2 GPU (256mm^2) + 64mm^2 ED-Ram = 320mm^2 total
Vs Xenon: 176mm^2 CPU + 182mm^2 GPU (358mm^2) + 80mm^2 ED-Ram = 438mm^2 total
http://forum.beyond3d.com/showthread.ph ... 18&page=10
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: čtv 15. črc 2010, 19:04
od blekota je boss
kdyz tak nad tim uvazuju, tak mi pripada nejpravdepodobnejsi, ze MS pujde uz cestou SW renderingu... ono totiz MS je s Epicem hodne zadobre a kdyz se podivame na rozsirenost UE3, tak by byli blby kdyby si navzajem nevysli vstric... pri vyvoji X360 s Epicem taky spolupracovali. Ono uz i Sony si uvedomuje svou chybu a pri navrhu dalsi konzole si dala za ukol s vyvojari uzce spolupracovat
http://www.eurogamer.cz/articles/na-ps4 ... i-vyvojari
co se tyce zpetne kompatibility, tak s tou to tak zhavy nebude... na X360 je omezena a na PS3 funguje jen na zlomku starsich verzi a stejne se prodava dobre, takze kdyz u dalsi generace nebude, tak se nic hroznyho nestane
mnohem horsi to bude v PC segmentu kde ten prechod bude muset bejt pozvolnej...
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: čtv 2. zář 2010, 15:18
od blekota je boss
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: stř 12. led 2011, 10:29
od blekota je boss
Jakej názor máte na ARM procesory? Podle toho jak se poslední dobou rozmáhaj, jejich výkon žene nahoru a mnoho firem včetně Microsoftu a nVidie se na jejich příchod zaměřuje, tak to s nima nevypadá marně.
Jejich výhodou je velice malá spotřeba, velikost a slušnej výkon - ideální pro konzole.
Takovej Cortex A-15 má bejt i 4-jádro a to bude procesor do smartphonů...
Pokud by se na ARM architektuře postavil čip o velikosti dnešních CPU pro PC a měl tak 32-64 jader, mohl by to bejt docela trhač vhodnej pro konzole i ten vytouženej Unreal engine 4
U Fusionu je blbý, že je svázanej s x86, ale zas nevíme, co budou SPs v budoucích architekturách AMD(ATi) všechno zvládat a tak by mohly být nároky na CPU část mnohem nižší.
Ještě k těm konzolím.
Podle toho, jak úspěšně se prodávaj ty pohybový ovládání, bych čekal, že nových konzolí se asi hned tak nedočkáme...
Můj osobní názor je, že čipy navrhované pro další konzole se připravují na 22nm, tudíž až bude tento proces zvládnutý, tak příjdou na trh.
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: stř 12. led 2011, 20:24
od DOC_ZENITH
Čipy pro nové konzole se většinou připravujou pro výrobní procesy co teprve přijdou, musí se počítat s tim, aby se nemusel čip navrhovaz znova při přechodu na jinej proces, prostě aby tam nebylo moc kontaktů, atd. Takže na 22nm to možná uvidímě ale připravený to bude pro procesy co přijdou potom.
Jinak já fanda ARM nejsem. Vícejádrové CPU do mobilů jsou rovněž totální hovadiny. Pro akceleraci videa máme speciální čipy a k čemu jinýmu tam ten CPU power? K flashi nebo co? Určitě ne kvůli GUI a OS. Protože na to už je výkon dobrej teď, pokud to jede pomalu tak je to špatně napsaný gui či OS, neschopnost programátorů nahraovat silnějšim HW je ehm. Co by smartphony potřebovaly je větí výdrž na baterie, pak bych možná zvažoval jeho koupi. Ale všichni co to maj tak ehm 2 dny.... to je vážně bomba! Je na čase tam dát 4 jádra, joooo.
K unreal engine 4... tam bude strašně záležet na tom, jakej výkon to bude chtít ( ALU/FPU poměr) či jaký instrukce to bude podporovat a z jakejch to bude nejvíce těžit. Vzhledem k tomu že původně to mělo bejt počítané věcmi jako larabee, tak odhaduji masivní paraelizace a nároky na FPU. Tam to nevidim s ARM slavně.
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pát 14. led 2011, 15:44
od blekota je boss
však jasný jen sem se snažil vydedukovat, kdy příjdou na trh, takže imho cca 2013
A byl bych rád, kdyby sme se konečně zbavili tý svázanosti s DirectX, je to strašná brzda nejen z hlediska vývoje her ale taky především vývoje architektury GPU... Návrháři GPU(APU) by se tak mohli konečně pořádně předvíst. Doufám, že si to MS uvědomuje a nebude mermomocí prosazovat nějakej standard, alespoň u konzole... možná jedním z důvodů proč sme se zatim na X360 nedočkali pořádný grafiky, je právě nátlak MS na vývojáře držet se DX
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... blog-entry
Prostě jen mít nadupanej, čistě výpočetní čip a nějaký jednoduchý rozhraní, např. OpenCL a dát vývojářum volnost. Určitě by sme čuměli, co by z toho potom vymáčkli.
Doufám, že to tim SW renderingem padne.
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: ned 16. led 2011, 01:03
od DOC_ZENITH
Kéž by DirectX bal alespoň ten standard. Hry pro DirectX se totiž píšou tak aby to ňák fungovalo na soudobym HW, driverech a OS. Ňákejch standardů se tam nikdo moc nedrží, to platí pro DX od dob jeho vzniku. Pár lidí se pokoušelo udělat emulátor starejch DX ale vždy pohořeli, udělali ho totiž tak aby splňoval všechny standardy, ale hry z 80% nejely nebo byly problémy, protože ty hry se nepsaly pro ty standardy, ale pro to co tehdy prostě ňák fungovalo. Myslim si že u konzolí, hlavně Xbox, je to to samé. Je tam jeden HW a jeden SW. Tudiž když ti to bude fungovat na tom, je jedno jak prasácky jsi to splácnul, protože se to stejně nikdo nedozví.
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: úte 18. led 2011, 08:09
od ArgCZ
na jednu stranu se jásá, že ARM bude mít v merku Microsoft a všichni už předpovídají x86 konec(diky nVidii a Denveru?
) a na druhou stranu Mrkvosoft je zrovna jeden z těch co si to ošéfuje podle sebe což je podle mě právě ten důvod proč tam vstupuje, aby měl ARM pod kontrolou a aby náhodou nestratil někde vliv(jinými slovy dovolí ARM přesně tolik kolik bude chtít), takže nad čím vlastně jásáme/te?
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pát 21. led 2011, 11:49
od blekota je boss
http://extrahardware.cnews.cz/nvidia-ma ... -roce-2014
tohle bych viděl jako jednu z dalších možností pro next-gen konzole
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: čtv 21. dub 2011, 17:42
od blekota je boss
Očkává se, že Nintendo ohlásí na E3 nástupce Wii s tím, že na trh by se konzole měla dostat cca v březnu příštího roku. Co se týče výpočetní části, původně se mluvilo o nějaké modifikaci Fusionu, nyní se objevily drby o IBM 3-jádrovém CPU a GPU od AMD vycházejícího z rodiny R7xx. Osobně nevím jáká varianta je pravděpodobnější, obě dávají smysl. Hlavně aby tam nenarvali málo paměti, což je největší brzda.
Co je ovšem zajímavé, že nintendo se bude snažit získat zpět hard core hráče a vývojáře a tak by následující hity jako GTA 5, Battlefield 3, Doom 4, Half Life apod. mohly vycházet i na tuto konzoli. A jelikož budou tyto hry běhat a vypadat na Wii2 nejspíš znatelně lépe než na X360/PS3 (což zajistí vysokou prodejnost konzole a možný pokles prodejů u konkurence), mohlo by to vytvořit tlak na MS a Sony, kteří by mohly s nextgen konzolemi přijít o něco dříve než bylo původně zamýšleno.
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pon 18. črc 2011, 19:37
od blekota je boss
Xbox 720 bude zvládat grafiku na úrovni Avataru
si nějak věřej chlapci
ale alespoň to vypadá, že to bude opět řádně nabušená krabice
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: úte 1. lis 2011, 20:00
od blekota je boss
http://www.diit.cz/clanek/amd-s-amkor-p ... sti/39007/
imho na 99% bude něco takovýho v dalším xboxu, ta propustnost by mohla bejt naprosto brutální, navíc při několika gigabytový kapacitě...
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: čtv 8. pro 2011, 07:01
od blekota je boss
Tape out čipu pro Xbox nové generace proběhl úspěšně
hmm, jestli ho maj už takhle brzo, tak to na Silicon interposer moc nevypadá...
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pát 30. pro 2011, 13:00
od blekota je boss
tak GCN vypadá nadějně, ale imho bude (je) tahle architektura pro xbox ještě upravená, zřejmě se vyházely nějaký fixní a nadbytečný jednotky (možná emulace ROPs apod.)
otázka visí kolem řešení paměťový propustnosti, nejlepší by byl silicon interposer, to ale možná nestihnou (ikdyž bych byl klidně pro, aby vydání kvůli tomu posunuli
) nebo edram, která sice sama nabízí velkou propustnost ale mezi ní a die gpu už tak velká není. A nebo větší ondie paměť, což dost zvětšuje plochu čipu tudíž je to neekonomický.
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pát 30. pro 2011, 13:30
od DOC_ZENITH
Já bych spíš čekal ořezání cache, ořezání sběrnice (aby nebyla v cestě budoucímu zmenšování/shrinku čipu), a ořezání GPGPU obecně, dokonce bych se ani nedivil kdyby budoucí čip do konzolí nebyl GCN. GPGPU se v konzolích nehodí, konzole mívaj solidní CPU výbavu, a pro GPU se tam hry obvykle mohou přímo optimalizovat a naplno využívat jeho potenciál. Nevidim prostor pro využívání GPU pro výpočetní fuknce, to tam bude poctivě počítat fillrate a shadery, cpu dle mého názoru bude dle tradice v konzolích příliš silné vzhledem k GPU a opět bude málo ram a málo datového prostoru, to očekávám.
Re: GPU (APU) pro next-gen konzole - spekulace
Napsal: pát 30. pro 2011, 13:48
od blekota je boss
je jasný, že nejefektivnější by byla VLIW5, jenže to by nesměli existovat šílený programátoři jako Carmack nebo Sweeney, co by rádi zkoušeli dělat věci jinýma způsobama a nechtěj bejt omezovaný fixním hardwarem... jak se tenkrát hádali Sweeney a Richards na semiaccurate, každý má svoje, ale já bych byl nerad aby se zas všechno kvůli nepřizpůsobivýmu HW zastavilo