NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Grafické karty s libovolným GPU firmy nVidia (např. Riva, GeForce).

Moderátoři: Walker1134, Wilik

Odpovědět
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od marek16 »

Tak jsem si trochu hrál s DLSS4 overridem a Transformer model je fakt super. Nejen že je to mnohem ostřejší a detailnější, ale mezi quality a balanced skoro není rozdíl, takže se použitelnost starších karet trochu zvedla.

Zkoušel jsem Witcher 3 next gen, vypadá to parádně a na balanced už jde konečně používat i framegen bez toho, abyste se chtěli zabít z inputlagu. Quality/balanced:
Obrázek Obrázek

V DA: veilguard se dá se 4070ti a trošku stáhnutým configem používat i 4k RT, s FG to jede okolo 90-100fps v klidu, a klesá někam k 72 v souboji. Já RT vypnul protože preferuju plynulost, ale méně náročným to určitě stačit bude. RT dodá scéně hloubku a atmosféru, vypadá to dobře, ale zásadní to není.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Pokud jede FG nad 100fps, subjektivně už necítím v odezvě žádnej problém a je to krásně hratelný a plynulý. Artefakty nevidím. Opravdu je to budoucnost, nedokážu si představit jak by to v téhle kvalitě jelo na kartě konkurence (imho tak poloviční rychlostí). Mega se těším na 5080, která ještě trochu posune ten base framerate a už pojedu s FG všechno. :D
Quis custodiet ipsos custodes?
stylar
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 06. říj 2014
Bydliště: Bučovice

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od stylar »

Hlavně hry stále musí mít podporu – bude mít KCD2 FG? Ne, škoda. Určitě tam ale bude CPU limit.
Jinak nově tu máme také nV Smooth Motion (alternativa k AFMF), což je generování snímků na úrovni ovladače. Má sice nejhorší kvalitu, ale zato bude asi fungovat prakticky na všem. Zatím ho lze zapnout jen na RTX 5xxx, později i pro řadu RTX 4xxx.
DISPLAY: LG OLED48CX 3840x2160@120Hz 4:4:4 HDR 10bit GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24GB GDDR6X CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz@4,7GHz boost CPU COOLER: ARCTIC Liquid Freezer II 420 MB: MSI X470 GAMING PLUS - BIOS 7B79vAM4 - ComboAm4v2PI 1.2.0.Ca RAM: Corsair Vengeance RGB RT 64GB (4x16GB) DDR4 DDR4 3200MHz 16-20-20-38 STORAGE: Samsung 970 EVO 1TB@PCIe x4 3.0 (OS), Samsung 980 1TB@PCIe x4 2.0, Samsung 870 EVO 2TB@SATA, Crucial MX500 1TB@SATA, HDD Seagate BarraCuda - 4TB (ST4000DM004) PSU: Corsair RMx Series RM850x (v.2021) - 850W CASE: Corsair iCUE 7000X RGB Black (5x Noctua NF-A14 PWM) KEYBOARD: SilentiumPC Gear GK550 Omnis Kailh Brown RGB MOUSE: Glorious Model D Wireless (+Grip Tape) SPEAKERS: Edifier R1280T (42Watt RMS) OS: Microsoft Windows 11 Pro CZ 64-bit v23H2
Natural
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Registrován: 21. srp 2010
Bydliště: Diváky
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Natural »

https://www.youtube.com/watch?v=Nh1FHR9fkJk
Víceméně shrnutí benefitů/caveatů od Steva z GN. Narozdíl od jednoho přispěvatele zde má (nejen) na "transparentnost" stejný názor jak já.
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od marek16 »

Borci, hráli jste někdo ten Veilguard s FG? Narazil jsem na problém, že tam vidím tearing/stutter při rychlejším plynulým pohybu do boku páčkou gamepadu (panning).
Bavil jsem se o tom s AI, zkoušel jsem asi 40 kombinací settingů: low latency mode , Gsync ON, VSYNC ON/OFF, framelimiter na 117... power management mode mám na max performance, i game mode ve win, reflex a boost = ON.

Nicméně jedinej vizuálně přijatelnej settting bez tearingu je VSYNC=ON, ale tam pak zas stoupá PC latency až někam k 80-100ms, což sice tady není úplně nehratelný, ale rozhodně daleko od těch 30 co tam je bez něj. Takže si můžu vybrat cukaturu bez lagu, nebo hladkej obraz s lagem.
Nevěřím, že to takhle špatně funguje ve všech hrách (třeba v Hogwarts a Starfieldu je to bez problémů bez vsyncu) a na netu jsem narazil na spoustu vláken, kde si lidi stěžujou na stutter bez ohledu na nastavení.

Kdysi dávno jsem tu problematiku vsyncu studoval, a mám pocit že některý hry dokázaly nějakým trikem posunout ten tear k hornímu/spodnímu okraji obrazovky, takže tam sice byl, ale nebyl skoro vidět. Tady je přimo uprostřed obrazovky. Ale už si to moc nepamatuju.

Hrajete někdo a víte jak to vyřešit?
Quis custodiet ipsos custodes?
-+_[]
Začátečník
Začátečník
Registrován: 20. pro 2017
Bydliště: Třinec

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od -+_[] »

Ano, v RTSS si pohrej se Scanline Sync.
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od marek16 »

a řešení bez externí aplikace neexistuje? Nechce se mi věřit, že by všichni kdo hrajou s FG neviděli/neřešili tearing...
Quis custodiet ipsos custodes?
Epidot
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 13. říj 2003
Bydliště: Šumperk

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Epidot »

G-sync monitor (či jen compatible) to neřeší?
13600k+Noctua D15SG2, MSI Z690 Tomahawk, 32GB Kingston Fury Renegade 3600, ASUS TUF RTX 5070Ti, ASUS ROG SWIFT PG279Q HW G-Sync, Samsung 990Pro 2TB, 970Evo+2TB, 970Evo+1TB, 960Evo 500GB, Kingston A2000 500GB, Intel 660p 2TB, Crucial M550 256GB, Intel X25-M 80GB, Intel S3520 150GB, Fractal Torrent, Corsair RM1000x('24), Logitech G502+G815 tactile US, Secretlab OMEGA Classic, RME ADI-2 DAC FS+Denon AH-D9200, Modecom Eclipse 60
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Delarge »

Jestli más g-sync monitor a asi jo, když gsync zmiňuješ, tak GSYNC ON + VSYNC ON v ovladačích + VSYNC off ve hře je už x let doporučovaný nastavení pro g-sync monitory, který pořád funguje nejlíp a právě by mělo zamezovat i tearingu.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od marek16 »

Mám LG BX - je gsync compatible a gsync mám zaplej (ale i vyplej, hrál jsem si s tím)
Quis custodiet ipsos custodes?
icebosss
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. čer 2008
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od icebosss »

marek16 píše: čtv 6. úno 2025, 14:31 Mám LG BX - je gsync compatible a gsync mám zaplej (ale i vyplej, hrál jsem si s tím)
No a mas omezený fps nad refresh rate monitoru?

Pro co nejnižší lag se doporučuje mít nastavený v nVidia ovladacich vsync on, FPS limit pod refresh rate monitoru.. já na 165hz panelu používám lock na 158fps, protože tolik mi i sám nastavi Boost reflex, pokud ho hra má a měl by capovat fps pod refresh rate monitoru aby zamezil prestrelovani fps nad refresh rate a zamezil tearingu. Ale někdy frame gen způsobuje takový tearingu okolo Hudbu, titulku atd, protože tyhle prvky jsou z fg vyjmuty aby tam nebyl ghosting, takže hra ti jede s fg, hud ne a tam vzniká nesoulad fps a vzniká tearing.
durod
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 01. úno 2005

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od durod »

Nemam pristup ke kompu, abych menil dll knihovny, a BFU to nezvladne. Bez toho zatim DLSS4 na rtx 4060 implementovat nejde? Kdy to bude ofiko v ovladacich?
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Delarge »

Je to v ovladačích (resp. NVIDIA App) už týden.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
durod
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 01. úno 2005

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od durod »

A hry, ktere podporuji DLSS2(3), automaticky pujdou DLSS4 i kdyz dane nastaveni ve hre chybi? Mozna jsem to popletl a dll je nutne menit v te ktere hre.
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
keistown
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 16. srp 2009

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od keistown »

Tys nekdy nastavoval kterou verzi dlss to ma pouzit primo ve hre? Ja mel za to, ze je to podle dll a proto se prehazovaly... Proste v ty novy appce nastavis u hry aby pouzivala spravny dlss preset (J nebo K, nebo jak to je jsou s tim novym transformer algoritmem) a ona to prebije.
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Delarge »

V appce nastavíš u DLSS override u jednotlivý hry "latest" a každá hra podporující DLSS pojede vždy na nejaktuálnější verzi a presetu. To měnění .dll knihoven tím odpadá.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
durod
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 01. úno 2005

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od durod »

perfect
@ keistown, nn, ale napr. hra ma v menu implicitni nazev "DLSS 2". Ale uz to chapu, je to nutne forcnout v apce.
Lze to udelat i globalne, nebo vzdy pro konkretni hru?
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Jen separatně v profilech
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od marek16 »

Tak jo, správný nastavení je opravdu takhle, a už je to konečně použitelný.
Včera mi to i s tímhle házelo nějakých 80-100ms latence, dneska po restartu se to umravnilo na 50-55, což už je cajk. Asi nějaká haluz, ale prcal jsem se s tím a zkoušel kombinace asi dvě hodiny.

LLM: ultra
Max framerate: 117 (o pár míň než refresh monitoru)
Gsync: ON
Vsync: ON v Nvidia app (nesmí být ve hře)


Obrázek
Quis custodiet ipsos custodes?
TankGeorge
Začátečník
Začátečník
Registrován: 14. čer 2011

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od TankGeorge »

https://www.youtube.com/watch?v=9ptUApTshik
HWUB analýza trasformer modelu specificky na Ray Reconstruction
TLDR jak jsem zmiňoval u Cyberpunku, negativa jsou cca z 80% potlačena.

Bordel a nepřehlednost funkcí DLSS začíná trochu houstnout. RR docela zapadlo v diskusi, tak je super, že to australani vytáhli jako téma k analýze. V aplikaci nejde zatím nastavit globálně model a verze DLSS family funkcí, ale individuálně pro každou hru to jde.
Připomínám, že nový model mění/vylepšuje všechny "tensor RTX family" funkce. Supersampling upscaler včetně AA. Frame generation nejen nový MFG, ale i starší 2xFG. A právě i Ray Reconstruction, což je niche denoinser pro některé RT heavy hry, které by se dali spočítat na prstech trollí ruky.

Je to pěkné, vezmeme-li na milost myšlenku, že nejnovější latest model je zároveň ten nejhezčí - což nemusí být univerzální pravda (zatím na 99% asi fakt je nejhezčí). Takže si založte notýsek na DLSS galamatyáš, abyste věděli, která verze které funkce které hry ve které kombinaci je ta NEJ =D Tech recenzentům přeji hodně štěstí a účinné léky...
Ryzen 7800X3D + Kingston 2x32GB 6000/36 + RTX 4090 sociální Gainward + ROG B650E-E
LG OLED CX 55" + Fractal Design Define S2
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

Je nutné mít na DLSS4 nejnovější driver (vydaný po launchi RTX5000), nebo bude fungovat i starý a verze DLSS je jen otázka knihoven ve hrách?
Aktuálně používám driver někdy ze srpna 2024 a vzhledem ke spoustě bugů v poslední verzi se mi moc upgradovat nechce... ale DLSS4 by se mi hodilo :D
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Odpovědět

Zpět na „NVIDIA grafické karty“