Stránka 3 z 42

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: stř 25. lis 2020, 10:10
od durod
ale ne tak pro lidi s 8GB VRAM :razz:
tam staci o slide snizit nebo dva...nebo tri :-D

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: stř 25. lis 2020, 10:29
od Srandista
No pochopitelne, ludia, pre ktorych su tiez textury vsetko si logicky nekupia 8GB kartu (hlavne ked 8GB VRAM is so 2015...) :wink:

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: stř 25. lis 2020, 10:34
od durod
to rekni tomu , kdo kupuje kartu za 18tis(rtx3070) , tem urcite nejde o textury :roll:

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: stř 25. lis 2020, 10:35
od Srandista
Ray tracing is everything!!1 :roll:

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: stř 25. lis 2020, 11:08
od hnizdo
Ache píše:Hardware unboxed - asi by na ně měl naběhnout hnízdo - ale mají pravdu:
https://youtu.be/0rLeqtIZdYc?t=2778 :twisted:
Samozrejme nabehnu. Takovy zvasty jsem dlouho neslysel. "Best visuals for the future is high vram buffer, ne RT, protoze pro nej nemame vykon." Nebo co to tam mele. Pak jsem to vypnul. HWunboxed u mne skoncil, jestli se chtej takhle prodavat, tak beze mne. :angry2:

Uvidime, jestli pro vizual cyberpunku budou stezejni textury.

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: stř 25. lis 2020, 20:34
od mlrs
tak abys dostal svemu slovu, vymen tu svoji 3090 24GB za nejakou 1060 3GB :-D (popr. at moc nezeru, tak za 2060 6GB s RTX)

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: stř 25. lis 2020, 22:30
od hnizdo
Ja jsem nekde dal sve slovo, ze si 3090ku kupuju kvuli vram? Muzes odkazat?

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: čtv 26. lis 2020, 01:31
od satik
Ache píše:Hardware unboxed - asi by na ně měl naběhnout hnízdo - ale mají pravdu:
https://youtu.be/0rLeqtIZdYc?t=2778 :twisted:
Pravdu nemají, když budou využívat více VRAM, tak výkon klesne i když VRAM nedojde, protože to bude brzdit minimálně propustnost paměti.


Jinak momentálně se do tý RDNA2 cache vejdou dvě 4K textury, s PBR se dneska běžně používá klidně 6-8 textur najednou pro jeden materiál, který jsou potřeba v podstatě najednou.

Ta cache nejspíš nebude skladovat celý textury, ale jen malý části, ale i tak tam ty data bude asi muset dost prohazovat, aby nějak ukešovala tolik dat používaných téměř najednou a miss rate bude určitě o dost vyšší pro složitější materiály s detailníma texturama.

Z toho bych očekával, že RDNA2 bude excelovat ve scénách s nižší kvalitou textur (třeba by bylo zajímavý vyzkoušet kompetetivní hry typu CSGO, tam bych čekal, že RDNA2 Nvidii dost rozseká), ale právě s komplexníma shaderama nebo spoustou textur na materiál bude zase dost zaostávat.

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: čtv 26. lis 2020, 01:49
od Ache
satik píše:Pravdu nemají, když budou využívat více VRAM, tak výkon klesne i když VRAM nedojde, protože to bude brzdit minimálně propustnost paměti.
Tak si někdy zkus v nějaké hře snížit velikost textur / texture buffer (samozřejmě v rozsahu kapacity tvojí karty) a pak si to srovnej s propadem, který nastane, když dojde VRAM.

V tom videu mají prostě pravdu - textury mají minimální vliv na výkon, dokud nedojde VRAM. Nezažil sem za ty léta jedinou hru, kde by textury min/max. ovlivnily výkon o více než 10% (samozřejmě, pokud se do VRAM vešly)

Takže očekáváš nesmysly, tečka :-D Do infinity cache se jistě primárně netahají textury, ale jiná, paměťově mnohem náročnější data. :wink:

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: čtv 26. lis 2020, 08:59
od DOC_ZENITH
satik píše:
Ache píše:Hardware unboxed - asi by na ně měl naběhnout hnízdo - ale mají pravdu:
https://youtu.be/0rLeqtIZdYc?t=2778 :twisted:
Pravdu nemají, když budou využívat více VRAM, tak výkon klesne i když VRAM nedojde, protože to bude brzdit minimálně propustnost paměti.


Jinak momentálně se do tý RDNA2 cache vejdou dvě 4K textury, s PBR se dneska běžně používá klidně 6-8 textur najednou pro jeden materiál, který jsou potřeba v podstatě najednou.

Ta cache nejspíš nebude skladovat celý textury, ale jen malý části, ale i tak tam ty data bude asi muset dost prohazovat, aby nějak ukešovala tolik dat používaných téměř najednou a miss rate bude určitě o dost vyšší pro složitější materiály s detailníma texturama.

Z toho bych očekával, že RDNA2 bude excelovat ve scénách s nižší kvalitou textur (třeba by bylo zajímavý vyzkoušet kompetetivní hry typu CSGO, tam bych čekal, že RDNA2 Nvidii dost rozseká), ale právě s komplexníma shaderama nebo spoustou textur na materiál bude zase dost zaostávat.
V tý cache vůvbec textury nebudou, tak budou data z framebufferu. Cachovat jakkoliv textury by bylo pitomé, jsou náročné na kapacitu ale ne na prostupnost. Ano výkon když máš 16GB textur vs 8GB textur ti může klesnout ale naprosto nepatrně oproti nárokům všeho ostatního. Tzn maj ihmo pravdu.

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: čtv 26. lis 2020, 09:31
od hnizdo
V tom případě nastoupí technologie rychlého nahrávání dat do ram z ssd, které byly představeny, spolu se streamingem. A je vamalováno.

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: čtv 26. lis 2020, 09:37
od sajty
To se ale AMD musí nechat - ten jejich hype train s velikostí VRAM funguje.

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: čtv 26. lis 2020, 09:40
od skaven321
zaujimave vyjadrenie od niekoho s 3080tkou...ale v podstate jedine mozne

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: čtv 26. lis 2020, 09:47
od sajty
Nevím, jak to myslíš. 3080 je pro mě jediná možná volba - 3090 stojí nesmysl za pár procent výkonu navíc a 3070 je slabá. I s 3080 nedostanu v Legionu více než 100 FPS (s propady k 60 FPS), a to zdaleka nejedu na max detaily. A o kartu od AMD nemám zájem.

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: čtv 26. lis 2020, 09:49
od skaven321
pre teba je 16GB Vram hypetrain, a pre testerov vo svete nutna vec v tychto casoch :)

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: čtv 26. lis 2020, 09:52
od DOC_ZENITH
hnizdo píše:V tom případě nastoupí technologie rychlého nahrávání dat do ram z ssd, které byly představeny, spolu se streamingem. A je vamalováno.
Data co musej bejt ve Vram streamovat od jinud nelze, buďto by jsi měl 0,5fps nebo lagy jak prase. Ty nové technologie umožní x krát rychlejší loading věcí ale ta zobrazená scéna se ti musí vejít do Vram. A to že se teď bude dát loadovat mnohem rychleji zanemá mnohem více assetů, což zas vykompenzuje to že se díky fast loadingu bude dát rychleji zahazovat to co už nevidíš a je mimo scénu. Ve finále si myslim +- plichta a sorry 8/10GB Vram je stále málo.

O hypetrianu se nemá smysl bavit, to říkejte lidem co zažili 2GB 770tku, 3GB 780TI, 3,5GH 970, 3GB 1060 a pod tlajdy. A nebyla to jen NV u AMD třeba Fury že. Já jsem to zažil jen jednou s GTX480 kdy mi Vram začala docházet dříve než hrubej výkon GPU a od té doby vždy beru GPU s velkou Vram, protože je to děsně otravná věc když na to člověk narazí.

16GB neni hypetrain to by měl bejt standard. 8GB je standard roku 2016.

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: čtv 26. lis 2020, 10:06
od ArgCZ
jakej hypertrain, AMD žádnej přehnanej důraz na 16GB paměti v prezentaci nedával, jasně zmíněj to protože v tom maj navrch, ale že by se uvedení Radeonů točilo kolem VRAM? Toho jsem si nevšiml. Zaměřený to bylo na úplně jiný prvky než na velikost paměti.

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: čtv 26. lis 2020, 10:07
od Srandista
Ako fakt obhajovat 8GB VRAM na karte z upper mid rangu roku 2020 po tom, co si ich mohol mat aj na RX470 z roku 2016, to mi pride fakt uplne scestne...

Dalsia vec, su tu ludia ako napr. ja, co kartu nemenia kazdu gen, ani kazde dve gen. No a taky clovek si sakra rozmysli, ci zoberie kartu s VRAM na hranici uz v dobe vydania. Ja uz tu chybu znova urcite nespravim.

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: čtv 26. lis 2020, 10:29
od hnizdo
DOC_ZENITH píše: Data co musej bejt ve Vram streamovat od jinud nelze, buďto by jsi měl 0,5fps nebo lagy jak prase
Doted to fungovalo, a s nastupem novych amd grafik vse zapomenuto? :roll: Ze zrovna ty jim to zeres.
ArgCZ píše:jakej hypertrain, AMD žádnej přehnanej důraz na 16GB paměti v prezentaci nedával, jasně zmíněj to protože v tom maj navrch, ale že by se uvedení Radeonů točilo kolem VRAM? Toho jsem si nevšiml. Zaměřený to bylo na úplně jiný prvky než na velikost paměti.
Hypetrain take vzdy nepochazel z prezentace, ze...
Srandista píše:Ako fakt obhajovat 8GB VRAM na karte z upper mid rangu roku 2020 po tom, co si ich mohol mat aj na RX470 z roku 2016, to mi pride fakt uplne scestne...
Ten tvuj podpis je aktualni? Ty hrajes na 4GB karte? Jestli dnes nestaci 8GB pro fullhd jak tu nekteri vice ci mene otevrene tvrdi, ty hrajes v 640x480?

Re: VRAM a vše kolem ní

Napsal: čtv 26. lis 2020, 10:55
od DOC_ZENITH
Fungovalo? Nic takového neexistovalo. Dekompresi provádí CPU v RAM a pak se data nalejnou do VRAM kde jsou součástí scény. Žádnej proces ze storage rovnou do Vram neexistoval, a o to se teď snažej. Samotná scéna ale musí bejt celá ve Vram, ani nyní nebude možné renderovat textury ze storage, musej se napřed dostat do Vram.