Stránka 234 z 287
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Napsal: sob 15. pro 2018, 16:01
od LastPCgamer
8C 16T vidim ako maximalnu konfiguraciu CPU v novych konzolach, tiež si myslim že nepojdu do chiplet konfiguracie ale postavia to na monolitickom APU čipe.
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Napsal: sob 15. pro 2018, 22:48
od Jameo
Jo souhlas ty konzole budou táhnout i pokrok na pc trošku divný ale je to tak.
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Napsal: ned 16. pro 2018, 08:19
od del42sa
HEAD píše:Jo takze nakonec zadnej ciplet.
jasně že žádnej čiplet . Ono by to v desktopu dávalo nějaký smysl ? Jen další náklady navíc na IO čip, který se v serverech bohatě zaplatí.
A jen tak mimochodem, copak je to co říká AdoredTV nějak postatné ?? Vždyť ten chlap evidentně jen tipuje na základě střípků informací a různých drbů ( a ještě blbě ) a svoje zprávy edituje podle toho, co dalšího se zrovna provalí
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Napsal: ned 16. pro 2018, 08:46
od THANATOS
Monolitické APU bude veľké(odhad: ~400-450mm2) aj na 7nm procese, ak to bude mať napríklad 8 Zen jadier a 64CU IGP. Výrobné náklady budú vysoké, takže aj cena bude vysoká.
Radeon Instinct MI25: 12,5 miliardy tranzistorov na ploche 487mm2 -> 25,67 miliardy tranzistorov/mm2
Radeon Instinct MI60: 13,23 miliardy tranzistorov na ploche 331mm2 -> 39,97 miliardy tranzistorov/mm2
7nm priniesol ~56% zlepšenie v hustote tranzistorov. To zlepšenie hustoty je slabé v porovnaní s prognózami.
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Napsal: ned 16. pro 2018, 08:57
od del42sa
THANATOS píše:Monolitické APU bude veľké(odhad: ~400-450mm2) aj na 7nm procese, ak to bude mať napríklad 8 Zen jadier a 64CU IGP. Výrobné náklady budú vysoké, takže aj cena bude vysoká.
Radeon Instinct MI25: 12,5 miliardy tranzistorov na ploche 487mm2 -> 25,67 miliardy tranzistorov/mm2
Radeon Instinct MI60: 13,23 miliardy tranzistorov na ploche 331mm2 -> 39,97 miliardy tranzistorov/mm2
7nm priniesol ~56% zlepšenie v hustote tranzistorov.
takové APU s 64 CU nedává žádný smysl, protože by to brutálně brzdila paměťová propustnost a v případě použití HBM cena takového řešení, pokud tedy mluvíme o desktopu. Jinak ta densita 7nm výrobniho procesu bude o něco vyšší, protože ty karty MI25 & MI60 nejsou uplně dobře vzájemně porovnatelné....
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Napsal: ned 16. pro 2018, 09:07
od yuri.cs
64CU na dual kanalu DDR4 nedava smysl. Ani dalsi pokrok v kompresi jako byl u GCN3-GCN5 v Ravenu tomu nepomuze.
To
velke APU s Vegou 10 melo mit sve dva HBM1 stacky...
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Napsal: ned 16. pro 2018, 09:16
od del42sa
yuri.cs píše:64CU na dual kanalu DDR4 nedava smysl. Ani dalsi pokrok v kompresi jako byl u GCN3-GCN5 v Ravenu tomu nepomuze.
To
velke APU s Vegou 10 melo mit sve dva HBM1 stacky...
pokud ten nápad na HPC APU už dávno nevzal za své ....
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Napsal: ned 16. pro 2018, 09:21
od THANATOS
Ja som myslel SOC(APU) pre nextgen konzoly, ale výrobné náklady budú vysoké a za konzolu si nemôžu pýtať hocijakú cenu. Samozrejme budú potrebovať HBM alebo GDDR5.
Nevidím šancu, že APU do desktopu bude mať viac ako 16CU v najbližšej dobe.
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Napsal: ned 16. pro 2018, 10:39
od DOC_ZENITH
Hele byly zde drobné náíznaky že čip pro další konzole nebude monolytickej, byly tu náznaky že CPU+IO a GPU budou oddělené. Samo sebou těsně vedle sebe a spojené IF ale dvě seapré die, právě pro menší výrobní náklady a aby se daly shrinkovat nezávisle na sobě, jako to bylo zvykem u minulé generace konzolí.
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Napsal: ned 16. pro 2018, 14:58
od Raikkonen
THANATOS píše:Ja som myslel SOC(APU) pre nextgen konzoly, ale výrobné náklady budú vysoké a za konzolu si nemôžu pýtať hocijakú cenu.
Proto taky výrobci konzolí vydělávají na samotných hrách a samotné železo minimálně zezačátku dotují. Třeba PS3 byla hodně ztrátová, tam to snad dělalo přes 200 dolarů. Ze začátku to moc jinak udělat nejde, než přinést to nejlepší možné (přitom ještě ekonomicky únosné) a vybudovat velkou hráčskou základnu s dobrým ekosystémem. Pak se díky tomu ta ztráta na hw získá prodejem her a postupem času se zlevní i ta výroba. Nebo pak prodávat levnou konzoli a zkusit jít stylem Nintenda.
Teď je otázkou, na co si Microsoft a Sony troufnou, jestli půjdou cestou silných konzolí jako u PS3/Xbox360, nebo jako současná generace, která vypadala slabě už při vydání. On je taky fakt, že současná generace vznikala v době odeznívající krize, kdy to vypadalo, že AAA hry už nemají budoucnost (to třeba potvrzoval i Dan Vávra, když Kingdom Come představoval vydavatelům a ti neměli zájem). Jenže teď naopak je herní průmysl rozjetý, popularita esports roste, prodává se čím dál tím víc dražších herních komponent, příslušenství a doplňků, takže by nastávající generace mohla vypadat lépe.
Proto si říkám, že Zen osmijádro je konzervativní volba, do budoucích revizí a Pro/X verzí by se už určitě další jádra nepřidala (přece jen bude jednodušší zlepšit/ořezat grafiku). Pak něco zase sežere systém, video atd., takže ve výsledku tak 6 jader pro hry už nevypadá ani na dnešek nijak světaborně. Jestliže by se velikost čipu CPU+GPU pohybovala okolo 350mm2 (jako třeba orig PS4 nebo XboxOne X), tak by se tam na 7nm vešlo i více jader než 8, třeba 12? Nějaké spekulace o dvanáctijádře Zenu už taky proběhly. Pokud navíc jsou ty náznaky o rozdělených čipech CPU a GPU pravdivé, tak jen pro příklad, stejně tak tomu bylo i u PS3 (235mm2 měl Cell a 258mm2 RSX), takže by se už vyloženě nabízelo to 16jádro. To by pak byl pořádný skok s dlouhým výhledem do budoucna.
Nějaké propočty velikostí die Zenu na 7nm už proběhly, tak kdyby to někdo uměl lépe propočítat ty různé varianty, byl bych rád. Díky!
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Napsal: ned 16. pro 2018, 15:13
od keistown
Zas to ber tak, ze dnes bezi treba BF V na 8c Jaguaru a kdybys tam dal 6c/12t Zen, tak mas tak 3x vetsi vykon (jestli ne vic), takze je otazka kde bude ten bod kdy nebudes tu konzoli zbytecne predrazovat.
Predpokladam, ze budou chtit drzet cenu konzole nekde pod 500 usd. Pokud jim teda nehrabne jak Nv, Applu a Intelu a nereknou si ze kdo to chce tak to zaplati nebo fuckoff a nastreli 600+ usd.
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Napsal: ned 16. pro 2018, 16:20
od DOC_ZENITH
Raikkonen - Tahle strategie dotovaného high end HW skončila právě s PS3. PS4 dotovaná nebyla, naopak zisková i na HW protože to byl defakto jen vyšší low-end. Na 7nm bude 8C ryzen velkej posun a zároveň docela malej a levnej čip. Tam je to ihmo jasný. Žádnejch 16 nebude ani omylem. Dotované konzole také rozhodně nebudou.
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Napsal: ned 16. pro 2018, 21:51
od THANATOS
Ja nevidím problém s 8C Zenom v konzolách, to nebude zaberat vela miesta a viac ako 8 jadier s SMT do konzoly pravdepodobne nebude treba. Problém vidím hlavne v GPU. Na 4K budú musiet dat silné a velke GPU.
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Napsal: pon 17. pro 2018, 07:00
od LastPCgamer
Na 4K a 30 FPS im bude stacit s prstom v nose aj 8 TFLOPS GPU. Vobec tam nemusi byt a podla mna ani nebude silne GPU.
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Napsal: pon 17. pro 2018, 07:27
od madPav3L
@LastPCgamer
Možná tak na dnešní hry, ale na další roky to pak bude zase brzda.
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Napsal: pon 17. pro 2018, 08:33
od del42sa
LastPCgamer píše:Na 4K a 30 FPS im bude stacit s prstom v nose aj 8 TFLOPS GPU. Vobec tam nemusi byt a podla mna ani nebude silne GPU.
imho tam bude jen o něco rychlejší GPU než ve Scorpiu, řekněme něco se +- 3072 SP na vyšších taktech + Zen jádra = naprosto dostatečný ugrade
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Napsal: pon 17. pro 2018, 10:04
od THANATOS
3072SP(48CU) na 1305mhz by dal 8Tflops. To je o 33% vyssi hruby vykon ako GPU v Scorpio.
To je celkom malo na nextgen a 7nm výrobu, ale CPU na báze Zen by malo výrazne pomôct. Na druhej strane by spotreba mala byt velmi dobrá a velkost SOC by mohla byt <380mm2.
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Napsal: pon 17. pro 2018, 10:18
od del42sa
THANATOS píše:3072SP(48CU) na 1305mhz by dal 8Tflops. To je o 33% vyssi hruby vykon ako GPU v Scorpio.
To je celkom malo na nextgen a 7nm výrobu, ale CPU na báze Zen by malo výrazne pomôct. Na druhej strane by spotreba mala byt velmi dobrá a velkost SOC by mohla byt <380mm2.
ty takty jsou zbytečně konzervativní, podle mě by to klidně mohlo tikat na 1,4 - 1,5Ghz to dohromady s konzolovými optimalizacemi a hrami psanými na železo dá trochu lepší finální výsledek
i když už jsme hodně OT
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Napsal: pon 17. pro 2018, 12:38
od THANATOS
Zabudol som, ze uz pri rovnakych taktoch spotreba vyrazne klesne pri 7nm procese, preto som dal len 1.3Ghz.
Aby sme neboli OT, vdaka 7nm procesu bude CPU Zen moct pracovat na relativne vysokych taktoch a pritom neprekrocit 65W TDP. Takty na urovni 2700X pri 55-65W TDP vidim realne.
Re: AMD K12 AMD ZEN 17h - spekulace a info
Napsal: pon 17. pro 2018, 13:24
od DOC_ZENITH
THANATOS píše:3072SP(48CU) na 1305mhz by dal 8Tflops. To je o 33% vyssi hruby vykon ako GPU v Scorpio.
To je celkom malo na nextgen a 7nm výrobu, ale CPU na báze Zen by malo výrazne pomôct. Na druhej strane by spotreba mala byt velmi dobrá a velkost SOC by mohla byt <380mm2.
Samotnej nárůst SP toho moc neudělá, kor u GCN která je plná bottlenecků a čim více SP tím méně škáluje. Kritické hlavně pro 4K budou zásahy u paměťového řadiče a ROPS. Výkon shaderů ala ty "flopy" je to co se dá nejlépe ochcat a optimalizovat hry tak aby se zde ušetřilo, viz hry od naughtydog na PS3 a jelo to na HW co byl ekvivalent NV40.