DirectX 12 - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Hladis píše:Cela kauza o AS je v tom, ze se musí napsat na Maxwell. Ten s tim pracuje jinak nez GCN a Maxwella tim jde vykonostne zabit. Oxide napsali svůj engine GCN na telo, to je cely. Pak to hodili na Maxwella a tam jim to samo neslo..
What? Jak napsali na tělo. A/C je standardizovanou součástí D3D12, tam není jak psát "na tělo" :roll:

Pokud driver ohlásí podporu A/C skrze caps, tak se A/C využívá. Je to stejné jako v předchozích verzích DX.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

DX12 je vesmes prevzaty Mantle, coz je na telo napsany GCN. nVidia jaksi do vývoje Mantle kecat nemohla a s Vulkánem a DX12 toho uz moc delat nemohli. U DX12 zalezi na tom, na jaky hardware se to napise uz z podstaty fungovani API close to metal. Vzhledem k sile nVidie bych se nedivil, kdyby AoS zazaril na Radeonech jasnym, ale kratkym svetlem.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Hladis píše:DX12 je vesmes prevzaty Mantle, coz je na telo napsany GCN. nVidia jaksi do vývoje Mantle kecat nemohla a s Vulkánem a DX12 toho uz moc delat nemohli.
:lol: Vždyť nV přeci tvrdila, že na DX12 spolupracovala s M$ víc jak 4 roky. To nějak odporuje tomu tvýmu tvrzení, nemyslíš :mrgreen:
Hladis píše:U DX12 zalezi na tom, na jaky hardware se to napise uz z podstaty fungovani API close to metal. Vzhledek sile nVidie bych se nedivil, kdyby AoS zazaril na Radeonech jasnym, ale kratkym svetlem.
Ne. M$, stejně jako Khronos, odstranil veškerou závislost na GCN. Máš to jak v tomhle vlákně, tak ve Vulkan vlákně.
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od del42sa »

Krteq píše:
GPU v APU v PS4 a XBONE obsahují 2 ACEs, GNM už A/C umí využívat, XBONE s DX12 už taky.

Už začínám chápat to zdržení DX12 patche pro ARK.
PS4 GPU má 8 ACE´s , X-Bone jen 2 ACE...

http://www.redgamingtech.com/playstatio ... formation/
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

del42sa píše:PS4 GPU má 8 ACE´s , X-Bone jen 2 ACE...

http://www.redgamingtech.com/playstatio ... formation/
Nj, dík za uvedení na pravou míru :)
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Vlastik80 »

Otázkou je, zda je Maxwell (popř. i starší generace) schopen dosáhnout shodného, či lepšího výkonu pod DX12 než konkurence, nebo zda to bude na úkor něčeho, viz šizení AF apod..
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Vlastiku, tvoje schopnost spamu (vedle vytvareni duálních uctu, aby ten spam byl jo festovni) je obdivuhodna. Co takhle kdyby jsi postoval az když si trochu urovnas myslenky, trochu cetl, vyvaroval se opakovani a hlavne psal nejak rozumne k věci.
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Vlastik80 »

Jasně, ale nikdo tu nepsal např. přímo kolik ACE má řada 900, pro porovnání jak si stojí proti konkurenci a zda má vůbec čím hw počítat dané věci, nebo zda a jak to převezme jiná část hw ovšem bez spekulací a teoretizování, nebylo by na škodu slovo někoho kdo se v tom vyzná přímo na hw úrovni.


Hladis//Upraven příspěvek.
Eddward
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 16. pro 2009
Bydliště: SVK - Košice

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Eddward »

no zatial je zaver taky ze AS Nvidia vie, dokonca podla vsetkeho lepsie ako AMD ale len pokial sa vyuzivaju v medziach architektury... resp. je engine pisany na Maxwella... v kazdom pripade to nie je idealny stav, takze pokial sa to neutrasie a vyvojari sa s tym viac nezoznamia tak sa take kauzicky budu objavovat...
zda sa mi celkom zvlastne ze MS umoznuje pod DX12 API taketo situacie

btw, pekna tabulka na diit v starsom clanku http://diit.cz/clanek/asynchronni-shade ... icke-karty
Intel Core i7 8700K @ 4.8Ghz + Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 3200Mhz CL15 Corsair | MSI Z370 GAMING PRO CARBON | MSI GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO 2.1/15.5Ghz
Crucial MX500 2TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB NVMe | Seasonic Prime Ti Ultra 750W | W11 x64 Pro | Fractal Define R4 Black + 3x NF-A14 | DELL U2515H 1440p

Phone: Samsung Galaxy S22 Ultra 5G
Time Spy: 11 610
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Hladis píše:Za prve to je citace z Guru 3D, za druhy ja na B3D nic takového jednoznačného nectu. Jen hromady spekulaci a ze to chce vice dat.
Bavíme se snad o tomhle článku - Nvidia Wanted Oxide dev DX12 benchmark to disable certain DX12 Features ? (content updated)?

Okud si myslíš, že Hilbert čerpal? Na B3D máš haldy výstupů z toho testu :roll:

Máš tam i názornou ukázku s grafem z těch výstupů.

Obrázek

Jak sám Hilbert pak píše, nV zvládá compute (první zelený graf) do 31 command listů přímo bravurně (Hyper-Q je děláno na 31+1 queues) a při vyšším počtu už rostou latence, což je pochopitelné.

Druhý souvislý graf pak znázorňuje graphics queue, tam není žádný problém.

Ten nastává až při současném zpracování obou typů úloh. Je tam krásně vidět to přepínání kontextu - latence ze zpracování obou typů úloh se sčítají! zatímco na GCN jsou latence jen mírně vyšší díky tomu, že se oba typy úloh zpracovávají paralelně - A/C.

Škoda, že to končí po submitnutí 128 command listů, dál už ten Maxwell scheduller prostě nestíhá a jde to totálně do kopru - viz. AotS demo a vyjádření Oxide developerů.

Ano, Maxwell má s A/C dost velký problém.

//Tady je ještě jeden graf z výsledků GTX 980 Ti, kde je to krásně vidět.
Obrázek

B3D - DX12 performance thread
Naposledy upravil(a) Krteq dne úte 1. zář 2015, 22:02, celkem upraveno 1 x.
Braňo1977
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 11. bře 2012
Bydliště: Bratislava

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Braňo1977 »

Podľa tabuľky na Diit je na tom tiež biedne rada AMD 370/X čo je 7850/70 ,radšej kúpiť gtx 950/960.
lian li pc-7nb, xeon 1231v3, scythe mugen5, 16gb ddr3 cl9 1600mhz, msi 4060 gaming x nv edition, crucial mx500 500gb, super flower leadex II 80 gold 650w, sound blasterx ae-5, mackie cr3, philips 246e7qdab
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Vlastik80 »

http://www.cnews.cz/directx-12-async-co ... ell-kometa

... bude to holt na vývojářích, každopádně tipuji že hry se zatím budou vzhledem k OS vyvíjet stále pro DX11 s možností využít DX12, bude-li podporováno, do jaké míry je už na nich a hw...


Hladis//Upraven příspěvek. Tady není nakupka.
PET5
Čestný člen
Čestný člen
Uživatelský avatar
Registrován: 08. úno 2006
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od PET5 »

Ano, R9 380 je v tomto ohledu se 64 frontami lépe na asynchronní shadery připravena. Pokud vývojáři her použití všech dostupných front umožní, bude na tom fajn.
CPU: Intel i9-10900K, MB: NZXT N7 Z590, AIO: NZXT Kraken X63 RGB, RAM: Kingston 2× 32GB DDR4 3200MHz CL16 Fury, Disky: 1× SSD 1TB + 2x WD HDD 3TB, GPU: EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA, PSU: Cooler Master V1200 Platinum, CASE: NZXT H7 FLOW, OS: Windows 10 PRO 64 bit, Repro: Creative GigaWorks T20 Series II, Monitor: DELL UltraSharp 30" PremierColor UP3017 2560x1600. Alternativně: Apple MacBook Air / iPad Pro + Apple Pencil / iPhone 12 Pro Max
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Podle me je cela tahle diskuze zbytecna.V dobe kdy se zadnou objevovat dx12 ve vetsim poctu, tak tu uz bude nova generace na 16nm.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Hladis píše:....ale kde je ten rozpor ? :)
Rozpor je v tom, že Maxwell 2.0 A/C buď prostě nepodporuje, nebo tam mají opravdu zásadní bug.

//naschvál jsem ti to ve svém předchozím příspěvku zvýraznil

Máme tu minimálně 2 testy, ze kterých je to krásně vidět - AotS a ten test program od vývojáře z B3D.

Docela mi to připomíná situaci s nástupem DX10, kdy nV neměla plně funkční DX10 ovladač i víc jak půl roku po uvedení G80.
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

Vsak taky pul roku po uvedeni G80 nebyla jeste zadna DX10 hra. A dneska vlastne taky neni, takze no problem... zatim.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

jo DX10 bylo nanic :) hlavne ze mam v notebooku kartu co ho podporuje (GTS360M)
ale u DX12 je jasny uz ted ze za pul roku tady bude uz docela slusne her co to budou umet vyuzit
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

havli píše:Vsak taky pul roku po uvedeni G80 nebyla jeste zadna DX10 hra. A dneska vlastne taky neni, takze no problem... zatim.
No on ani nebyl DX10 kompatibilní operační systém. :-D
Teď je situace úplně jiná... Stejně nejlepší vtip byl později s tím DX10.1 Asassínem - takhle se nejspíš budou řešit případný problémy Nvidie s DX12. :P
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Ache píše:Stejně nejlepší vtip byl později s tím DX10.1 Asassínem...
Troufnu si říct, že to byl totožný případ jako teď s AotS a vypnutím A/C v AotS, prostě nV :mrgreen:
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Vlastik80 »

Zaregistroval jsem že AC měl podporu DX10.1, pak patch a konec, ale nevěděl jsem že to bylo protože nVidia to nepodporovala, nebo ne korektně, každopádně sám UbiSoft to obhajoval tím, že DX10.1 bylo příliš zabugované (hra) a nepřineslo jim to, co zprvu považovali za jasný přínos, proto patch a removed (zdroj), ale že za tím popravdě byla nVidia, to jsem netušil... Omlouvám se za OT.

PS: K tématu - zkusil někdo ten prográmek co tu byl postován tuším Hladisem? Něco hmatatelného by se hodilo, já vím, "jinde" je na to zamořené téma (zahraničí), ale asi by nebylo naškodu kdyby se něco postlo/testlo i sem...
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“